معرفی بازی‌ها

بحران در نیویورک

بحران در نیویورک,بحران در نیویورک,53456746277990431943

 قبل از اینکه نگاهی بر گیم پلی بازی داشته باشیم، بهتر است کار را با Nanosuit 2.0 آغاز کنیم. اگر نسخه اول را بازی کرده باشید، می دانید شخصیت اول بازی (و برخی از یاران و دشمنانش) از زره پیشرفته ای به نام Nanosuit استفاده می کردند. این زره فوق پیشرفته که توسط Crynet Systems ساخته شده قابلیت های فرا انسانی مختلفی مانند دویدن با سرعت بسیار بالا (Speed)، به دست آوردن نیروی خیلی زیاد (Strength)، تحمل آسیب بیشتر (Armor) و البته قابلیت غیب شدن (Stealth) برای مدت زمان کوتاهی را داشت. حال Nanosuit 2.0 بهبود های زیادی به ورژن قبلی داده است. علاوه بر این که سرعت و قدرت شخص مورد نظر به طور قابل ملاحظه ای بالاتر می رود، انرژی کمتری نیز مصرف می کند. 
در بازی قبلی یکی از 4 حالتی که در بالا ذکر شد قابل استفاده بودند و شما در هر زمان فقط یکی از آنها را می توانستید فعال کنید. اما در Crysis 2 قضیه کاملا متفاوت شده و سیستم جدیدی جایگزین شده است. برای سریع دویدن یا ضربه با قدرت زیاد، پریدن از ارتفاع بلند و … دیگر لازم نیست مانند بازی اول قدرت Speed یا Strength را فعال کنید. در Nanosuit 2.0 این دو قدرت در یک قابلیت واحد به نام Power ادغام شده اند و نیازی هم به فعال شدن دستی ندارند. شما اگر بدوید، پرش های بلند داشته باشید، با قدرت زیاد به کسی یا چیزی ضربه بزنید و کارهایی از این دست، به طور خودکار Power Mode را فعال کرده و از خط انرژی شما کم می شود. علاوه بر آن قابلیت های جدیدی مانند سر خوردن هم به آن اضافه شده است. دو قابلیت دیگر، یعنی Armor و Stealth مانند قبل فعال شدنی هستند و همچنین نمی توان هر دوی آن ها را همزمان استفاده کرد. وقتی Armor را فعال کنید، مقاوت زره شما به شدت بالا رفته و با برخورد تیر از خون شما کم نمی شود. در عوض با اصابت هر تیر خط انرژی شما کم خواهد شد. با فعال کردن Stealth شما برای مدتی نامرئی شده و هر چه با سرعت بیشتری راه بروید، خط انرژی شما نیز سریع تر خالی می شود. Stealth برای مخفی کاری طراحی شده و از نمایش های بازی هم مشخص است که استفاده زیادی دارد. نکته دیگر این است که برای استفاده از قابلیت های حالت Power (مانند دویدن، پریدن و … که در بالا ذکر شد)، قدرت Stealth نباید فعال باشد. به بیان دیگر، وقتی نامرئی هستید نمی توانید بدوید، بپرید یا سر بخورید. 

95911406014303514841

قابلیتی به نام Tactical Mode نیز به این شماره اضافه شده است. وقتی به حالت Tactical Mode می روید، در صفحه کادری مانند کادر دوربین های عکاسی ظاهر شده و شما می توانید موقعیت، دشمنان، سلاح ها و خیلی مسائل دیگر را نشانه گذاری کنید. Tactical Mode در واقع حالتی استراتژیک و با برنامه ریزی را به بازی تزریق می کند که می تواند برای طرفداران این حالت جالب باشد. قابلیت دیگر Nanovision نام دارد که در حقیقت همان Thermal Vision (دوربین حرارتی) بازی های دیگر است و به راحت تر دیدن و شناسایی کردن دشمنان کمک می کند. همانطور که میبینید Nanosuit و قابلیت های مختلف آن می تواند تنوع زیادی در بازی ایجاد کند و هر کس بنا به سلیقه و مهارت خود در بازی پیش برود. به عنوان مثال طرفداران مخفی کاری از قدرت Stealth بیشتر استفاده می کنند، طرفداران اکشن های پر زد و خورد از قدرت های Power و به همین ترتیب. اما قضیه به همین جا ختم نمی شود. Crytek اعلام کرده قابلیت شخصی سازی Nanosuit هم در بازی وجود خواهد داشت. شما می توانید قدرت های مختلف خود را ارتقا داده و حتی قدرت های جدیدی بخرید! به عنوان مثال اگر قابلیتی به نام Air Stomp را به دست آورید، وقتی در حال فرود آمدن از ارتفاعی هستید، می توانید مشتی محکم بر زمین کوبیده و دشمنان آن قسمت را در جا نابود کنید. گفته شده حدود 60 نوع شخصی سازی مختلف Nanosuit در بازی وجود دارد که به سه دسته کلی Armor, Stealth و شخصی سازی اسلحه تقسیم می شوند. سازندگان بازی گفته اند بخش های عمودی بازی بیشتر از قبل خواهد بود! به این معنی که شما این بار می توانید پریده و لبه ی دیواری را بگیرید و بالا بروید. قابلیت هایی مثل سر خوردن و پرش های بلند و … را هم به آن اضافه کنید تا متوجه شوید Crytek اصلا قصد نداشته حالت Sandbox بازی را از بین ببرد و  Crysis همچنان یک بازی Sandbox و با آزادی عمل بالا در نبرد هاست. به عنوان مثال در یکی از ماموریت ها باید به یک پایگاه Crynet نفوذ کنید. حال تصمیم با شماست که چطور این کار را انجام دهید. می توانید با پرش های بلند از روی سقف آن خود را به آن جا برسانید، می توانید با استفاده از قدرت Stealth به صورت مخفیانه دشمنان را از بین برده و به آن جا برسید، میتوانید اشیاء مختلف را پرتاب کرده و کلا آن منطقه را به هم بریزید و یا می توانید با یک اسلحه سنگین تمام دشمنان را به توپ ببنیدید! دشمنان بازی از نیروهای Crynet و بیگانگان تشکیل شده اند. طراحی بیگانگان نسبت به شماره اول تغییر کرده و این بار بعضی از آنها می توانند روی دو پایشان راه بروند (در واقع شکل ظاهری آن ها کمی شبیه به Predator ها شده است). 

36820470570625533762

غیر ممکن است مطلبی از Crysis گفته شود و در این بین صحبتی از گرافیک به میان نیاید! شرکت آلمانی Crytek از همان ابتدای ورود خود به صنعت بازی در زمینه تکنیکی جزو پیشگامان به حساب می آمد. اولین بازی آنها یعنی Farcry به همراه Doom 3 و Half-Life 2 سه غول گرافیکی نسل قبل را تشکیل می دادند. Crytek با Crysis نیز این روند را ادامه داده و همگان از آن به عنوان بهترین بازی از لحاظ تکنیکی یاد می کنند. اما نکته قابل بحث در این است که Crysis 2 اولین تجربه این شرکت روی کنسول هاست. Crytek با بهینه کردن و کار زیاد بر روی موتور معروف خود (Cry Engine) آن را برای کنسول ها آماده کرده و سعی دارد قدرت خود را روی کنسول ها نیز نشان دهد. این موتور تقریبا تمام تکنیک های پیشرفته روز را دارا می باشد، به علاوه یک سری تکنیک های منحصر به فرد و جدید (مانند Real time dynamic global illumination) را نیز معرفی کرده است. از نمایش های بازی کاملا مشخص است که با بازی فوق العاده ای از لحاظ گرافیکی روبرو هستیم و حتی نسخه های کنسولی بازی نیز بسیار عالی به نظر می آیند و می توانند یکی از مدعیان در این زمینه باشند. شاید بعد از Crysis 2 کم کم شاهد روی آوردن سازنده ها به استفاده از CryEngine 3.0 باشیم. موسیقی های بازی توسط یکی از بهترین آهنگسازان حال حاضر جهان، هانس زیمر ساخته شده و در نمایش های مختلف بازی، بسیار عالی جلوه کرده اند. البته تنها نام هانس زیمر می تواند مهر تاییدی بر این مدعا باشد. 

بخش Multiplayer بازی توسط شعبه UK استودیو Crytek ساخته شده است (این استودیو همان Free Radical سابق است که در کارنامه آن بازی Timesplitters به چشم می خورد). به علت این که چند مولتی پلیر بتا از بازی منتشر شد، اکثرا تا حدودی با سیستم آن آشنایی دارند. مولتی پلیر بازی همانند Call of Duty دارای Experience Point است و وقتی به درجه های بالاتر دست یابید، ویژگی های جدیدی برای شما آزاد می شود. (به عنوان مثال با رسیدن به درجه 5، ترکیب های آماده و بهینه شده سلاح ها برایتان باز می شود). همینطور مانند Call of Duty 4 سیستم درجه بندی و سلاح ها و Kill Streak های خود را می توانید شخصی سازی کنید. از Kill Streak های بازی می توان به یک سفینه جنگی فضایی یا رادار اشاره کرد. وقتی قدرت های مختلف Nanosuit را نیز به این ترکیب اضافه کنید، باید شاهد بخش چند نفره متنوع و خیلی جالبی باشیم. در واقع به بیانی می توان گفت بخش مولتی پلیر بازی ترکیبی از Call of Duty و Halo است. 

81076716019376560420

ظاهرا Crytek خیلی تلاش کرده تا Crysis 2 از همه لحاظ یک بازی کامل به حساب بیاید. یرلی و ریچارد مورگان قول سورپرایزهای داستانی زیادی را داده اند. مثلا به گفته یرلی شما قرار نبوده از Nanosuit 2.0 استفاده کنید و به صورت کاملا اتفاقی به آن مجهز شده اید! اگر همه چیز خوب پیش رود و Crytek به قول های خود عمل کند، باید منتظر یکی از بهترین شوترهای سال 2011 باشیم.

” alt=””/>

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا