معرفی بازی‌ها

با امکانات Gran Turismo 5 بیشتر آشنا شویم

مسابقات,,بخش Gran Turismo Mode که لذت تجربه آن را در نسخه های قبلی چشیده بودید , این بار دستخوش تغییرات زیادی شده و اینک در Gran Turismo 5 با نام GT LIFE مشاهده می شود. در GT LIFE کارهایی مثل لیسانس گرفتن , شرکت در مسابقات مختلف , بدست آوردن جوایز و هزینه کردن برای اتومبیل های سریع تر و گران تر , مثل سابق وجود دارد ولی این بخش به دو قسمت جداگانه تقسیم شده است :,حالت A-Spec,در این بخش , شما در نقش راننده بازی را انجام داده و مهارت های رانندگی خود را به مرحله آزمایش می گذارید.
,,,,حالت B-Spec,در این قسمت , شما نقش مدیر یک تیم اتومبیل رانی را ایفا می کنید. این بار شما رانندگی نمی کنید بلکه یک راننده (با هوش مصنوعی) را هدایت کرده و دستورات لازم را به او می دهید. B-Spec نخستین بار در Gran Turismo 4 قرار داده شد ولی این بار با گسترده تر شدن و افزایش امکانات , لقب Racing RPG را به خود گرفته است.
در این بخش راننده شما فاکتورهایی مثل توانایی , حالت روحی و شخصیت پردازی مخصوص به خود را داشته که بعد از انجام مسابقات این فاکتورها تغییر می کنند و حتی ممکن است راننده شما نسبت به وضعیت روحی ای که دارد به بعضی از دستورات شما توجه نکند.,,,,قسمت هایی که می توانید در حالات A-Spec و B-Spec به اتمام برسانید , تقریبآ برابر بوده و با اتمام هر بخش , بخش دیگر نیز به آن مرحله می رسد و با کامل کردن یکی , دیگری هم کامل می شود. با این وجود می توان هر دو بخش را با هم انجام داد.,زندگی با Gran Turismo,گاراژ,,مطمئنآ اساس کار هر شیفته اتومبیلی یک گاراژ بزرگ و کامل خواهد بود. گاراژ GT5 به شکلی تنظیم شده که شما می توانید بیش از 1000 اتومبیل بازی را در آن دسته بندی و مدیریت کرده و آن ها را بازبینی کنید.
گاراژ در بخش هایی به جز GT LIFE هم وجود خواهد داشت و به عنوان ابزاری کامل برای دوستداران اتومبیل ها در دسترس خواهد بود.,,,فروشگاه ماشین,شما می توانید با دریافت جوایز نقدی به این بخش رفته و اتومبیل های دلخواه خود را بخرید. همچنین می توانید تنها به مشاهده اتومبیل های این بخش با جزییات فوق العاده بالای آن ها بپردازید.
,فروشگاه ماشین های دست دوم,قیمت ماشین های دست دوم مطمئنآ پایین تر از ماشین های نو خواهد بود و ماشین های این بخش هر بار عوض شده و با ماشین های متفاوتی جایگزین می شوند. بنابراین برای بدست آوردن ماشین های کمیاب , هر چند وقت یک بار به این بخش مراجعه کنید.,GT Auto (فروشگاه تیونینگ),تایرها , سیستم تعلیق ماشین , بدنه , شاسی , اگزوز و موتور اتومبیل خود را در این بخش تعویض نمایید. بخشی که با لیست بلند بالای تجهیزات در انتظار شماست.,لیسانس و تمرینات,در این بخش با انجام تعدادی زیادی تست لیسانس , همه اصول رانندگی را از ابتدایی ترین تا پیچیده ترین و حرفه ای تری آن ها یاد می گیرید.
شما می توانید در صورت نیاز در پیست های مختلف به تمرین پرداخته و با نقاط مختلف پیست آشنایی پیدا کنید.,My Lounge,,در Gran Turismo 5 هر بازیکن در بخش آنلاین اتاقک مخصوص خود را خواهد داشت. اتاقکی که با نام My Lounge شناخته می شود و تنها افرادی که در لیست PSN Friends شما قرار دارند , قادر به تماشای این بخش هستند.
در My Lounge بازیکنان می توانند مسیر دلخواه خود را انتخاب کرده , تنظیمات مورد نظر مسابقه را انجام داده و با دوستان خود به صورت خصوصی به رقابت بپردازند. 16 نفر می توانند به صورت همزمان با یکدیگر مسابقه بدهند و سایر افراد هم قادر به تماشای مسابقه از زوایای دلخواه هستند. افراد داخل Lounge حتی می توانند قبل از آغاز مسابقه به صورت آزاد داخل پیست رانندگی کنند.
مثلآ شما می توانید مسابقه مورد نظر خود را ترتیب داده و به دوستان خود دعوت نامه بفرستید و در عین حال تا زمان آغاز مسابقه و حضور دوستان , در پیست آزادانه رانندگی کنید. هرکدام از افرادی که به مسابقه اضافه می شوند هم قادر به رانندگی در پیست بوده و می توانند خود را برای آغاز رقابتی داغ آماده کنند تا زمانی که همه افراد به بازی ملحق شده و مسابقه شروع شود. افراد باقی مانده نیز در حال تماشای مسابقه می توانند با یکدیگر گفتگو و چت کنند.,,,,از شایعه تا واقعیت,Course Maker,GT5 ویژگی جدیدی به نام Course Maker ارائه می کند که به شما اجازه ساخت مسیرهای اوریجینال را می دهد.
در این بخش محیط و نوع زمین (خاکی , آسفالت) را انتخاب کرده , سپس پارامترهای مختلفی چون طول مسیر و تندی پیچ ها را تعیین کرده و مهارت خود را امتحان می کنید. شما می توانید مسیرهای ساخته شده را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و با آن ها به رقابت در این مسیرها بپردازید.,,,Karting,,Gran Turismo 5 برای اولین بار در سری GT مسابقات Karting را به شما معرفی می کند. Karting ورزشی فوق العاده محبوب در بین علاقه مندان اتومبیل رانی محسوب می شود و شاخه ای از اتومبیل رانیست که سنگ بنای شاخه های حرفه ای تر می باشد. Karting در GT5 یکی از بهترین راهها برای تمرین و فراگیری مهارت های حرفه ای و پیچیده در مسابقات عظیم تر خواهد بود.
Kart Racing در این بازی با هر آنچه تا به حال در بازی های دیگر تجربه کرده اید متفاوت است. به دلیل استفاده از موتور فیزیک جدید و پیشرفته , ماشین های این بخش نسبت به ابعاد متفاوت و ارتفاع کم , تایرها , موتور و آیرودینامیکی که دارند , فیزیک و دینامیک مخصوص خود را داشته و مانند سایر بخش های GT5 حس رانندگی واقعی را به مخاطب عرضه می کنند. حسی که ترکیبی از لذت و تفریح و البته کسب تجربه است.,,,مسابقات تاریخی,با GT5 تاریخ را تکرار کنید,,در سال 1967 , دنیای اتومبیل درگیر نبردی سخت بین دو رقیب قدیمی بود. دو رقیب به نام های Ferrari و Ford
4 سال قبل از آن Ford تلاش کرده بود کمپانی Ferrari را تحت مالکیت خود درآورد ولی در این زمینه موفق نشده بود و تنها راهی که برای جبران این شکست وجود داشت , تولید اتومبیلی استثنایی برای شکست دادن اتومبیل های مسابقه ای Ferrari بود. آن ها بالاخره موفق به انجام این کار شده و در سال 1966 توانستند قهرمان رقابت های LeMans شوند. Ford بعد از بیکار ننشست و دوباره دست به خلق شاهکاری دیگر در دنیای اتومبیل زد. Ford Mark IV با موتور V8 هفت لیتری با قدرت فوق العاده 530 اسب بخار حاصل تلاش های شبانه روزی Ford بود.,,از طرف دیگر Ferrari امید اروپا برای شکست دادن آمریکا محسوب می شد و بعد از شکست در LeMans , تصمیم گرفت مفهوم یک ماشین مسابقه واقعی را به Ford نشان دهد. آن ها مدل زیبای 330P3 را ارتقا داده و مدل فراموش نشدنی 330P4 را به همگان معرفی کردند. مدلی فوق العاده سبک با موتور 12 سیلندر 4 لیتری که توانایی رسیدن به 450 اسب بخار را داشت.,,Ferrari و Ford در سال 1967 در مسابقات 24 ساعته Daytona رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. البته Ford هنوز مدل Mark IV را کاملآ آماده نکرده بود و با مدل Mark IIB در مسابقه شرکت کرد که البته نتیجه چندان جالبی نگرفت و دو عدد Ferrari 330P4 رتبه های اول و دوم رو کسب کردند.

ژوئن همان سال زمان انتقام گیری برای Ford بود. بالاخره مدل Mark IV آماده شده بود و با استارت عالی ای که در همان ابتدای مسابقه زد , نتیجه را از پیش مشخص کرد. Ferrari 330P4 هرچقدر تلاش کرد به Ford نرسید و Mark IV با اقتدار اول شد.
در مجموع سال 1967 برای دوستداران مسابقات اتومبیل رانی , سالی رویایی محسوب می شود و البته به جز Ferrari و Ford , ابر اتومبیل دیگری نیز در این سال معرفی شد. Jaguar XJ13 که آخرین ساخته Jaguar با موتور 12 سیلندر 5 لیتری و قدرت 500 اسب بخار بود. Jaguar قصد بازپس گیری افتخارات خود را داشت و همه چیز می رفت تا شاهد رقابتی نفس گیر بین این کمپانی و دو رقیب خود یعنی Ford و Ferrari باشیم که متآسفانه پروژه XJ13 کنسل شد و بعدها بعد از تصادفی که در سال 1971 در هنگام تست داشت , به کل از صحنه روزگار محو گردید.,,شما در Gran Turismo 5 این شانس را دارید تا برای اولین بار شاهد رقابت داغ و مهیج این ابر اتومبیل های به یاد ماندنی باشید. رقابتی که در دنیای واقعی به وقوع نپیوست ولی اینک در دنیای مجازی انتظار شما را می کشد.

همچنین این امکان به شما داده شده تا یکی از محبوب ترین اتومبیل های تاریخ یعنی Lamborghini Miura مدل 1967 را با بالاترین کیفیت ممکن تجربه کنید. اتومبیلی که از نظر زیبایی کمتر رقیبی به خود می بیند و Lamborghini همواره به ساختن شاهکاری چون Miura افتخار می کند.,,Gran Turismo 5 با مجموعه کاملی از اتومبیل های مختلف عطش علاقه مندان به اتومبیل رانی را سیراب خواهد کرد. اگر از طرفداران مسابقات Nascar هستید , اگر عاشق رالی و گرد و خاک هستید , اگر به اتومبیل های برقی و مفهومی عشق می ورزید , اگر دوست دارید تجربه ای منحصربفرد از Karting داشته باشید , همه و همه در GT5 منتظر شما هستند. پس تا 2 نوامبر خود را آماده رقابتی نفس گیر کنید!,با امکانات Gran Turismo 5 بیشتر آشنا شویم,با امکانات Gran Turismo 5 بیشتر آشنا شویم,

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا