اخبار بازی

هدف Crytek توجه به جزئیات به جای ابعاد وسیع است

این طور که پیداست، Rasmus Højengaard این روزها نقش سخنگوی Crytek را بر عهده گرفته و بسیار پر حرف شده است!
طی آخرین مصاحبه، ایشان دست به مقایسه عظمت محیط های Skyrim با Crysis زد و گفت که با Crysis 3، هدف آن ها خلق یک محیط غنی همانند شاهکار Bethesda است. ولی از نظر بزرگی محیط قابل قیاس با دو عنوان گذشته نخواهد بود.

Højengaard گفت: "در Crysis 3 ما ابعاد را مد نظر قرار خواهیم داد، ولی ما ابعادی وسیع همانند Skyrim نمی خواهیم. چیزی که ما به بازی اضافه می کنیم جزئیات و غِنا در ابعاد و محیطی است که خودمان می خواهیم. Skyrim از همه نظر حماسی است، از جمله ابعاد و این بدین معنی است که جزئیات ریز در این بازی اولویت اول نیست. جزئیات ریز در شکوه و عظمت محیط بازی پنهان است، نه در ریزه کاری های آن."

Højengaard جزئیات محیطی در Crysis 1 را 'یک دست آورد متکبرانه' خطاب کرد و اینکه در Crysis 2 بدان شکل جای کار زیادی در یک محیط شهری وجود نداشت. اما محیط شهری مخروبه در Crysis 3، بار دیگر این موقعیت را به Crytek داده است تا شانس خود را امتحان کند.
Højengaard ادامه داد: "محیط بازی در پسِ چنین زمینه ای بسیار مهم است. اگر محیط ساکن و همه چیز بی حرکت باشد، اصلا قابل باور نخواهد بود. شما باید به این لایه ها عمق بدهید. گیاهان باید دائما در حرکت باشند، نور از لا به لای آن ها بتابد؛ حیوانات باید دائما به این طرف و آن طرف بپرند و گاهی یک آهو سر راه شما قرار بگیرد تا شما شاید بتوانید با تیر و کمان خود آن را شکار کنید. چیزهایی مثل این است که باعث می شود مردم بگویند: "خدای من! این باور نکردنیه. این محیط خیلی غنیه." هدف ما این است."

Crytek که به شدت از پایرسی Crysis 2 ضربه خورد، امیدوار است تا بتواند به نوعی مانع این اتفاق در Crysis 3 شود.
Højengaard در این باره به PC Gamer گفت که Crytek هنوز تصمیم نگرفته است که چه نوع سیستم ضد پایرسی برای Crysis 3 تدارک ببیند.
ایشان در این باره گفت: "اگرچه دلم می خواهد نشانه هایی بدهم ولی نمی توان چیزی بگویم. ما تمام سعی خود را می کنیم ولی این سیستم هر چه که باشد، گفتنش سخت است."
اگرچه Crytek از این بابت زخم خورده است، ولی هنوز هم حس شوخ طبعی خود در این مورد را حفظ کرده است:
"باعث تاسف است که هیچ جایزه ای برای 'بیشترین تعداد دانلود غیر قانونی' وجود ندارد. این طور که پیداست، مردم واقعا دوست دارند بازی ما را بازی کنند، ولی فقط نمی خواهند برای آن پولی بپردازند."
Crysis 2 یکی از بازی هایی بود که بیشترین تعداد دانلود غیر قانونی برای PC در سال 2011 را داشت. این بازی حدود 4 میلیون بار دانلود غیر قانونی شد و حتی یک نسخه (ناکامل) از آن، یک ماه قبل از انتشار رسمی لیک شد.

Crysis 3 برای عرضه در بهار 2013 برای سه پلتفرم PS3، PC و X360 تدارک دیده شده است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا