اخباراخبار تکنولوژی

شرکت اپل از گوشی‌های آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس رونمایی کرد

اپل به طور رسمی سری جدید پرچمدار از آیفون‌های 2020 خود را معرفی کرد: آیفون 12 پرو با قیمت 999 دلار و آیفون 12 پرومکس با قیمت 1099 دلار، این دو گوشی از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند و طراحی مربع شکل جدید آن‌ها یادآور آیفون 4 است. این همچنین اولین طراحی مجدد عمده برای گوشی های هوشمند تمام صفحه اپل از زمانی است که این شرکت آیفون X را با طرح کم حاشیه در سال 2017 معرفی کرد.

هر دو آیفون 12 پرو 6.1 اینچی و آیفون 12 پرو مکس 6.7 اینچی بزرگتر از آیفون 11 پرو 5.8 اینچی و آیفون 11 پرو مکس 6.5 اینچی هستند. به خصوص آیفون 12 پرو مکس 6.7 اینچی به عنوان بزرگترین گوشی اپل تاکنون قابل توجه است. مدل های پرو از طراحی فولاد ضد زنگ (به جای آلومینیوم در آیفون 12) در چهار رنگ خاکستری، استیل ضد زنگ، طلایی و آبی جدید استفاده می‌کنند.

مدل های جدید آیفون 12 پرو از تراشه A14 Bionic اپل استفاده می‌کنند – که اولین بار در ماه گذشته همراه با iPad Air معرفی شد – که پیش از این معاون شرکت، گرگ جوسویاک گفته بود قدرتمندترین تراشه ساخته شده توسط اپلاست. تراشه جدید  اپل که از فرآیند پردازش 5 نانومتری استفاده می کند (به جای فرآیند پردازش 7 نانومتری که در تراشه A13 Bionic در سال گذشته استفاده شد). بگفته‌ی اپل هر دو پردازنده مرکزی شش هسته‌ای جدید و پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای این شرکت جزو سریع‌ترین پردازنده‌ها هستند که عملکرد آن طبق ادعای شرکت تا 50 درصد سریعتر از سایر تلفن‌های همراه دیگر است.

یکی از بزرگترین موارد جدید اضافه شده در مدلهای امسال، فناوری 5G است. آیفون 12 پرو از هر دو زیر-فرکانس 6 گیگاهرتزی و mmWave 5G پشتیبانی می کند، به این معنی که هر دو گوشی باید با انواع مختلف شبکه های5G  از هر سه شرکت اصلی مخابراتی ایالات متحده کار کنند. بگفته‌ی اپل این شرکت بیشترین باند 5G را از هر تلفن هوشمند را ارائه می‌دهد و نوید داد که از مجموعه‌ی گسترده‌ای از سیتم‌های مخابرات تلفن همراه در سراسر جهان و استانداردهای مختلف 5G آنها پشتیبانی کند.

همچنین ویژگی جدید – و منحصر به فرد در مدل های آیفون 12 پرو  یک سنسور LIDAR است که مانند آی‌پد پرو برای جلوه‌های AR بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین بگفته‌ی اپل اسکنر LIDAR برای کمک به فوکوس در شرایط کم نور استفاده می شود و باعث می شود تا فوکوس خودکار برای عکاسی در نور کم تا شش برابر سریعتر انجام شود. همچنین این امکان را برای عکاسی عکس‌های پرتره در حالت شب فراهم می‌کند.

مدل های جدید آیفون 12 پرو همچنین فناوری سپر سرامیکی را ارائه می دهند که به گفته اپل شیشه‌ای سخت‌تر از هر نمایشگر گوشی هوشمند دیگر را دارا است و عملکرد افتی، چهار برابر بهتر دارد و در هنگام افتادن تلفن شما از ترک خوردن آن جلوگیری می‌کند.

مانند مدل های سال گذشته آیفون 11 پرو، اپل بار دیگر یک سیستم دوربین سه گانه در هر دو آیفون 12 پرو و ​​پرو مکس با لنزهای دوربین 12 مگاپیکسلی، تله فوتو و اولترا-واید ارائه کرده است. در حال حاضر دوربین عریض دارای دیافراگمی سریعتر با f / 1.6 است که طبق گفته اپل 27 درصد عملکرد عکاسی را در نور کم بهبود بخشیده است ، در حالی که تله فوتو کانونی 52 میلی‎متری اکنون دامنه بزرگنمایی نوری با رنجی 4 برابر  ارائه می‌کند.

سیستم دوربین آیفون 12 پرو مکس حتی فراتر عمل می‌کند. این گوشی دارای یک تله فوتو 12 مگاپیکسلی جدید با فاصله کانونی 65 میلی‌متر است که می تواند تا 2.5 برابر بزرگنمایی نوری را انجام دخد. یک دوربین عریض جدید با دیافراگم f / 1.6 و سیستم جدید OIS در دوربین این گوشی وجود دارد. سنسور لنز عریض نیز 47 درصد بزرگتر است که با دیافراگم پایین برای عملکرد 87 درصدی بهتر در نور کم، ترکیب می شود.

اپل همچنین از ویژگی جدید گوشی‌های خود که آن Apple ProRAW می‌نامد رونمایی کرد، این خصوصت اواخر امسال در آیفون 12 پرو و ​​12 پرو مکس در دسترس خواهد بود. بگفته‌ی اپل، این شرکت مزایای عکاسی محاسباتی موجود مانند Deep Fusion و Smart HDR را همراه با انعطاف پذیری عکس های RAW ارائه می‌دهد. این قالب در هر چهار دوربین در دسترس خواهد بود و به کاربران امکان می دهد مواردی مانند وضوح، برجسته کردن رنگ‌ها و موارد دیگر را تنظیم کنند در حالی که هنوز از خصوصیات پیشرفته‌ی عکاسی موجود در گوشی‌های اپل بهره می‌برند.

تلفن های جدید آیفون 12 پرو همچنین می توانند با کیفیت HDR فیلمبرداری کنند، که برای اولین بار در این محصول به کار برده شده، این گوشی‌ها همچنین از عکسبرداری مستقیم در دالبی ويژن HDR پشتیبانی می‌کنند آیفون 12 همچنین می تواند ویدئوی دالبی ويژن HDR را مستقیماً از برنامه Photos ویرایش کند.

مانند آیفون 12 و 12 مینی، دو مدل آیفون 12 پرو همچنین با شارژرها و لوازم جانبی بی سیم MagSafe اپل که به تازگی معرفی شده‌اند سازگار خواهند بود که قاب های متصل مغناطیسی، پد‌های شارژ و حتی ضمیمه هایی مانند کیف پول را ارائه می دهند.

اپل به عنوان بخشی از اهداف زیست محیطی شرکت، شارژهای USB و هدفون‌های سیمی EarPod خود را از جعبه آیفون‌های جدید جدا خواهد کرد، تغییری که همگام با حرکت این شرکت در حذف آداپتور‌های ساعت‌های هوشمند اپل واچ در اوایل سال جاری است. با این حال، اپل همچنان کابل USB-C به لایتنینگ را برای شارژ در جعبه قرار می‌دهد.

در کنار این دو پرچمدار، دو آیفون جدید دیگر نیز وجود دارد. آیفون 12 و آیفون 12 مینی که قرار است جایگزین مدل های سال گذشته آیفون 11 شوند.

پیش سفارش های آیفون  12 پرو با ظرفیت‌های  128 گیگابایتی، 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی از جمعه شانزدهم اکتبر آغاز می‌شود و یک هفته بعد در تاریخ 23 اکتبر عرضه خواهد شد، در حالی پیش سفارشات آیفون 12 پرو مکس از 6 نوامبر آغاز خواهد شد و در تاریخ 13 نوامبر عرضه خواهد شد

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا