معرفی بازی‌ها

شهر در دست زامبی ها!

Crackdown قطعا یکی از سوپریز های بزرگ سال 2007 بود. حتی خود مایکروسافت انتظار چنین موفقیت نسبی برای این بازی را نداشت. دور از انتظار نبود که مایکروسافت برنامه های خود برای ساخت شماره دوم بازی را فراهم کند. پس دوباره به سمت crackdown رفت، اما از آنجا که خالقان اصلی بازی یعنی شرکت Real Times مشغول ساخت بازی A.P.B بودند، ساخت این بازی به شرکت جوان و تازه کار Ruffian واگذار شد.
این بازی را به جرئت می توان یکی از برترین بازی های سوپر قهرمانی البته در سبک GTA دانست. البته نباید تعجب کنیم چون مغز خالق هر دو بازی David Jones است. جونز بعد از ساخت GTA III شرکت RockStar North را به قصد ساخت شرکت Real-Time World ترک کرد. حالا ساخت ادامه این بازی بر عهده Ruffian است و این شرکت باید تمامی توان خود را بگذارد تا این شماره را از نظر کیفیت بالاتر ببرد و لطمه ای به این IP نرساند.

screen8_large_1

اولین نمایش از Crackdown2 در پشت در های بسته و خصوصی در نمایشگاه TGS نشان داده شد و طبق گفته های سازندگان تنها 60% از بازی در آن زمان تکمیل شده و بود. بازی دارای باگ های بسیاری بود. از مشکلات برنامه نویسی رنج می برد و جزئیات و گرافیک در سطح پایینی قرار داشتند. اما Ruffian اعلام داشت در نسخه نهایی بازی تمامی این مشکلات برطرف خواهد شد و جای هیچ نگرانی نیست که با توجه به سابقه Ruffian می شد این حرف آنها را باور داشت. اما در کل این بازی دقیقا یک Crackdown بود و هنوز هم لذت پرش از روی ساختمان های شهر به خوبی به انسان منتقل می شد. مثل تمامی بازی های امروزی CD از حالت Co-Op پشتیبانی خواهد کرد. این حالت به طور همزمان بیش از 4 نفر را ساپورت خواهد کرد که در مقایسه با نسخه اول به دو برابر افزایش پیدا کرده است. بخش های دیگر مثل Team Deathmatch هم تعداد 16 نفر را همزمان بر روی Xbox LIVE ساپورت خواهد کرد. همچنین Ruffian حالت دیگری به نام PvE یا player versus environment (بازیکن در برابر محیط! ) را برای بخش آنلاین معرفی کرد که اما تا کنون هیچ نمایش یا اطلاعاتی از آن ارائه نداده است.

screen4_large_1

داستان بازی دقیقا بعد از اتمام شماره اول اتفاق می افتد. 10 سال از جریانات گذشته و ویروسی عجیب جمعیت شهر Pacific City را به زامبی های پر قدرت و عجیب غریبی تبدیل کرده است. انسان های معمولی هنوز هم در طول روز کنترل شهر را در دست دارند اما بعد از غروب آفتاب کنترل به دست زامبی ها می افتد (همانند فیلم I am Legend). سازندگان قول داده اند که گردش روز و شب در این بازی بسیار تاثیر گذار خواهد بود. در طول روز همانند بازی قبلی با گروهک های مافیایی درگیر خواهید بود و با غروب آفتاب کم کم، ترس بر احساسات شما تاثیر خواهد گذاشت زیرا دشمنانی قویتر و بیشتر از مافیا ها انتظارتان را می کشند.
یکی از ایرادات نسخه اول بازی عدم تقابل قدرت بین بازیکن و دشمنان بود. به طوری که با پیشرفت در بازی و نزدیک شدن به مراحل پایانی، شما تنها سوپر قهرمان بازی بودید و هیچ کس یارای مقابله با شما را نداشت. به زبانی دیگر قدرت دشمنان ثابت می ماند و با کوچکترین اشاره ای تمامی آن ها نابود می شدند. به نظر می رسد در این شماره این مشکل برطرف شده و دیگر شما نقش خدا را ایفا نخواهید کرد. دشمنان رفته رفته قوی تر خواهند شد. و اگر هم قویتر نشوند در دسته های چند صد تایی به سمتتان هجوم خواهند آورد. زامبی ها بر خلاف تصور بسیار سریع و قدرمند هستند، و نیز همانند شما می توانند بر روی برج های بلند شهر نیز بپرند. پس فکر فرار به ارتفاعات را از سرتان بیرون کنید. دنبال شدن به وسیله یک زامبی آن هم سایه به سایه واقعا لذت بخش خواهد بود!

screen6_large_1

Ruffian همچنین قول ماموریت های بیشتری را داده است. در شماره پیشین ماموریت های فرعی تنها به 20 عدد محدود می شد که آن ها هم تنها محدود به کشتن افراد خاصی بود. در این شماره تنوع بسیار بیشتر شده. برای مثال تریلری دیدیم از حالت Co-op بازی که دو مامور برای نابود یک گروهک قلب آن ها هدف قرار داده و مرکز سوختشان را منفجر کردند. همانگونه که در شماره اول نیز شاهد بودیم هر حرکتی در این بازی تاثیر مستقیمی در ادامه روند کار خواهد داشت. مثلا اگر شما یک گروهک قاچاق اسلحه ها نابود کنید، گروهک های دیگر از سلاح های ضعیف تری برخودار خواهند بود.
همانند قبل کاراکتر بازی، مامور کلون شده و قدرتمند دولت است که رفته رفته با افزایش قدرت شاهد تغییرات ظاهری در او خواهید بود. کنترل بازی به شماره قبلی نزدیک است و میتوانید دوربین را روی یک نفر قفل کنید و ارگان های مختلف بدنش را هدف قرار دهید. تنوع سلاح بسیار بیشتر از شماره قبل خواهد بود.یکی از جذابترین سلاح هایی که معرفی شده نوعی اسلحه انرژی است که برای کنترل و هدف قرار دادن جمعیت های زیاد کارایی دارد. فرض کنید به وسیله موج زیادی از زامبی ها محاصره شدید، حالا لذت استفاده از این سلاح را خواهید چشید. وسایل نقلیه نیز افزایش یافته و حالا میتوانید با یک هلیکوپتر به جان زامبی ها بیافتید. نوعی نارنجک هم اضافه شده که قابلیت اتصال به انواع سطوح و ایجاد ارتباط بین آن ها را داراست. Ruffian قول DLC برای این بازی داد و گفت که سعی خود را می کند تا دنیای Pacific City  را بیش از پیش بزرگ کند. این DLC ها در آینده به صورت موارد دانلودی در دسترس خواهند بود.

screen5_large_1

در آخر باید گفت امید ها برای این بازی بالاست و با توجه به قابلیت های CO-op و آنلاین کم کم طرفداران زیادی را برای خود جمع خواهد کرد. این بازی قطعا دوباره خاطرات خوب شماره اول و لذت بازی با یک سوپرقهرمان را برای ما زنده خواهد کرد. حداقل ما اینگونه فکر می کنیم. باید صبر کرد و دید Ruffian چگونه این لذت را تکرار خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا