اخبار بازیایکس باکس سری ایکسایکس باکس وانکامپیوتر

رئیس بازاریابی ایکس‌باکس : سری ایکس امسال متکی به عناوین انحصاری بزرگ نیست

ماه پیش اعلام شد که عنوان نسل بعدی Halo infinite تا سال 2021 به تاخیر افتاده است، و از ردیف بازی‌های زمان لانچ ایکس‌باکس سری ایکس و اس حذف شده و این کنسول‌ها با عناوینی غیر انحصاری مثل Assassin’s Creed Valhalla و Call of Duty: Black Ops Cold War عرضه خواهند شد.

سیندی والکر رئیس بازاریابی ایکس‌باکس در روز سه‌شنبه در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت:

حضور Halo در زمان لانچ می‌توانست فوق‌العاده باشد، اما ما متکی به عناوین بزرگ انحصاری نیستیم تا پذیرش آن را بالا ببریم. بازیکنان ما به هزاران بازی از چهار نسل ایکس‌باکس در روز لانچ دسترسی خواهند داشت.

با اینکه عنوان Halo در زمان لانچ ایکس‌باکس سری ایکس غایب است اما این کنسول با بیش از 100 عنوان بازی بهینه شده برای آن منتشر خواهد شد که شامل عناوین سازگار عقب‌رو ( backwards compatible ) نیز است. همچنین بیش از 50 بازی جدید بین نسلی قرار است منتشر شود که همگی برای ایکس‌باکس سری ایکس بهینه شده‌اند.

در ماه پیش به دنبال تاخیر بازی Halo، رئیس ایکس‌باکس فیل اسپنسر گفت که طرح‌های لانچ سری ایکس به طور قابل توجهی تغییر نخواهد کرد و خاطر‌نشان کرد که گیم‌پس می‌تواند نقشی کلیدی در زمان لانچ این کنسول داشته باشد. وی همچنین خبر از معرفی بازی‌های آینده‌ی این سرویس اشتراکی داد:

چیزی که شما در زمان لانچ کنسول از ما خواهید، بطور صادقانه تغییری زیادی ایجاد نخواهد کرد به این دلیل که شما چیزهای زیادی در مورد کنسول و گیم‌پس خواهید شنید و اینکه چگونه این دو با هم می‌توانند یک پیشنهاد عالی برای گیمر‌هایی که وارد نسل بعدی ‌می‌شوند باشد.

به نظر من نکته‌ی مثبت برای ما هم در رویداد ماه می و هم در رویداد ماه جولای افزایش اهمیت گیم‌پس بوده است. همچنان که ما به بیرون می‌رویم و با مشتری‌هایمان صحبت می‌کنیم. اینکه مردم  ایکس‌باکس سری ایکس را به عنوان یک کنسول برای خود ارزیابی ‌کنند، به یک امر مهم و تصمیم‌ساز برای پلتفرم ما تبدیل شده است.

سرمایه‌گذاری ما در سرویس گیم‌پس و فهرست آن همچنان به صورت قوی ادامه خواهد یافت. ما عناوینی خیلی بزرگی و قوی را برای معرفی داریم … عناوینی که به گیم‌پس اضافه خواهند شد.

کنسول‌های دو نسلی مایکروسافت، ایکس‌باکس سری ایکس و اس که هر کدام مشخصات سخت‌افزاری متفاوتی دارند به ترتیب با قیمت‌های 500 دلار و 300 دلار عرضه خواهند شد. پیش‌خرید ایکس‌باکس سری ایکس و اس از 22 سپتامبر شروع خواهد شد.

مطالب پیشنهادی:

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. البته رضا بهتره بگی آرزوش اینه:D وگرنه که والا کسی اثری از نتفلیکس نمیبینه، با این روند هم بین سه تا رقیب سومه و به جایگاه چندان خاصی نمیرسه. تو سرویس های گیمی هم چون رقابت رو واگذار کرده زودتر رفته سمتش، وگرنه کافیه سونی و نینتندو اینجا هم با قدرت وارد بشن تا بازار رو کامل تقدیم کنه.

    همین آرزو دیگه. اون نسل اومدن سر کنسول انلاین و کینکت اجباری ری***ن تو همه چی این نسل هم با نداشتن انحصاری.

    ولی در کل واس بی پولا گیم پس ارزشمندتر از انحصاریه که با اون قیمت ssd memory باز گند زد به قضیه serie s.
    واقعا ۵۰۰ گیگ واس نسل قبل کم بود چه برسه این نسل.

    این نسل هم تهش ۶۰-۷۰ میلیون بفروشه مخاطب game pass ش دو برابر شه. سیاستاشون مشکل زیاد داره. باید کنسول رایگان توزیع کنه برای من تا مشکلاتشون حل شه:))))

  2. به نظر من بهتر بود حالا که مایکرو این نسل رو عملا فراموش کرد و اتفاقا عجله داشت نسل بعد رو شروع کنه میومد Gears5 رو هل میداد به نسل بعدی، هم وقت بیشتری به سازنده میداد و هم سال اول یه IP خفن برای کنسولش میداشت.

    این صحبت ها که به انحصاری نیاز نداره و اینا خیلی بی منطقه. پیتر مورد اتفاقا در این خصوص تو تاکش با جف کیلی میگفت کنسولی که بتونه زودتر به فروش 20 میلیونی برسه برنده این نسله، مایکروسافت با این استراتژی هاش قشنگ داره از همین اول کار وا میده و در ادامه هم دیگه جمش کردن خیلی سخت میشه.

    MS سیاست‌ش تبدیل XBOX به نتفلیکس بازی‌ها هست.

    البته رضا بهتره بگی آرزوش اینه:D وگرنه که والا کسی اثری از نتفلیکس نمیبینه، با این روند هم بین سه تا رقیب سومه و به جایگاه چندان خاصی نمیرسه. تو سرویس های گیمی هم چون رقابت رو واگذار کرده زودتر رفته سمتش، وگرنه کافیه سونی و نینتندو اینجا هم با قدرت وارد بشن تا بازار رو کامل تقدیم کنه.

  3. MS سیاست‌ش تبدیل XBOX به نتفلیکس بازی‌ها هست. فعلا مجبوره که ادامه بده و کنسول بسازه. جایی که دنیا راحت بتونن آنلاین بازی کنن دیگه کنسولی نمیسازه و نسل ها از بین میرن. از خداش بود کنسول نسازه و هزینه‌های این کار رو جای دیگه سرمایه گذاری کنه.

    نداشتن انحصاری درست و حسابی system seller واقعا فاجعه‌س ولی گیم پس خودش یه آرشیو خیلی خفنه.
    من اگه یه درصد بخوام کنسول نسل بعدی بخرم قطعا به گیم پس فکر می‌کنم. پول خریدن بازی ندارم ولی برای بقیه دنیا قضیه خیلی متفاوته ما کلا حساب نمیشیم.

  4. LIES:D

    خیلی مشخص بود از همون 2018 که اینا هیلو اینفینیت رو به عنوان بمبی میخواستن که باهاش کنسول نسل بعدیشون رو بندازن
    بدبختی بازی به استانداردهای خود مایکروسافت هم نرسید (!) و تاخیر خورد… که مشکلی نیست اگه بازی خفنی شه ولی خب اون بمب لانچ تایتلی که می تونست بشه دیگه نیست
    خوشبختانه به واسطه گیم پس و گرفتن دو ور بازار و Xcloud و برند و بکوارد و… دستشون این قدره خالی نیست. بالاخره اینا همین جوری اولین بازی انحصاری نسل بعدیشون رو دادن بیرون قبل عرضه کنسول :D (Flight Simulator)
    آخرم باز احتمال زیاد کل موجودی شون تو دوره لانچ سریع فروش بره
    منتها موجودی اینا کجا :D موجودی PS5 با غول بفروشی مثل اسپایدرمن کجا

  5. نسل پیش رو، خیلی عجیب و غریب داره آغاز میشه، یکی از کمپانی ها کلی هزینه صرف تحقیق و توسعه میکنه که قویترین کنسول تاریخ را بسازه کلی هم بخاطر این موضوع تبلیغ میکنه، از اون طرف خودش یک کنسول ضعیف تر را هم به بازار عرضه میکنه، از طرف دیگه قیمت سری اس اینقدر خوبه که واقعا هر کسی وسوسه میشه یکی بگیره، پس سری ایکس چقدر می تونه مخاطب جذب کنه؟
    قطعا یکی از راههای جذب مخاطب برای سری ایکس نشون دادن تفاوت گرافیکی بازی هاست و از اونجایی که معمولا بهترین گرافیک ها را بازیهای انحصاری دارند، تفاوت واقعی را مایکروسافت خودش باید با بازیهای انحصاری نشون بده، حتی اگر باور کنیم فقط تفاوت خروجی در 1080 و 4K باشه، باز هم تفاوت محسوسی خواهند داشت.
    یک موضوع دیگه هم نسل های 6-7 سال است و اکثر ما کم کم ناخودآگاه به سمت نمایشگرهای 4k میریم.
    اگر سونی کنسولش را 400 دلار قیمت گذاری کنه، با 100 دلار بیشتر نسبت به سری اس واقعا ارزش بالایی پیدا میکنه و با 100 دلار بیشتر می تونی روی 6-7 سال آینده هم حساب کنی، شاید بهترین ترکیب در شرایط فعلی PS5 + Gamepass PC باشه .
  6. مسئله اینجاس با توجه به لانچ های نسل های گذشته، احتمالا همه موجودی سونی و مایکروسافت تا ۵ ۶ ماه بعد از عرضه به سرعت فروش برن. و نبود بازی انحصاری لانچ بعیده تاثیر خاصی بزاره. همونطور که PS4 موقع لانچش تا عرضه ISS عنوان قابل توجهی نداشت ولی معمولا sold out می شد‌.
    این موضوع تو نسل ۹ با توجه به backwards compatiblity, عرضه عناوین شاخص سونی چند ماه قبل لانچ و وجود گیمپس برای xbox به نظرم اهمیتش حتی کمتر هم شده.
    برای افزایش فروش و دادن شوک برای اواخر لانچ ویندو، هر ۲ شرکت ۲ تا عنوان شاخص خودشون یعنی هورایزن و هیلو رو دارن.
  7. نمیدونم چرا نسبت به این جمله احساس خوبی ندارم

    سرمایه‌گذاری ما در سرویس گیم‌پس و فهرست آن همچنان به صورت قوی ادامه خواهد یافت. ما عناوینی خیلی بزرگی و قوی را برای معرفی داریم … عناوینی که به گیم‌پس اضافه خواهند شد

    یعنی : ما در نسل جدید بیشتر تمرکزمون رو گیم پس هستش و زیاد دغدغه ای برای ساخت عناوین انحصاری نداریم !!!!
    داداش تو که دیدگاهت اینه چرا شرکتهای بازیسازی و میخری:|

    مثل این میمونه که توضیحات بخش ویندوز رو بخونی و بعد نتیجه بگیری مایکروسافت به آفیس اهمیت نمی ده!
    احساست اشتباهیه!
    احتمالا چون دوست داری این طوری فک کنی!

  8. :|
    بهونه ی مضخرف و مسخره ای بود …
    بازی های بکوارد خوبه … درکم میکنیم XGS نیاز به زمان داره تا بازی هاش آماده بشه .
    ولی حداقل میتونستن چندتا قرار داد ترد پارتی خوب رو انحصاری به کنسول بیارن …

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
  • ثبت نام کنید
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید. شما یک لینک برای ایجاد رمز عبور جدید از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.