اخبار بازی

اشارات بازی Microsoft Flight Simulator به نسخه واقعیت مجازی کنسول‌های ایکس باکس سریز اکس و اس

کنسول Xbox Series X/S

بازی Microsoft Flight Simulator به زودی از واقعیت مجازی پشتیبانی خواهد کرد و مایکروسافت به تازگی ثبت نام برای دریافت نسخه‌ی بتای واقعیت مجازی را آغاز کرده است. مایکروسافت در نظر دارد تا با انتشار نسخه بتا، قابلیت‌های نسخه ‌VR این بازی را قبل از عرضه عمومی آزمایش کند. حالا برخی از کدهای نسخه‌ی PC، توجه‌ها را به سمت کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت جلب کرده است.

مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود که بازی Microsoft Flight Simulator برای کنسول‌های ایکس باکس عرضه خواهد شد و استودیو Asobo هم رسما تایید کرده است که در حال کار بر روی نسخه کنسول بازی هستند. حالا آخرین بروزرسانی Microsoft Flight Simulator بر روی PC شامل اشاراتی به نسخه‌ی ایکس باکس با اسم رمز اسکارلت است.

برخی از کاربران انجمن Flight Simulator مدعی شده‌اند که فایل‌هایی با نام PC_VR و Scarlett_VR پیدا کرده‌اند. وجود این فایل‌ها نشان می‌دهد که مایکروسافت ایده‌ی واقعیت مجازی برروی کنسول را مطرح کرده است حتی اگر به مرحله عرضه عمومی نرسیده باشد. اسم رمز اسکارلت به خانواده دستگاه‌های نسل بعدی ایکس باکس اشاره دارد. البته لازم به ذکر است که اسکارلت فقط به کنسول‌های سنتی اشاره ندارد بلکه سرویس xCloud عضوی از آن خانواده است. مایکروسافت قبلا ایده پشتیبانی VR بر روی کنسول ایکس باکس وان اکس را بررسی کرد اما قبل از عرضه عمومی، این ایده را کنار گذاشت.

موضع رسمی مایکروسافت فعلا در این باره مشخص نیست و فیل اسپنسر مدتی پیش در مصاحبه‌ای با GamerTag Radio احتمال پشتیبانی از واقعیت مجازی را رد کرد. اما با توجه به بازار بزرگ VR، احتمال تغییر برنامه‌های ایکس باکس کم نیست. طبق آمار ماه سپتامبر استیم، بیست و پنج درصد از کاربران استیم از VR استفاده می‌کنند.

کنسول‌های ایکس باکس سریز ایکس و ایکس باکس سریز اس در تاریخ دهم نوامبر عرضه خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا