معرفی بازی‌ها

ترس از ناشناخته‌ها

,داستان بازی در مورد کارآگاهی به نام Paul Prospero است که از طرف شخصی به نام Ethan Carter نامه‌ای را دریافت می‌کند که متوجه‌ می‌شود این پسر پس از قتل وحشتناکی که در Red Creek Valley (دره‌ی رد کریک) رخ داده است، دچار مخمصه‌ی بزرگی شده است و نیاز به کمک دارد. پس از این که شخصیت اصلی بازی نامه را می‌خواند، به محل حادثه می‌رود ولی وقتی که به آن‌جا می‌رسد، متوجه می‌شود که قضیه بدتر از آن چیزی است که تصور می‌کرد. Ethan Carter توسط قاتلان ماجرا ربوده شده است و این جاست که بازی کلید می‌خورد. Paul Prospero که یک کارآگاه کاربلد است و از دو قدرت خاصی استفاده می‌کند. او نیز همانند دیگر کارآگاه‌ها، با پیداکردن مدرک‌هایی که در صحنه‌ی جرم رخ داده است می‌تواند انگیزه‌ی قاتل را تا حدودی شناسایی کند و در کنار آن از ویژگی ماورایی (Supernatural) بهره می‌برد که با استفاده از سرنخ‌هایی که بدست آورده است، می‌تواند لحظه‌ی وقوع قتل را بازسازی کند. گفتنی است که برای پیش‌برد مراحل بازی باید از هر دو حالت استفاده کنید زیرا هر چقدر که شما مدرک بیشتری را پیدا کنید، قادر هستید که زمان وقوع قتل را بهتر بازسازی کنید. در یکی از مراحل بازی ما شاهد قتلی در نزدیک ریل قطار خواهیم بود و وقتی که شخصیت اصلی بازی به آن جا می‌رود، بستگی به میزان دقت شما، می‌تواند خونی که روی ریل ریخته شده است را مشاهده کند و اگر موفق به دیدن آن نشد، بازی حالت Interactive Drama به خود می‌گیرد و کمی بازسازی صحنه سخت می‌شود، به عبارتی دیگر با پیدا نکردن مدارک و سرنخ‌ها بازی قابل پیش‌روی است ولی با این حال ماجرا پیچیده‌تر از گذشته خواهد شد. بازی زمانی شما را به چالش می‌کشد که در برخی از قتل‌ها، نکته‌های مشترکی وجود دارند، مثلاً قتلی در مکانی دیگر رخ می‌دهد ولی شما با بررسی کردن مدارک موجود به این فکر فرو خواهید رفت که نکند یک وقت من در کنار ریل قطار، سرنخ بزرگی را از دست دادم؟! پس از گفتن این حرف شما مجبور به بازگشت به ریل می‌شوید تا دوباره محل را کاوش کنید. روایت بازی به صورت اول شخص و پرسپکتیو است که در عناوین دیگر کمتر با آن ملاقات کردیم. سازندگان The Vanishing of Ethan Carter بر این باور هستند که در گذشته بازی‌های بزرگی نظیر The Walking Dead توانستند بازی را به صورت سوم شخص و پرسپکتیو روایت کنند ولی از نظر آن‌ها داستان وقتی به صورت اول شخص و پرسپکتیو ارائه می‌شود، فضای بهتری را بوجود می‌آورد و انگیزه‌ی بازیکنان را برای پیشبرد مراحل بیشتر می‌کند. در ادامه لازم است بگوییم که سبک بازی به صورت Weird Fiction Horror است، The Astronauts این سبک را این گونه توصیف می‌کند که دیگر خبری از هیولاهای ترسناک و یا انسان‌هایی که با ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند نیست، بلکه این سبک قصد دارد با پرده‌های رازآلود و اتمسفر گیرای خود، ترس را در دل بازیکنان جای دهد. در ابتدای این مطلب به بهره‌گیری این بازی از نوشته‌های LoveCroft اشاره کردیم، LoveCroft می‌گوید: “قدیمی‌ترین و قوی‌ترین عواطف انسان‌ها ترس است و قوی‌ترین ترس، ترس از ناشناخته‌ها است.” در واقع این جمله باعث شده است که ایده‌ی اولیه بازی به ذهن The Astronauts خطور کند و پس از آن شروع به خلق یک عنوان در یک سبک خاص و جدید به نام Weird Fiction کند. البته سازندگان بر این باور هستند که آن‌ها نه تنها از سخنان LoveCroft اقتباس کردند، بلکه این استودیو از نقل‌قول‌های نویسنده‌های قدیمی نظیر M.R. James و حتی محققان جدید مانند Stephen King استفاده کردند. در چند سال اخیر، عناوین ترسناک و در عین حال قابل قبولی نظیر Slender، Amnesia و Outlast عرضه شدند ولی تفاوتی که The Vanishing of Ethan Carter با آن‌ها دارد، این است که TVoEC نیز نسبت به عناوین‌های ترسناک گذشته، از المان‌های Horror کمتری بهره می‌برد ولی با این وجود از تأثیرگذاری به مراتب بیشتری برخوردار است.,,گیم‌پلی The Vanishing of Ethan Carter شباهت زیادی به سریال True Detective (یکی از آثارهای موفق شبکه‌ی HBO) و Sherlock (یکی از سریال‌های تحسین شده‌ی BBC) دارد. همان‌طور که گفته شد بازی دنباله‌روی قتل‌های وحشیانه و زنجیره‌ای است و در کنار آن آدم ربایی‌هایی است که در مکان قتل رخ می‌دهد. با این حال شخصیت اصلی بازی که Paul Prospero نام دارد، یک کارآگاه حرفه‌ای است که از قدرت‌های خاصی بهره می‌برد. او همانند کارآگاهان عادی باید دنبال سرنخ و مدارکی که پس از وقوع قتل رخ داده است بگردد تا قاتل را شناسایی کند. اما نکته‌ای که باعث می‌شود Paul Prospero نسبت به سایر کارآگاهان متمایز شود، برخورداری از قدرت Supernatural یا همان ماوراءالطبیعه است. شخصیت اصلی بازی قادر است که به واسطه‌ی این قدرت، صحنه‌ی قتل را بازسازی کند ولی این ویژگی‌ها به اینجا ختم نمی‌شود. تیم سازنده‌ی بازی سعی کرده است که این دو قابلیت را مکمل یکدیگر قرار دهد و به بازیکن این اجازه را نخواهد داد که بتواند فقط با استفاده از این قابلیت، بازی را به اتمام برساند و باید هم از Supernatural Vision استفاده کند و هم از Regular! ویژگی جالب و قابل توجه این است که The Vanishing of Ethan Carter راهی را طی کرده است که قبلاً در بازی‌های Old-School آن را مشاهده کرده بودیم. مثلاً در صحنه‌ی جرم، وسایلی پیدا می‌شوند که وقتی Paul Prospero را پیش آن ببرید، در مورد آن نظراتی را بیان می‌کند که ممکن است در آینده از آن استفاده کنید. همان‌طور که ما سبک‌های زیادی نظیر Shooter و Platformer داریم، می‌توانیم TVoEC را جزء سبک جدیدی به نام “Explorer” قرار دهیم. دلیل انتخاب Explorer (جستجوگر) این است که بازی با وجود این که حول داستان قتل می‌چرخد، ولی The Vanishing of the Ethan Carter فاقد هرگونه درگیری تن به تن (Combat) است. به عبارتی دیگر هدف سازنده‌ی بازی این است که شما بتوانید رازی که پشت ماجرای Ethan Carter نهفته است را کشف کنید و با طی کردن بازی این رازها بیشتر خواهد شد، پس نیازی به وجود درگیری تن به تن نیست و The Astronauts سعی داشته از المان‌های جستجوگری و بعضاً Puzzle استفاده کند. بازی از فضاسازی خوبی بهره می‌برد به طوری که در همان ابتدا شما به یاد عنوان Dead Esther خواهید افتاد و با این همه توصیفات انتظار می‌رود که این عنوان همانند Dead Esther بسیار تأثیرگذار باشد.,,شاید وقتی کسی بگوید که فلان بازی Indie است، فوراً به ذهن ما خطور می‌کند که به احتمال زیاد آن بازی دوبعدی است. این موضوع در مورد The Vanishing of Ethan Carter صدق نمی‌کند، زیرا همان‌طور که می‌دانید سازنده‌ی بازی The Astronauts است و افرادی که در آن جا کار می‌کنند اغلب تجربه‌ی زیادی در ساخت بازی‌های AAA دارند. TVoEC یک بازی سه بعدی است که قضاسازی بی‌نظیری در بین بازی‌های مستقل دارد. سازندگان به خوبی روی Visuals و جلوه‌های این بازی کار کردند، افکت‌های آتش و بارانی که در این بازی گنجانده شده است نیز برای یک بازی Indie بسیار خوب است. با این وجود مطمئناً ساختن یک بازی Indie، محدودیت زیادی دارد و دسترسی به Sourceها نیز کمتر است و در کنار آن هر فرد مسئولیت خیلی بیشتری دارد. ولی سازندگان بازی مدعی هستند که علی‌رغم این مشکلات، آن‌ها از ساخت بازی بسیار خرسند هستند زیرا یکی از ویژگی‌های خوب بازی Indie این است که آن‌ها صادقانه می‌توانند با طرفداران گفتگو کنند و همین‌طور از آزادی بیشتری در پیاده‌کردن خلاقیت خود برخوردار هستند. از طراحی بازی که بگذریم باید به قابل قبول بودن UI اشاره کرد که The Astronauts دقت زیادی روی این موضوع کرده است. طراحی وسایل و مدارکی که روی زمین یافت می‌شوند، از جزئیات خوبی برخوردار هستند و بافت ضعیفی را مشاهده نخواهید کرد. نکته‌ی قابل توجه این است که تمامی تصاویری که از این بازی تا الآن منتشر شده است، همگی مستقیماً از داخل خود بازی Capture شده‌اند. در آخر هم جالب‌ترین نکته این است که این بازی هیچ کات‌سینی نخواهد داشت و به عبارت دیگر این بازی بدون هیچ کات‌سینی پایان می‌یابد.,,موسیقی بازی توسط آقای Arkadiusz Reikowski ساخته شده است که همانند دیگر اعضای این استودیو، سابقه خوبی دارد. از میان آثارهای او می‌توان به Sadness، Lock and Load، Two Worlds II، The Last Temple، Pocket Trucks در صنعت بازی و Krzyknia، Dagarama و Odpisane No Srtaty در صنعت سینما اشاره کرد. به طور کلی می‌توان گفت که موسیقی بازی نیز تا این جا قابل قبول بوده است و با فضای درونی خودِ بازی همخوانی دارد. با این وجود زود است که در مورد موسیقی بازی قبل از عرضه‌ی آن صحبت کنیم پس باید تا زمان عرضه‌ی The Vanishing of Ethan Carter صبر کنیم و بررسی نهایی آن را به بعد از عرضه‌ی نسخه‌ی اصلی بازی بسپاریم.

به طور کلی باید بگوییم که The Vanishing of Ethan Carter، یک عنوان ارزشمند در بین بازی‌های Indie خواهد بود. شاید این بازی نام Indie را یدک بکشد، ولی با این حال توسط افرادی ساخته می‌شود که کارنامه‌های بسیار درخشانی در زمینه‌ی ساخت عناوین AAA دارند. سازندگان امیدوار هستند که بازیکنانی که قصد دارند این عنوان را تجربه کنند، احساس کنند که یک کارآگاه واقعی هستند نه صرفاً فقط کنترل یک شخصیت را به دست بگیرند. TVoEC قرار است در سال جاری بر روی پلتفرم PC عرضه شود ولی تیم سازنده از این قضیه ابراز امیدواری کرده است که آن‌ها بتوانند روزی این بازی را بر روی کنسول‌های نسل بعد عرضه کنند.,خواندن پیش‌نمایش,مردی تنها در یک مزرعه‌ی دور افتاده روی صندلی چوپی خود نشسته و در حال سیگار کشیدن است، او غمی برای از دست دادن کسی یا چیزی ندارد، چون تنها زندگی می‌کند و فقط خودش است. اما به یک‌باره چه اتفاقاتی می‌افتد که او دچار ترس و واهمه می‌گردد؟ The Vanishing of Ethan Carter عنوانی است که توسط استودیوی نوپای The Astronauts در حال ساخته شدن است. با وجود این که نزدیک به یک سال است از عمر این استودیو می‌گذرد اما اگر نگاهی به اعضایی که در آن حضور دارند بیندازیم، کوله باری از تجربه را می‌بینیم. آقای Adrian Chmielarz که از معروف‌ترین فرد The Astronauts است، در ساخت عناوین بزرگی نظیر Bulletstorm، Gears of War و Painkiller حضور داشته است. در کنار ایشان افراد دیگری نیز از استودیو People Can Fly و حتی Eidos Montreal به این جمع اضافه شده‌اند که نوید دهنده یک Independent Studio قدرتمند را در ورشوی لهستان می‌دهند. با این توصیفات، به نظر می‌رسد که این استودیوی مستقل قرار است راه جدیدی را انتخاب کند که تا به حال استودیوی دیگری آن کار را انجام نداده است، به عبارتی دیگر آن‌ها در کنار این که از آثار H.P. LoveCraft برای طرح اولیه داستان The Vanishing of Ethan Carter استفاده کردند، با دقت کردن در اسکلت بازی متوجه سبکی می‌شویم که کمتر به آن پرداخته شده است که سازندگان آن را Weird Fiction می‌نامند. The Astronauts با پشتکار زیاد در حال کار برروی اولین عنوان Indie خود است که با بهره گیری از یک طراحی خاص، قصد دارد تجربه‌ی به یادماندنی‌ای را برای شما رقم بزند. پس اگر می‌خواهید از طراحی خاص مکانیک، اتمسفر مثال زدنی و خلق محیط‌های The Vanishing of Ethan Carter آگاه شوید، تا آخر این پیش‌نمایش ما را همراهی کنید.,ترس از ناشناخته‌ها,ترس از ناشناخته‌ها,

مردی تنها در یک مزرعه‌ی دور افتاده روی صندلی چوپی خود نشسته و در حال سیگار کشیدن است، او غمی برای از دست دادن کسی یا چیزی ندارد، چون تنها زندگی می‌کند و فقط خودش است. اما به یک‌باره چه اتفاقاتی می‌افتد که او دچار ترس و واهمه می‌گردد؟ The Vanishing of Ethan Carter عنوانی است که توسط استودیوی نوپای The Astronauts در حال ساخته شدن است. با وجود این که نزدیک به یک سال است از عمر این استودیو می‌گذرد اما اگر نگاهی به اعضایی که در آن حضور دارند بیندازیم، کوله باری از تجربه را می‌بینیم. آقای Adrian Chmielarz که از معروف‌ترین فرد The Astronauts است، در ساخت عناوین بزرگی نظیر Bulletstorm، Gears of War و Painkiller حضور داشته است. در کنار ایشان افراد دیگری نیز از استودیو People Can Fly و حتی Eidos Montreal به این جمع اضافه شده‌اند که نوید دهنده یک Independent Studio قدرتمند را در ورشوی لهستان می‌دهند. با این توصیفات، به نظر می‌رسد که این استودیوی مستقل قرار است راه جدیدی را انتخاب کند که تا به حال استودیوی دیگری آن کار را انجام نداده است، به عبارتی دیگر آن‌ها در کنار این که از آثار H.P. LoveCraft برای طرح اولیه داستان The Vanishing of Ethan Carter استفاده کردند، با دقت کردن در اسکلت بازی متوجه سبکی می‌شویم که کمتر به آن پرداخته شده است که سازندگان آن را Weird Fiction می‌نامند. The Astronauts با پشتکار زیاد در حال کار برروی اولین عنوان Indie خود است که با بهره گیری از یک طراحی خاص، قصد دارد تجربه‌ی به یادماندنی‌ای را برای شما رقم بزند. پس اگر می‌خواهید از طراحی خاص مکانیک، اتمسفر مثال زدنی و خلق محیط‌های The Vanishing of Ethan Carter آگاه شوید، تا آخر این پیش‌نمایش ما را همراهی کنید.

برچسب ها

پاسخی بگذارید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن