اخبار تکنولوژی

از تاخیر در رونمایی از اندروید 11 تا ساعت هوشمند جدید سامسونگ

اخبار هفتگی تکنولوژی | 11 خرداد 99

برای مشاهده خبر هفتگی تکنولوژی در یوتوب کلیک کنید

رونمایی از اندروید 11 به تاخیر افتاد

در حالی که طرفداران سیستم عامل اندروید خودشان را آماده میکردند تا در تاریخ 14 خرداد اطلاعات بیشتری از نسخه پابلیک بتا اندروید 11 منتشر شود، گوگل اعلام کرده است که این رویداد با تاخیر مواجه شده است.

اخیرا اکانت رسمی توسعه دهنده های اندروید توییتی منتشر کرده است و در آن گفته است که” ما برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد اندروید 11 هیجان زده هستیم، اما در حال حاضر نمیتوان برای این موضوع جشن گرفت”

اگر چه اطلاعات دقیقی در مورد علت این تاخیر ارائه نشده است اما اتفاقات و تظاهراتی که بابت مرگ جورج فلوید در آمریکا رخ داده است، میتواند علت تغییر زمان برنامه باشد. در حال حاضر زمان مجددی برای عرضه  اندروید 11 نسخه  public betaاعلام نشده است این در حالی که نسخه developer preview از ماه فوریه در دسترس بوده است. باید منتظر ماند و دید که آیا نسخه نهایی اندروید 11 طبق برنامه در 3ماهه چهارم سال 2020 منتظر میشود یا خیر.

ساعت هوشمند جدید سامسونگ با ویژگی های گوناگون

شایعات زیادی در مورد ساعت هوشمند جدید سامسونگ به گوش میرسد اما با توجه اطلاعات جدید و تاییدیه سازمان FCC آمریکا نه تنها شماره مدل های این ساعت بلکه عبارت Samsung galaxy Watch هم روی نمونه طراحی آن قابل مشاهده است.

بنابراین میتوان حدس زد که این ساعت Galaxy watch active 3  یا galaxy watch 2 خواهد بود. طرح منتشر شده از این ساعت پشت آن را به نمایش میگذارد و در کنار عبارت یاد شده مشخصات فنی و ویژگی های آن شامل GPS، LTE، قاب استیل، ضد آب بودن ساعت تا عمق 5 متری و محافظ صفحه نمایش Gorilla DX  است. باید منتظر ماند تا سامسونگ اطلاعت رسمی و تایید شده این ساعت را اعلام کند.

پایان همکاری OnePlus و Mclaren

تولید کننده بریتانیایی خودروهای مک لارن به صورت رسمی اعلام کرد است که همکاری این شرکت با OnePlus به انتهای خود رسیده است. این همکاری که از سال 2018 آغاز شده بود منجر به تولید و عرضه چندین مدل تلفن همراه با طراحی های متفاوت با قدرت سخت افزاری بیشتر شده بود. به طور مثال نسخه مک لارن مدل onePlus 7T pro که سال گذشته عرضه شد، قاب پشتی آن مشکی و نارنجی رنگ بود و با 12 گیگ رم به بازار عرضه شد. در حالی که در نسخه های معمولی این گوشی از 8 گیگ رم استفاده میکردند.

غیر فعال شدن فیلتر X-Ray در گوشی های OnePlus

OnePlus به طور اتفاقی آپدیتی را منتشر کرده است که فیلتر X-ray این گوشی که قابلیت نمایش داخل بعضی از اجسام پلاستیکی با رنگ مشکی و به طور محدود بعضی از لباس ها را فراهم میکرد غیر فعال کرده است.

اگرچه این شرکت اعلام کرده است که این آپدیت به طور موقت این فیلتر را در نسخه های چینی سیستم عامل این گوشی غیر فعال میکند، اما این شرکت برنامه ای برای حذف آن در نسخه های جهانی آن ندارد و احتمالا این فیلتر را آپدیت خواهد کرد. اگرچه آپدیت اخیر این ویژگی را حتی خارج از کشور چین نیز حذف کرده است.

دوربین OnePlus 8 Pro قابلیت فیلتر کردن رنگ ها و مشاهده داخل اشیا خصوصا با رنگ مشکی را دارد. ویژگی X-Ray از سنسور Infrared این گوشی برای دریافت تشعشات infrared که توسط چشم انسان قابل مشاهده نیستند استفاده میکند. این ویژگی به راحتی و با مراجعه به اپلیکیشن دوربین و انتخاب فیلتر photochrom در دسترس بود. باید به این مورد اشاره کرد که این فیلتر بر روی تمام اشیا کارکرد ندارد و بیشتر بر روی اشیا پلاستیکی که ضخامت چندانی ندارند موثر است.

نسخه کلون شده TikTok با یک برتری عرضه شد

رقیب جدید tiktok به نام Zynn که عینا کپی برداری شده از این اپلیکشن است با یک ویژگی متفاوت خود را از رقیبش متمایز میکند. این اپلیکیشن به ازای ثبت نام، مشاهده ویدیو ها و همچنین دعوت از سایرین برای عضویت در این app به کاربران خود پول پرداخت میکند. این اپ ابتدای ماه مِی منتشر شده است و در حال حاضر به عنوان اپلیکیشن شماره 1 استور اپل محسوب میشود و بین 10 اپ برتر گوگل پلی قرار دارد.

زین به طور کامل و مو به مو از روی تیک تاک کلون شده است و رابط کاربری کاملا مشابه‌ای دارد. تمایز بزرگ آن وجود یک تایمر و نشان دلار در وسط صفحه است که بر روی تمام ویدیو ها ظاهر میشود. زمانی که شما مشغول مشاهده ویدیو ها هستید شمارشگر شروع به کار میکند و به شما امتیاز تعلق میگیرد. امتیازات کسب شده را میتوانید بعدا به صورت نقدی و یا کارت هدیه دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا