معرفی بازی‌ها

به دنبال جاودانگی

به دنبال جاودانگی,به دنبال جاودانگی, src=

همانطور که میدانید در نسخهی قبل لارا فردی ضعیف و شکننده بود و هیچ علاقهای به ماجراجویی و کشت و کشتار نداشت. این تنفر از ماجراجویی تا حدی بود که لارا گفته بود از مقبرهها متنفر است و پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه می‌خواهد مدتی دور از شهر باشد. بنابراین او و دوستانش تصمیم می‌گیرند تا به مکانی به اسم مثلث اژدها در دریای ژاپن سفر کنند، اما پس از یک طوفان وحشتناک کشتی به دو نیم تقسیم شده و لارا و دوستانش از یکدیگر جدا می‌شوند. او برای اینکه دوستان خود را پیدا کند مجبور است خودش را با شرایط سازگار کند و رفته رفته در بازی آن شخصیت لارا که درباره‌اش صحبت کرده بودیم تغییر کرده و به شکل عجیبی عوض می شود. حالا او دیگر یک دختر نوجوان ترسو و بی‌آزار نیست، لارا تبدیل به یک ماجراجو شده که می‌تواند از پس مشکلاتی که برایش به وجود می‌آورند جان سالم به در ببرد. در نسخه‌ی قبل لارا می‌خواست مکانی به اسم Yamatai را پیدا کند و در این راه حادثه‌های فراوانی برایش رخ داد.
داستان RotTR ادامهی داستان نسخهی قبل است و از جایی آغاز میشود که لارا کرافت از Yamatai فرار می کند. او در این قسمت باید در سیبری و «کیتژ» (Kitezh) به دنبال راز جاودانگی بگردد. به گفتهی سازندگان بازی داستان این نسخه از افسانهی «کاشِی» (Koschei) الهام گرفته شده است. افسانهی کاشِی در مورد پیرمردی به همین نام است که با جادوی خود زنان جوان را مورد آزار و اذیت خود قرار میداده. پیرمردی که روح خود را در یک سوزن پنهان نموده، این سوزن در تخمی درون رحم یک اردک زنده قرار داده شده و سپس اردک هم درون بدن یک خرگوش زنده قرار گرفته و خرگوش هم در یک صندوقچه آهنی یا طلایی جای گرفته است، صندوقچه‌ای که زیر یک درخت بلوط سبز پنهان شده است. درختی به نام Buyan که روح کاشِی را درون خود پنهان کرده و کسی نمی‌تواند او را از بین ببرد. شهر کیتژ که وقایع بازی در آن اتفاق می‌افتد ارتباط مستقیمی به افسانه‌ی یاد شده و محل مخفی شدن روح کاشِی دارد. شهری در زیر آب که احتمالا لارا برای پیدا کردن روح کاشِی باید به آن سفر کند.

 src=

گیمپلی بازی توم ریدر که در سال 2013 عرضه شد یکی از نقاط قوت و برگ برنده‌ی این بازی به حساب می‌آمد. اکنون با ورود توم ریدر به نسل هشتم، کمپانی کریستال داینامیکس سعی دارد تا با کامل‌تر کردن گیم‌پلی نسخه‌ی قبل و اضافه کردن برخی ویژگی‌های جدید به آن موفقیت‌های گذشته را تکرار کند. گیم‌پلی RotTR بر مبنای جنگ‌ها و ماجراجویی‌هایی است که شما در محیط‌های مختلف انجام می‌دهید.
مبارزات در این نسخه پیشرفت بسیاری کرده است، سیستم مخفی‌کاری بازی بهبود یافته و لارا می‌تواند با تله گذاشتن برای دشمنان آنها را به دام بیاندازد. لارا می‌تواند بین بوته‌ها و یا در بالای درختان مخفی شود و در فرصتی مناسب از دست دشمنانش فرار کند یا آن‌ها را از بین ببرد. جنگیدن با تیرکمان یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های گیم‌پلی نسخه‌ی قبل بود و اکنون کمپانی سازنده بازی با تقویت کردن آن بخش به نظر توانسته است به ایده‌آل‌های مورد نظر خود برسد. برای مثال شما می‌توانید با آپگرید کردن آن و ساخت انواع تیرها، تیرکمان خود را از گذشته نیز مرگبار‌تر کنید. همچنین Gun Play بازی طبق نمایش‌های آن بسیار روان‌تر و معقول‌تر از نسخه گذشته شده و به واسطه‌ی ورود به نسل هشتم دست سازندگان برای بالاتر بردن هوش مصنوعی دشمنان لارا بازتر شده است. با این تفاسیر و طبق نمایش‌ها باید انتظار یک Gun Play فوق‌العاده را در RotTR داشته باشیم.

 src=

اگر از بخش مبارزات بازی بگذریم، یکی از ارکان اصلی گیم‌پلی ماجراجویی‌های لارا در مقبره‌ها و مناطق صعب‌العبور است. ماجراجویی‌ها این بار سخت‌تر از گذشته و هیجان‌انگیزتر شده و همیشه چالش‌های متعددی برای لارا حین ماجراجویی‌هایش به وجود می‌آید؛ خرس‌هایی که جلوی ورود به غارها را می‌گیرند، طوفان‌های بد موقع هنگام صخره‌نوردی و مواردی از این قبیل که ماجراجویی کردن را بیش از پیش جذاب می‌کنند. بخش آپگرید کردن سلاح‌های بازی همچنان وجود دارد و با به دست آوردن XP می‌توانید اسلحه‌ها را آپگرید کنید که این کار مانند نسخه‌ی گذشته از طریق Base Campها انجام می‌شود.
یکی از چالش‌های اصلی شما در RotTR مربوط به پیدا کردن وسایل مختلف برای پیشبرد اهدافتان است. برای مثال زمانی که لارا آسیب می‌بیند، شما باید با Health Kitهایی که از قبل ساخته‌اید او را درمان کنید و برای ساختن این ابزار نیاز به آیتم‌های متفاوتی دارید که باید آنها را طی مراحل و یا هنگام گشت و گذار خود پیدا کنید.
صحنه‌های QTE همچنان بخش گسترده‌ای از بازی را به خود اختصاص داده‌اند و اکثر مبارزات با حیوانات، فرارها و تعقیب و گریزها در طول بازی بر پایه‌ی QTE ساخته شده‌اند، ولی آن‌طور که پیداست این صحنه‌ها نه تنها شما را خسته نخواهند کرد، بلکه به افزایش هیجان بازی نیز کمک می‌کنند.

 src=

ورود سری بازی توم ریدر به نسل هشتم قطعا یکی از بهترین و جذاب‌ترین خبرهای ممکن برای دوست‌داران و طرفداران این سری بود. اولین دستاورد نسل هشتمی شدن این عنوان باز شدن دست سازندگان برای طراحی بهتر جزئیات و طبیعی‌تر کردن فیزیک بازی است. لارا به واسطه‌ی قرار گرفتن در محیط‌های مختلف در این نسخه شرایط جوی متفاوتی را نیز تجربه می‌کند و همین موضوع یکی از چالش‌های اصلی کریستال داینامیکس به حساب می‌آید. آن‌طور که از نمایش‌های بازی پیداست طراحی محیط‌های برفی در بازی با دقت بسیار زیادی انجام شده است و کریستال داینامیکس به دنبال رقم زدن بهترین تجربه‌ی ممکن در محیط‌های برفی است. برف‌های روی زمین کاملا تغییرپذیر هستند و زمانی که از روی آن‌ها عبور می‌کنید متناسب با حرکات شما تغییر شکل می‌دهند.

طراحی صورت کاراکترها که یکی از مهم‌ترین ارکان گرافیک یک بازی است نیز بسیار دقیق و موشکافانه کار شده است و می‌بینیم که تغییر حالت ماهیچه‌های صورت لارا بسیار طبیعی است. کریستال داینامیکس برای این مورد از تکنولوژی Morphology استفاده کرده است و با این تکنولوژی بسیار راحت می‌تواند عضلات و اعضای بدن لارا را با دقیق‌ترین جزئیات ساخته و در بازی پیاده کند.

              src=
همانطور که اشاره شد محیط بازی بسیار متنوع و بزرگ است. محیطی که ما با آن در RotTR رو به رو هستیم چیزی حدود سه برابر بزرگتر از نسخهی پیشین خود است، اما به گفته‌ی سازندگان شما هیچ‌گونه لودینگی را در بازی مشاهده نخواهید کرد. در مجموع انتظار می‌رود گرافیک RotTR به واسطهی ورود به نسل هشتم تغییرات بسیار زیادی کرده باشد و لذت‌بخش‌تر و کامل‌تر از نسخه‌ی قبل باشد، اما باید دید کمپانی کریستال داینامیکس می‌تواند مشکلات گرافیکی نسخه‌ی قبل مانند باگ‌ها را از بین ببرد یا خیر.
به نظر می‌رسد RotTR با از بین بردن مشکلات نسخه‌ی گذشته و اضافه کردن ویژگی‌های جدید به بازی کاملی تبدیل شده است و می‌تواند نظر منتقدین و طرفداران را جلب کند. این عنوان در تاریخ 13 نوامبر برای X360 و Xbox One و در سال 2016 برای PS4 و ویندوز منتشر خواهد شد.

” alt=”” />

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن