اخبار بازیایکس باکس 360ایکس باکس سری ایکسایکس باکس وان

کار بر روی قابلیت پشتیبانی از نسل قبل کنسول Xbox Series X|S از سال 2016 شروع شده است

به‌تازگی اعلام شده که تیم اکس باکس از 4 سال پیش و در سال 2016 مشغول کار بر روی قابلیت پشتیبانی از عناوین نسل‌های پیشین بر روی Xbox Series X و Xbox Series S بوده‌اند. با بازی سنتر و جدید ترین اخبار بازی همراه باشید.

کنسول Xbox Series X و Xbox Series S

هفته آینده دو کنسول نسل بعدی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس وارد بازار خواهند شد. یکی از بخش‌هایی که مایکروسافت نسبت به رقیب خود بر روی آن تمرکز بیشتری گذاشته، قابلیت پشتیبانی از عناوین نسل‌های گذشته است. با اینکه PS5 از اکثر عناوین PS4 پشتیبانی می‌کند، اما Series X و Series S علاوه بر ایکس باکس وان، بازی‌های مشخصی از ایکس باکس 360 و ایکس باکس را نیز اجرا خواهند کرد.

مدیر بخش برنامه‌ریزی ایکس باکس، آقای Jason Ronald در صحبت‌های خود با Inverse عنوان کرد که کار بر روی این ویژگی از مدت‌ها پیش آغاز شده است:
“ما از سال 2016 در حال کار بر روی Xbox Series X و Xbox Series S هستیم و کار بر روی این قابلیت نیز از روز اول شروع شد. قبل از اینکه حتی سیلیکون داشته باشیم، ما Performanceهای ضبط شده از بازی‌های موجود را برداشتیم و بر روی یک شبیه‌ساز تراشه نسل بعدی اجرا کردیم. این موضوع به ما اجازه داد که مشکلات احتمالی در سیلیکون را حتی قبل از تولید شدن آن شناسایی کنیم. با تکرار انجام تست‌ها، ما اطمینان حاصل کردیم که بازی‌ها به اجرا شدن ادامه می‌دهند. پس از آن، ما به‌دنبال راه‌هایی گشتیم که چگونه می‌توان برخی از عناوین را بهبود داد. اینجا بود که تکنیک‌هایی مثل HDR اتوماتیک پدید آمدند.”

رونالد همچنین گفت که مایکروسافت به‌دنبال اضافه کردن عناوین بیشتری از کنسول‌های Xbox اوریجینال و Xbox 360 به سرویس Xbox Game Pass است. به گفته او، برخی از چالش‌ها فنی هستند اما در بسیاری از مواقع اضافه کردن عناوین پلتفرم‌های قدیمی‌تر به گیم پس به موضوعات پیرامون لایسنس باز می‌گردد. در برخی موارد استودیوی سازنده یا ناشر بازی دیگر وجود ندارد و پیدا کردن افرادی که مایکروسافت باید با آن‌ها توافق کند، می‌تواند سختی‌های زیادی را به‌وجود بیاورد.

کنسول‌های Xbox Series X و Xbox Series S در تاریخ 10 نوامبر (20 آبان) وارد بازار خواهند شد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا