اخباراخبار بازی

مایکروسافت به دنبال ساخت یک The Last of Us killer بوده است

توسعه و ساخت بازی‌ها معمولا مراحل پر فراز و نشیبی را طی می‌کنند تا محصول نهایی به دست ما برسد. در این بین و در طول توسعه بازی‌ها ممکن است تیم توسعه دهنده دست به ساخت چندین ایده و پروژه مختلف بزند تا در نهایت یکی از آن‌ها به عنوان پروژه نهایی تولید و عرضه شود. آن طور که به نظر می‌رسد، در طول توسعه شماره چهارم بازی Dead Rising قرار بوده‌است با یک رقیب برای عنوان The Last of Us طرف باشیم. البته عنوانی که هیچ وقت تولیدش به مرحله نهایی نرسیده‌است. در ادامه این جدید ترین اخبار بازی‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

ساعتی قبل کانال معتبر DidYouKnowGaming? برنامه‌ای را منتشر کرد که در آن به تاریخچه سری Dead Rising و چگونگی بسته شدن استودیو شبعه ونکوور کپکام می‌پردازد. در طول این برنامه با تعدادی از سازندگان سری دد رایزینگ در خصوص پروژه‌‌های آن‌ها و مسیری که منجر به تعطیل شدن استودیو شده‌، صحبت به عمل آمده‌است.

در قسمتی از اطلاعات موجود در این برنامه گفته شده، بعد از ساخت شماره سوم دد رایزینگ، مایکروسافت با استودیو ونکوور کپکام به توافق رسیده‌است تا در صورت تایید مایکروسافت، بازی بعدی این استودیو به صورت انحصاری برای کنسول ایکس باکس وان منتشر شود. درست همان زمانی که ایده‌های اولیه برای ساخت شماره چهارم دد رایزینگ مطرح می‌شود، مایکروسافت با استودیو سازنده تماس گرفته و در نهایت به توافق می‌رسند تا یک عنوان در سبک بقا و با مضمون جدی برای رقابت با عنوان The Last of Us تولید شود.

در ادامه گفته شده که هر دو کمپانی به توافق رسیده‌اند تا بازی با نام دد رایزینگ و به صورت ریبوت تولید شود و هر دو کمپانی تصمیم گرفته‌اند تا یک «The Last of Us killer» را تولید کنند.

البته در نهایت این کمپانی کپکام بوده‌ که با ساخت این پروژه مخالفت کرده‌است.

در گزارش‌ آمده، در حالی که موفقیت سری دد رایزینگ اعتماد به نفس فراوانی را به استودیو ونکوور داده‌ و به همین صورت آن‌ها تبدیل به استودیو مورد اعتماد کپکام شده‌اند.

به همین دلیل آن‌ها تنها به کپکام گزارش ساخت شماره چهارم دد رایزینگ را داده‌اند و شرکت کپکام تا ماه‌ها بعد از جزئیات کامل این پروژه و همکاری استودیو با مایکروسافت برای ساخت یک عنوان جدی و متفاوت نسبت به سری دد رایزینگ، بی خبر بوده‌است.

در نهایت زمان معرفی کلی پروژه در ژاپن توسط استودیو ونکوور فرا رسیده و در همان جا بوده‌‌است که کپکام متوجه تغییرات وسیع بازی جدید گشته‌ و با ادامه توسعه بازی مخالفت کرده و آن پروژه که در آن زمان با اسم رمز «Climber» در حال توسعه بوده‌است، کنسل و در نهایت ساخت شماره چهارم دد رایزینگ با همان حال و هوای کلی سری شروع شده‌است.

بهرام بی غرض

Journalist and Video game critic at @bazicenter and @bazinama | XBL gamertag: Bahram

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. به نظرم بازیی موفق هست که دنبال ایده خودش باش
    همیشه عنوان هایی که برای از بین بردن فلان ip ساخته میشن شکست میخورن
    چون بهشون به چشم اون بازی نگاه میکنن در بهترین حالت میشه یه عنوان خوب که در حد عنوانی که قرار بود باهاش رقابت کنه نیست اگرم که خوب در نیاد که میشه یه کلون و سازندش مسخره میشه
    البته این عنوان کیلر هم بیشتر این رسانه ها لقب میدن به این بازی ها برای افزایش هایپ در حالی که دقیقا به ضرر اون بازی هست این القاب
    مایکرو سافت الان بهترین کارو کرده به نظرم خرید و تاسیس استدیو فرست پارتی
    حالا میتونه از استدیو های خودش بخواد خواسه هایی رو که داره
    الان میتونن یه بازی داستانی فوق العاده رو به یکی از استدیو های خوبش سفارش بده ودر عین حال هم دستشون باز بزاره واسه ایده خودشون نه اینکه بخواد دقیقا عین tlou بسازن

  2. البته استودیو ونکوور حتی بعدا خواسته یک بازی شبیه به bloodborne بسازه و حتی با سونی هم صحبت کردند. یعنی قرار بوده شماره پنجم دد رایزینگو با موتور آنریل ۴ بسازن. چون تجربه نداشتند، قادر به ساخت یک عنوان اپن ورلد با اون همه زامبی نبودن و تصمیم گرفتن یک عنوان نیمه اپن ورلد بسازند و تعداد زامبی هارو هم کم کنن. بعد هم قرار بر این شده که سیستم مبارزات هم مثل سری سولز بشه که در نهایت باز هم کپکام کنسلش کرده و استودیو رو هم بسته همون جا 😀
    [URL=’https://mspoweruser.com/cancelled-dead-rising-5-souls-xbox-capcom/’]Cancelled Dead Rising 5 was inspired by Dark Souls, brought back Chuck Greene – MSPoweruser[/URL]
    [QUOTE]
    Finally, Capcom Vancouver decided to make the game more like Dark Souls and Bloodborne with more powerful enemies that took more skill to take down. Capcom Japan was not happy with this direction and shut the studio down.

    [/QUOTE]

  3. [QUOTE=”Z-fan, post: 4773750, member: 97953″]
    آخرین بار که یه بازی X Killer موفق داشتیم دقیقا چی بود؟ 😀
    [/QUOTE]
    [URL=’https://www.vg247.com/2014/05/22/driveclub-inside-ps4s-forza-killer/’]Driveclub: Inside PS4’s Forza killer – VG247[/URL]
    😀
    البته به نظر من شباهتی به فورتزا نداشت، اما عنوان موفقی بود.

    [QUOTE=”Z-fan, post: 4773767, member: 97953″]
    منظورم از عنوان موفق همون کشتن رقیب باشه 😀
    وگرنه که آره Killzone 2 هم قرار بود Halo Killer باشه… مسلما نتونست هیلو رو بکشه ولی شدید بازی موفقی بود
    کلا ایده کشتن فرنچایزهای رقیب خیلی ایده مسخره ایه 😀
    یه چی هست بخوای جایگزین ارائه بدی تا مشتری تو حفظ کنی یه چیزی، ولی بازم یه چیز به خاصی The Last of Us رو حتی سونی هم 7 سال طول می کشه تا دنباله بده براش، تا شما بخوای قاتل یا جایگزین براش ارائه بدی خود سونی احتمالا پرونده شو تو نقطه اوج بسته 😀
    بگذریم که اکثر مشتری ها، حتی اون هایی که خیلی از اخبار گیم مطلع نیستن می فهمن کدوم “از اول بوده” و کدوم یکی “به قصد کشت اون یکی” اومده تو بازار
    [/QUOTE]
    [URL=’https://www.youtube.com/watch?v=o7oTpH3WRlM’]haze [/URL]هم هیلو کیلری بود برای خودش 😀

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا