اخبار تکنولوژی

از کاهش فروش تاریخی تلفن های همراه تا درد سر های ایلان ماسک

اخبار هفتگی تکنولوژی | 14 اردیبهشت 1399

برای مشاهده خبر هفتگی تکنولوژی در یوتوب کلیک کنید

نسل دوم هدفون های Surface

در حالی که این روزها اخبار زیادی از هدفون‌های جدید به گوش نمی‌رسد، مایکروسافت در حال آماده سازی خود جهت ارائه نسل دوم هدفون‌های Surface به بازار است. طول عمر باتری این محصول جدید 20 ساعت است و از تکنولوژی بلوتوث 5 بهره خواهد برد و همچنین از کدک‌های صوتی متفاوتی پشتیبانی می‌کند.

با استفاده از کلیدهای dial این هدفون میتوان از 3 نوع تنظیم مربوط به noise cancelation و دستیار صوتی آن بهره ‌برد. همچنین مایکروسافت با افزایش طول عمر باتری به 20 ساعت مشکلی که دارندگان نسل اول این هدفون از آن رنج میبرند را برطرف کرده است. در ارتباط با قیمت نهایی و زمان عرضه، مایکروسافت اطلاعاتی را ارائه نکرده است.

کاهش فروش تاریخی تلفن های همراه پس از شیوع ویروس کرونا

شیوع جهانی ویروس کرونا باعث افت تاریخی فروش تلفن های همراه در 3 ماهه اول سال 2020 شده است. طبق آنالیز های موجود میزان ارسال تلفن های همراه به فروشگاه ها 13 درصد کاهش داشته است. در حالی که این عدد در چین به تنهایی 27 درصد بوده است.

این اولین بار پس از سال 2014 است که میزان ارسال تلفن های همراه برای فروش به کمتر از 300 میلیون دستگاه رسیده است و تقاضا برای خرید دستگاه‌های جدید کاهش پیدا کرده است. در ماه فوریه زمانی که ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرد فروشنده‌های بزرگ نگران میزان تولید و تقاضای بازار بودند اما در ماه مارچ این موضوع بلعکس شد. تولید کننده ها به شرایط مناسب بازگشتند اما این بار به واسطه قرنطیه در کشور های مختلف میزان فروش سقوط کرد.

بیشتر شرکت های تولید کننده تلفن های همراه معتقد هستند که تاثیر ویروس کرونا در 3 ماهه دوم سال 2020 مشخص خواهد شد که در صورت عدم پشتیبانی دولت‌ها بسیاری از خرده فروشی ها با مشکلات شدیدی مواجه خواهند شد.

دردسر تازه برای تسلا با توییت های ایلان ماسک

با ارسال توئیت های عجیب ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، سهام این شرکت به شدت سقوط کرد و منجر به از دست رفتن میلیاردها دلار شد. اما این تویبت ها می‌توانند توجه کمیسیون بورس آمریکا را  مجددا جلب کنند. این کمسیون پیش از این اتهاماتی را علیه ایلان ماسک به او وارد کرده بود.

ایلان ماسک در روز جمعه اعلام کرده بود که قیمت سهام تسلا بیش از اندازه گران است. پس از این ابراز نظر ارزش سهام این شرکت 13 درصد افت کرد.  2سال قبل ماسک به واسطه توییت هایی اعلام کرده بود که تسلا خصوصی خواهد شد که به واسطه آن قیمت سهام این شرکت به شدت افزایش پیدا کرده بود. البته بعد از مدتی ماسک و شرکت تسلا توسط کمسیون بورس آمریکا به علت انتشار اطلاعات غلت و گمراه کننده به پرداخت 20 میلیون دلار محکوم شدند  اما سهام تسلا با معرفی مدل 3 خودرو های این شرکت مجددا افزایش یافت.  بعد از توییت های اخیر ایلان ماسک 14 میلیارد دلار از ارزش سهام تسلا کاسته شد.

پیشتازی AMD Ryzen در بازار پردازنده‌ها

با توجه به اطلاعات مالی منتشر شده، پردازنده‌های سری Ryzen شرکت AMD در بازار کامپیوترهای خانگی بسیار موفق عمل کرده‌اند و در صدر جدول فروشندگان معتبر قرار دارند که احتمالا باعث نگرانی شدید اینتل رقیب این شرکت خواهد شد که با پردازنده های جدید  خود با سری Comet Lake به میدان رقابت آمده است.

خانم لیسا سو (lisa su) مدیر عامل این شرکت اعلام کرده است که 50 درصد فروش پردازنده های بسیاری از خرده فروشی های آنلاین جهان به فروش محصولات سری Ryzen 2000  و 3000 تعلق دارد. بدین ترتیب 2.5 سال است که فروش پردازنده های AMD از Intel  بیشتر است.

سرمایه گذاری آمازون برای مقابله با ویروس کرونا

آمازون بیش از 4 میلیارد دلار برای مقابله با ویروس کرونا هزینه خواهد کرد. در گزارش فصلی این شرکت که اخیرا منتشر شده است، جف بزُس مدیر عامل این شرکت اعلام کرده است که این رقم صرف تجهیزات حفاظت فردی، نظافت تجهیزات، پرداخت دستمزد بیشتر و هزینه های مربوط به تست‌های ویروس کرونا خواهد شد.

این تغییرات پس از فشارها و انتقادات شدیدی که به علت عدم توجه این شرکت به وضعیت کارکنانش شده بود انجام شده است. از نکات جالت توجه بیانیه بزس اشاره به ساخت آزمایشگاهی برای انجام تست های مربوط به ویروس کرونا از کارکنانی که بیشتر در معرض خطر هستند است. بعد از شیوع جهانی این ویروس میزان سفارش های جهانی آمازون به شدت افزایش پیدا کرده است که به معنی افزایش سود این شرکت به واسطه ویروس کرونا است.

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا