اخبار بازی

قابلیت ارتقا حافظه SSD در کنسول Xbox Series X

شرکت های Microsoft و Seagate در این باره با یکدیگر همکاری میکنند

بازی ها در سال های اخیر از لحاظ گرافیکی و شنیداری پیشرفت های چشمگیری کرده اند. هزینه این پیشرفت ها، فضای بیشتری است که از حافظه به خود اختصاص می دهند. به نظر میرسد که کنسول Xbox Series X راه کاری برای این موضوع ارائه خواهد داد.

به نقل از وب سایت Eurogamer ، قسمت بدون نامی که در پشت این کنسول وجود دارد، قرار است درگاهی برای اتصال ” کارت گسترش حافظه Xbox Series X” باشد. همانطور که از نام این قطعه مشخص است، این حافظه منحصر به Xbox Series X خواهد بود. این کارت حافظه با همکاری شرکت Seagate ، یکی از برترین های این بازار تولید خواهد شد .

نمای پشتی xbox-series-x-
با معرفی کنسول های نسل جدید، مشخص شد که Xbox Series X و PS5 برای ذخیره اطلاعات SSD ها را برگزیده اند. این گزینش نقاط مثبت و منفی به همراه دارند. حافظه های SSD سرعت بالاتری دارند اما بسیار گران هستند. این کارت حافظه جدید، برای شروع یک ترابایت ظرفیت خواهد داشت و در آینده شاهد ظرفیت های بالاتری هم خواهیم بود. البته در نظر داشته باشیم که گزینه استفاده از درایو های خارجی USB همچنان وجود دارد اما این کارت های جدید وعده کارایی یکسان با درایو داخلی کنسول Xbox Series X را میدهند.

این قابلیت تاثیر رابطه مستقیمی با دانلود های بیشتر و سرعت بالاتر در استریم دارد. اما نکته قیمت پارامتر مهمی به نظر میرسد. شما اکنون با قیمتی معادل با 200 دلار (بازار جهانی) میتوانید یک ترابایت SSD با پورت USB 3 برای کنسول Xbox One خود تهیه کنید. اما یک تفاوت بزرگ وجود دارد و آن هم امکان استفاده از این حافظه است. کارت گسترش حافظه Xbox Series X منحصرا برای این کنسول طرحی شده است و هیچ برندی به جز با تایید مایکروسافت نمی‌تواند آن را تولید کند. قیمت کنسول Xbox Series X نزدیک به 500 دلار تخمین زده میشود و اگر یک حافظه یک ترابایتی 200 دلاری هم به آن اضافه شود، مبلغ پرداختی کمی بیش از اندازه به نظر میرسد. البته هنوز به صورت رسمی قیمتی از سوی شرکت Microsoft اعلام نشده است و باید منتظر مراسم دیجیتال این شرکت که به جای E3 برگزار میشود بمانیم.

احسان عجمی نژاد فرد

َAre gamers really scaping Reality or just enjoying different ones ?

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا