معرفی بازی‌ها

شروع به کار Galapagos RPG

شروع به کار Galapagos RPG,شروع به کار Galapagos RPG, data-src=

از همان ابتدای معرفی بازی با تایید حضور افرادی همچون Yoshitaka Amano (طراح شخصیت‌های سری فاینال فانتزی) و Nobuo Uematsu (آهنگساز مشهور سری فاینال فانتزی) در تیم ساخت Fairy Fencer F توقعات از این عنوان بیش از دیگر عناوین استودیو Compile Heart بود، توقعاتی که کار را برای راضی نگه داشتن طرفداران سخت کرده است.
یکی از نکات قوت سبک JRPG وجود بازی‌هایی با داستانی حماسی، جذاب و شخصیت‌های بیاد ماندنی است، نکته‌ای که در مورد داستان بازی Fairy Fencer F چندان جلب توجه نمی‌کند. پلات اصلی داستان کاری تکراری است که بارها به طرق مختلف دیده شده است، شخصیت‌های بازی نیز در نگاه اول اکثراً تیپ‌های کلیشه‌ای و تکراری مخصوص به این ژانر هستند که در اکثر عناوین درجه 2 سبک JRPG حضور پررنگی دارند.

 data-src=

داستان بازی در دنیای مدرنی پیگیری می‌شود که اسلحه‌هایی به نام Fury توسط مبارزانی که به Fencer معروف هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زمان‌های بسیار دور درگیری الهه پاکی و خدای شیطانی بالا می‌گیرد تا جایی که این دو نیروی برتر دست به ساخت سلاح‌هایی ویژه با قدرت‌های جادویی فراوان می‌زنند تا سایر موجودات با استفاده از آن‌ها به مبارزه با گروه مخالف بپردازند. سال‌ها از این درگیری می‌گذرد و بیشتر سلاح‌های جادویی از بین رفته و الهه و خدای شیطانی نیز ناپدید شده‌اند. حال معدود سلاح‌های جادویی باقی‌مانده به نام Fury شناخته می‌شوند وافرادی که توانایی کنترل و استفاده از آن‌ها را داشته باشند به Fencer معروف‌اند. از آن‌جایی که Furyها بسیار کم‌تعداد، پرقدرت و خطرناک‌اند Fencerها باید برای بدست آوردن یک سلاح (Fury) شخصی، نهایت تلاش خود را انجام دهند. Furyها در اصل موجوداتی جادویی هستند که عموماً ظاهری شبیه به انسان‌ دارند و هر کدام خصوصیات، اخلاق و رفتار مخصوص به خود را داشته و در هنگام مبارزات توسط فردی که کنترل آن‌ها را بر عهده دارد (Fencer) تغییر شکل پیدا کرده و بعنوان یک سلاح مورد استفاده قرار می‌گیرند.
طی اتفاقی دو Fencer به نام‌های Fang و Tiara درگیر نبرد دوباره الهه‌ پاکی و خدای شیطانی می‌شوند و داستان بازی روایتگر اتفاقاتی است که برای این دو Fencer جوان می‌افتد.
 

Fang
 data-src=

قهرمان اصلی داستان که زبان تندوتیز و شخصیتی تنبل و خوش‌گذران دارد ولی در مواقعی که به او نیاز باشد به خوبی از پس امور بر می‌آید.
 

Eryn
 data-src=
 

شریک و همراه Fang در مبارزات که در اصل یک Fury است. Eryn فکر می‌کند که Fang آدم احمق و کم‌شعوری است، برای همین با حالتی ترحم‌آمیز و فروتن با او برخورد می‌کند.
 

Tiara
 data-src=
 

همانند Fang بعنوان یک Fencer شناخته می‌شود که با جدیت زیادی با مسایل برخورد می‌کند. Tiara مقداری خودآزاری دارد و گاهاً رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌دهد اما در مواقعی که عصبانی شود کمتر کسی توان مقابله با او را خواهد داشت.
 

Harley
 data-src=
 

یک Fencer و محقق در مورد مسایل مرتبط با Furyها که علاقه شدیدی به تمام نکات موجود در رابطه با این سلاح‌های جادویی دارد، تا حدی که این مسیله حالت عادی نداشته و بیشتر شبیه به مریضی است تا علاقه. خارج از مسایل مرتبط با تحقیقات، Harley شخصیتی احمق و بی‌خیال در برخورد با مسایل روزمره دارد.
 

Bahus
 data-src=
 

شریک و همراه Harley در مبارزات و یک Fury که بیشتر نقش پدر Harley را ایفا می‌کند تا یک شریک و همراه. Bahus مدام در حال تصحیح رفتارهای احمقانه Harley در برخورد با مسایل روزمره است و برخلاف ظاهر خشنی که دارد توانایی بسیار بالایی در آشپزی و امور خانه‌داری از خود نشان می‌دهد.
 

Pippin
 data-src=
 

یک Fencer مرموز با دانش و حکمت بسیار بالا که ظاهر عجیب او این سوال را بوجود می‌آورد که چگونه با وجود یک شمشیر در مغز خود توانایی فکر کردن را دارد؟
 

Soji
 data-src=

 

شریک و همراه Pippin در مبارزات و یک Fury با ظاهری جذاب و آراسته. Soji یک پیشخدمت مودب و خوش‌رفتار است که اکثر اوقات بعنوان یک Fencer اشتباه گرفته می‌شود.
 

Sherman
 data-src=
 

یک Fencer جوان که آرزوی برقراری صلح جهانی را در ذهن خود داشته و قصد دارد که از دستیابی افراد بدخواه به Furyها جلوگیری کند. Sherman از لحاظ اخلاقی نقطه مقابل Fang (شخصیت اصلی بازی) است از همین رو این دو رابطه چندان خوبی با یکدیگر ندارند.
 

Ryushin
 data-src=
 

همراه و شریک Sherman در مبارزات و یک Fury که ظاهری شبیه به ربات و شخصیتی جدی و محکم دارد. یکی از خصوصیات اخلاقی مهم Ryushin پافشاری بسیار زیاد بر افکار و اندیشه‎های خود است.

 data-src=

خارج از بحث داستان و شخصیت‌پردازی مهم‌ترین بخش یک بازی نقش‌آفرینی گیم‌پلی و به صورت دقیق‌تر سیستم مبارزات آن است، مسلما میدان نبرد بیشترین جایی است که وقت شما در آن سپری می‌شود و وجود یک سیستم مبارزاتی جذاب کلیدی‌ترین نکته برای لذت بردن از بازی است.
پایه و اساس سیستم مبارزات بازی همان چیزی است که قبلا در سری بازی‌های Hyperdimension Neptunia (دیگر ساخته استودیو Compile Heart) مشاهده شده است البته با کمی تغییر و اضافه کردن ویژگی‌های جدید. مبارزات به صورت نوبتی پیگیری شده و نوبت بازیکن، همراهان و دشمنان در قسمت چپ تصویر نمایش داده می‌شود. هنگامی که نوبت به شخصیت‌های گروه شما می‌رسد می‌توانید آزادانه و بدون محدودیت در میدان مبارزه حرکت کرده و دشمن مورد نظر خود را هدف قرار دهید. پس از اجرای دستور مورد نظر (حمله، دفاع، استفاده از Skill و…) نوبت شما به صورت اتوماتیک به پایان می‌رسد.

 data-src=

با فشردن هر کدام از دکمه‌های مثلث، مربع و دایره در هنگام حمله توانایی استفاده از یکی از Skillهای خود را خواهید داشت و ترکیب آن‌ها با یکدیگر باعث اجرای کمبوهای مختلفی می‌شود که هر کدام معایب و مزیت‌های مخصوص به خود را دارند همچنین سلاح شما در بازی (Furyها) امکان تغییر شکل در مبارزات را خواهد داشت. به طور مثال: سلاح Fang در ابتدای مبارزات به شکل شمشیر است ولی توانایی تغییر خود به تفنگ و تبر را نیز دارا است. هر نوع سلاحی مزایای خاصی از قبیل: بالا بردن تعداد ضربات وارده، صدمه بیشتر، درصد Critical Hits بالاتر و یا امکان ضعیف‌ کردن دشمنان را دارد که در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.
ویژگی‌ جدید گیم‌پلی بازی وجود نواری به نام Tension Gauge در بالا سر هر کدام از شخصیت‌ها است که با حملات مختلف شروع به پر شدن می‌کند. در صورت بالا بودن میزان این نوار، حملات شما صدمه بیشتری را به دشمنان وارد می‌کند و در صورت پایین بودن میزان آن، دفاع شما در برابر ضربات دشمن کم شده و HP بیشتری را از دست خواهید داد.
پر شدن نوار Tension Gauge به طور کامل به شما اجازه می‌دهد که از قابلیتی به نام Fairize استفاده کنید. در حالت Fairize سلاح شما (Fury) به صورت کامل تغییر شکل داده و بدن شما را احاطه می‌کند. در این حالت تمامی توانایی‌های شما از جمله: حمله، دفاع، میزان AP و… افزایش می‎یابد و ضربات شما صدمه بسیار بیشتری را وارد خواهند کرد همچنین برخی از تکنیک‌های ویژه (Special Skill) فقط در این حالت قابل استفاده هستند. حالت Fairize بسته به مرتبه (Level) کاراکتر شما می‌تواند از 2 تا 4 نوبت حالت فعال خود را حفظ کند. طبق گفته سازندگان در حالت Fairize امکان پر شدن نوار Tension Gauge وجود نخواهد داشت.

 data-src=

یکی دیگر از المان‌های بسیار مهم و جذاب بازی توانایی تاثیر گذاشتن بر دنیای بازی است. طی شرایطی خاص با استفاده از Furies (سلاح‌های عظیم الجثه‌ای که در سطح زمین دیده می‌شوند) می‌توانید قوانین جدیدی را برای دنیای بازی و به طور دقیق‌تر سیستم مبارزات آن وضع کنید.
توانایی بالا بردن میزان تجربه و پول به دست آمده در پایان مبارزات، دو برابر کردن قدرت ضربات و… تنها تعدادی از این قوانین هستند. قوانین وضع شده برای هر دو طرف مبارزه (دوست و دشمن) اجرا می‌شود و در صورت دو برابر کردن قدرت ضربات باید منتظر دشمنان خطرناک‌تری نیز باشید البته قوانین بازی همیشه به نفع شما نخواهد بود و دشمنان می‌توانند قوانین جدیدی اعم از پایین آوردن میزان تجربه و پول بدست آمده در پایان مبارزات را وضع کنند که کار را برای پیشروی در بازی برای شما سخت می‌کند.
یکی از نکات مهم این توانایی، عمق استراتژیکی است که به مبارزات می‌بخشد، به طور مثال شما می‌توانید قانونی وضع کنید که استفاده از جادو را در دنیای بازی ممنوع کند و پس از اجرای این قانون با خیال راحت به سراغ دشمنانی بروید که فقط از جادو در حملات خود استفاده می‌کنند البته همه چیز به همین راحتی نیست و در صورت برخورد با دشمنی که فقط به وسیله جادو از بین می‌رود ممکن است که استراتژی شما با شکست روبرو شود.
Fairy Fencer F همانند اکثر عناوین کلاسیک سبک، یک Dungeon بی‌پایان به نام Tower of Syukesu دارد. برج Syukesu با پیشروی شما در داستان بازی و بسته به تاثیری که در دنیای بازی گذاشته‌اید بلند و بلندتر می‌شود.
هر طبقه از این برج دارای دشمنان و گاهاً Boss Fight جدیدی است. با از بین بردن تمامی دشمنان و رفتن به طبقه بالاتر جوایز متنوعی از قبیل آیتم‌های ویژه، پول و تجربه بیشتر به شما تعلق می‌گیرد، هر چه به طبقات بالاتری بروید جوایز نفیس‌تری در انتظار شما است.
طبق گفته‌های کارگردان بازی بیشترین استفاده از قوانین وضع شده در دنیای بازی در برج Syukesu دیده می‌شود، جایی که شکست برخی از دشمنان در حالت عادی کاری غیر‌ممکن بوده و باید با وضع قانون صحیح به مبارزه با آن‌ها پرداخت تا شاید شانسی برای پیروزی داشته باشید.

 data-src=

سایر المان‌های بازی از جمله گرافیک تکنیکی و هنری هم نمایش قابل قبولی داشته‌اند. گرافیک بازی حالتی کارتونی و انیمه مانند مثل سایر بازی‌های استودیو Compile Heart داشته و باتوجه به ویدیو‌های منتشر شده از بازی می‌توان گفت با محیط‌های متنوع و جالبی روبرو هستیم که در مقام مقایسه با سایر عناوین این شرکت کیفیت بصری بالاتری را نمایش می‌دهند.
موسیقی بازی هم نیازی به توضیح نداشته و از همین حالا کیفیت بالای آن تضمین شده است. حضور آقای Nobuo Uematsu بعنوان آهنگساز یکی از مهم‌ترین نکات قوت بازی و به تنهایی ضامن کیفیت بالای این بخش خواهد بود.

در انتها باید به این مسئله اشاره کنم همانطور که سازندگان بازی اعلام کردند هدف اصلی این عنوان تنها و تنها طرفداران سبک JRPG هستند. حضور المان‌های محبوب و بعضاً جدید این سبک از جمله روایت داستان به شکل ویژوال ناول، Eventهای متعدد، گرافیک کارتونی، شخصیت‌های نوجوان و لوس‌بازی‌های مخصوص این ژانر شاید برای سایر بازیکنان غیرقابل تحمل باشد ولی طرفداران این سبک بازی‌ها را احتمالاً راضی نگه دارد.

” alt=””/>

مطالب پیشنهادی:

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
  • ثبت نام کنید
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید. شما یک لینک برای ایجاد رمز عبور جدید از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.