معرفی بازی‌ها

آخرین نفس های Cybertron

آخرین نفس های Cybertron,آخرین نفس های Cybertron,استودیو Highmoon با ساخت Transforemers : War Of Cybertron توجه همگان را به خود جلب کرد. گیم پلی روان و اکشن سریع، بازیبازها را ساعت ها جلوی کنسول خشک می کرد. حالا سازندگان قصد دارند همان کار را تکرار کنند، اما این بار بهتر، و با سومین بخش از این سه گانه یعنی Fall Of Cybertron ، حتی خالق و کارگردان بازی “Dave Carvens” ادعا داشت که این عنوان بهترین سری ازTransformers خواهد بود، و با مشاهده بازی ما نیز متقاعد شدم که ادعایی بی مورد نیست.
همانطور که نام بازی نشان میدهد Fall Of Cybertron داستان روزهای پایانی این سیاره را بیان می کند. با حضور تعداد زیادی از شخصیت های محبوب از جمله Cliffjumper ،Jazz ،Bumblebee ،Vortex ، Starscream و Optimus Prime و …. که باعث میشود ساعتها به دسته کنسول خود چسبیده و با علاقه روند داستانی را دنبال کرده و نابودیCybertron را هم از چشم Autobot ها و Decepticon ها ببینید.,,هیچ چیز به اندازه یک هلیکوپتر که به یک جت تبدیل می شود تنوع را نشان نمی دهد. اولین مرحله با حضور یک Decepticon به اسم Vortex بود که به جت و هلیکوپتر تبدیل می شد. ماموریت این بود که یک پل خیلی بزرگ کهAutobot ها از آن محافظت میکردند را به تصرف در بیاوریم. ابتداVortex در حالت جت، سریع از میان سنگرهایAutobot ها حرکت می کند سپس در حالت هلیکوپتر آتش بازی راه می اندازد و در نهایت به شکل معمولی به زمین می نشیند تا چند بازمانده را به خاک و خون بکشد؛ یا البته در این مورد خاک و روغن!‍ کل مبارزه پر از صدای تیر اندازی و انفجار، مکالمه های رادیویی و فریادهای آخر Autobot ها بود.
در بخش بعدی، کنترل ربات غول پیکری به نامGrimlock را به دست می گیریم که یک T-rex آتش زاست! همانطور که دشمنان را در این بخش به آتش می کشیم اطلاعاتی نیز در مورد این ربات و Dinobot ها به دست میاوریم که مارا بیشتر با این نوع رباتها آشنا می سازد. سیستم مبارزه Grimlock کمی با بقیه ربات ها متفاوت است، به این معنی که بازیباز نمی تواند در هر زمانی که بخواهد شکل ربات را تغییر دهد یا اسلحه گرم به دست بگیرد. Grimlock یک Rage Meter دارد که باید با استفاده از شمشیر و سپر اقدام به پر کردن آن کنید تا تبدیل به یک دایناسور آتش زا شوید. بازی کردن با این شخصیت تغییر نحوه مبارزه را کاملا نشان می دهد که باعث میشود روند بازی تکراری و خسته کننده نباشد.
صحنه بعدی کاملا متفاوت بود، Jazz (یک Autobot) در یک درگیری نفس گیر با تک تیر اندازهای Deception مبارزه می کرد. محل شکلگیری درگیری پر از برج هایی بود که Jazz با استفاده از اسلحه قلاب دار خود بین آنها رفت و آمد می کرد. لیزر های سبز رنگ محیط را پر کرده بودند و Jazz باید مرتب حرکت و هدف گیری میکرد. این بخش سرعت خیلی خوبی داشت و مرتب بازیباز را به پرش وا میداشت، در یک جا ماندن به معنی محاصره و تیر باران شدنJazz بود، که اصلا صحنه جالبی نیست!,,بعد از مدتی بالاخره چشممان به Optimus Prime افسانه ای می افتد. رهبر Autobot ها از نظر ظاهری تغییری نکرده است. Autobot ها مبارزه را باخته اند و هم اکنون باید Cybertron را تخلیه کنند. در اینجا Metroplex به کمک Prime می آید. ترانسفورمری غول پیکر، به اندازه یک شهر، تحت کنترل شما که همه چیز را نابود میکند؛ سنگرها،سربازان،هواپیماها و هر چیزی که به چشمتان دیده می شود. فقط کافی است شما هدف بگیرید و شاهد انفجار عظیم آن ها باشید.
بخشMultiplayer هم نسبت به بازی قبلی تغییراتی کرده است. در بخشCo-Op شما یکی از چهار کاراکتر تعیین شده را انتخاب می کنید و با موج متعددی از دشمنان مبارزه می کنید و با تمام شدن هر موج مقداری پول به شما جایزه داده خواهد شد که برای تهیه Upgrade ها باید از آن ها استفاده کنید. این مودEscalation نام دارد که کما بیش همان مود سنتی Horde خودمان است. در بخش رقابتی هم مودهای Conquest دیده می شوند که در آن به تصرف پرچم هایی در سراسر جبهه می پردازید و Team Deathmatch که همه ما با آن آشنا هستیم و کاری غیر از نابود کردن دشمنان نخواهید داشت. و در پایان Moment – To – Moment Combat که با مشت و شمشیر به جان دشمنان خود می افتید. در این مود کاملا حس بودن یک ربات غول پیکر به شما دست میدهد ضربه های کند و سنگین و صدای ضربه آهن با آهن کاملا شما را در مبارزه غرق می کند. در مجموع بخش Multiplayer بسیار جالب بنظر میرسد، تبدیل شدن به یک ماشین و حرکت کردن در جبهه و حمله های گروهی رباتیک حس جالبی را به بازیباز خواهد بخشید. همچنین سازندگان، نوید حضورDinobots و Insections در بخش Multiplayer را داده اند که به شکل بسته الحاقی عرضه خواهد شد.,,در پایان باید گفت بازی بسیار سرگرم کننده بنظر می رسد و حتی فکر کنترلTransformer محبوبم یعنی Bumblebee مو به تنم سیخ می کند. War of Cybertron تجربه زیبایی بود و بعد از نمایش هایHigh Moon از Fall of Cybertron بسیار امیدوار شدیم. خوشبختانه لازم نیست زیاد صبر کنیم، Fall Of Cybertron در آگوست سال 2012 تبدیلشوندگان را به کنسولهای ما بازمی گرداند.,آخرین نفس های Cybertron,آخرین نفس های Cybertron,

آخرین نفس های Cybertron و درگیری های Autobot ها و Decepticon ها و رقم زدن مرگ Cybertron

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا