معرفی بازی‌ها

آماده شوید، DotA بر می گردد!

,,,,,آماده شوید، DotA بر می گردد!,آماده شوید، DotA بر می گردد!,  src=https://www.bazicenter.com//files/cache/files_previews__6889625[w500h281mresizeByMaxSize].jpg style=

 

DotA 2 گرچه ادامه ی رسمی ماد محبوب Warcraft 3 است اما به خاطر مسائل حقوقی خبری از مضامین و شخصیت های دنیای Warcraft در بازی نیست و این بار Valve قول داده است تا با طراحی بیش از صد شخصیت متفاوت و البته متوازن تجربه ی لذت بخشی را رقم بزند.
Erik Johnson تهیه کننده ی بازی در مورد بازی گفته است هدفشان جذب بیش از بیست میلیون نفری است که سال ها DotA بازی کرده اند.
بعد از انتظاری طولانی سازندگان مدتی است نسخه ی بتای بازی را برای عرضه ی عنوانی بی نقص منتشر کردند، البته نسخه ی بتای بازی در حالتی محدود و به برخی اعضای با سابقه ی کامیونیتی DotA و شبکه ی Steam اعطا شده است که نگارنده ی مقاله هم با خوش شانسی موفق به تجربه ی آن شده است.
با توجه به برنامه ی تدوین شده ی Valve برای نسخه ی بتا قهرمانان بازی به صورت هفتگی و روزانه به بازی اضافه خواهند شد تا با مشخص شدن نقاط ضعف بازی نظیر بهینه نبودن سرور ها ، عدم توازن در قدرت کارکترها و باگ های موجود در مبارزات در نهایت عنوانی سطح بالا را به بازار عرضه کنند.
مطمئنا طیف وسیعی از مخاطبین بازی را کسانی تشکیل خواهند داد که ساعت ها با اتخاذ استراتژی های گوناگون و آیتم های مختلف از DotA لذت برده اند باید گفت در هنگام ورود به بازی مطمئنا عجیب ترین نکته لوگوی Valve خواهد بود بدون شک دیدن نام Valve در ابتدای یک عنوان غیر شوتر نکته ی عجیبی است!
با ورود به بازی با منوی بسیار زیبا و کارآمدی طرف می شویم که تمرکز اصلی اش بر اتفاقات کامیونیتی و آپدیت های بازی است، نکته ای که نشان از هوشمندی سازندگان در توجه به هسته ی اصلی موفقیت DotA است.

 

 src=https://www.bazicenter.com//files/cache/files_previews__9065104[w500h281mresizeByMaxSize].jpg style=

 

فعلا در نسخه ی Beta امکان بازی کردن بازی با Bot ها و کامپیوتر امکان پذیر نبوده و تنها بخش آنلاین بازی در دسترس است، بدون شک کسانی که بازی را امتجان کرده اند از عملکرد بسیار مطلوب سیستم Match Making و سرور های بازی رضایت دارند، به طوری که در کمتر از یک دقیقه یک بازی با ده بازیکن مهیا خواهد بود، امری که بخش عظیمی از آن را می توان به امکانات عالی و عملکرد بی نظیر سرویس Steam مربوط دانست.
مانند عنوان نخست هیروها و قهرمانان در سه دسته تقسیم می شوند قهرمانان Strength محور که پایه ی مبارزاتشان را حملات از فواصل نزدیک و البته HP بالا و میزان سلامتی زیاد آن ها تشکیل می دهند. از مشهورترین و محبوب ترین کرکترهای این کلاس که در بازی قبلی نیز حضور داشته اند می توان به Tinny و Lycanthrope اشاره کرد.
دسته ی دوم را هیروهای کلاس Agility تشکیل می دهند که برخی در حملات با رنج بالا نظیر Sniper و برخی مانند Bounty Hunterدر Melee های سریع و کشنده تسلط دارند در کل سرعت بالای جابجایی و حملات غافل گیر کننده ی این دسته آن ها را به محبوب ترین کلاس بازی تبدیل کرده است از هیروهای مشهور این دسته می توان به Drown Ranger و Anti Mage اشاره کرد که با تغییراتی از بازی قبل پای به میدان نبرد گذاشته اند.
اما آخرین دسته ی قهرمانان که به نوعی بازی کردن با آن ها نیاز به بیشترین سطح مهارت و تسلط بر آیتم ها را خواهد داشت ،دسته ی Intelligence هستند که مبنای مبارزات آن ها را میزان بالای مانای آن ها و در نهایت مهارت های ویژه ی قدرتمند و جادوهای مرگبارشان تشکیل می دهد. در صورتی که یک گیمر حرفه ای توانایی بهره گیری مناسب از آن ها را در مبارزه داشته باشد به شکل چشمگیری شاهد افزایش کارایی سایر کلاس ها در استراتژی نبرد خواهیم بود. Warlock و Windrunner را می توان از محبوب ترین هیروهای این دسته نام برد.

 

 src=https://www.bazicenter.com//files/cache/files_previews__8396833[w500h281mresizeByMaxSize].jpg></p><p style=  

علی رغم اینکه خبری از شخصیت های یونیورس وارکرفت در بازی نیست اما تنوع مثال زدنی و البته تمایز زیاد غالب شخصیت های بازی با هم که هم اکنون و در نسخه ی بتا به بیش از 70 نفر رسیده اند تنوع و عمق مثال زدنی ای را به بازی می بخشد البته سازندگان قول داده اند در هنگام عرضه ی نسخه ی نهایی بیش از 100 هیرو در دسترس باشند .
اصول گیم پلی بازی کاملا به بازی پیشین وفادار است شما در غالب دو تیم پنج نفره ( Dire و Radiant ) شروع به بازی خواهید کرد هر شخص در ابتدا باید با گریند کردن و کشتن AI های ضعیف موجود در میدان نبرد به میزان لول نسبتا بالایی دست یافته و با پول حاصل به خرید آیتم ها بپردازد البته وجود موجودات قدرتمند تری که توسط AI کنترل می شوند و غالبا در لابلای درختان و در میان جنگل مخفی شده اند نیز گاهی هیروها را برای کسب تجربه و پول بیشتر وسوسه می کند امری که گاهی ممکن است به بهای جانشان نیز تمام شود! پس از این است که مهمترین عنصر گیم پلی بازی خودنمایی می کند تسلط بر مصارف آیتم ها، مفید بودن آن ها برای هر هیرو و هر کلاس و در نهایت آیتم های جدید حاصل از ترکیب چند آیتم مهمترین عامل برتری در بازی به شمار می روند و بدون شک کسی را می توان یک DotA با حرفه ای خواند که در این امر مهارت کافی را داشته باشد .
با رسیدن شخصیت ها به سطح مناسبی از قدرت تازه مبارزات اصلی شروع خواهند شد و هیرو ها برای نابودی برج های حریفان و رسیدن به نقطه ی استراتژیک اصلی که ضامن بقای Base حریف است به نبردی سخت تن خواهند داد، زاویه ی دوربین و نوع کنترل هیرو ها را می توان با سری Diablo مقایسه کرد با این تفاوت که خبری از عنصر H&S در بازی نیست و حمله تنها با یک کلیک بر روی دشمن به صورت خودکار شروع شده و ادامه خواهد یافت ، در کل هسته ی گیم پلی بازی به شدت به مرجع خود وفادار است اما تعدد و تنوع بیشتر آیتم ها در کنار شخصیت های بالانس تر و متفاوت تر از عوامل تفوق بازی نسبت به به عنوان پیشن به شمار می رود.

 

 src=https://www.bazicenter.com//files/cache/files_previews__9377372[w500h281mresizeByMaxSize].jpg style=

 

با وارد شدن به محیط بازی جلوه های بصری خیره کننده و بی نهایت زیبای آن مطمئنا همه را شوکه خواهد کرد، توانایی انجین بی نظیر Valve اینبار هم در خلق جلوه هایی کم نقص به رخ کشیده می شود و Source Engine در خلق یک عنوان فانتزی با زاویه ی دید ایزومتریک نیز فوق العاده عمل می کند در این بین جزییات دیدنی و پر شمار هیروها در کنار مدل سازی عالیشان مطمئنا کسانی را که سال ها با مدل های قدیمی DotA سر و کار داشته اند را شگفت زده خواهد کرد. کنتراست شدید دو نقطه ی مقابل مپ های بازی که با طراحی هنری بی نقص بسیار جالب به نظر می رسد از دیگر هنرمندی های سازندگان در طراحی هنری است از یک سرزمین سوخته و پر از گدازه تا یک جنگل سر سبز و بی نهایت زیبا همه از عواملی هستند که کیفیت تجربه ی بصری بازی را به شدت افزایش می دهند.
در نهایت می توان گفت Valve با عرضه ی Close Beta بازی به هدفش در جذب مخاطبین قدیمی و نیز ایجاد جوی مناسب برای جلب توجه نا آشناها رسیده است به طوری که هر لحظه در هنگام ورود بیش از 30 هزار نفر را در حال بازی خواهید یافت این امر در کنار قابلیت مشاهد کردن مسابقات خود به ایجاد یک کلاس آموزشی کامل برای آموختن پیشرفته ترین تکنیک های بازی می انجامد .به جرات می توان گفت در صورت ایجاد اصلاحاتی جزیی در کنار زیاد شدن هیروها و البته میادین نبرد می توان شاهد عنوان کم نقصی باشیم.

 

 src=https://www.bazicenter.com//files/cache/files_previews__7061821[w500h281mresizeByMaxSize].jpg style=

 

گرچه به علت تجربه ی نسخه ی Beta این پیش نمایش کمی شکل یک نقد و بررسی به خود گرفته بود اما نگارنده به شما اطمبنان می دهد DotA 2 در هنگام عرضه چنان طوفانی به پا خواهد کرد که رقیبان قدری چون League of Legends و البته عنوان پیشن خود را به راحتی به کنار خواهد زد و میلیون ها نفر را ساعت ها پای مانیتور میخکوب خواهد کرد.
در این بین خبر انتشار ماد DotA شرکت بلیزارد بر پایه ی Starcraft در ماه های آتی نیز سال جاری میلادی را به یک سال به یاد ماندنی برای طرفداران این سبک تبدیل می کند.

” alt=””/>

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا