اخبار بازی

تهیه‌کننده سری Zelda می‌گوید که فرمت جهان باز آینده‌ی این سری است

 

آقای Eiji Aonuma، تهیه‌کننده سری بازیهای Legend of Zelda گفته است که معتقد است سری بازیهای خطی سنتی، بازی‌هایی برای گذشته هستند و درخواست‌های برخی از طرفداران برای بازگشت به این سبک را نوستالژی خوانده است.

سریهای جدید زلدا بر روی کنسول سوییچ، بازی Breath of the Wild و بازی Tears of the Kingdom، فرمول قدیمی این سری را متحول کردند، با تغییر گیم‌پلی به سیستم جهان باز و مکانیزمهایی که بازیکنان را قادر می‌سازد تا از راه‌های مختلف بازی را پیش ببرند. این دو بازی، آثار فوق‌العاده موفق بوده‌اند و مجموعاً 50 میلیون واحد فروخته‌اند. پیش از این، پرفروش‌ترین بازی زلدا Wii’s Twilight Princess بود که حدود 9 میلیون فروش داشت.

آئونوما در مصاحبه با IGN گفت که او معتقد است بازی‌هایی که در آن باید مجموعه‌ای از مراحل را دنبال کنید یا وظایف را به ترتیبی کاملاً مشخص انجام دهید، بازی‌های گذشته هستند. او گفت: در حالی که بازی‌های امروزی بازی‌هایی هستند که می‌توانند تصمیمات بازیکن را بپذیرند و به آن‌ها این آزادی را بدهند که به طور انعطاف‌پذیر بازی را ادامه دهند. بنابراین من کاملاً با این فلسفه طراحی موافقم، اما به عنوان تهیه کننده، باید اعتراف کنم که ساخت بازی ها به این روش همیشه هزینه های توسعه بیشتری را به همراه دارد و این چیزی است که باید به آن فکر کنم.

سپس از تهیه کننده در مورد آن دسته از طرفدارانی پرسیده شد که از بازی های سه بعدی Zelda به سبک کلاسیک مانند Wind Waker و Ocarina of Time لذت می بردند و دوست دارند بازگشت به گیم پلی خطی تر را ببینند. او پاسخ داد: خب، من فکر می‌کنم ما تمایل داریم چیزی را بخواهیم که در حال حاضر نداریم. اما من همچنین فکر می‌کنم با آزادی بازیکنان در بازی‌های اخیر این سری، هنوز یک مسیر مشخص وجود دارد، اتفاقاً مسیری است که آنها انتخاب کرده‌اند. بنابراین فکر می‌کنم این چیزی است که می‌خواهم درباره بازی‌های فعلی که در حال ساخت هستیم به خودم یادآوری کنم.

اما همچنین، وقتی می‌شنوم که برخی از مردم سبکهای قدیمی را می‌خواهند، جالب است، زیرا از خودم می‌پرسم، چرا می‌خواهید به نوعی از بازی برگردید که در آن محدودتر هستید. اما من میل به نوستالژی را درک می کنم و بنابراین می توانم آن را از این جنبه نیز درک کنم.

دنباله نینتندو سوییچ The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom یکی از بزرگترین بازی های پرفروش امسال بوده است. طبق گفته نینتندو، این بازی در ماه مه منتشر شد و در سه روز اول انتشار 10 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت که آن را به سریع ترین فروش بازی در تاریخ این سری و سریع ترین فروش بازی نینتندو برای هر سیستمی در اروپا و آمریکا تبدیل کرد. تا سپتامبر 2023، 19.5 میلیون نسخه فروخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا