معرفی بازی‌ها

مصائب یک دزد

مصائب یک دزد,مصائب یک دزد,

همواره داستان سری Thief بسیار غنی بوده و با شخصیت اصلی خود یعنی Garrett به خوبی توانسته است در دل بازیکنان جای بگیرد. با وجود این که استودیوی سازنده‌ی بازی که Eidos Montreal نام دارد بر این موضوع تأکید می‌کند که قرار است Thief یک ریبوت از این سری باشد، اما با توجه به نمایش‌هایی که تاکنون از آن شاهد بودیم، به‌نظر می‌رسد که بازی همان DNA قبلی خود را حفظ کرده است و دچار تغییرات محوری نشده است. Thief در یک دنیای فانتزی و تاریک نیز به وقوع می‌پیوندد که لوکیشن‌های آن بیشتر از سبک Steampunk و دوران Victorian الهام گرفته شده اند. شخصیت اصلی بازی همانند نسخه‌ی قبلی Garrett است که به مدت زیادی از محل زندگی خود دور بوده است ولی تصمیم می‌گیرد که پس از چندین سال به آن بازگردد و به دنبال ماجراجویی‌های جدیدی برود. او فرزند تاریکی است و سعی می‌کند همیشه در خارج از روشنایی به سرقت بپردازد تا کارهای وی نیز افشا نشود. شاید یکی از ویژگی‌های اخلاقی شخصیت اصلی بازی که باعث شده او را نسبت به سایر دزدانی که با آن‌ها آشنایی داریم، متمایز کند این است که گرت برای جمع آوری ثروت و سرمایه نیز دزدی نمی‌کند، بلکه او به خاطر حس ماجراجویی‌ای که در وی نهفته است، این کار را انجام می‌دهد و این موضوع سبب می‌گردد که گرت برای ماجراجویی به خطرناک‌ترین مکان‌ها برود و دزدی کند. هر چیز گران‌بهایی که در این بازی حضور دارد، مقدمه‌ای است برای آغاز یک ماجراجویی جدید. در نمایشی که از Thief مشاهده کردیم، شاهد بودیم که او پس از این که شئ گران‌بها را پیدا می‌کند، قدرت جادویی خاصی را بدست می‌آورد و بعد از این که خطرِ شناسایی شدن را احساس می‌کند، پا به فرار می‌گذارد. همین‌طور لازم است به شهری اشاره کنم که گرت در آن حضور خواهد داشت و میعادگاه صحنه‌های اکشن و دیدنی خواهد بود. "The City" نام شهری است که میزبان حوادث Thief خواهد بود و معماری‌های این شهر اغلب از دوران ویکتوریایی اقتباس شده‌اند که با اتمسفر بازی همخوانی دارند. The City توسط بیماری "طاعون" مورد هجوم قرار گرفته است و گرت علاوه بر آن که به ماجراجویی می‌پردازد، قصد دارد محل زندگی خود را از این وضعیت فلاکت‌بار نجات دهد. در کنار این وضعیت آشفته، دولت این شهر که تحت عنوان "The Baron" شناخته می‌شود نیز با ستمگری‌های که روا می‌دارد، وضعیت شهر را بدتر از همیشه کرده است. از آن جایی که Eidos بر این موضوع تأکید دارد که داستان Thief یک ریبوت است، پس باید انتظار یک روایت جدید و تازه را داشته باشیم، گرچه به نظر می‌رسد که در طول بازی اشاره‌هایی به گذشته‌ی Garrett شود ولی برای شخصی که می‌خواهد برای اولین بار این سری را تجربه کند، مطمئناً چیزی برای او مبهم نخواهد بود.
 

 data-src=/files/1(35).jpg class=lazyload src=

 

