اخبار تکنولوژی

مایکروسافت مسابقه‌ی خرید تیک‌تاک را به اوراکل باخت

مایکروسافت تایید کرد که شعبه‌ی تیک‌تاک را در آمریکا خریداری نمی‌کند. در بیانیه‌ی شرکت مایکروسافت تایید کرد که شرکت مادر و مالک نرم‌افزار تیک‌تاک بایت‌دنس پیشنهاد مایکروسافت را برای خرید این نرم‌افزار رد کرده است و به گزارش واشینگتن پست حالا شرکت رقیب، اوراکل برنده‌ی این مسابقه‌ در خرید این نرم‌افزار محبوب در آمریکا است. مایکروسافت در بیانیه‌ی خود گفت:

ما اطمینان داشتیم که پیشنهاد ما می‌توانست به صلاح کاربران تیک‌تاک باشد و همزمان از منافع امنیت ملی محافظت ‌کند، برای رسیدن به این هدف ما تغییرات زیادی را اعمال می‌کردیم که مطمئن شویم، این سرویس آخرین استاندارد‌های امنیتی، حریم خصوصی، امنیت آنلاین را  دارا باشد و با دروغ‌پراکنی مبارزه کند.

ما مشتاقانه منتظریم ببینیم که این سرویس چگونه در این قسمت‌های حساس به تکامل می‌رسد.

به گزارش منابع نا‌شناس واحد خبری واشینگتن پست ، شرکت بایت‌دنس در پشنهادی به دولت آمریکا قصد دارد بجای فروش کامل شعبه‌ی مرکزی خود در آمریکا، همچنان مالکیت آن را حفظ کند در حالی که مدیریت اطلاعات ابری را به یک شرکت آمریکایی واگذار می‌کند. اگر این خبر حقیقت داشته باشد، شراکت با شرکت اوراکل کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. به گزارش واشینگتن پست هیئت مدیره‌ی روابط نزدیکی با رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ دارند.

ترامپ در یک فرمان اجرایی در ماه سپتامبر انجام هر گونه معامله مرتبط با شرکت تیک‌تاک را ممنوع کرد. فرمانی مشابه نیز در مورد شرکت مالک نرم‌افزار ویچت، تنسنت صادر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا