معرفی بازی‌ها

نسل جدید اکشن و هرج‌ومرج

نسل جدید اکشن و هرج‌ومرج,نسل جدید اکشن و هرج‌ومرج, data-src=

 

داستان بازی حول شخصیت کایل کرین روی می‌دهد که برای انجام ماموریتی به شهر Harran فرستاده می‌شود. شهری که با ورود ویروسی ناشناخته مملو است از زامبی‌های گوناگون و در قرنطینه کامل هیچ کانال ارتباطی با دنیای بیرون ندارد. پس از فرود مخاطره آمیز در خیابان‌های شهر و حمله زامبی‌ها، کایل بوسیله محدود بازماندگان خوش‌نیت شهر نجات یافته و به آن گروه می‌پیوندد و درصدد جبران کمک آنان برمی‌آید. مجموعه‌ای از اتفاقات که بر شخصیت کایل تاثیر گذاشته و او را به انسان جدیدی بدل می‌کند و اینگونه است که ما در قالب شخصیت کایل با دید اول شخص و توانایی‌های خارق‌العاده پارکور و بالا و پایین پریدن از دیوارها و سقف‌های ساختمان‌های گوناگون به ورطه اکشن آدرنالیته بازی وارد می‌شویم.

 

 style=

 

ایده‌اصلی گیم‌پلی بازی در تفاوت شب و روز خلاصه می‌شود. جایی که شما باید روز را در کندوکاو میان نقاط متعدد محیط Open World بازی و جستجوی ابزار و ادوات لازم برای زنده‌ماندن سپری کنید. جایی که شما با یک سری زامبی کند و بی‌انگیزه طرف هستید و می‌توانید به طرق مختلف و بوسیله بیش از 100 نوع سلاح مختلف به شکار سرگرم کننده زامبی‌ها بپردازید. گیم‌پلی مفرحی که Dead Island را در محیطی متفاوت تداعی می‌کند و سلاح‌هایی از تبر و چاقو گرفته تا پتک و چوب بیسبال که قابلیت کاستومایز بالایی نیز دارند و شما می‌توانید به عنوان مثال یک تبر الکتریکی یا یک ساطور آتشین و یا چندین و چند اسلحه ترکیبی دیگر بنا به سلیقه خود بسازید.
اما به محض اینکه هوا تاریک می‌شود جای شکار و شکارچی با هم عوض می‌شود. زامبی‌ها در شب به شدت سریع و تشنه خون به سمت هر جنبنده‌ای هجوم می‌آورند و در آن لحظات آرزو می‌کنید که کاش زودتر از این‌ها به فکر محلی برای مخفی شدن و سپری کردن شب و تاریکی می‌بودید. هدف شما در شب فقط در امان ماندن از مرگ و مخفی ماندن از چشم زامبی‌های خشمگین و سریع است و فکر گلاویز شدن با این دشمنان را باید به کلی از سر خود برهانید. ضمنا شما می‌توانید در مد Be a Zombie تجربه در دست گرفتن کنترل زامبی و بازی با آنرا بدست بیاورید.

 

 data-src=

 

Dying Light اولین پروژه‌ای است که با موتور جدید اختصاصی Techland یعنی Chrome Engine 6 در دست ساخت است. موتوری که به فراخور سخت افزارهای نسل جدید ساخته شده و رویای رسیدن به کیفیت بصری Dying Light در یک محیط Open World را میسر کرده است. موتوری که به گفته سازندگان دستاوردهای خوبی در زمینه بهینه سازی و پیشرفت فن‌آوری AA و همچنین امکان استفاده از مزایای کنسول‌های جدید از دستورات حرکتی و صوتی کینکت گرفته تا صفحه لمسی و چراغ LED کنترلر PS4 و پشتیبانی از DirectX11 را برایشان فراهم آورده است.
همچنین بازی با نرخ فریم 60 فریم در ثانیه اجرا می‌شود که با وجود فراهم آوری یک محیط بزرگ و Open World این نرخ فریم به شرط ثبات بسیار ایده‌آل است. مجموع این دیده‌ها و شنیده‌ها و تاخیر صورت گرفته برای عرضه بازی که به علت پولیش و باگ زدایی بازی صورت گرفته است، حاکی از آن است که ادعای سازندگان مبنی بر اهمیت و بزرگی پروژه Dying Light ادعای بیراهی نیست.

 

 data-src=

 

شاید در هنگام تجربه بازی از خود بپرسید که آیا این همه خون و خشونت و محیط استرس‌زا در بازی لازم بود؟! پاسخ سازندگان به سوال ما نیز بله خواهد بود. آنان از مجموعه این اقدامات قصد داشته‌اند که محیطی به غایت استرس‌زا و ناامن برای ما فراهم آورند و هر چه به سمت تاریک شدن هوا می‌رویم این المان‌ها در بازی به بیشتر و بیشتر به چشم بیایند. اما در این میان سعی شده است درگیرکنندگی و اکشن بالای گیم‌پلی نیز در طول بازی حفظ شود و کارهایی که از کیفیت این امر می‌کاهند به حداقل تعداد خود کاهش یابند. به عنوان مثال به همه المان‌های سبک بقا با جزئیات بالا پرداخته نشده است و شما می‌توانید مدتها بدون خوردن و آشامیدن به ادامه دادن بازی بپردازید. همچنین شما می‌توانید از قابلیت Co-Op چهارنفره بازی استفاده کنید و به انجام ماموریت‌ها بپردازید. در این بخش هیچ روند خطی برای گروه ترسیم نشده است و شما به طرق مختلف می‌توانید به انجام ماموریت‌ها بپردازید. اما در مواقع حساس دیگر سرنوشت گروه به تصمیم و عمل خودتان بسته است.
دشمنان ما در بازی دو گروه متفاوت هستند. گروهی زامبی‌ها هستند که خود گروه‌ها و کلاس‌ها مختلفی را در بر می‌گیرند و دسته‌ای دیگر انسان‌های پلیدی که در حال سو استفاده از موقعیت پیش آمده و در جهت پیشبرد اهداف شوم خود به سر می‌برند و نه تنها رقیب شما در بدست آوردن کمک‌های غذایی و دارویی هستند بلکه تهدید مستقیمی برای امنیت جانی شما به شمار می‌روند.

 

 style=

 

Dying Light پروژه‌ای است که تاثیر زیادی در اتفافات آینده و سرنوشت Techland خواهد داشت و الهام از پتانسیل‌های پروژه Dead Island به علاوه ایده‌ها و خلاقیت‌های جدید و بالا کشیدن کیفیت فنی پروژه در حد و اندازه‌های سخت افزارهای روز، نوید بخش یک تصمیم درست و خوش یمن برای این استودیو خواهد بود. در روزهایی که پس از بحران‌های عرضه بازی‌های اولیه نسل بالاخره عناوین با کیفیتی در راه هستند، Dying Light می‌تواند سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد و ساعت‌های زیادی را به جهت شعله‌ور کردن احساسات و هیجان مخاطبان مشغول باشد. بازی در 27 ژانویه برای سه پلتفرم Xbox One ،PS4 و PC عرضه خواهد شد.  

” alt=””/>

مطالب پیشنهادی:

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
  • ثبت نام کنید
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید. شما یک لینک برای ایجاد رمز عبور جدید از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.