در بطن گیم‌پلی بازی، بعضاً المان‌هایی مشاهده می‌شود که برای شما آشنا خواهد بود و پیش از آن نیز شما در بازی‌های دیگری با آن‌ها ملاقات داشتید. شخصیت اصلی بازی با استفاده از چشم مسلح خود این توانایی را دارد که مسیر نگهبانان را پیش‌بینی کند و یا حتی از طریقه‌ی جابجایی اشیا نیز مطلع شود، این قابلیت که تحت عنوان "Focus Mode" شناخته می‌شود، تقریباً می‌شود گفت که پای ثابت بازی‌های مخفی‌کاری مدرن هستند و به ندرت پیش می‌آید که در بازی‌های این سبک دیده نشوند. Focus Mode به همین جا ختم نمی‌شود، این ویژگی که نقش یک Vision را برای گرت بازی می‌کند، با انتخاب آن شما شاهد روشن شدن لوله‌هایی خواهید بود که شخصیت اصلی بازی قابلیت بالارفتن از آن را خواهد داشت. این قابلیت تنها به حالت پلتفرمر بازی ختم نمی‌شود، بلکه در طول مبارزات به واسطه‌ی این ویژگی می‌توانید سرعت مبارزات را کاهش داده و با دقت بیشتری به جدال بپردازید، علاوه بر آن قادر خواهید بود که آناتومی بدن دشمنان را مشاهده کرده و قسمت‌های حساس آن را مورد هدف قرار بگیرید! جادو و قابلیت‌های بسیار دیگری در بازی حضور دارند که هر کدام از آن در هر مرحله‌ای کاربرد بسیار زیادی دارند. در کنار مخفی کاری بازی، Mini-Game‌هایی تعبیه شده است که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Thief بوده است، به عنوان مثال ممکن است شما در مرحله‌ای باید قفل درب گاوصندوق را باز کنید و می‌بایست سرعت عمل و دقت بالایی داشته باشید. در کنار آن مراحل فرعی نسبتاً متنوعی حضور دارند، به عنوان مثال در یکی از نمایش‌ها شاهد این بودیم که گرت در مکانی به نام House of Blossoms حضور داشت که به دنبال تمام چیزهای قیمتی بود که برخی از آن‌ها روی میز و بعضی دیگر درون جیب افراد قرار داشتند که شما باید به آرامی از جیب این افراد دزدی کنید. NPCهای زیادی در Thief حضور دارند که هر کدام از آن‌ها از نظر خصوصیات اخلاقی با یکدیگر تفاوت دارند، عده‌ای مهربان هستند و تعدادی پرخاشگر. لوکیشن‌ها و محل‌های بازی به طور مستقیم در خدمت گیم‌پلی بازی خواهند بود و طراحی مراحل (Level Design) بازی طوری است که بازیکن باید با دقت فراوان مکان‌ها را مورد بررسی قرار دهد تا بتواند فوراً مخفی شود. Garrett در طول بازی سلاح‌هایی را با خود حمل می‌کند که معروف‌ترین آن ژاکت سیاهی است که با خود به همراه دارد و با آن سعی می‌کند که نگهبانان سرِ راه خود را بی‌هوش کند. علاوه بر آن، تیرکمانی در بازی قرار داده شده است که از دو جنبه قابل بررسی است. جنبه‌ی اول شما می‌توانید توسط آن به از بین بردن دشمنان بپردازید و یا این که قادر هستید تمرکز دشمنان را بر هم بزنید. البته توانایی این را دارید که بدون هیچ سلاحی، دشمنان خود را Takedown کنید. از دیگر اسلحه‌ی گرت، می‌توان به Claw اشاره کرد که بوسیله‌ی آن قادر هستید که از ساختمان‌ها بالا روید و از همان‌جا، دشمنان را شکار کنید. Thief در آخر هر مرحله‌ی خود به شما اجازه می‌دهد که به وسیله‌ی پول‌هایی که در طول مأموریت‌ها بدست می‌آورید، به خرید وسایل بپردازید یا حتی می‌توانید سلاح‌هایی را که با خود، به همراه دارید را ارتقا دهید. نکته‌ی جالب دیگر این است که وقتی شما از یک محل تاریک به سمت روشنایی حرکت می‌کنید، تصویر با یک فلشی مواجه می‌شود که به شما این هشدار را می‌دهد دارین به یک مکانی می‌روید که ممکن است شناسایی شوید. در نهایت گیم‌پلی بازی طوری طراحی شده است که خودِ بازیکن باید روشی که می‌خواهد برای طی کردن مراحل را پیش ببرد، انتخاب کند.

 

 data-src=/files/4(21).jpg class=lazyload src=

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
  • ثبت نام کنید
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید. شما یک لینک برای ایجاد رمز عبور جدید از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.