اخبار سینما و تلویزیون

خدایان باستانی مصری که ممکن است در سریال مون نایت مارول ببینیم

سریال Moon Knight قرار است همانند فیلم‌‌های قبلی مارول از جمله شانگ چی و پلنگ سیاه طرفداران دنیای سینمایی مارول را با گوشه‌ای کاملاً جدید از این فرنچایز آشنا کند. در حالی که فیلم‌های ذکر شده سعی دارند تا جهانی تخیلی را شکل داده و بال و پر بدهند، شوالیه ماه از اساطیر مصری با صد‌ها سال قدمت الهام گرفته است و در واقع این سریال سعی دارد خدایان و الهه‌‌هایی را که در طول سالیان سال در انواع و اقسام رسانه‌ها حضور داشته‌اند، را به نحوی دیگر به تصویر بکشد.با بازیسنتر و خبر جدید این سریال پرطرفدار همراه باشید.

آخرین خلاصه‌ی منتشر شده از داستانِ این مجموعه، حتی پا را از این فراتر گذاشته و سکانسی از «جنگ بین خدایان» را به تصویر می‌کشد، به‌همین دلیل ما تعدادی از خدایان احتمالی را که ممکن است در لایو اکشن سریال مورد انتظار دیزنی پلاس ظاهر شوند را جمع‌آوری کرده‌ایم.

در ادامه تعدادی از خدایان باستانی را که ما گمان میکنیم ممکن است در این مجموعه ظاهر شوند را مرور‌‌‌می کنیم:

خنشو(Khonshu)

خنشو، خدای مصری ماه، در واقع واضح‌ترین انتخاب برای گنجاندن در Moon Knight ‌‌‌‌می‌باشد؛ به گونه‌ای که اکثریت افراد حضور او در این سریال را تضمین شده‌‌‌ می‌دانند. شخصیت نامدار این مجموعه اغلب به عنوان “مشت خنشو” شناخته‌‌‌ می‌شود و تاریخچه حضور این شخصیت در سریال به طور عمیقی در درون خدا و اسطوره‌‌های او نهفته است. در حالی که خنشو در میان پانتئون مصر یک خدای کوچک محسوب ‌‌‌می‌شود، حضور او در نقطه‌ای از سریال تقریباً تضمین شده است. در واقع، او به قدری در منابع اصلی مارول برجسته است که حتی ممکن است در تریلر سریال که قرار است دوشنبه منتشر شود نیز ظاهر شود.

انوبیس(Anubis)

یکی دیگر از شخصیت‌‌های محبوب نزد طرفداران آنوبیس است. خدای مردگان مصری در کمیک شوالیه ماه اثر جف لمیر و گرگ اسمال وود در نقش مقابل مارک اسپکتر ظاهر شد و همچنین برخی از طرفداران پیش از این متوجه حضور این شخصیت شغال مانند در تیزر کوتاه منتشر شده در روز شنبه توسط مارول استودیوز شده اند.

مطابق با اسطوره شناسی مصری، آنوبیس خدایی است که بلافاصله پس از مرگ مرده‌‌ها به ملاقات آنها‌‌‌ می‌رود تا شایستگی آنها را ارزیابی کند و تصمیم بگیرد که آیا آنها لایق ورود به دنیای زیرین هستند یا نه. در کمیک‌‌های مون نایت، اسپکتور در دوران مزدوری خود به شدت مجروح ‌‌‌می‌شود و در نهایت در کنار مجسمه خنشو ‌‌‌می‌میرد و این سناریویی عالی است که‌‌‌ می‌توان آنوبیس را در آن معرفی کرد.

اسایرس(Osiris)

اسایرس اولین خدای این لیست است که ارتباط مستقیمی با مون نایت یا مارک اسپکتور ندارد. در اسطوره شناسی، اسایرس توسط برادرش ست به قتل می‌رسد و بدنش به 14 قطعه مختلف تقسیم ‌‌‌می‌شود اما پس از مدتی همسرش ایسیس در نهایت موفق‌‌‌ می‌شود اجزای مختلف  او را (تقریباً به طور کامل) دوباره جمع کرده و زنده کند. اسایرس پس از رستاخیز توسط همسرش نقش آنوبیس را به عنوان خدای مردگان برعهده گرفت که تنها یکی از نقش‌‌های او بود. وی همچنین خدای عالم مردگان یا جهان زیرین بوده و برخی او را به عنوان نسخه مصری هیدیز (از خدایان یونانی) درنظر ‌‌‌می‌گیرند.

را(Ra)

Ra خدای خدایان بوده و به مدت طولانی تصور می‌شد که پادشاه تمامی خدایان مصری است و از این نظر در مقام مقایسه با زئوس درنظر گرفته‌‌‌ می‌شود. او همچنین مستقیماً در مقابل مارک اسپکتور در کمیک شوالیه ماه مکس بمیس و جیسن باروز حضور داشته است. در آن کمیک، پادشاه خورشید می‌گوید که قدرت خود را دقیقاً از Ra که خود خدای خورشید نیر هست، می‌گیرد. برخی از هواداران بر این باورند که اتان هاکای در نهایت این نقش را بازی خواهد کرد.

شما دوست دارید کدام شخصیت‌ها را در Moon Knight ببینید؟ دیدگاه‌‌های خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا