معرفی بازی‌ها

به عظمت یک تاریخ

به عظمت یک تاریخ,به عظمت یک تاریخ,

در نگاه اول شاید این موضوع غیر معمول به نظر برسد که یک عنوان شبیه‌سازی شده از یک مسابقه‌ی ورزشی دارای بخش داستانی باشد، اما با کمی دقت می‌توانیم هسته‌ی وجود داستان را در دل WWE بیابیم. نکته‌ی مهم و قابل ذکر این است که در مسابقات واقعی WWE چندین نفر وجود دارند که خط داستانی میان سوپراستارها و دیـواهای آن کمپانی را می‌نویسند و شوهای این کمپانی نیز توسط آن‌ها رقم می‌خورد. پس باید وجود یک بخش داستانی برای عنوان WWE 2K معقول باشد. در گذشته هم بخشی به نام Road to Wrestlemania در این سری وجود داشت که معمولاً به صورت پیش فرض نزدیک به پنج سوپراستار را می‌توانستید انتخاب کنید و با طی کردن خط داستانی و در نهایت شکست دادن حریف خود در «پی پر ویوی» Wrestlemania بازی را خاتمه دهید. همین‌طور علاوه بر سوپراستارهای منتخب، شما می‌توانستید شخصیتی را به دست خود بسازید و با آن نیز مسابقه دهید. نزدیک به دو سال می‌شود که این بخش تجزیه شده است و جای خود را با چند قسمت عوض کرده است. از آن موقع که 2K این بازی را از THQ اخذ کرد تصمیم به اضافه کردن بخشی تحت عنوان Thirty Years of Wrestlemania گرفت و در آن رویدادهای این «پی پر ویوی» بزرگ را شبیه‌سازی کرد. اما این تصمیم در WWE 2K15 کمی تغییر کرد و بخش تازه‌ای تحت عنوان 2K Showcase به کالبد این سری تزریق شد که شباهت بیشتری به قسمت Attitude Era در عنوان WWE '13 داشت، چرا که این بخش همانند Attitude Era بیشتر روی جزئیات تمرکز داشت تا روی ظاهر، ولی شاید تنها مشکل اساسی آن برمی‌گشت به نزول یافتن تعداد سوپراستارها (راستر) که همین موضوع بهانه‌ای برای کلیشه‌ای شدن این بخش شد. با این حال با توجه به افزایش راستر چشم‌گیرِ این نسخه، انتظار می‌رود که این بخش یکی از مهیج‌ترین قسمت‌های این نسخه باشد. قسمت دیگری هم از نسخه‌ی WWE 2K15 به این سری اضافه شده بود که MyCareer نام داشت که در آن بازیکن باید سوپراستاری را در بخش Creative Suite می‌ساخت و با آن مسابقات زیادی را انجام می‌داد تا تبدیل به یک قهرمان واقعی گردد. در WWE 2K16 ما با این بخش ملاقات خواهیم کرد ولی کمی پیشرفته‌تر؛ زیرا بازی به شما اجازه خواهد داد که به تالار مشاهیر (Hall of Fame) راه پیدا کنید. برای کامل کردن این بخش، قسمت دیگری هم به نام Who Got NXT وجود داشت که حول استارهای برند NXT می‌چرخید و انتظار می‌رود در این نسخه هم حضور داشته باشد. از دیگر بخش‌هایی که قرار است در این نسخه موجود باشد می‌توان به WWE Universe اشاره کرد. در واقع این بخش از سال 2011 وارد این سری شد و از همان سال به بعد نقش اساسی‌ای را ایفا کرد و در WWE 2K16 هم قرار است این قسمت حضور داشته باشد، اما کمی تغییر یافته است و گزینه‌های بیشتری را برای بازیکنان روی میز قرار داده است.

 

 src=/files/56409d1440347486-14323_4bb60866a851f(1).jpg style=

 

مهم‌ترین قسمتی که در WWE 2K16 با تغییر مواجه شده است، اضافه شدن کانتنت‌هایی به بخش Creation Suite است که در این حیطه می‌توان به ساختن دیواها و شوها و طراحی آرناها و کمربندهای قهرمانی اشاره کرد؛ به عبارت دیگر بعضی از این مضامین در نسخه‌ی قبلی حذف شده بودند ولی سازندگان تصمیم گرفتند که دوباره آن‌ها را به این نسخه برگردانند. از دیگر مزایای این بخش که در نسخه‌ی قبلی هم حضور داشت، ساخت لوگوهایی بود که می‌توانستید از آن‌ها به عنوان یک تاتو استفاده کنید تا شخصیت مورد علاقه‌ی خود را بسازید که در WWE 2K16 باید منتظر این قسمت هم باشید. از دیگر نکات امیدوارکننده اضافه شدن مدل‌های مو و ریش در این بخش است که واقعاً در نسخه‌ی گذشته این مدل‌ها بسیار کم بودند و دستِ بازیکنان را برای ساخت استار مورد علاقه‌ی خود بسته می‌گذاشتند. یک موضوع جالب که قرار است در WWE 2K16 وجود داشته باشد، آن است که شما می‌توانید با اسکن کردن تصویر شخصی در بخش Creation Suite، سوپراستار یا دیوایی را بر اساسِ آن چهره بسازید که با استفاده از این ویژگی شما قادر خواهید بود کشتیگیرهای بیشتری را به راستر اصلی اضافه کنید. موضوع بسیار مهم دیگر آن است که در نسخه‌ی قبل یک سری از مسابقات به خصوصی نظیر Ladder Tag Team، Handicap Tag Team و Tornado Tag حذف شده بودند ولی گویا قرار است دوباره این مسابقات در WWE 2K16 حضور داشته باشند و می‌توانند به جذاب‌تر شدن رقابت‌ها کمک کنند. سیستم Reversals یا همان «بدل کردن» نیز کمی تغییر یافته است و بازیکنان از راه‌های مختلفی برای بدل کردن طی مسابقه استفاده خواهند کرد و دیگر خبری از بدل‌های یکنواخت و خسته‌کننده نخواهد بود. ویژگی‌هایی که قبلاً در WWE 2K15 وجود داشتند، در این نسخه هم حضور خواهند داشت و بعضی از آن‌ها نیز به تکامل رسیده‌اند. از مهم‌ترین ویژگی‌ها می‌توان به وجود توازن میان وزن دو کشتی‌گیر اشاره کرد. به عنوان مثال در نسخه‌های قبل شما قادر بودید که با یک کشتی‌گیرِ سبک وزن، کشتی‌گیری را مثل Big Show بلند کنید و آن را به زمین بکوبید ولی برای اولین بار در WWE 2K15 ما با این ویژگی روبرو شدیم که دیگر این اتفاق نمی‌افتاد و این توازن به خوبی برقرار شده بود. سیستم Stamina نیز کمی دچار تغییر شده است و به نظرمان این دگرگونی می‌تواند مفید باشد. چرا که اگر تا به حال سری WWE را به صورت آنلاین بازی کرده باشید متوجه این موضوع می‌شدید که یک سری از افراد فقط می‌دویدند و در موقع مشخص روی شما فن می‌زدند و این جز اعصاب خردکنی برای شما چیزی نداشت، ولی این بار سازندگان بسیار روی این قضیه مانور داده‌اند و هرگونه حرکتی باعث کم شدن نوار Stamina می‌شود و بدیهی است که با دویدنِ مکرر رفته رفته کشتی‌گیر قدرت اولیه‌ی خود را از دست می‌دهد. این موضوع در کنار قابلیت Chain Grapple یک ترکیب بسیار خوب را ایجاد کرده و این سری را به سمت بیشتر فیزیکی شدن پیش می‌برند. مطمئناً ابتدا عادت کردن به Chain Grapple کمی دشوار به نظر می‌رسد، ولی با گذشت زمان به آن عادت خواهید کرد و نهایت از آن لذت خواهید برد.

 

 src=/files/brca(3).jpg style=

 

از دیگر مضامین این نسخه می‌توان به وجود Hot Tagها اشاره کرد که در مسابقات Tag Team بسیار کاربرد دارند. این ویژگی دوباره در نسخه‌ی قبل حضور یافت و توانست با واکنش‌های مثبت روبرو شود. Hot Tag بدین شکل است که وقتی کشتی‌گیری متحمل ضربات زیادی شده است ناگهان خود را به یارش رسانده و با تعویض کردن یکدیگر، یارِ کشتی‌گیر وارد رینگ شده و با زدن دکمه‌هایی جریان بازی را به طور کلی تغییر می‌دهد. Comebackهای جدید در طول بازی به چشم می‌خورند که در کنار آن صحنه‌های OMG هم حضور خواهند داشت تا لذت بازی را برای شما چندین برابر سازد. در نسخه‌های گذشته، زمانی که شخصی شما را پین می‌کرد و هنگامی که شما آن پین را Kick-Out می‌کردید، قادر بودید همان لحظه از زمین بلند شوید ولی این بار نیز کمی تغییر کرده است و این دگرگونی در نسخه‌ی قبلی هم برای اولین بار دیده شد و دیگر نمی‌توانستید همان لحظه از زمین بلند شوید. حتی پس از متحمل شدن ضربات سنگین، برای بلند شدن می‌بایست از طناب‌های دورِ رینگ کمک می‌گرفتید که کاملاً به واقعی‌تر شدن این عنوان کمک می‌کرد. ویژگی‌ها یا به اصطلاح Abilityها هم در این بازی حضور خواهند داشت که در نسخه‌ی گذشته به سه بخش تقسیم می‌شدند و انتظار می‌رود که در WWE 2K16 هم به همین شکل باشند. سازندگان وعده‌ی آن را دادند که بخش آنلاین بازی با تغییرات به خصوصی روبرو شود. در نسخه‌ی قبل لابی‌ها حذف شده بودند و از سیستم Match Making استفاده شد، ولی این موضوع واکنش‌های بسیار منفی به همراه داشت. در کنار این قضیه، سرورهای 2K برای این بازی بسیار ضعیف بودند و عملاً سبب گشت که خیلی از بازیکنان بخش آنلاینِ این بازی را رها کنند، ولی به نظر می‌رسد 2K متوجه این قضیه شده است و قصد دارد بخش آنلاین نسخه‌ی جدید را نسبت به نسخه‌ی گذشته‌ی خود، بهبود ببخشد.

 

 src=/files/56408d1440347486-fallout4_e3_tree_1434324017(1).jpg /></p><p style=text-align:center> </p><p>با توجه به نمایش‌هایی که از WWE 2K16 مشاهده کرده‌ایم، اولین نکته‌ای که کاملاً به چشم می‌خورد، بهبود انیمیشن حرکات است. در کنار آن که ضربات و حرکات روان‌تر شد‌ه‌اند، سازندگان انیمیشن‌های جدیدی (همانند سابمیشن و پین کردن) را در قالب این نسخه جای داده‌اند که می‌تواند جریان مسابقات را از حالت یکنواختی خارج کند. موضوع جالب دیگر آن است کشتی‌گیران با زدن فن روی پله، قادر هستند پله را بشکنند. از دیگر ویژگی‌های مهم می‌توان به ارتقا یافتن هوش مصنوعی داور مسابقات و همین‌طور مدیرها اشاره کرد و در کنار آن تنوع بیشتر در شکل ظاهریِ تماشاگران ‌می‌تواند بسیار ثمربخش شوند. در نسخه‌های قبلی تماشاگران بسیار ضعیف طراحی شده بودند و مدل‌های تکراریِ زیادی در بین آن‌ها دیده می‌شد، ولی خوشبختانه این قضیه تا حدودی برطرف شده است، هرچند به نظر می‌رسد که باز هم یکنواختی وجود داشته باشد. بین ورودیِ کشتی‌گیران هیچ بارگذاری‌ای وجود نخواهد داشت و یک ویژگی جالب هم آن است که در هنگام وارد شدن یک کشتی‌گیر به رینگ، می‌توانید سریعاً به او حمله کنید تا مسابقه زودتر شروع شود. اما شناسنامه اصلی WWE 2K16 تعداد کشتی‌گیرانی است که قرار است در این نسخه حضور داشته باشند. در نسخه قبلی 67 شخصیت قابل بازی وجود داشتند ولی این بار شما با 120 شخصیت قابل بازی روبرو خواهید شد، این یعنی نزدیک به دوبرابرِ نسخه‌ی قبلی! خوشبختانه این تنوع به مدل‌های آن و طراحی بدن‌ها و صورت‌های کشتی‌گیران لطمه نزده است و حتی به مراتب نسبت به گذشته بهتر شده‌اند. در نهایت نورپردازی که در نسخه قبلی بسیار عالی بود، در این نسخه هم به نظر می‌رسد که در سطح قابل قبولی باشد.</p><p>شاید یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های سری WWE، استفاده از صداگذاری و موسیقی‌های ضعیف باشند. در مورد صداگذاری نمی‌توان اظهار نظر دقیقی داشت ولی بر اساس نمایش‌ها می‌توان گفت که در خوش‌بینانه‌ترین حالت، صدای تماشاگران اندکی بهتر شده است و هم‌چنین اضافه شدن کشتی‌گیر سال‌های نه‌چندان دور یعنی John Bradshaw Layfield به تیم گزارشگر بازی که شامل Michael Cole و Jerry Lawler هستند، می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. در نسخه گذشته موسیقی‌هایی که در منوی اصلی بازی پخش می‌شد فاقد تنوع خاصی بودند ولی براساس اطلاعات جدید، این بار در WWE 2K16 آهنگ‌هایی با سبک‌های مختلف نظیر هیپ هاپ، راک، الکترونیک و متال وجود خواهند داشت.</p><p>WWE 2K16 در حالی قرار است در تاریخ 27 اکتبر عرضه شود که طرفداران سری کشتی کج، امیدهای زیادی برای آن دارند. از همان معرفی شدن باکس آرت WWE 2K16 که کشتی‌گیر محبوب یعنی Stone Cold حضور داشت، می‌شد حدس زد که این بار 2K Sports می‌خواهد روی این نسخه تمرکز زیادی بگذارد. همین‌طور معرفی شدن راسترهای این نسخه که کاملاً بیان کننده این بود که WWE 2K16 قرار است بزرگترین عنوان از حیطه راستر در میان عناوین قبلی کشتی کج باشد. در نهایت باید تا عرضه‌ی نهایی این بازی صبر کرد.</p><p>” alt=””/></p><div class=

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا