معرفی بازی‌ها

رودی از خون در Red River

بازی Operation Flashpoint: Dragon Rising که سال پیش توسط شرکت Codemasters منتشر شد ، برای این شرکت یک موفقیت به حساب می آید؛ چرا که با وجود انتشار در یک بازه ی زمانی شلوغ (از نظر انتشار بازی های متعدد)  توانست فروش خوبی داشته و از استقبال خوبی برخوردار شود و رتبه ی دوم فروش در چارت  united Kingdom را به خود اختصاص دهد.

اکنون تیم سازنده ی نسخه ی Dragon Rising ، قصد دارند تا نسخه ی دیگری از بازی به نام Red River را آماده و روانه ی بازار نمایند و گفتنیست که نیمی از فرایند ساخت این بازی تا کنون طی شده است. تیم سازنده ی این بازی قصد دارد علاوه بر حفظ سبک واقع گرایانه ی قبلی،  با کار بیشتر بر روی ظرافت های گرافیکی و بصری، تجربه ای جدید برای طرفداران این سری فراهم آورد .

به گفته ی سرپرست تیم سازنده ی این بازی، در این نسخه یعنی Red River تلاش خواهد شد تا تصویری از آنچه که یک سرباز آمریکایی در حین اقامت و جنگ در کشور هایی مثل عراق و افغانستان تجربه می کند ، برای شما تدایی شود و سازندگان Red River را از نظر واقع گرایی در شخصیت و محیط اطراف سرابازان ، به فیلم هایی همانند Hurt Locker تشبیه کرده اند.  شما در این بازی خیلی کمتر شاهد سلاح های تمیز و مرتب و لباس های اتو کشیده خواهید بود بلکه آنچه با آن سر و کار دارید سلاح هایی تعمیر شده است که حتی گاهی خشاب های آن با نوار به بدنه ی سلاح بسته شده است. جیپ ها و سایر وسایل نقلیه که سوار می شوید پر از پوستر های مدل ها و خوانندگان است که برای تزئین و به سلیقه ی خود سربازان به در و دیوار آن ها زده شده است. داخل جیب سربازان ممکن است iPod یا چیزهایی شبیه آن نیز پیدا شود.

11_1

طبق روالی که شاید برای ما بسیار عادی شده باشد، در Red River نیز بازیباز در نقش یک سرباز آمریکایی ظاهر خواهد شد که باید عملیاتی را در یکی از کشور های آسیا انجام دهد اما این بار دیگر خبری از کشور های عربی نیست بلکه حوادث بازی در تاجیکستان روی می دهد. اتفاقات بازی طبق معمول سری Operation Flashpoint در زمانی نه چندان دور از زمان حال رخ می دهد ، در جایی که عده ای شورشی افغان توانسته اند خود را به تاجیکستان برسانند و نیرو های آمریکایی برای رفع این مشکل و سرکوب شورش وارد منطقه  می شوند.  این اختلافات از آنجایی پیچیده تر می شود که چین به دلیل نزدیکی به کشور تاجیکستان، به نحوی وارد این قضایا می شود و  مسائل را پیچیده تر می کند. بازی تک نفره را در حقیقت می توان به سه قسمت تقسیم کرد که شامل : ورود به تاجیکستان، دفاع و نگه داشتن مواضع خودی و سرانجام ضد حمله برای از پای در آوردن دشمن، می شود.

تقریبا تمام مراحل بازی در کشور تاجیکستان خواهد بود اما به گفته ی سازندگان بازی ، بازیباز با چشم انداز های متعدد و فوق العاده زیبایی مواجه خوهد شد. با توجه به اینکه تاجیکستان یکی از کشور های مستقل شده از شوروی سابق است، بناهایی با معماری های زیبا و قدیمی را داراست که با توجه به پس زمینه ی کویری و خشک نمای جالبی را برای بازیباز خواهد داشت. همین طور در برخی از قسمت های بازی در مکان هایی قرار خواهید گرفت که دورتادور شما را کوهستان های رفیع و گاهی پر از برف فرا گرفته است.

همانند بسیاری بازی های دیگر در همین سبک ،  Operation Flashpoint: Red River نیز دارای کلاس های متعددی در بین سربازان یک ارتش است، به گونه ای که هریک توانایی های مخصوص و منحصر به فردی را دارا هستند.  شما قادر خواهید بود تا مراحل حالت اصلی بازی را به طور کامل به صورت cooperative با هم تیمی طی نمایید که در این شرایط معمولا هر بازیکن یک کلاس متفاوت با نفر دیگر را انتخاب می نماید چرا که کلاس های این بازی تقریبا مکمل یکدیگر هستند.  در بازی 4 کلاس وجود دارد که در ابتدا می توان به rifleman اشاره کرد؛ این کلاس که تقریبا همه کاره به حساب می آید می تواند بهترین انتخاب برای یک بازی تک نفره و بدون هم تیمی باشد چراکه تمام توانایی ها را در سطح نسبتا خوبی داراست. کلاس grenadier مسئول سلاح های سنگین تر است و جذابیت این گروه در Red River زمانی بالاتر می رود که اولین سلاح شاتگان استفاده شده در سری  Operation Flashpoint فقط در دستان افراد این گروه قرار دارد. برای فواصل دور scout ها مناسب ترین افراد هستند که در کلاس خود بیشتر با سلاح های دوربین دار و دور برد کار می کنند و می توان گفت مخصوص از پای در آوردن دشمنان از راه دور هستند. و نهایتا کلاس چهارم ، کلاسی است که شاید طرفداران زیادی داشته باشد چرا که تعداد گلوله های بالا و سلاح های اتوماتیک از ویژگی های آن به حساب می آید؛ این کلاس که auto rifleman نام دارد مسئول نگه داشتن دشمن در سنگرش است به طوریکه با گلوله های زیاد و آتش بی امان خود برای عملکرد سایر هم تیمی ها فضا ایجاد می کند و امکان حرکت را تا حدودی از دشمن می گیرد.

2_7

 در مورد حالت تحت شبکه این بازی باید گفت نسخه ی جدید تمام ویژگی های قابل قبول و جذاب نسخه ی پیشین را داراست و سعی شده تا حالت های بازی بیشتری در نظر گرفته شود. یکی از حالت های بازی تحت شبکه که Last Stand نام دارد ، شما و هم تیمی هایتان را در موضعی دفاعی قرار می دهد که باید از موقعیت خود تا آخرین لحظه ی بازی دفاع نموده و در برابر یورش های پی در پی دشمنان ایستادگی نمایید. در حالت دیگری به نام Convoy شما مسئول حفاظت و اسکورت یک کاروان خودی در طول حرکتش هستید که شاید گاهی در طی این فرایند مجبور شوید وارد سنگر های دشمن شده و پیش از رسیدن کاروان خودی آن ها را تخلیه نمایید.  در حالت تحت شبکه ،بازیباز با چشم اندازها و منطقه هایی جدید مواجه خواهد شد و با وجود اینکه در همان کشور تاجیکستان است، اما در بازی تک نفره آن ها را ندیده است.  نکته ی دیگری که راجع به بازی تحت شبکه در نسخه ی   Red River  لازم به ذکر است اشتراک بین امتیاز های بدست آمده از بازی تک نفره و تحت شبکه است. در حقیقت هر مقدار امتیازی که در بازی تک نفره برای خود اندوخته اید می تواند در حالت تحت شبکه برای ارتقا ابزار و غیره به کار رود.

یکی از ویژگی های این بازی که به احتمال زیاد توجه بسیاری از بازیبازان را به خود جلب خواهد ساخت، وجود خونریزی زیاد و به بیانی دیگر طراحی فوق العاده خود زخم هاست. سربازان در این بازی ممکن است بر اثر اصابت گلوله های مختلف قسمت هایی از بدن خود را نیز از دست بدهند و یا جراحت عمیقی بردارند که خون از آن فوران کند!  به طور کل طبق گفته ی تیم سازنده این نسخه یکی از خشن ترین ها در سری Operation Flashpoint خواهد بود.

بازی Operation Flashpoint: Red River در سال 2011 میلادی و برای رایانه های شخصی و همینطور دو کنسول Xbox360 و play Station 3  عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا