اخبار بازی

شایعه: کنسول xCloud در حال توسعه است

پروژه استریم بازی‌های ویدئویی شرکت مایکروسافت یعنی xCloud، رقیب Stadia، یک کنسول اختصاصی خواهد داشت. به نقل از یکی از اینسایدرهای معتبر به نام Brad Sams، مایکروسافت در حال کار بر روی یک کنسول برای xCloud است، که هدف از طراحی آن ارائه تجربه‌ای بهتر از استریم بازی‌های ویدیویی است.

مایکروسافت به دنبال تجربه‌ای مانند سرویس استریم گوگل یعنی Stadia است. Stadia به همراه یک دسته‌ بازی عرضه می‌شود که به روتر مخصوص این شرکت وصل می‌شود و تجربه‌ای بهتر نسبت به بازی کردن بر روی مرورگر Chrome ارائه می‌دهد. در حال حاضر تنها چیزی که از این روتر می‌دانیم این است که می‌توانید کنترلر خود را به این جعبه که یک ابزار «کم مصرف و همچنین سریع در ارسال و دریافت داده است»، وصل کنید.

سال پیش هم که برنامه‌های مایکروسافت لو رفته بودند، شایعاتی در مورد کنسول مخصوص استریم مایکروسافت منتشر شد که با اسم رمز Scarlett Cloud به آن اشاره می‌شد، ولی بعدا Project Lockhart جای این کنسول مخصوص استریم را گرفت و مایکروسافت Scarlett Cloud را کنار گذاشت. اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت باز هم به صورت کامل بیخیال کنسول مخصوص استریم خود نشده است.

حال مایکروسافت Project Lockhart، کنسولی که قرار بود یک نسخه ضعیف‌تر و ارزان‌تر نسبت به پروژه دیگر این شرکت یعنی Anaconda باشد را کنار گذاشته است و به نظر می‌رسد که Scarlett Cloud جای آن را خواهد گرفت.
این کنسول مخصوص استریم قرار نیست سخت افزار چشم‌گیری داشته باشد، بلکه تنها ابزاری برای اتصال کنترلر خواهد بود که به نسبت مرورگرها، تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمند تجربه بهتری را ارائه خواهد داد. همچنین نباید از این مسئله که ممکن است Scarlett Cloud با ویژگی‌ها و توانایی‌های جدید به رقابت با Apple TV و Chromecast برود، چشم پوشی کرد؛ چون یک وسیله که تنها کنترلر به آن وصل می‌شود چندان جذاب و مشتری‌پسند به نظر نمی‌آید.

xCloud که به جنگ با Stadia می‌رود، یکی از راه‌های ورود به نسل نهم کنسول‌ها خواهد بود. اگر سرویس Xbox Game Pass مایکروسافت را به ترازوی قیاس این دو سرویس اضافه کنیم، نتیجه این رقابت پیش از شروع آن قابل پیش‌بینی است.
یکی از نگرانی‌هایی که در مورد Stadia وجود دارد این است که اگر این سرویس شکست بخورد، تکلیف بازی‌هایی که خریداری کرده‌اید چه خواهد بود؟ کسانی که علاقه مند به xCloud هستن این نگرانی را ندارند.

باید در نظر داشت که پروژه‌های بسیاری وارد فاز توسعه می‌شوند اما هیچ وقت رنگ عرضه را به خود نمی‌بینند. باید تا سال آینده منتظر بود و دید که مایکروسافت چه برنامه‌هایی برای نسل نهم کنسول‌ها و سرویس xCloud در سر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا