معرفی بازی‌ها

خلاقیت و گلوله

خلاقیت و گلوله,خلاقیت و گلوله,دزدان فضایی در سیاره آدم خواران (بر وزن دزدان دریایی در جزیره آدم خواران!) 

Dead Echo گروهی از مزدوران فضایی است که وظیفه حفاظت از سازمانی بین السیاره ای را بر عهده دارد. شخصی به نام Grayson Hunt که زمانی عضو این گروه بوده، به علت سرپیچی از دستور فرمانده در یکی از ماموریت ها، با دوستان خود به نقاطی دوردست در کهکشان تبعید می شود. این تبعید در نهایت باعث جدایی او و دوستانش شده و هانت را تبدیل به یک دزد فضایی سرگردان و خشن کرده است. داستان بازی از جایی شروع می شود که هانت در یکی از سفرها و گشت و گذارهایش، دوست قدیمی خود، Ishi Sato را پیدا می کند. اما این ملاقات با خرابکاری هانت وجهه دیگری پیدا می کند. آنها سفینه ای از سازمان Dead Echo را می بینند و هانت از روی انتقام به آن شلیک می کند. این حمله در نهایت باعث می شود تا هر دو سفینه به سیاره ای ناشناخته سقوط کنند، سیاره ای زیبا و خوش آب و رنگ، اما خطرناک! هانت و ساتو به سرعت متوجه می شوند این سیاره ظاهرا زیبا، توسط تعداد بی شماری آدم خوار و موجودات وحشی پر شده است. Stygia نام این سیاره است که روزی یکی از زیباترین و دلچسب ترین مکان ها برای صرف تعطیلات بوده است. مردم زیادی برای داشتن اوقاتی خوش به Stygia سفر می کردند و از آن لذت می بردند تا این که روزی برخورد اشعه های عظیم گاما آنها را دگرگون کرد. این مردم به موجوداتی جهش یافته و خونخوار تبدیل شده و Stygia را از محیطی دلچسب به جزیره ی آدمخواران تبدیل کردند. شما در نقش هانت باید به همراه دوستان خود از این سیاره فرار کنید. 

همانطور که می بینید داستان در Bulletstorm تنها بهانه ای برای شروع بازی است. کشتن تمام دشمنان شاید کار سختی در بازی نباشد، اما نکته ای که Bulletstorm را از سایر شوترها جدا می کند این است که شما چگونه دشمنان را قلع و قمع کنید!

30176549420494869284

با خلاقیت بکش!

جرا قایم شدن پشت دیوار؟! چرا رفتن به زوم اسلحه؟ چرا نگه داشتن انگشت روی ماشه؟ در Bulletstorm باید از این کلیشه ها دوری کرده و درباره هرچه جالب تر کشتن دشمنان خلاقیت به خرج دهید! 

در بازی هانت خیلی کارها می تواند انجام بدهد. او می تواند لگد بزند، روی زمین سر بخورد و با پا به دشمن بکوبد، از شلاق آبی رنگ خاصی استفاده کند که با زدن به دشمنان، آن ها را آهسته و اسلوموشن کند و … . علاوه بر این، اسلحه های خاص و عجیب غریبی نیز در بازی وجود دارد که هر کدام از آنها دو نوع شلیک دارد (حتی شلاق هانت هم دو نوع ضربه دارد!). اما شاید با خود بگویید این همه قابلیت برای چی است؟! جواب ساده است، فوران خلاقیت! وقتی پشت دشمنی یک کاکتوس بزرگ وجود دارد، چرا با شلیک کردن ساده این دشمن را بکشید؟ می توانید با شلاق خود او را آهسته کرده و سپس با لگد محکم هانت، به کاکتوس پرتابش کنید! با نگه داشتن دکمه شلاق، هانت آن را به زمین می کوبد و تمام دشمنان در حالت اسلوموشن به هوا می روند تا فرصتی برای کشف استعدادهای شما به وجود آید! حال می توانید بشکه ی مواد منفجره ای که همراه با دشمنان به هوا رفته را منفجر کنید و از آتش بازی ایجاد شده لذت ببرید. یا می توانید دشمنان را از دره های متعدد بازی به پایین پرتاب کنید. از اسلحه های جالب بازی می توان به Flail Gun اشاره کرد. این اسلحه زنجیر کوچکی شلیک می کند که به دو سر آن نارنجک وصل شده است. اگر هدف گیری تان درست باشد این زنجیر می تواند به دور کمر دشمنان پیچیده و سپس منفجر شود. توسط همین اسلحه دست کم 10-15 روش مختلف برای کشتن دشمنان نصیب شما می شود. گفتیم روش! روش های مختلف کشتن دشمنان در بازی با نام Skill Shot شناخته می شوند. Skill Shot ها عبارت هایی هستند که با کشتن هر دشمن ظاهر می شود و اغلب این عبارت ها جمله هایی طنز آمیز و بامزه هستند. به عنوان مثال با لگد زدن به یک دشمن او در حالت آهسته به هوا می رود. سپس اگر به او در این حالت شلیک کنید، عبارت Bullet Kick به نمایش در می آید. اگر دشمنی را به یک دره پرتاب کنید عبارت Vertigo ظاهر می شود و یا با شلیک یک Flail Gun به گردن دشمن او خفه شده و عبارت Grenade Gag در مقابل شما پدیدار می شود! 

14742883562582650613

 Skill Shot های شکل گرفته کاملا با طرز کشتن شما تطابق دارد. مثلا اگر شما به گلوی یک دشمن شلیک کنید و با بی رحمی تمام جان دادن و خون بالا آوردن او را تماشا کنید عبارت Gag Reflex ظاهر می شود. یا می توانید به نقاط حساس آنها شلیک کرده (!) و بعد از کمی درد و رنج کشیدن او سرش را با گلوله منفجر کنید تا ظاهر شدن عبارت Mercy اوج ترحم شما را نشان بدهد! کارهای خاصی با اسلحه نیز می توان انجام داد. مثلا شما می توانید با شارژ کردن اسلحه ها و گلوله های خود، نزدیک به 100 گلوله را همزمان (یعنی در یک لحظه!) به دشمن شلیک کرده و شاهد حذف شدن اون از صحنه گیتی باشید! با این همه قابلیت مختلف، هانت می تواند از محیط نیز برای نابودی دشمنان استفاده کند. علاوه بر دره ها و بشکه های انفجاری و وسایلی از این قبیل، در بعضی نمایش های بازی گیاه های آدم خواری نیز دیده می شد که هر چه نزدیکشان می آمد می بلعیدند (تولید چند Skill Shot مختلف!). یا با شلیک کردن به گیاهان سمی که در کنار دشمنان قرار داشته باشند، آن ها را آلوده کرده و به جان یکدیگر بیندازید. همانطور که میبینید ده ها Skill Shot مختلف برای کشتن دشمنان وجود دارد که به گفته PCF تعداد آن ها به 135 عدد می رسد. 

اما این Skill Shot ها تنها جنبه ظاهری ندارند. شما با کشتن دشمنان امتیاز کسب می کنید. این امتیازها Skill Point نام دارند. هر Skill Shot ـی Skill Point مخصوص به خود را دارد که با توجه به سختی آن، میزان Skill Point در نظر گرفته شده است. گرفتن این Skill Point ها علاوه بر لذت بخش بودنشان و احتمالا آزاد کردن اچیومنت و تروفی، می تواند در ارتقا و خرید اسلحه های متنوع تر و قدرت های جدید استفاده بشود. 

همانطور که پیش تر گفته شد، اسلحه های جالبی در بازی وجود دارند که هر کدام از آن ها دو نوع شلیک دارند. اغلب این اسلحه ها طوری طراحی شدند تا جای مانور بالایی برای خلق Skill Shot های مختلف وجود داشته باشد. علاوه بر Flail Gun که اشاره شد، اسلحه ای به نام Bouncer در بازی وجود دارد. Bouncer یک توپ انفجاری بزرگ شلیک می کند که کارهای مختلفی با آن می شود انجام داد. مثلا می توان قبل از شلیک کردن آن را شارژ کرد. در این صورت توپ تا زمانی که شما نخواهید منفجر نمی شود و به علت سنگینی اش می تواند تمام دشمنان سر راهش را مانند مگس له کند! Boneduster نیز شاتگانی 4 لول (!) و بسیار بزرگ است که احتمالا حدس می زنید چه بلایی می تواند بر سر ساکنین بخت برگشته Stygia بیاورد!  

73863632914181442236

علاوه بر تمام این موارد و تنوع گیم پلی، PCF از بخش داستانی زیبایی صحبت کرده و عنوان کرده اند Bulletstorm تنها جنبه Fun نداشته و بازی دارای داستانی زیبا است. آنها از Painkiller به عنوان یک آزمایش یاد کرده و Bulletstorm را عنوانی جدی تر و بسیار قوی تر قلمداد می کنند.

به گفته سازندگان بازی، Bulletstorm قابلیت Co-op ندارد. اما بخش چند نفره ای کامل و قوی برای بازی تدارک دیده شده که مسلما با وجود Skill Shot ها می تواند فوق العاده جالب و لذت بخش باشد. 

از آنجایی که استدیو PCF توسط Epic Games خریده شده، Bulletstorm توسط آخرین ویرایش موتور Unreal Engine 3 ساخته می شود، و بسیار خوب به نظر می رسد. نکته خوشحال کننده این است که بر خلاف اکثر بازیهای ساخته شده توسط این موتور، بازی دارای رنگ بندی زیباتری است. دیگر از رنگ های خاکستری و مرده خبری نیست و اتفاقا رنگ ها اکثرا کمی هم اغراق آمیز و فانتزی کار شده که حس Fun بازی را به خوبی منتقل کند. 

با سابقه ای که PCF دارد و همینطور مشارکت Epic Games که در این نسل واقعا عالی کرده از یک طرف، و نمایش ها، اطلاعات و دموی قابل بازی منتشر شده از طرف دیگر همگی نوید یک شوتر سریع، کلاسیک و پر از خلاقیت و تنوع می دهند. 22 فوریه امسال زمانی است که می توانید با گلوله هایتان طوفان به پا کنید! 

” alt=””/>

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا