اخبار تکنولوژی

پنج دلیل برای خرید گوشی هواوی nova 8i

گوشی‌های سری nova شرکت هواوی را می‎توان از بهترین محصولاتی دانست که در عین توجه به همه نیازهای کاربران در رده‌های مختلف، قیمت مناسبی نیز دارند. این شرکت به تازگی گوشی نوا 8 آی را به عنوان میان‎رده‎ای  زیب، با ارزش خرید بالا عرضه نموده که در ادامه به معرفی بارزترین نکاتی که می‎توانند کاربران را به خرید آن ترغیب کنند می‎پردازیم.

مقدمه

هواوی را باید یکی از بهترین شرکت‎ها در ساخت گوشی‎های میان‎رده دانست؛ گوشی‎هایی که رقابت سنگینی در بازار آنها وجود دارد تا محصولی که در نهایت به دست کاربر می‎رسد ارزش خرید بالایی را همراه با قابلیت‎های خود ارائه دهد.

هواوی نوا 8 آی یک گوشی زیبا با قابلیت‎های متنوع است که می‎تواند گزینه‎ای عالی برای کاربران گروه‎های مختلف از جمله جوانان و نوجوانان باشد. این گوشی شباهت بسیار زیادی به پرچمداران اخیر هواوی داشته و به همین دلیل ظاهر جذاب آن حس یک محصول باکیفیت و رده بالا را به راحتی به کاربران القا می‎کند.

در ادامه با هم به بارزترین نکاتی که می‎توانند دلایل اصلی شما برای خرید این گوشی باشند می‎پردازیم.

ظاهر جذاب و نمایشگر با حاشیه بسیار کم

همانطور که عنوان شد الگوی هواوی در طراحی این گوشی همان فرمول موفقی است که سال گذشته برای تولید گوشی‎های پرچمدار به کار رفته بود. اما فارغ از ساختار ظاهری، هواوی در بخش نمایشگر نیز تمام تلاش خود را برای زیباتر شدن دستگاه به خرج داده است.

 نمایشگر 6.67 اینچی این گوشی با داشتن زوایایی خمیده، ساختار خاصی را در حاشیه‎ها ایجاد نموده که هم در بعد زیبایی و هم مبحث ارگونومی و کاربری آسان، از بهترین میان‎رده‎های موجود در بازار است.

همچنین حاشیه‎های نمایشگر به حداقل ممکن رسیده و نسبت نمایشگر به بدنه 94.7 درصدی را ایجاد نموده‎ که این امر خود به کوچکتر شدن گوشی و کار کردن با یک دست با آن و در نهایت بهبود عملکرد برای کاربردهایی مانند تماشای فیلم منجر می‎شود.

شارژر بسیار سریع 66 واتی

یکی از مشکلات همیشگی کاربران، باتری و فرایند شارژ دستگاه است. با پیشرفت فناوری و استفاده از شارژرهای سریع تا حدی این مشکل حل شده ولی همیشه برای بهترین بودن رقابتی سنگین در جریان است؛ رقابتی که به نظر باید در سال 2021 برنده آن را گوشی هواوی نوا 8 آی بدانیم. این گوشی با داشتن یک شارژر بسیار سریع 66 واتی، یک مورد خاص و کم‎نظیر بین گوشی‎های میان‎رده است.

با توجه به آزمایشات انجام شده، باتری 4300 میلی‎آمپر ساعتی هواوی nova 8i را می‎توان تنها در عرض 38 دقیقه به صورت کامل شارژ کرد. در واقع شارژر بسیار قدرتمند این گوشی یکی از کمترین زمان‎ها را برای شارژ نیاز دارد. برای مواقعی هم که عجله داشته باشید تنها به 20 دقیقه زمان نیاز است تا بتوانید 60 درصد از ظرفیت گوشی را شارژ کرده و حداقل برای یک روز کامل با دستگاه خود کار کنید.

همچنین این گوشی در حالت شارژ کامل نیز توانایی شارژدهی برای دو روز کامل را دارد که قسمت عمده این عملکرد عالی به دلیل استفاده از الگوریتم‎های هوش مصنوعی در تنظیم انرژی مصرفی دستگاه و ارائه راندمان بالای شارژدهی دستگاه است.

ترکیب کامل دوربین با سنسور 64 مگاپیکسلی

یکی از بهترین قابلیت‎های گوشی‎های هواوی نرم‎افزار دوربین است که با بهره‎گیری از هوش مصنوعی، تلاش بهینه‎ای در ارتقای کیفیت در عکاسی و فیلمبرداری در سکانس‎های مختلف به خرج داده و خروجی‎های بسیار باکیفیتی را ارائه می‎دهد.

اما در کنار الگوریتم‎های پردازشی رده بالای این دوربین، برگ برنده دیگر استفاده از سنسورهای دوربین بزرگ، با مشخصات فنی رده بالاست. هواوی یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 را در این گوشی مورد استفاده قرار داده که با قابلیت تجمیع پیکسل‎ها می‎تواند تصاویری تا 4 برابر روشن‎تر از حالت عادی نسبت به سنسورهای معمولی ارائه دهد.

همچنین عکاسی در شب در این گوشی نیز با استفاده از الگوریتم‎های پردازش تصویر در نور کم به صورت جالب توجهی ارتقا یافته و شرایط را به نوعی فراهم می‎کند که حتی در سکانس‎های بسیار تاریک نیز بتوان تصاویری با کیفیت و جزئیات مناسب گرفت.

اگر اهل عکاسی ماکرو باشید نیز پیشنهاد هواوی استفاده از یک سنسور اختصاصی ماکرو در ماژول پشتی است که با دیافراگمی به گشودگی f/2.4 همراه شده است. البته این ماژول شامل یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید باز 120 درجه‎ای و همچنین یک سنسور عمق میدان 2 مگاپیکسلی برای افزودن افکت‎های بوکه و ایجاد تصاویر پرتره باکیفیت و جذاب نیز است.

در بخش دوربین جلو نیز هواوی یک سنسور 16 مگاپیکسلی را مورد استفاده قرار داده که مجدداً به لطف الگوریتم‎های سطح بالای پردازش تصویر، قادر به تولید خروجی‎هایی عالی از تصاویر سلفی و پرتره در شرایط نوری مختلف است.

حافظه‎های گسترده

اگر اهل تماشای ویدئو و فیلم، گوشی دادن به موسیقی‎های متنوع یا حتی وبگردی و استفاده زیاد از شبکه‎های اجتماعی باشید، اولین نیاز شما در یک گوشی هوشمند، حافظه بالای دستگاه خواهد بود.

هواوی با توجه به الگوی کاربری و ساخت این گوشی، حافظه داخلی 128 گیگابایت را برای آن در نظر گرفته و در عین حال امکان ارتقای آن با شکاف کارت حافظه را نیز فراهم کرده است. بنابر اعلام شرکت در حافظه این دستگاه می‎توان بیش از 900 ساعت محتوای ویدئویی HD و 10 هزار قطعه موسیقی را ذخیره کرد که بدون شک پاسخگوی همه نوع سلیقه مالتی مدیا خواهد بود.

این گوشی همچنین به 8 گیگابایت حافظه RAM نیز مجهز شده که خیال کاربر را از بابت اجرای همه نوع نرم‎افزار و بازی روز، راحت می‎کند. استفاده همزمان از چندین نرم‎افزار نیز به لطف نمایشگر بزرگ و حافظه رم این دستگاه، تجربه سطح بالایی را در اختیار کاربر خواهد گذاشت و می‎تواند بسیار از محدودیت‎های گوشی‎های میان‎رده رقیب را از نظر کاربر محو کند.

یک کلکسیون بی‎نظیر از نرم‎افزارها

به دلیل استفاده از سرویس‎های موبایل هواوی و فروشگاه App Gallery، هواوی امکاناتی فراتر از گوشی‎های اندرویدی معمولی در بازار را ارائه می‎دهد. در این فروشگاه انبوهی از نرم‎افزارهای اختصاصی HMS عرضه شده که تنوع بیشتری نسبت به حالت عادی را در اختیار کاربر می‎گذارند.

همچنین نرم‎افزارهای از پیش نصب شده‎ای مانند موتور جستجوی هوشمند Petal Search به کاربر کمک می‎کند تا هر آنچه تصورش را کنید جستجو کرده و حتی برخی از امور شخصی خود را نیز به دست هوش مصنوعی در پشت پرده آن بسپارد.

در کنار موارد فوق شاید بتوان قابلیت‎های جذابی مانند HUAWEI Share را که اولین قدم در ایجاد یکپارچگی کامل بین دستگاه‎های هوشمند (هواوی) است را نیز یکی از بهترین‎ها دانست. این قابلیت اجازه انتقال بدون واسطه داده، اشتراک گذاری نمایشگر، کنترل دستگاه‎های مختلف و حتی استفاده از نرم‎افزارهای اندرویدی روی پلتفرم‎های دیگر (مانند ویندوز) را با محصولات هواوی داده و به نوعی قابلیت‎های مخفی و پتانسیل بالای دستگاه شما را آزاد کرده و امکان بهره‎برداری از آنها را می‎دهد.

نتیجه گیری

هواوی nova 8i یک گوشی همه فن حریف با توجه ویژه بر کاربری سطح بالاست. اگر اهل عکاسی در شرایط مختلف باشید یا بخواهید در هر ساعت از شبانه روز عکس و فیلم بگیرید، دوربین این گوشی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. برای افرادی که زمان یا حوصله زیادی برای منتظر ماندن و شارژ مجدد گوشی خود ندارند، شارژر 66 واتی دستگاه گزینه‎ای عالی برای رساندن این زمان انتظار به حداقل دارد.

همچنین اگر ظاهری جذاب و زیبا با نمایشگری که به صورت ویژه برای امور چند رسانه‎ای طراحی شده را بخواهید نیز هواوی نوا 8 آی یک گزینه بسیار عالی خواهد بود.

در نهایت باید به قیمت بسیار مناسب این گوشی اشاره کرد که بسیاری از امکانات سطح بالا را در گروه میان‎رده در اختیار شما می‎گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا