اخبار تکنولوژی

از معرفی جدیدترین گوشی ال جی تا نقص امنیتی آیفون

اخبار هفتگی تکنولوژی | 7 اردیبهشت 1399

برای مشاهده خبر هفتگی تکنولوژی در یوتوب کلیک کنید

معرفی پیام رسان ویدیویی Rooms توسط فیسبوک

فیسبوک غول شبکه‌های اجتماعی ویژگی جدید خود یعنی پیام رسان Rooms که امکان برقراری تماس تصویری را برای کاربران خود فراهم می‌کند معرفی کرد. این ویژگی جدید توانایی میزبانی از 50 کاربر را بدون محدودیت زمانی فراهم می‌کند.

امکان دعوت از تمامی افراد حتی آن‌هایی که اکانت فیسبوک ندارند در این پیام رسان در نظر گرفته شده است همچنین Rooms در نهایت به اینستاگرام و واتس اپ نیز اضافه خواهند شد.

با توجه به نگرانی هایی که اخیرا در ارتباط با حریم شخصی کاربران فیسبوک به وجود آمده است این شرکت اعلام کرده است که فسیبوک به هیج عنوان به فعالیت های به پیام های صوتی و یا تصویری این پیام رسان دسترسی نخواهد داشت.

این ویژگی جدید به وضوح جهت رقابت با پیام رسان تصویری Zoom که به علت شیوع ویروس کرونا به شدت افزایش پیدا کرده معرفی شده است. علاوه بر پیام رسان Rooms محدودیت تماس های تصویری با 4کاربر همزمان در واتس اپ از هفته آینده به 8 نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

نقص امنیتی آیفون، میلیون ها گوشی را در خطر هک شدن قرار داد

بیش از نیم میلیارد گوشی آیفون در معرض هک شدن قرار دارند و طبق اطلاعات منتشر شده این خطر برای آیپد ها نیز وجود دارد.

این مشکل امنیتی که توسط Zuk Avraham  مدیر شرکت امنیت سایبری ZecOps  کشف شد است در ارتباط با اپلیکیشن ایمیل اپل است که باعث ایجاد دسترسی برای هکر‌ها می‌شود. او برنامه مخربی را پیدا کرده است که از این باگ از ژانویه 2018 استفاده میکرده است. Zuk Avraham  اضافه کرده است که افرادی که تلفن همراه آن‌ها آلوده شده است ایمیلی بدون محتویات دریافت کرده‌اند که باعث از کار افتادن اپلیکیشن و ریست شدن گوشی شده است.

برای آلوده شدن گوشی‌ها حتی نیاز به بازکردن ایمیل یاد شده نیست و تنها در صورتی که این ایمیل مخرب توسط اپلیکیشن Mail به داخل گوشی دانلود شود تلفن همراه فرد آلوده خواهد شد. به واسطه این باگ هکرها می‌توانند به تصاویر، لیست مخاطبین و سایر اطلاعات دسترسی پیدا کنند. این کارشناس معتقد است که عده کمی توسط این برنامه مخرب آلوده شده‌اند.

سخنگوی شرکت اپل اعلام کرده است که پس از بررسی مشخص شده است که مشکل یاد شده خطری برای کاربران ما ایجاد نمیکند. فعالان در این زمینه 3 مشکل در اپلیکشن Mail شناسایی کرده‌اند اما این موارد توانایی دور زدن فاکتورهای امنیتی آیفون و آیپد را ندارند. اون در ادامه از انتشار آپدیت نرم افزاری در آینده نزدیک خبر داد.

Velvet تلفن همراه جدید LG در تاریخ  هفتم May عرضه خواهد شد.

از پرچمدار جدید شرکت LG یعنی Velvet در تاریخ هفتم May رونمایی خواهد شد. این شرکت با انتشار ویدیو کلیپی تبلیغاتی در کانال کرده‌ای یوتوب خود که نمایشی از بارش قطراتی رنگی  بر روی پیست catwalk است، اشاره‌ای به چیدمان غیر معمول دوربین و همچنین طراحی متفاوت و به روز آن دارد.

پیش از این شرکت LG اطلاعاتی را در مورد این گوشی منتشر کرده بوده که دز این بین میتوان به پردازنده Snapdragon 765 و به کارگیری تکنولوژی 5G اشاره کرد. در حال حاضر درباره قیمت احتمالی این گوشی و زمان عرضه بین المللی آن در دسترس نیست.

توضیحات گوگل و اپل در مورد حریم شخصی اپلیکیشن ردیاب ویروس کرونا

در آینده نچندان دور، ما می‌توانیم با اپلیکیشن های موبایلی که برای ردیابی گسترش ویروس کرونا طراحی شدند به فعالیت های روزانه خود بپردازیم. این موضوع باعث توجه بیشتر به شرایط حریم خصوصی این اپلیکیشن ها شده است. حالا شرکت‌های گوگل و اپل اطلاعات و جزئیات بیشتری در مورد اپلیکیشن های خود ارائه داده اند. نحوه کارکرد این اپ به این صورت است که اگر شما به ویروس کرونا مبتلا شده باشید به افرادی که اخیرا با شما به صورت فیزیکی در تماس بوده‌اند هشدار می‌دهد. تمامی مراحل یاد شده به صورت ناشناس انجام می‌شود. در حال حاضر زمانی برای عرضه این اپ به صورت رسمی اعلام نشده است و برای توسعه آن کارهای بسیاری باید انجام شود.

با توجه به اطلاعات جدیدی که منتشر شده است، کدهای رمزگذاری شده رندوم و همچنین بلوتوث کدگذاری شده تشخیص دقیق افراد را به شدت دشوار میکند. اگر تلفن همراه شما پیامی مبنی بر نزدیکی به شخصی که احتمال ابتلا به ویروس کرونا در آن فرد زیاد است را نمایش دهد، شما متوجه نخواهید شد که آن شخص دقیقا چه کسی است و تنها محدوده را برای شما مشخص خواهد کرد.

استفاده کردن از تکنولوژی ردیابی به طور کامل به تصمیم شما بستگی دارد که آن را در حالت خاموش و یا روشن قرار دهید و اینکه آیا مایل هستید اطلاعات شما با اپلیکیشن به اشتراک گذاشته شود یا خیر.

کنترل وسایل با Apple Ring

با توجه به ثبت اختراعات جدید، شایعاتی در مورد محصولی جدید از کمپانی اپل با نام احتمالی Apple smart Ring بالا گرفته است. طبق اطلاعات موجود این وسیله به شما اجازه میدهد تا با استفاده از ژست های کنترلی یا همان gesture controls دستگاه های خود را کنترل کنید. با توجه به شنیده ها Smart Ring از سنسور های بیومتریک، دستیار صوتی سیری، صفحه نمایش لمسی کوچک و gesture control بهره خواهد برد.

کاربران میتوانند با بهره گیری از gesture controls سایر دستگاه ها را تنها با اشاره به سمت آن ها کنترل کنند. به طور مثال تغییر ولوم صدا و رابط کابری و حتی تنظیم دما و یا میزان روشنایی محیط. این امکانات فرضیه تعامل و کارکرد اپل رینگ با سایر وسایل خانه های هوشمند را افزایش میدهد.

شاید اپل رینک تنها به استفاده از ژست های کنترلی خلاصه نشود. طبق patent های موجود این ابزار پوشیدنی توانایی استفاده از صفحه نمایش لمسی، voice control را برای ارتباط با سایر وسایل را داراست. ارسال دستورات از طریق پروتکل through near-field communication یا NFC که ارتباط 2 دستگاه الکترونیکی را برقرار میکند انجام میشود. در حال حاضر این تنها یک PATENT است و امکان هر نوع تغییر و یا حتی کنار گذاشته شدن این ایده وجود دارد.

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا