اخبار تکنولوژی

از قابلیت ویدیو کنفرانس در اتومبیل تسلا تا تاخیر در عرضه Apple Airpod

اخبار هفتگی تکنولوژی | 21 اردیبهشت 1399

برای مشاهده خبر هفتگی تکنولوژی در یوتوب کلیک کنید

قابلیت ویدیو کنفرانس در اتومبیل های تسلا

ایلان ماسک در تازه ترین توییت خود از امکان کنفرانس تصویری در مدل 3 ماشین های تسلا به عنوان ویژگی که در آینده اضافه خواهد شد یاد کرده است.

اما این ادعا موجب به وجود آمدن شبهاتی در مورد ایمن بودن این قابلیت شده است. احتمالا امکان کنفرانس تصویری برای رانندها در هنگام رانندگی جذاب باشد اما مشخص نیست که آیا برقراری تماس تصویری هنگام رانندگی مجوز دریافت خواهد کرد یا خیر؟

تعدادی از آپشن های مربوط به سرگرمی تسلا مانند نت فلیکس تنها زمانی که خودرو متوقف است فعال می‌شوند. اداره امنیت ترافیک بزرگراه ها اعلام کرده است که برقراری تماس های تصویری میتواند منجر به از دست رفتن تمرکز راننده خودرو حتی بیشتر از هنگامی که فرد در حال گفتگو با تلفن همراه خود است شود.

تاخیر در عرضه Airpod های جدید

 شیوع جهانی ویروس کرونا باعت به تاخیر افتادن معرفی بسیاری از محصولات در حوزه تکنولوژی شده است. طبق اطلاعات موجود به نظر میرسد که عرضه Airpod های جدید نیز با تاخیر همراه شود.

طبق گزارشات، شرکت اپل در حال تلاش برای انتقال بعضی از خطوط تولید Airpod از چین به ویتنام است تا ورژن جدید Earbud های خود را امسال عرضه کند. بعد از شیوع ویروس کرونا تقاضا برای خرید Airpod ها به شدت افزایش پیدا کرده است اما با توجه به شرایط موجود تولید این محصول 10 درصد کاهش پیدا کرده است. طبق شایعاتی دیگری اپل اماده عرضه Airpod در مارچ امسال بوده است.

امکان زمان‌بندی جهت انتشار توییت ها

امکان انتشار زمان بندی شده توییت‌ها همواره از ویژگی‌های مورد نیاز کاربران توییتر بوده است . به نظر می‌رسد سرانجام توییتر این ویژگی را به زودی در اختیار کاربران خود قرار دهد.

طبق گزارش وب سایت next web بعضی از کاربران این شبکه اجتماعی قادر به مشاهده این امکان جدید در تنظیمات خود هستند و می‌توانند زمانی را جهت ارسال توییت‌های خود تنظیم کنند. این ویژگی قابلیتی است که توییتر سال گذشته اقدام به تست آن کرده بود. هرچند که این قابلیت جدید به طور عمومی و گسترده در اختیار تمامی کاربران این شبکه قرار نگرفته و تنها به صورت ازمایشی در اختیار بعضی از کاربران قرار داده شده است. باید یادآور شد که این گزینه فعلا از طریق مرورگر ها در PC قابل دسترسی است. از آنجایی که هنوز اعلامیه رسمی توییتر در این باره منتشر نشده است امکان از دسترس خارج شدن آن و یا در دسترس قرار گرفتن آن برای همه وجود دارد.

امکان تماس تصویری گروهی با Google Duo در مروگر کروم

شرکت گوگل اعلام کرده است که اپلیکیشن تماس تصویری Google Duo به زودی امکان برقراری تماس تصویری گروهی از طریق مرورگر کروم را برقرار خواهد کرد. این ویژگی طی هفته های آینده به صورت آزمایشی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

ویژگی جدید دیگری به نام family mode یا حالت خانوادگی نیز به Duo اضافه شده است که امکان اضافه کردن افکت و ماسک هایی مانند snapchat را به کاربران میدهد. زمانی که کاربر در Family mode باشد کلید های کاهش صدا و قطع کردن تماس مخفی خواهند شد تا شما به راحتی توانایی بهره گیری از انیمیشن ها، افکت ها و امکانات مربوط به این بخش را بدون نگرانی از قطع شدن ناگهانی صدا و یا تماس داشته باشید.

گوگل امکان دورکاری برای کارمنئان خود تا انتهای 2020 را تمدید کرد

گوگل قوانی و شرایط کار از منزل را برای کارمندان خود تا پایان سال 2020  تمدید کرد.  پیش از این اعلام شده بود که این شرایط تا پایان ماه جون برقرار است اما مدیر عامل این  شرکت آقای Sundar Pichai اعلام کرده است که این وضعیت تا پایان سال تمدید شده است.

کارمندانی که به حضور فیزیکی آن‌ها نیاز است میتوانند در ماه های جون و یا جولای با رعایت قوانین و شرایط بهداشتی به سر کار بازگردند.اما برای بیشتر کارمندان گوگل کار از منزل مانعی ندارد. گوگل تنها شرکتی نیست که کارکنان آن میتوانند تا پایان سال از خانه کار کنند. شرکت فیسبوک هم طی بیانه‌ای شرایط مشابه‌ای را اعلام کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا