اخبار تکنولوژی

برنامه ویژه هواوی برای بازگشت قدرتمند به حوزه گوشی‌های هوشمند

شرکت هواوی از دو سال پیش و در پی محدودیت‎های اعمالی، دامنه حضور خود را در بازار گوشی‎های هوشمند کاهش داده ولی مدیر عامل این شرکت به تازگی در مصاحبه‎ای اعلام کرده که این کاهش فعالیت موقتی است و این شرکت قصد دارد مجدداً به شرایط قبلی خود بازگشته و می‎خواهد وضعیتی بهتر از آن را نیز ایجاد کند.

از خرداد ماه سال 1398 که تحریم‌های دولت آمریکا علیه هواوی ایجاد شد این شرکت با تلاش ستودنی توانست حضور خود را در بازار گوشی‎های هوشمند ادامه دهد. البته هواوی در این بازه زمانی بیکار ننشته و دامنه محصولات خود را در حوزه‎های دیگر نیز گسترش داده است.

همانطور که می‎دانید پیش از ایجاد محدودیت‎ها شرکت هواوی توانسته بود با پشت سر گذاشتن سامسونگ، بزرگترین تولیدکننده گوشی‎های هوشمند در دنیا شود.

در همین زمینه آقای گو پینگ، در جلسه پرسش و پاسخی که با خبرگزاری رویترز انجام داده به سوالات متعددی پیرامون فعالیت آینده شرکت پاسخ داده است.

آقای پینگ در این مصاحبه با اشاره به سابقه ایجاد مشکلات برای شرکت هواوی اعلام کرده که این شرکت نه تنها قصد بازگشت قدرتمند به حوزه گوشی‎های هوشمند را دارد، بلکه می‎خواهد در این زمینه به توفیقات بسیار بیشتری نیز دست پیدا کند. آقای پینگ اعلام کرده که هواوی قصد دارد در رتبه اول تولیدکنندگان گوشی هوشمند قرار گیرد.

تولید گوشی‌های سری HUAWEI P50 و رونمایی از آنها نشان داد که هواوی همچنان پتانسیل بسیار بالایی در طراحی و ساخت گوشی‎های پرچمدار دارد. این گوشی‌ها علی‌‎رغم فقدان دسترسی به ارتباط 5G، از تراشه رده بالایی استفاده می‎کنند.

آقای پینگ در بخش دیگری از صحبت‎های خود به مشکل عدم همکاری در ساخت تراشه توسط شرکت‎های دیگر اشاره کرده و اعلام نموده که هواوی محدودیتی در ساخت تراشه‎های فوق پیشرفته گوشی‎های هوشمند ندارد و عدم همکاری در ساخت توسط شرکت‎های تولیدکننده تراشه، تنها معضل موجود در این میان است.

مدیر ارشد هواوی در ادامه سخنان خود گفت:

هوآوی به حیات خود در زمینه تلفن های همراه ادامه می دهد و با پیشرفت مستمر در تولید تراشه، سرانجام تاج و تخت خود در بازار گوشی‌های هوشمند را بازپس می‌‎گیرد.

بنابر آمار منتشر شده توسط موسسه Canalys، هواوی همچنان در بین برترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در دنیا قرار داشته و جایگاه هفتم بزرگترین شرکت‎های تولیدکننده گوشی هوشمند را در اختیار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا