اخبار بازیایکس باکس سری ایکس
موضوعات داغ

قیمت و تاریخ انتشار کنسول‌های Xbox Series X و Xbox Series S مشخص شد

دقایقی قبل سایت ویندوز سنترال گزارشی را منتشر کرد که در آن تاریخ عرضه و قیمت دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس را مشخص می‌کند. با جدیدترین اخبار بازی‌‌ها از سایت بازی‌سنتر همراه باشید.

بر اساس گزارش تایید شده توسط ویندوز سنترال، کنسول ضعیف‌تر با نام ایکس باکس سری اس با قیمت ۲۹۹ دلار و کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس با قیمت ۴۹۹ دلار در تاریخ ۱۰ نوامبر سال ۲۰۲۰، مصادف با ۲۰ آبان سال ۱۳۹۹ منتشر خواهند شد. همچنین مایکروسافت در قالب برنامه Xbox All Access به علاقمندان این اجازه را خواهد داد تا به صورت ماهیانه هزینه خرید کنسول را پرداخت کنند. در این صورت برای خرید کنسول ایکس باکس سری اس مبلغ ۲۵ دلار در ماه و برای کنسول ایکس باکس سری ایکس مبلغ ۳۵ دلار در ماه در نظر گرفته شده‌است.

همچنین ویدیویی منتشر شده که به صورت کامل طراحی کنسول ایکس باکس سری اس را نشان می‌دهد.

در نهایت باید اشاره کرد که مایکروسافت به زودی قصد دارد تا همایشی را در خصوص معرفی کنسول ایکس‌ باکس سری اس همراه با دیگر اطلاعات همانند قیمت و تاریخ عرضه کنسول‌ها برگزار کند.

بهرام بی غرض

Journalist and Video game critic at @bazicenter and @bazinama | XBL gamertag: Bahram

نوشته های مشابه

‫223 دیدگاه ها

  1. [QUOTE=”hercule-poirot, post: 4848647, member: 10915″]
    طبق گفته آقای رونالد تست لودینگی که واس بازی Outer Worlds در معرفی XSS دیدیم بدون تغییر کد و به صورت backwards compatiblity بوده.

    [ATTACH]165550[/ATTACH]
    [/QUOTE]
    ینی هیچ بهینه سازی انجام نگرفته!!!!
    واقعا ماکرو با bc هیچ حرفی رو برای رقابت باقی نذاشته حتی سرویسی نزدیک بهش هم نمیتونه بشه 😡

  2. [QUOTE=”MehdiAhmadi, post: 4847895, member: 153208″]
    نه آقا تعارف نکن ۲۰ میلیون هست چی داری میگی حساب کتاب قاطی کردیا؟ SS همون ۳۰۰ دلاره نه پانصد دلار که خیلی بخواد بشه احتمالا ۸ میلیون
    [/QUOTE]
    درود
    عزیز میدونم ss همون 300 دلاره! اون دوستمون گفتن قیمت سری ایکس چند میشه! نه سری اس ! 😀

  3. [QUOTE=”alinice321, post: 4847876, member: 15628″]
    درود
    با قیمت دلار امروز حساب کنیم خود 500 دلار میشه 13 میلیون! دیگه سود دلال و بقیه چیزا بره روش! حداقل قیمتش 15 میلیونه! البته تا موقع اومدن کنسولها احتمالا دلار بالای 30 تومنه!
    [/QUOTE]
    نه آقا تعارف نکن ۲۰ میلیون هست چی داری میگی حساب کتاب قاطی کردیا؟ SS همون ۳۰۰ دلاره نه پانصد دلار که خیلی بخواد بشه احتمالا ۸ میلیون

  4. [QUOTE=”sara700, post: 4847843, member: 51792″]
    سری ایکس با دلار ۲۵هزار تومانی چقدر میشه؟
    [/QUOTE]
    درود
    با قیمت دلار امروز حساب کنیم خود 500 دلار میشه 13 میلیون! دیگه سود دلال و بقیه چیزا بره روش! حداقل قیمتش 15 میلیونه! البته تا موقع اومدن کنسولها احتمالا دلار بالای 30 تومنه!

  5. [QUOTE=”sara700, post: 4847843, member: 51792″]
    سری ایکس با دلار ۲۵هزار تومانی چقدر میشه؟
    [/QUOTE]
    تا امروز و این لحظه بدون سود برادران(منصف…!!!) بازاری میشه ۷ میلیون هشتصد هزار تومان البته سری اس
    سری ایکس در توانم نیست که حساب کنم سرم گیج می‌ره
    حسینی بای بازیسنتر:D:D

  6. [QUOTE=”sajjad++, post: 4846988, member: 108120″]
    لعنتی مایکروسافت یه جوری چیده این نسل رو که آدم دلش میخواد روز لانچ اون SS رو بگیره ولی از یه طرف هم نفس اماره میگه یه سال پس انداز کن سری اکس بگیر و سال بعدش هم مانیتور 4K ((((:
    [/QUOTE]
    آره والا خیلی حرفه خوبی زدی ولی واسه اینجا این حرف خوب نیست :Dاین حرفی که شما زدی واسه آلمان و سوئد خوبه که تورم نمیدونن چی هست..!! اینجا یک سال صبر کنی باید 5 سال جمع کنی و پس انداز کنی تازه بعد 5 سال بر میگردی سره جا اولت:D:Dاینجا لحظه ای داره همه چی میره بالا همین PS4 و Xbox one هفت سال از عمرشون گذشته الان 8 میلون و 10 میلیون قیمتشونه 😀 با قیمت روز اولشون هم مقایسه کنی 5 برابر شدن:Dتازه برای شما که یک دیده بلند مدت :Dداری و تصمیم داری مانیتور هم بخری من توصیه میکنم این کار رو نکنی شده مثل یکی از دوستان کلیه و کبدت رو بفروش هر کار میخوای بکنی همون روز اول بکن وگرنه داغ همین SS هم به دلت میموه:Dباید به همین PS4 و Xbox one که داری راضی باشی:Dاز من گفتن بود

  7. [QUOTE=”hercule-poirot, post: 4847139, member: 10915″]
    یه تعدادی از دولوپر ها از اینکه یه sku دیگه باعث کار بیشتر می شه ابراز نگرانی کردن، باید دید مایکروسافت چه جور می تونه با دوولوپمنت تول های بهتری کمک کنه به سازنده ها.
    در مورد scalability که در موردش حرف زدیم یه تعداد نظرات دولوپر ها اینان

    کارگردان استودیو Flavour works

    [ATTACH]164990[/ATTACH]

    کارگردان سابق COD, infinity ward و EA

    [ATTACH]164991[/ATTACH]

    دولوپر DICE
    [ATTACH]164993[/ATTACH]

    دولوپر استودیو TeamBlur
    [ATTACH]164994[/ATTACH]

    دولوپر استودیو Squanch Games

    [ATTACH]164997[/ATTACH]

    دولوپر استودیو Archtype
    [ATTACH]164998[/ATTACH]

    دولوپر استودیو nightdive
    [ATTACH]164999[/ATTACH]
    [/QUOTE]
    باید تا عرضه کنسول ها صبر کرد … ولی اگه منم جای اونها بودم نگران می شدم … قبلا شاهد دوتا کنسول با سخت افزار مختلف تو یک نسل بودیم ولی این دفعه هردو تو یک زمان منتشر میشن و شاید روند توسعه یکم سخت تر باشه
    امیدوارم مایکروسافت فکر این شکلات رو کرده باشه و تفاوت فقط در حد همین رزولوشن رندر بازی ها باشه….

  8. یه تعدادی از دولوپر ها از اینکه یه sku دیگه باعث کار بیشتر می شه ابراز نگرانی کردن، باید دید مایکروسافت چه جور می تونه با دوولوپمنت تول های بهتری کمک کنه به سازنده ها.
    در مورد scalability که در موردش حرف زدیم یه تعداد نظرات دولوپر ها اینان

    کارگردان استودیو Flavour works

    [ATTACH]164990[/ATTACH]

    کارگردان سابق COD, infinity ward و EA

    [ATTACH]164991[/ATTACH]

    دولوپر DICE
    [ATTACH]164993[/ATTACH]

    دولوپر استودیو TeamBlur
    [ATTACH]164994[/ATTACH]

    دولوپر استودیو Squanch Games

    [ATTACH]164997[/ATTACH]

    دولوپر استودیو Archtype
    [ATTACH]164998[/ATTACH]

    دولوپر استودیو nightdive
    [ATTACH]164999[/ATTACH]

  9. [QUOTE=”g4mer, post: 4846850, member: 133324″]
    پس چرا تو حالت خاموش همچین رنگی بچشم نمیاد؟؟:-?
    [/QUOTE]
    یه صفحه سبزه. وقتی روشنم باشه معلوم نیست. باید از بالا نگاهش کنی. کلا از نور بخاطر بوجود اومدن حواس پرتی استفاده نمیشه. میشه کاستومایزش کرد و داخلش حسابی rgb کار کرد?

  10. [QUOTE=”IMANOKA, post: 4845632, member: 112342″]
    دوست عزیز دیزاین یه وسیله گیمینگ نمیشه مکعب باشه، اون gpu یک طولی داره. گردش هوای خاصی میخواد و کلی دلیل دیگه
    [/QUOTE]

    بحث من از نظر زیبایی‌شناسی بود، ولی چون گفتین “وسیله گیمینگ” میگم: به نظر میرسه تا به حال “گیم‌کیوب” ندیده باشین 😉

  11. [QUOTE=”Dreadlord, post: 4846863, member: 20450″]
    [URL=’https://www.eurogamer.net/articles/2020-09-10-xbox-series-s-the-right-product-at-the-right-time’]Xbox Series S: the right product at the right time?[/URL]

    دیجیتال فاندری بالاخره درباره سری اس صحبت کرد. ظاهرا 6 ماه پیش به دعوت مایکروسافت رفتن ردموند و اونجا مایکرو پشت پرده بهشون هر دو کنسول رو نشون داده بوده 😀

    من ویدیوش رو دیدم. در حقیقت چیز بیشتری نسبت به اینایی که میدونیم نگفت. همین حرفایی که هممون درباره رزولوشن زدیم رو تکرار کرد. بیست دفعه هم گفت باید صبر کنیم ببینیم نتیجه چیه و اینا همش در حد تئوریه. فقط دو تا نکته رو گفت. یکی اینکه 512gb رو یه مقدار کم میدونه. دوم هم اینکه در مورد میزان رم 10 گیگ (که 8 گیگش برای بازیهاست) سوال داره که آیا برای نسل بعد کافیه یا نه. میگفت از نظرش خیلی لبِ لبه:D هرچند بازم گفت در عمل معلوم میشه.

    کلا هیچ چیز جدیدی نگفتن. من انتظار داشتم دو تا بازی روش تست کرده باشن حداقل.
    [/QUOTE]

    اگه دقت کرده باشی تو جواب سوال ریچارد، جان همون حرفی که من اینجا گفتمو زد، با استفاده از smart delivery و با استفاده از asset های با کیفیت پایینتر می تونن به راحتی scale کنن.
    مهم ترین مسئله cpu و ssd که به راحتی scale نمی شه و اینا تو ۲ دستگاه برابره.

  12. [QUOTE=”Dreadlord, post: 4846863, member: 20450″]
    [URL=’https://www.eurogamer.net/articles/2020-09-10-xbox-series-s-the-right-product-at-the-right-time’]Xbox Series S: the right product at the right time?[/URL]

    دیجیتال فاندری بالاخره درباره سری اس صحبت کرد. ظاهرا 6 ماه پیش به دعوت مایکروسافت رفتن ردموند و اونجا مایکرو پشت پرده بهشون هر دو کنسول رو نشون داده بوده 😀

    من ویدیوش رو دیدم. در حقیقت چیز بیشتری نسبت به اینایی که میدونیم نگفت. همین حرفایی که هممون درباره رزولوشن زدیم رو تکرار کرد. بیست دفعه هم گفت باید صبر کنیم ببینیم نتیجه چیه و اینا همش در حد تئوریه. فقط دو تا نکته رو گفت. یکی اینکه 512gb رو یه مقدار کم میدونه. دوم هم اینکه در مورد میزان رم 10 گیگ (که 8 گیگش برای بازیهاست) سوال داره که آیا برای نسل بعد کافیه یا نه. میگفت از نظرش خیلی لبِ لبه:D هرچند بازم گفت در عمل معلوم میشه.

    کلا هیچ چیز جدیدی نگفتن. من انتظار داشتم دو تا بازی روش تست کرده باشن حداقل.
    [/QUOTE]
    بنظرم اصلا قرار نیست نگرانی بابت محدودیت سخت افزاری سری S داشته باشیم
    اگر قرار بود واقعا محدودیت هایی و تفاوت دیزاین آنچنانی داشته باشیم بنظرم cpu دو کنسول هم متفاوت میبود و ممکن بود بقول دوستمون کنسول وسطای عمرش یاتاقان بزنه و مجبور به کنار گذاشتن بشن اما با فکر و دیزاین و مهندسی تمام و کمالی که همهو همه بوی حرکات کاملا حساب شده و مهندسی شده رو میده واقعا جای نگرانی و سوالی رو باقی نمیذاره و در عمل خاهیم دید که مهندسین تیم اکس باکس چطور با این کنسول و معماری عالیش همه چیز رو دقیق و حساب شده سرجای خودش قرار دادن

  13. [URL=”https://www.eurogamer.net/articles/2020-09-10-xbox-series-s-the-right-product-at-the-right-time”]Xbox Series S: the right product at the right time?[/URL]

    دیجیتال فاندری بالاخره درباره سری اس صحبت کرد. ظاهرا 6 ماه پیش به دعوت مایکروسافت رفتن ردموند و اونجا مایکرو پشت پرده بهشون هر دو کنسول رو نشون داده بوده 😀

    من ویدیوش رو دیدم. در حقیقت چیز بیشتری نسبت به اینایی که میدونیم نگفت. همین حرفایی که هممون درباره رزولوشن زدیم رو تکرار کرد. بیست دفعه هم گفت باید صبر کنیم ببینیم نتیجه چیه و اینا همش در حد تئوریه. فقط دو تا نکته رو گفت. یکی اینکه 512gb رو یه مقدار کم میدونه. دوم هم اینکه در مورد میزان رم 10 گیگ (که 8 گیگش برای بازیهاست) سوال داره که آیا برای نسل بعد کافیه یا نه. میگفت از نظرش خیلی لبِ لبه:D هرچند بازم گفت در عمل معلوم میشه.

    کلا هیچ چیز جدیدی نگفتن. من انتظار داشتم دو تا بازی روش تست کرده باشن حداقل.

  14. [QUOTE=”Dreadlord, post: 4846649, member: 20450″]
    حالا همه از قیمت XSS تعریف میکنن ولی به نظرم قیمت XSX قابل توجه تره. موضوع فقط GPU قوی تر نیست. هم دیسک درایو داره، هم 512 گیگ SSD بیشتر. یعنی فقط همین دو مورد خودش نزدیک 200 دلاره:D

    برای خود من، ظرفیت دوبرابری SSDـش دلیل مهمتریه که برم سراغ XSX.
    [/QUOTE]
    میزان رم و تعداد چیپ های رم مصرفی بیشتر با پهنای باند بالاتر و سیستم تحویه حتما حرفه ای تر و هزینه بر تر هست!!!
    کلا سری اکس پونصد دلاری قیمتش خوب نیست عالیه=P~:x
    هزینه تمام شده سری اکس ضرر بیشتری رو به ماکرو تحمیل میکنه حتما این میزان قیمت قرار معنی دار باش و کارایی بکنه که حتما هم اتفاق میوفته فقط ی مقدار به زمان نیاز هست

  15. حالا همه از قیمت XSS تعریف میکنن ولی به نظرم قیمت XSX قابل توجه تره. موضوع فقط GPU قوی تر نیست. هم دیسک درایو داره، هم 512 گیگ SSD بیشتر. یعنی فقط همین دو مورد خودش نزدیک 200 دلاره:D

    برای خود من، ظرفیت دوبرابری SSDـش دلیل مهمتریه که برم سراغ XSX.

  16. [QUOTE=”omid0, post: 4846510, member: 152507″]
    [MEDIA=amazon]B07GBTY82P[/MEDIA]
    [B]SAMSUNG X5 Portable SSD 2TB – Up to 2800MB/s -Thunderbolt 3 NVMe External Solid State Drive, Gray/Red (MU-PB2T0B/AM)[/B]
    ۱ ترا ۳۵۰$
    اختلاف سرعتشونم کمه
    __________
    خدا خیرت بده همون هارد داخلی و اکسترنال هم تفاوت قیمت زیادی دارن چه برسه به ssd
    [/QUOTE]
    شما خبر داری اینتر فیس این هارد ۲۲۰ دلار xbox چی هست؟ اینی که گذاشتی تاندربولته و ربطی نداره. هارد داخل این هم nvme نسل ۳ هست. ربطی به نسل 4 و ساپورت pcie 4.0 نداره.

    سونی تو معرفی کنسول گفته از pcie 4.0 ساپورت می‌کنه و ماکروسافت هم ساپورت می کنه بخاطر zen2 داخل کنسول .
    سونی راه افزایش هارد رو پیش رو گذاشته و MS هم گذاشته.

    سونی ssd هایی که تایید می‌کنه رو میشه رو کنسولش نصب کرد ولی MS اومده سیاست زور رو اعمال کرده. عملا بجای تایید کردن هارد های مناسب بازار یه پورت گذاشته که مشخص نیست جه اینترفیسی داره و صرفا اون رو پشتیبانی می‌کنه.

    وقتی pcie 4.0 ساپورت میشه دیگه معماری فلان و بهمان بر نمیداره. می‌تونه با نرم os و درایور ها سرعت رو محدود کنه بجای اینکه کاربر رو به خریدن یه هاردی که جای دیگه بدردش نمی‌خوره مجبور کنه. مثل اینکه شما دل خوشی داری و قراره بازی های حجیم نسل بعد رو تو ۱ ترا جا بدی؟ نسل حاضر کلی ذلت داشتیم بخاطر کمبود فضا و هی باید آپدیت‌های بازی ها رو پاک کنیم تا بازی جدید نصب کنیم.

    شماها یا نمی‌دونید داری چی میگید و اطلاعاتتون در مورد سخت افزار های روز دنیا کمه یا نفس‌تون از جای گرم بلند میشه.

  17. [QUOTE=”omid0, post: 4846510, member: 152507″]
    [MEDIA=amazon]B07GBTY82P[/MEDIA]
    [B]SAMSUNG X5 Portable SSD 2TB – Up to 2800MB/s -Thunderbolt 3 NVMe External Solid State Drive, Gray/Red (MU-PB2T0B/AM)[/B]
    ۱ ترا ۳۵۰$
    اختلاف سرعتشونم کمه
    __________
    خدا خیرت بده همون هارد داخلی و اکسترنال هم تفاوت قیمت زیادی دارن چه برسه به ssd
    [/QUOTE]
    شما خبر داری اینتر فیس این هارد ۲۲۰ دلار xbox چی هست؟ اینی که گذاشتی تاندربولته و ربطی نداره. هارد داخل این هم nvme نسل ۳ هست. ربطی به نسل 4 و ساپورت pcie 4.0 نداره.

    سونی تو معرفی کنسول گفته از pcie 4.0 ساپورت می‌کنه و ماکروسافت هم ساپورت می کنه بخاطر zen2 داخل کنسول .
    سونی راه افزایش هارد رو پیش رو گذاشته و MS هم گذاشته.

    سونی ssd هایی که تایید می‌کنه رو میشه رو کنسولش نصب کرد ولی MS اومده سیاست زور رو اعمال کرده. عملا بجای تایید کردن هارد های مناسب بازار یه پورت گذاشته که مشخص نیست جه اینترفیسی داره و صرفا اون رو پشتیبانی می‌کنه.

    وقتی pcie 4.0 ساپورت میشه دیگه معماری فلان و بهمان بر نمیداره. می‌تونه با نرم os و درایور ها سرعت رو محدود کنه بجای اینکه کاربر رو به خریدن یه هاردی که جای دیگه بدردش نمی‌خوره مجبور کنه. مثل اینکه شما دل خوشی داری و قراره بازی های حجیم نسل بعد رو تو ۱ ترا جا بدی؟ نسل حاضر کلی ذلت داشتیم بخاطر کمبود فضا و هی باید آپدیت‌های بازی ها رو پاک کنیم تا بازی جدید نصب کنیم.

    شماها یا نمی‌دونید داری چی میگید و اطلاعاتتون در مورد سخت افزار های روز دنیا کمه یا نفس‌تون از جای گرم بلند میشه.

  18. یه علامت سوال بزرگ عملکرد RT سری s
    هسته های ری تریسینگ 2080 RTX معادل 34 ترافلاپس ( 8Gigarays per second )
    ضعیف ترین کارت RTX (2060 ) معادل 5Gigarays per second احتمالا حدود 20 ترافلاپس :-??
    سری X با 52 CU معادل 13 ترافلاپس
    سری S با 20 CU ؟ احتمالا 4.3 ترافلاپس ؟

  19. [QUOTE=”capitanrayan, post: 4846494, member: 9409″]
    انواع کیس وجود داره. شما زیاد زندگی رو سخت نگیر. گوگل هست. اسم اینترفیس m.2 هست. اسم قاب case یا محفظ enclosure. مبدل هم میگن اداپتر. بجای حرفای بچه گونه یکم فکر کن من چی میگم?‍♂️.
    [/QUOTE]
    [MEDIA=amazon]B07GBTY82P[/MEDIA]
    [B]SAMSUNG X5 Portable SSD 2TB – Up to 2800MB/s -Thunderbolt 3 NVMe External Solid State Drive, Gray/Red (MU-PB2T0B/AM)[/B]
    ۱ ترا ۳۵۰$
    اختلاف سرعتشونم کمه
    __________
    خدا خیرت بده همون هارد داخلی و اکسترنال هم تفاوت قیمت زیادی دارن چه برسه به ssd

  20. [QUOTE=”capitanrayan, post: 4846494, member: 9409″]
    انواع کیس وجود داره. شما زیاد زندگی رو سخت نگیر. گوگل هست. اسم اینترفیس m.2 هست. اسم قاب case یا محفظ enclosure. مبدل هم میگن اداپتر. بجای حرفای بچه گونه یکم فکر کن من چی میگم?‍♂️.
    [/QUOTE]
    [MEDIA=amazon]B07GBTY82P[/MEDIA]

    [B]SAMSUNG X5 Portable SSD 2TB – Up to 2800MB/s -Thunderbolt 3 NVMe External Solid State Drive, Gray/Red (MU-PB2T0B/AM)[/B]

    ۱ ترا ۳۵۰$ با سرعت کمتر
    البته ssd ها بسیار متنوع هستن
    __________
    خدا خیرت بده همون هارد هم داخلی با اکسترنال تفاوت قیمت زیاد داره!

  21. [QUOTE=”capitanrayan, post: 4846473, member: 9409″]
    اینم یه قاب دورش بزنی میشه عین همون?‍♂️
    دقیقا فکر می‌کنی اون شاخ و دم داره این نداره؟

    اینتر فیس ها متفاوته. اینم می‌تونست اینترفیسش رو بذاره. بحث قیمت فضایی هست که گذاشتن.
    [/QUOTE]
    عارضم با یه قاب نمیشه عین همون،اهمیت این ssd سفارشی اینکه از معماری ولوسیتی به طور کامل پشتیبانی میکنه،
    سپاس.

  22. [QUOTE=”omid0, post: 4846475, member: 152507″]
    شما یه قاب دورش زده شده بیار خوب! بعد در مورد قیمتش حرف می زنیم!
    [/QUOTE]
    انواع کیس وجود داره. شما زیاد زندگی رو سخت نگیر. گوگل هست. اسم اینترفیس m.2 هست. اسم قاب case یا محفظ enclosure. مبدل هم میگن اداپتر. بجای حرفای بچه گونه یکم فکر کن من چی میگم?‍♂️.

  23. [QUOTE=”capitanrayan, post: 4846473, member: 9409″]
    اینم یه قاب دورش بزنی میشه عین همون?‍♂️
    دقیقا فکر می‌کنی اون شاخ و دم داره این نداره؟

    اینتر فیس ها متفاوته. اینم می‌تونست اینترفیسش رو بذاره. بحث قیمت فضایی هست که گذاشتن.
    [/QUOTE]
    شما یه قاب دورش زده شده بیار خوب! بعد در مورد قیمتش حرف می زنیم!

  24. [QUOTE=”capitanrayan, post: 4846407, member: 9409″]
    MS چه فکری کرده کارت حافظه ۱ ترا رو می‌خواد ۲۲۰ دلار بفروشه؟ دیگه کدوم عاقلی میره سمت series s؟‌
    خودش رو بذاره تو تنگنا برای ۲۰۰ دلار کمتر؟
    [/QUOTE]
    کلا وقتی خبر اومد که ssd هاشون درگاه مخصوص دارن (و پخش کنندش هم فعلا فقط خود مایکروسافت هست و تولید کننده هم فقط seagate) معلوم بود قیمتشون خیلی بالا میره :-”
    من انتظار 250 دلار به بالا داشتم برای 1 ترا :-“:-“:-“

  25. [QUOTE=”omid0, post: 4846453, member: 152507″]
    این ssd داخلیه!
    [/QUOTE]
    اینم یه قاب دورش بزنی میشه عین همون?‍♂️
    دقیقا فکر می‌کنی اون شاخ و دم داره این نداره؟

    اینتر فیس ها متفاوته. اینم می‌تونست اینترفیسش رو بذاره. بحث قیمت فضایی هست که گذاشتن.

  26. [QUOTE=”capitanrayan, post: 4846407, member: 9409″]
    MS چه فکری کرده کارت حافظه ۱ ترا رو می‌خواد ۲۲۰ دلار بفروشه؟ دیگه کدوم عاقلی میره سمت series s؟‌
    خودش رو بذاره تو تنگنا برای ۲۰۰ دلار کمتر؟
    [/QUOTE]
    فکر کنم شما زیاد در جریان قیمت ssd نیستی!
    حالا غصه MS رو نخور احتمالا مدل ۵۰۰گیگی هم داشته باشه

  27. [QUOTE=”EAST2WEST, post: 4845701, member: 37616″]
    حتی اگر به فرض محال هم فروش ایکس‌باکس سری ایکس کمتر از پلی استیشن 5 باشه

    [/QUOTE]
    یا 18 معصوم من الان اینو دیدم WTF به فرض محال
    انصافا اینا تو کدوم سیاره زندگی میکنن؟
    تو سیاره اینا فکر کنم این نسل PS بوده که 30 تا 40 میلیون فروخته و XBOX بوده که 115 میل فروخته 😮

  28. [QUOTE=”EAST2WEST, post: 4845701, member: 37616″]
    دوستان باید کمی باز فکر کنن ، تنها را کسب درآمد برای مایکروسافت تنها از طریق فروش کنسول نیست ، کارت برنده‌ی مایکروسافت عرضه سرویس ارزان قیمت به صورت دیجیتال هست [COLOR=rgb(184, 49, 47)]حتی اگر به فرض محال هم فروش ایکس‌باکس سری ایکس کمتر از پلی استیشن 5 باشه [/COLOR]، سودی که

    که ایکس‌باکس از طریق گیم‌پس در سالی مالی بهش دست پیدا می‌کنه کمتر از سونی نخواهد بود
    [/QUOTE]
    وات د فاک!؟ 😀
    اینجا کجاست دیگه …
    بعد سودی که از گیم پس در میاره کمتر از سونی نخواهد بود!؟
    فکر کنم اطلاعاتی نداری از فاصله سودی که دو کمپانی از بخش گیمینگشون دارن

  29. [QUOTE=”MehdiAhmadi, post: 4845913, member: 153208″]
    این مدلی که رفیقمون توضیح داد من فکر کنم Xbox SS از Xbox SX قوی تره کلا ما اشتباه گرفتیم !! همه اش نوشته فرقی نمیکنه اینجور که ما نتیجه گرفتیم پس همه اون قدرت اضافی SX فقط برای 4k هست و کارایی دیگه ای نداره!!
    [/QUOTE]
    تعداد پیکسل های سه رزولوشن:

    1080p (full hd): 2,073,600
    1440p (quad hd): 3,686,400
    [B]4K (ultra hd):[/B] 8,294,400

    خودتون پیدا کنید پرتقال فروش رو…

  30. [QUOTE=”hercule-poirot, post: 4845908, member: 10915″]
    [ATTACH]164553[/ATTACH]

    مشخصات رسمی Series S و مقایسش با Series X

    اگه بخواهیم مقایسه کنیم:
    تو CPU که تقریبا مشابه همند. همونطور که می دونیم فید کردن یه GPU قدرتمند تر احتیاج به CPU با کلاک بالاتری داره ولی خب مایکروسافت واس اینکه کمترین مشکل واس لاجیک بازی ها و scalability پیش نیاد از کلاک نبستا مشابه استفاده کرده که حرکت خوبیه.
    Gpu هم همونطور که شایعش بود ۴ ترافلاپس. درسته کنسول به عنوان 1440p تبلیغ می شه ولی این رزلوشن احتمالا تو بازی های کراس جن ببینیم. در ادامه نسل رزلوشن بیشتر 1080p خواهد بود. البته چون یه overhead مناسب داره، اگه رزلوشن بازی رو XSX کمتر از 4k هم بشه، واس ران کردن ۱۰۸۰ مشکلی نخواهد بود‌.
    سرعت SSD هم که باز پیشبینی می شد یکی باشه، و خب باعث می شه عملکردش بین دو دستگاه یکی باشه و کار سازنده ها راحت.
    مموری 10GB که تو ۲ بخش بررسیش می کنیم.
    حجمش و سرعتش
    حجم: مموری SS و SX همونطور که مشخصه ۶ گیگ اختلاف دارن.
    ببینیم این اختلاف از چیه. از مموری SX که ۱۶ گیگابایته ۱۰ گیگ مشخصا برای GPU بهینه سازی شده و سرعت بیشتری داره. می دونیم و دولوپر ها قبلا گزارش دادن که به طور متوسط ۸۰ درصد حجم مموری گرافیکی رو تکسچر تشکیل می ده. این یعنی در هر زمان از ۱۰ گیگ مموری، ۸ گیگ تکسچره. با توحه به اینکه تکسچر های 4k حجمی ۴ برابری نسبت به 1080p دارن، پس این ۸ گیگ واس رزلوشن 4k می شه ۲ گیگ. این ۲ گیگ تکسچر+۲ گیگ که بقیه مموری گرافیکی+۶ گیگ مموری غیر گرافیکی= 10GB
    البته سازنده آزاده هر جوری خواست از مموری استفاده کنه ولی به طور متوسط این اعداد صدق می کنه. استفاده از SSD پر سرعت تو کنسول های نسل جدید باعث می شه احتیاج به standby memory کاهش پیدا کنه. به همین دلیل حجم مموری بهتر استفاده می شه.

    سرعت: آرایش چیپ SX رو که می دونیم، تو SS از ۳ چیپ 2GB@14gbps استفاده شده و ۱ چیپ 4GB@14gbps. با توجه به سرعت باس هر چیپ که 32bit باس کلی مموری می شه 128bit. ادرس هایی که داخل ۳ چیپ 2GB هستند و 2GB از ادرس هایی که داخل چیپ 4GB با باس کامل 128bit کار می کنن که باعث می شه این 8Gb آدرس با سرعت 224gbps کار کنن. 2GB ادرس باقی مانده تو چیپ 4GB فقط با باس ۳۲بیت تونه دسترسی پیدا کنه که می شه 56gbps.
    اون 2GB ادرس با سرعت دسترسی پایین که مشخصا برای سیستم و os رزرو می شن. 8GB ادرس که با سرعت 224gbps قابل دسترسی هستند برای رزلوشن های 1080 و 1440p مناسب به نظر می رسه. PS5 برای مقایسه با قدرت GPU که تقریبا 2.5 برابر، پهنای باند ۲ برابری داره. ولی خب تو سری افکت ها و پردازش ها که bandwidth hungry هستند مثل ری تریسینگ ممکنه باعث شه برای حفظ پرفورمنس رزلوشن افت کنه.
    با توجه به کار گیری Velocity architecture که می تونه پهنای باند رو تا ۲‌.۵ برابر بهتر استفاده کنه، مقایسه پهنای باند با نسل قبل معنای چندانی نداره چه تو SX و چه SS. (به احتمال زیاد PS5 هم از تکنیک های مشابه برای بهینه سازی bandwidth استفاده می کنه)
    [/QUOTE]
    مرسی احسان جان‌
    مثل همیشه کامل.

    بالاخره قیمت رو همیشه باید در نظر گرفت دیگه.
    مهم اینه قرار نیست این کنسول جلوی قدرت باقی کنسول های نسل رو بگیره.
    و هرکی تمایل داشت میتونه اینو انتخاب کنه. صرفا یه اپشن اضافیه.

    همونطور که با خرید PS5 نمیتونی خروجی در حد سری اکس بگیری،
    با خرید سری اس هم نمیتونی.

    ولی شاید کسی رزولوشن براش مهم نیست و همین کنسول رو انتخاب میکنه.
    دست مایکرو درد نکنه که برا سلایق مختلف اپشن گزاشته.

  31. [ATTACH]164553[/ATTACH]

    مشخصات رسمی Series S و مقایسش با Series X

    اگه بخواهیم مقایسه کنیم:
    تو CPU که تقریبا مشابه همند. همونطور که می دونیم فید کردن یه GPU قدرتمند تر احتیاج به CPU با کلاک بالاتری داره ولی خب مایکروسافت واس اینکه کمترین مشکل واس لاجیک بازی ها و scalability پیش نیاد از کلاک نبستا مشابه استفاده کرده که حرکت خوبیه.
    Gpu هم همونطور که شایعش بود ۴ ترافلاپس. درسته کنسول به عنوان 1440p تبلیغ می شه ولی این رزلوشن احتمالا تو بازی های کراس جن ببینیم. در ادامه نسل رزلوشن بیشتر 1080p خواهد بود. البته چون یه overhead مناسب داره، اگه رزلوشن بازی رو XSX کمتر از 4k هم بشه، واس ران کردن ۱۰۸۰ مشکلی نخواهد بود‌.
    سرعت SSD هم که باز پیشبینی می شد یکی باشه، و خب باعث می شه عملکردش بین دو دستگاه یکی باشه و کار سازنده ها راحت.
    مموری 10GB که تو ۲ بخش بررسیش می کنیم.
    حجمش و سرعتش
    حجم: مموری SS و SX همونطور که مشخصه ۶ گیگ اختلاف دارن.
    ببینیم این اختلاف از چیه. از مموری SX که ۱۶ گیگابایته ۱۰ گیگ مشخصا برای GPU بهینه سازی شده و سرعت بیشتری داره. می دونیم و دولوپر ها قبلا گزارش دادن که به طور متوسط ۸۰ درصد حجم مموری گرافیکی رو تکسچر تشکیل می ده. این یعنی در هر زمان از ۱۰ گیگ مموری، ۸ گیگ تکسچره. با توحه به اینکه تکسچر های 4k حجمی ۴ برابری نسبت به 1080p دارن، پس این ۸ گیگ واس رزلوشن 4k می شه ۲ گیگ. این ۲ گیگ تکسچر+۲ گیگ که بقیه مموری گرافیکی+۶ گیگ مموری غیر گرافیکی= 10GB
    البته سازنده آزاده هر جوری خواست از مموری استفاده کنه ولی به طور متوسط این اعداد صدق می کنه. استفاده از SSD پر سرعت تو کنسول های نسل جدید باعث می شه احتیاج به standby memory کاهش پیدا کنه. به همین دلیل حجم مموری بهتر استفاده می شه.

    سرعت: آرایش چیپ SX رو که می دونیم، تو SS از ۳ چیپ 2GB@14gbps استفاده شده و ۱ چیپ 4GB@14gbps. با توجه به باس هر چیپ که 32bit باس کلی مموری می شه 128bit. ادرس هایی که داخل ۳ چیپ 2GB هستند و 2GB از ادرس هایی که داخل چیپ 4GB با باس کامل 128bit کار می کنن که باعث می شه این 8Gb آدرس با سرعت 224gbps کار کنن. 2GB ادرس باقی مانده تو چیپ 4GB فقط با باس ۳۲بیت تونه دسترسی پیدا کنه که می شه 56gbps.
    اون 2GB ادرس با سرعت دسترسی پایین که مشخصا برای سیستم و os رزرو می شن. 8GB ادرس که با سرعت 224gbps قابل دسترسی هستند برای رزلوشن های 1080 و 1440p مناسب به نظر می رسه. PS5 برای مقایسه با قدرت GPU که تقریبا 2.5 برابر، پهنای باند ۲ برابری داره. ولی خب تو سری افکت ها و پردازش ها که bandwidth hungry هستند مثل ری تریسینگ ممکنه باعث شه برای حفظ پرفورمنس رزلوشن افت کنه.
    با توجه به کار گیری Velocity architecture که می تونه پهنای باند رو تا ۲‌.۵ برابر بهتر استفاده کنه، مقایسه پهنای باند با نسل قبل معنای چندانی نداره چه تو SX و چه SS. (به احتمال زیاد PS5 هم از تکنیک های مشابه برای بهینه سازی bandwidth استفاده می کنه)

  32. باورنکردنی هست که ماکروسافت داره سالم رقابت میکنه!!

    ۵۰۰ دلار پول لباس زیر هم نیست چه برسه یه غول ۱۲ ترافلاپسی ! دمشون گرم واقعاً

    ماکروسافت تا کامل نباخته خوب رقابت میکنه، به محض اینکه ببازه، زمین بازی رو به گند میکشه، آفتابه میگیره رو کنسولش ، مثل نسل قبل و در حد گند زدن به کل صنعت پیش میره

    امیدوارم همینجوری رقابت مستقیم با کنسول سونی رو ادامه بده این نسل و خزعبلات جدید از تیپ کارهایی مثل اکوسیستم و حلوا حلوا کردن انحصاری هاش و همه چی آنلاینش خوبه!!! و … انجام نده

  33. کنسول ps3 را بازی mgs4 نجاتش داد یعنی همین یه بازی برای خرید این کنسول کافی بود من خودم اون موقع فقط برای همین بازی کنسول ps3 خریدم کل دنیا هم مطمعنا حاضر بودن بخرن برای بازی کردن این بازی قطعا ps5 هم همین طوره حساب کن god of war جدید خودش به تنهایی برای خرید این کنسول کافیه حالا میخاد 1000 دلار باشه حالا باز بعضیها میگن بازی مهم نیست اتفاقا تنها چیزی که ارزش کنسول را تعیین میکنه بازیهاش هستن نه هزار تا سرویس و بازی های در پیت چون تو بازی هیچ کس توان رقابیت با بازیهای انحصاری سونی را نداره

  34. [QUOTE=”Z-fan, post: 4845709, member: 97953″]
    چیزی که PS3 رو کشید بالا انحصاری هاش نبود (یعنی بودها… تنها دلیلش نبود)
    مارکتینگ PS3 کلا از زمان معرفی اش تو در و دیوار بود
    سال 2008 کلا مدیر تبلیغات رو سونی جایگزین کرد (یادم نیست کی رو آورد)
    بعد که مدل اسلیم رو با U2 دادن بیرون و لوگو و مارکتینگ سیستم رو به کل عوض کردن ورق برگشت
    PS3 قبل 2009 با PS3 بعد اون سال کلا دو تا کنسول مختلف ـه از لحاظ سیاست های تبلیغاتی و فروش و…

    ادامه اون روند شد PS4 که داریم موفقیت شو میبینیم… و PS5 در آینده… هیچ مشکلی وجود نداره عملا اگه قیمت گذاری شون درست باشه.
    [/QUOTE]
    ببین همین الان نیتندو سیاست اش جز ضد مشتری ترین شرکت هاس
    واسه ریمستر دست نخورده بازی هاش شصت دلار تیغ میزنه فن هاش همه هم با کله میرن میخرن بخاطر نوستالوژی بازی
    آقا جان خودتو به خواب نزن همین فردا بیا ماریو و زلدا از انحصار نیتندو دربیاید یا .. ببین بازم کنسول های نیتندو آنقدر میفروشن اصلا و ابدا انحصاری برای کنسول ها برگ برندس شما میبینی ماکرو قیمت پایین زده چون راه دیگه نداره ماکرو یک کمپانی غول هست ضرر هم بده برای رو سخت افزار مهم نیست الان دستشون بابت انحصاری خالیه مجبورند با قیمت خوب مخ ملت بزنن ولی بازم ps5 حتی ۶۰۰ دلار قیمت بخوره خودت بشین لانچ هر دو رو تماشا کن متوجه میشی قدرت انحصاری چیه
    اتفاقا وضع سونی در نسل هفتم شروعش خیلی خراب بود هم از نظر انحصاری هم ضعیف تر بودن بازی ها مولتی رو ps3 بخاطر مشکل Cell هم قیمت بالا هر کس دیگه شاید تو موقعیت سونی بود کله پا شده بود با PS3 زمخت

  35. [QUOTE=”MehdiAhmadi, post: 4845663, member: 153208″]
    شما خودتو با بقیه مقایسه نکن همه مثل شما فکر نمی‌کنند اگه اینجوری بود که ps3 کله پا شده بود و سونی هم کله پا میشد PS3 همون اول ۶۰۰ دلار بود با یک سخت افزاری که همه دولوپر ها توش مونده بودن از همه نظر از ۳۶۰ عقب بود ولی سونی با انحصاری های که برای منتشر کرد کشیدش بالا
    بله همین یکی دو تا انحصاری خیلی اهمیت داره وگرنه اختلاف فروش وان با PS4 آنقدر نمیشد الآنم اگه ps5 بازهم ۶۰۰ دلار قیمت بخوره مطمن باش سونی ضربه نمیخوره چون فن هاش خیلی زیادن کسی اگه کنسول فقط برای بازی مولتی پلتفرم بخواد اولین گزینش PC هست..
    [/QUOTE]

    چیزی که PS3 رو کشید بالا انحصاری هاش نبود (یعنی بودها… تنها دلیلش نبود)
    مارکتینگ PS3 کلا از زمان معرفی اش تو در و دیوار بود
    سال 2008 کلا مدیر تبلیغات رو سونی جایگزین کرد (یادم نیست کی رو آورد)
    بعد که مدل اسلیم رو با U2 دادن بیرون و لوگو و مارکتینگ سیستم رو به کل عوض کردن ورق برگشت
    PS3 قبل 2009 با PS3 بعد اون سال کلا دو تا کنسول مختلف ـه از لحاظ سیاست های تبلیغاتی و فروش و…

    ادامه اون روند شد PS4 که داریم موفقیت شو میبینیم… و PS5 در آینده… هیچ مشکلی وجود نداره عملا اگه قیمت گذاری شون درست باشه.

  36. [QUOTE=”Ehsan95_76, post: 4845688, member: 47703″]
    ختم کلام:

    [URL=’https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-09-09-xboxs-next-generation-strategy-threatens-to-disrupt-the-console-business-l-opinion’]Xbox’s next-generation strategy threatens to disrupt the console business l Opinion[/URL]

    EA Play بدون هزینه اضافی مخلوط میشه با گیم پس
    با All Access اگه خریداری بشه کنسول ها، دو سال گیم پس آلتیمیت داده میشه
    نسل بعدی مقرون به صرفه با 300 دلار (تو مملکت خودمون هم میشه حتی با این وضعیت بهش فکر کرد)
    بازیای بیشتر روی گیم پس
    بازیای انحصاری با کیفیت در آینده نزدیک
    شایعه مجانی شدن گلد
    [/QUOTE]
    این گلد همونه که ماهیانه میدن برای آنلاین؟ مگه قرار نبود با گیم پس ترکیب شه؟

  37. دوستان باید کمی باز فکر کنن ، تنها را کسب درآمد برای مایکروسافت تنها از طریق فروش کنسول نیست ، کارت برنده‌ی مایکروسافت عرضه سرویس ارزان قیمت به صورت دیجیتال هست حتی اگر به فرض محال هم فروش ایکس‌باکس سری ایکس کمتر از پلی استیشن 5 باشه ، سودی که

    که ایکس‌باکس از طریق گیم‌پس در سالی مالی بهش دست پیدا می‌کنه کمتر از سونی نخواهد بود

  38. ختم کلام:

    [QUOTE]But what if in a post-pandemic economy, a cut-price next-gen machine and an affordable subscription offering is exactly what consumers need? [/QUOTE]

    [URL=”https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-09-09-xboxs-next-generation-strategy-threatens-to-disrupt-the-console-business-l-opinion”]Xbox’s next-generation strategy threatens to disrupt the console business l Opinion[/URL]

    EA Play بدون هزینه اضافی مخلوط میشه با گیم پس
    با All Access اگه خریداری بشه کنسول ها، دو سال گیم پس آلتیمیت داده میشه
    نسل بعدی مقرون به صرفه با 300 دلار (تو مملکت خودمون هم میشه حتی با این وضعیت بهش فکر کرد)
    بازیای بیشتر روی گیم پس
    بازیای انحصاری با کیفیت در آینده نزدیک
    شایعه مجانی شدن گلد

  39. [QUOTE=”MehdiAhmadi, post: 4845663, member: 153208″]
    شما خودتو با بقیه مقایسه نکن همه مثل شما فکر نمی‌کنند اگه اینجوری بود که ps3 کله پا شده بود و سونی هم کله پا میشد PS3 همون اول ۶۰۰ دلار بود با یک سخت افزاری که همه دولوپر ها توش مونده بودن از همه نظر از ۳۶۰ عقب بود ولی سونی با انحصاری های که برای منتشر کرد کشیدش بالا
    بله همین یکی دو تا انحصاری خیلی اهمیت داره وگرنه اختلاف فروش وان با PS4 آنقدر نمیشد الآنم اگه ps5 بازهم ۶۰۰ دلار قیمت بخوره مطمن باش سونی ضربه نمیخوره چون فن هاش خیلی زیادن کسی اگه کنسول فقط برای بازی مولتی پلتفرم بخواد اولین گزینش PC هست..
    [/QUOTE]
    دوست عزیز مردم به جیب شون نگاه میکنن و خرج میکنن. جدا از اینکه سری s ارزونتر هست، گیم پس هم داره که به مرور زمان بازیهای بیشتری رو پوشش میده. کسی که تفننی بازی میکنه، نمیره 200 یورو بیشتر صرف کنسول بکنه، حالا خرچ بازی ها بکنار.
    الان اگر ps5 مدل ارزونتر داشت، شما داشتی اینجا نظر میدادی که قیمت کمتر به نفع سونی هست.

  40. [QUOTE=”omid0, post: 4845559, member: 152507″]
    شوخی می کنه دیگه
    24 ماه گیم پس التیمیت میشه فک کنم ۳۶۰دلار یعنی مایکروسافت ۶۰دلار پول هم میده!
    گفتیم Nvidia چشه؟مایکروسافت چیز عجیب غریبی شده! :Shocked:
    بعد کارای پلی گراند برای دومین بار :
    راضی نیستم به خدا دیگه اینقدر :))
    [/QUOTE]
    نه اقا ایما برا طرح آل اکسس تو ۱۲ کشور دنیاست که مجموعا ۶۰ دلار تخفیف میگیرن رو ۲ سال گیم‌پس التیمیت کسایی که ازش استفاده کنن.
    ینی ۶۶۰ دلار مجموع کنسول و التیمیت ۲ ساله درمیاد براشون ۶۰۰ دلار.
    ولی خب خصوصا تو بازار اروپا خیلی میتونه به نفعشون باشه

  41. [QUOTE=”Celestial Teapot, post: 4845657, member: 140713″]
    شما کارشناسی؟ من نمیرم 100-200 یورو اضافه بدم که فقط اون دو تا بازی رو انجام بدم. از ghost هم اصلا خوشم نمیاد. با game pass میتونم خیلی راحت و مقرون بصرفه بازی کنم. فکر کنم سال بعد فقط برای cyberpunk پول بدم.
    [/QUOTE]
    شما خودتو با بقیه مقایسه نکن همه مثل شما فکر نمی‌کنند اگه اینجوری بود که ps3 کله پا شده بود و سونی هم کله پا میشد PS3 همون اول ۶۰۰ دلار بود با یک سخت افزاری که همه دولوپر ها توش مونده بودن از همه نظر از ۳۶۰ عقب بود ولی سونی با انحصاری های که برای منتشر کرد کشیدش بالا
    بله همین یکی دو تا انحصاری خیلی اهمیت داره وگرنه اختلاف فروش وان با PS4 آنقدر نمیشد الآنم اگه ps5 بازهم ۶۰۰ دلار قیمت بخوره مطمن باش سونی ضربه نمیخوره چون فن هاش خیلی زیادن کسی اگه کنسول فقط برای بازی مولتی پلتفرم بخواد اولین گزینش PC هست..

  42. [QUOTE=”MehdiAhmadi, post: 4845654, member: 153208″]
    آنقدر ساده نباشید بازار کنسول شما نمیشناسی اگر هر کس پول داشت می‌رفت یک PC خفن می‌بست کنسول فقط انحصاری الان خیلیا منتظرن Tlou2 و ghost رو ps5 با ۶۰ فریم برن حتی سونی ریمسترشون کنه جدا بفروشه بازم میرن میخرن
    [/QUOTE]
    شما کارشناسی؟ من نمیرم 100-200 یورو اضافه بدم که فقط اون دو تا بازی رو انجام بدم. از ghost هم اصلا خوشم نمیاد. با game pass میتونم خیلی راحت و مقرون بصرفه بازی کنم. فکر کنم سال بعد فقط برای cyberpunk پول بدم.

  43. [QUOTE=”Hamid Payne, post: 4845648, member: 81817″]
    با این قیمتی که مایکروسافت برای دو کنسول تعیین کرد، سونی مجبوره قیمت PS5 رو مابین قیمت سری X و S تعیین کنه. از 400 تا 450 دلار احتمالا، قیمت هر کدوم از کنسول هاش اگه یه دلار بیشتر از سری X باشه اون کنسول بی شک شکست میخوره و بعیده که این اتفاق بیوفته. اما همین قیمت محتمل (400 تا 450 دلار برای نسخه با بلوری درایو و تمام دیجیتال)، هم اگر تعیین بشه احتمال قوی سونی رو سخت افزار ضرر بده. با وضعیت فعلی فک نمیکنم سونی انقدری شرایطش خوب باشه که مثل نسل هفت بتونه رو سخت افزار ضرر بده و رو سود بلند مدت سرمایه گذاری کنه هر چند به نظر مجبوره اینکار رو انجام بده و بعید نیست.

    دو شرکت منتظر قیمت گذاری هم دیگه بودن و با حرکتی که مایکروسافت زد به نظرم کار سونی رو سخت کرد، خیلی باید هوشمندانه عمل کنن تا بازار رو از دست ندن، مسئله اینه که اختلاف قیمت نسخه دیجیتال PS5 با نسخه اصلی، قابل مقایسه با اختلاف سری X با S نیست و نسخه دیجیتالی نمیتونه با سری S رقابت کنه چون یه گیمر تفننی یا کسی که با خرج کم دنبال بازی کردن هست، به نظرم ترجیحش یه کنسول با پشتیبانی قوی و قیمت مقرون به صرفه هست. بحث سر گیمرهای تفننی هست نه گیمرهای حرفه ای.

    از طرف دیگه مایکروسافت سرویس های خیلی قوی تری نسبت به سونی داره ارائه میده، پشتیبانی قوی تری داره و بیشتر به فکر گیمرهای تفننی هست تا سونی و در کل تو بحث سرویس ها بهتر عمل کرده. سونی بیشتر گیمرهای حرفه ای رو هدف قرار داده که مایکروسافت هم با پشتوانه مالی بی نهایت خودش تو این زمینه هم کارهای زیادی کرده.
    [/QUOTE]
    آنقدر ساده نباشید بازار کنسول شما نمیشناسی اگر هر کس پول داشت می‌رفت یک PC خفن می‌بست کنسول فقط انحصاری الان خیلیا منتظرن Tlou2 و ghost رو ps5 با ۶۰ فریم برن حتی سونی ریمسترشون کنه جدا بفروشه بازم میرن میخرن

  44. با این قیمتی که مایکروسافت برای دو کنسول تعیین کرد، سونی مجبوره قیمت PS5 رو مابین قیمت سری X و S تعیین کنه. از 400 تا 450 دلار احتمالا، قیمت هر کدوم از کنسول هاش اگه یه دلار بیشتر از سری X باشه اون کنسول بی شک شکست میخوره و بعیده که این اتفاق بیوفته. اما همین قیمت محتمل (400 تا 450 دلار برای نسخه با بلوری درایو و تمام دیجیتال)، هم اگر تعیین بشه احتمال قوی سونی رو سخت افزار ضرر بده. با وضعیت فعلی فک نمیکنم سونی انقدری شرایطش خوب باشه که مثل نسل هفت بتونه رو سخت افزار ضرر بده و رو سود بلند مدت سرمایه گذاری کنه هر چند به نظر مجبوره اینکار رو انجام بده و بعید نیست.

    دو شرکت منتظر قیمت گذاری هم دیگه بودن و با حرکتی که مایکروسافت زد به نظرم کار سونی رو سخت کرد، خیلی باید هوشمندانه عمل کنن تا بازار رو از دست ندن، مسئله اینه که اختلاف قیمت نسخه دیجیتال PS5 با نسخه اصلی، قابل مقایسه با اختلاف سری X با S نیست و نسخه دیجیتالی نمیتونه با سری S رقابت کنه چون یه گیمر تفننی یا کسی که با خرج کم دنبال بازی کردن هست، به نظرم ترجیحش یه کنسول با پشتیبانی قوی و قیمت مقرون به صرفه هست. بحث سر گیمرهای تفننی هست نه گیمرهای حرفه ای.

    از طرف دیگه مایکروسافت سرویس های خیلی قوی تری نسبت به سونی داره ارائه میده، پشتیبانی قوی تری داره و بیشتر به فکر گیمرهای تفننی هست تا سونی و در کل تو بحث سرویس ها بهتر عمل کرده. سونی بیشتر گیمرهای حرفه ای رو هدف قرار داده که مایکروسافت هم با پشتوانه مالی بی نهایت خودش تو این زمینه هم کارهای زیادی کرده.

  45. [QUOTE=”Version 7, post: 4845381, member: 15783″]
    این طراحی کنسول که قبلا به عنوان سری اس منتشر شده بود (حالا نمیدونم فن آرت بود یا کانسپت اولیه) به نظرم بهتر از چیزیه که نشون دادن:

    [ATTACH=full]164409[/ATTACH]

    خیلی احتمال کمی میدم که مایکروسافت بتونه این ضعفشو جبران کنه و مثلا چیزی در حد TLOU PII منتشر کنه. ولی با سرمایه‌گذاری خیلی بیشتری که این نسل برای استودیوهاش کرده، به احتمال زیاد خیلی قویتر از نسل قبل عمل میکنه.
    البته جدا از مشکلات سونی در نسل 7 یه نکته‌ی مهم عقب افتادن PS3 این بود که یکسال دیرتر از X360 منتشر شد. خلاصه تا اینجاشم سونی تو انحصاری‌های نسل 9 خیلی جلوتر از مایکروسافته. باید اول ببینیم قیمت PS5 چقدر اعلام میشه و بعد منتظر انحصاری‌های مایکروسافت باشیم (احتمالا تا اواخر 2021) تا بشه نتیجه‌ی درست‌تری گرفت.
    [/QUOTE]
    دوست عزیز دیزاین یه وسیله گیمینگ نمیشه مکعب باشه، اون gpu یک طولی داره. گردش هوای خاصی میخواد و کلی دلیل دیگه

  46. من به شخصه اگر سونی قیمت 400 دلاری برای یکی از کنسول هاش در نظر بگیره بهش برای سال اول فکر میکنم ولی بالاتر را متاسفانه با توجه به قیمت دلار بعیده بتونم تهیه کنم (با توجه به اینکه کم بازی میکنم.) سری ایکس هم مد نظرم نیست البته.

    با سری اس شروع میکنم و منتظر میمونم یکی دوسال بعد که نسخه اسلیمی چیزی از فایو اومد و قیمت هم پایین کشید یکدونه تهیه میکنم انحصاری ها را بازی میکنم رد میکنم احتمالا. مانیتورم هم البته 1080p هست و 4K خیلی برام فاکتور نیست.

    به نظرم با توجه به وضعیت جهانی و کرونا و غیره من گفتم احتمالا استقبال خیلی خوبی بشه. اینطور نیست که فکر کنید هیچ جای دنیا هم تحت تاثیر قرار نگرفته. به شخصه با یک دانشگاهی توی استرالیا همکاری دارم به شدت فاندشون اومده پایین. دانشگاه رفته زیر 100 میلیون دلار بدهی. دوستام هم که تقریبا همه جای دنیا هستند و ارتباط هم دارم میگن بحران اقتصادی جدی هست.

    با توجه به وضعیت ممکلت و قیمت دلار و غیره فعلا سری اس+گیم پس بهترین انتخاب هست.

  47. [QUOTE=”Cj_sa, post: 4845523, member: 9845″]
    خوب نسل بعد رسما 10نوامبر شروع میشه:D
    [ATTACH=full]164468[/ATTACH]

    از 22 سپتامبر هم پیش فروش شروع میشه برای هر دو کنسول.
    هر دوتا کنسول هم با 24 ماه گیم پس التیمیت عرضه خواهند شد
    [MEDIA=youtube]KvnYVcp1oqk[/MEDIA]
    [/QUOTE]
    شوخی می کنه دیگه
    24 ماه گیم پس التیمیت میشه فک کنم ۳۶۰دلار یعنی مایکروسافت ۶۰دلار پول هم میده!
    گفتیم Nvidia چشه؟مایکروسافت چیز عجیب غریبی شده! :Shocked:
    بعد کارای پلی گراند برای دومین بار :
    راضی نیستم به خدا دیگه اینقدر :))
    ویرایش:
    [QUOTE=”mobin.hb96, post: 4845670, member: 143374″]
    نه اقا ایما برا طرح آل اکسس تو ۱۲ کشور دنیاست که مجموعا ۶۰ دلار تخفیف میگیرن رو ۲ سال گیم‌پس التیمیت کسایی که ازش استفاده کنن.
    ینی ۶۶۰ دلار مجموع کنسول و التیمیت ۲ ساله درمیاد براشون ۶۰۰ دلار.
    ولی خب خصوصا تو بازار اروپا خیلی میتونه به نفعشون باشه
    [/QUOTE]
    ممنون از توضیحات و عذرخواهی بابت اشتباه

  48. خوب نسل بعد رسما 10نوامبر شروع میشه:D
    [ATTACH type=”full” alt=”164468″]164468[/ATTACH]

    از 22 سپتامبر هم پیش فروش شروع میشه برای هر دو کنسول.
    [S]هر دوتا کنسول هم با 24 ماه گیم پس التیمیت عرضه خواهند شد[/S]
    24 ماه گیم پس برای کسایی که از طریق Xbox All Access کنسول رو تهیه کنند داده خواهد شد:دی

    [MEDIA=youtube]KvnYVcp1oqk[/MEDIA]

  49. این طراحی کنسول که قبلا به عنوان سری اس منتشر شده بود (حالا نمیدونم فن آرت بود یا کانسپت اولیه) به نظرم بهتر از چیزیه که نشون دادن:

    [ATTACH type=”full” alt=”164409″]164409[/ATTACH]

    [QUOTE]پا به پا که بعید می‌دونم بتونه بیاد ولی اگر بتونه ضعفش تو انحصاری رو ردیف کنه خیلی جلو میوفته بزرگترین ضعف ماکرو همین انحصاریاش بود اگر درست کنه که خیلی به قول شما جلو افتاده. [/QUOTE]

    خیلی احتمال کمی میدم که مایکروسافت بتونه این ضعفشو جبران کنه و مثلا چیزی در حد TLOU PII منتشر کنه. ولی با سرمایه‌گذاری خیلی بیشتری که این نسل برای استودیوهاش کرده، به احتمال زیاد خیلی قویتر از نسل قبل عمل میکنه.
    البته جدا از مشکلات سونی در نسل 7 یه نکته‌ی مهم عقب افتادن PS3 این بود که یکسال دیرتر از X360 منتشر شد. خلاصه تا اینجاشم سونی تو انحصاری‌های نسل 9 خیلی جلوتر از مایکروسافته. باید اول ببینیم قیمت PS5 چقدر اعلام میشه و بعد منتظر انحصاری‌های مایکروسافت باشیم (احتمالا تا اواخر 2021) تا بشه نتیجه‌ی درست‌تری گرفت.

  50. [QUOTE=”Version 7, post: 4845323, member: 15783″]
    حالا جدا از بحث‌های اوضاع فاجعه بارمونو بدبختیمون و … اگر این کنسول 300 دلاری واقعا بتونه پا به پای سری اکس تا آخر نسل جلو بیاد و فقط تو رزولوشن تفاوت داشته باشه، رقابت تو این نسل بین سونی و مایکروسافت مثل نسل 7 و خیلی پایاپای میشه (فعلا که سنگینی به سمت مایکروسافته) و البته مایکروسافت همچنان فقر انحصاری‌هایی در حد ناتی‌داگ داره و باید اینم جبران کنه.
    اما از اونطرف اگر کنسول بعد از یکی دو سال به مشکل در اجرای بازی‌ها بخوره شکست خیلی سنگینی برای مایکروسافته. درسته الان یه سری از تحلیلگرا میگن تفاوت فقط توی رزولوشن خواهد بود اما تجربه ثابت کرده نمیشه به این حرفا اعتماد کرد و باید ببینیم در عمل نتیجه‌ش چی میشه. هر چند شاید واقعا اینطور باشه و تفاوت فقط در رزولوشن باشه.
    [/QUOTE]
    پا به پا که بعید می‌دونم بتونه بیاد ولی اگر بتونه ضعفش تو انحصاری رو ردیف کنه خیلی جلو میوفته بزرگترین ضعف ماکرو همین انحصاریاش بود اگر درست کنه که خیلی به قول شما جلو افتاده.

  51. [QUOTE=”Version 7, post: 4845323, member: 15783″]
    حالا جدا از بحث‌های اوضاع فاجعه بارمونو بدبختیمون و … اگر این کنسول 300 دلاری واقعا بتونه پا به پای سری اکس تا آخر نسل جلو بیاد و فقط تو رزولوشن تفاوت داشته باشه، رقابت تو این نسل بین سونی و مایکروسافت مثل نسل 7 و خیلی پایاپای میشه (فعلا که سنگینی به سمت مایکروسافته) و البته مایکروسافت همچنان فقر انحصاری‌هایی در حد ناتی‌داگ داره و باید اینم جبران کنه.
    اما از اونطرف اگر کنسول بعد از یکی دو سال به مشکل در اجرای بازی‌ها بخوره شکست خیلی سنگینی برای مایکروسافته. درسته الان یه سری از تحلیلگرا میگن تفاوت فقط توی رزولوشن خواهد بود اما تجربه ثابت کرده نمیشه به این حرفا اعتماد کرد و باید ببینیم در عمل نتیجه‌ش چی میشه. هر چند شاید واقعا اینطور باشه و تفاوت فقط در رزولوشن باشه.
    [/QUOTE]
    داش این یک واقعیته که قرار نیست یه کنسول 4 ترافلاپسی با 20 تا cu بخواد پا به پای یه کنسول 12 ترافلاپسی با 52 تاcu بیاد جلو
    ری تریسینگ که یک دنیا با هم فرق خواهند داشت
    رزولوشن هم همین طور
    کیفیت بافت ها و تکسچر ها هم باز در دو کنسول متفاوت هست قطعا
    اما از اونجایی کهCPU یکسان دارن این یعنی مشکلی در هوش مصنوعی بازی ها و نرخ فریم نخواهد داشت
    SSD هم که باز خداروشکر یکسان هستن
    ولی کلی بخوام بگم هرچی ادم پول بده اش میخوره هیچ بعید نیست اواخر نسل که حتی شاید خوده SX هم بازی ها زیر 4K اجرا کنه این SS هم تا 900P بیاد پایین

  52. حالا جدا از بحث‌های اوضاع فاجعه بارمونو بدبختیمون و … اگر این کنسول 300 دلاری واقعا بتونه پا به پای سری اکس تا آخر نسل جلو بیاد و فقط تو رزولوشن تفاوت داشته باشه، رقابت تو این نسل بین سونی و مایکروسافت مثل نسل 7 و خیلی پایاپای میشه (فعلا که سنگینی به سمت مایکروسافته) و البته مایکروسافت همچنان فقر انحصاری‌هایی در حد ناتی‌داگ داره و باید اینم جبران کنه.
    اما از اونطرف اگر کنسول بعد از یکی دو سال به مشکل در اجرای بازی‌ها بخوره شکست خیلی سنگینی برای مایکروسافته. درسته الان یه سری از تحلیلگرا میگن تفاوت فقط توی رزولوشن خواهد بود اما تجربه ثابت کرده نمیشه به این حرفا اعتماد کرد و باید ببینیم در عمل نتیجه‌ش چی میشه. هر چند شاید واقعا اینطور باشه و تفاوت فقط در رزولوشن باشه.

  53. [QUOTE=”mobin.hb96, post: 4845288, member: 143374″]
    کنسول تو انگلیس ۲۵۰ پونده. 😀
    از سوییچ ارزون تره اونجا.
    [/QUOTE]
    تو اینجا کاملا برعکسه:Dاون اوایل یادمه که تازه PS4 pro اومده بود یه سری آدمه بی……..رف تو بازار همین کنسول رو به خلق االه به اسم یه کنسول جدید میفروختن..!!! خوب بنده خدا اطلاعات نداره باید سرش کلاه گذاشت.؟؟
    اینجا محصولات نینتندو گرون تره چون نایاب تره چه بازیهاش چه فن بیسه کنسول و چه متعلقاتش.

  54. [QUOTE=”Dreadlord, post: 4845284, member: 20450″]
    عزیز شدن Xbox لزوما ربطی به اوضاع اقتصادی نداره. دلار همون 3 تومن هم بود، سری اس محبوبیت خودشو پیدا میکرد. چون قشر بیشتری از مردم به کنسول بازی میرسیدن. حالا شما بجای سری اس مثلا سری ایکس میخریدی. اونی که همین الان سری اس هم نمیتونه بخره اون موقع میرفت سراغش.
    خیلی ها هم اصلا tv 4k ندارن و هیچ توجیهی نداشت برن 200 دلار بیشتر بدن برای چیزی که ازش استفاده ای نخواهند برد.

    همین الان یه نگاه به توییتر و یوتیوب بندازید، آمریکایی ها و اروپایی هایی که 300 دلار پول دو سه روز کارشونه از XSS کلی استقبال کردن.
    [/QUOTE]
    کنسول تو انگلیس ۲۵۰ پونده. 😀
    از سوییچ ارزون تره اونجا.

  55. [QUOTE=”Dreadlord, post: 4845284, member: 20450″]
    عزیز شدن Xbox لزوما ربطی به اوضاع اقتصادی نداره. دلار همون 3 تومن هم بود، سری اس محبوبیت خودشو پیدا میکرد. چون قشر بیشتری از مردم به کنسول بازی میرسیدن. حالا شما بجای سری اس مثلا سری ایکس میخریدی. اونی که همین الان سری اس هم نمیتونه بخره اون موقع میرفت سراغش.
    خیلی ها هم اصلا tv 4k ندارن و هیچ توجیهی نداشت برن 200 دلار بیشتر بدن برای چیزی که ازش استفاده ای نخواهند برد.

    همین الان یه نگاه به توییتر و یوتیوب بندازید، آمریکایی ها و اروپایی هایی که 300 دلار پول دو سه روز کارشونه از XSS کلی استقبال کردن.
    [/QUOTE]
    قبول دارم حرفت رو ولی بازهم خدایش آدم واحد پولش ارزش داشته باشه یه مقدار بیشتر هزینه میکنه میره سراغ بهترین نه بخاطر 100 دلار اینور اونور 8-9 سال خودش رو از یه لذت بازی با کیفیت محروم کنه.بازهم تو این شرایط اقتصادی (برای همه دنیا بده برای ما بدتر)گزینه ی ارزان تر به صرفه هست.ولی خداییش اگر الان قیمت دلار 3 هزار تومان بود کی میرفت یه کنسولی میخرید که مثلا با همون نمونه خودش 400 هزار تومان یا نهایت 500 هزار تومان تفاوت داشت.؟الان که تفاوت سره 4 یا 6 میلیونه…!!باید شرایط 4 سال پیش بود بعد میشد نظر داد که چند درصد میرفتن سمت Xbox ss چند درصد سمت Xbox sx

  56. عزیز شدن Xbox لزوما ربطی به اوضاع اقتصادی نداره. دلار همون 3 تومن هم بود، سری اس محبوبیت خودشو پیدا میکرد. چون قشر بیشتری از مردم به کنسول بازی میرسیدن. حالا شما بجای سری اس مثلا سری ایکس میخریدی. اونی که همین الان سری اس هم نمیتونه بخره اون موقع میرفت سراغش.
    خیلی ها هم اصلا tv 4k ندارن و هیچ توجیهی نداشت برن 200 دلار بیشتر بدن برای چیزی که ازش استفاده ای نخواهند برد.

    همین الان یه نگاه به توییتر و یوتیوب بندازید، آمریکایی ها و اروپایی هایی که 300 دلار پول دو سه روز کارشونه از XSS کلی استقبال کردن.

  57. [QUOTE=”Version 7, post: 4845188, member: 15783″]
    [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]یه لحظه فکر کنید اگر کشور ما هم اوضاع عادی یا حتی شبیه به همین چهار پنج سال پیش خودمونو داشت[/COLOR][/B]، الان باید بین کنسولای ۹۰۰ هزار تومنی و ۱.۵ میلیونی تصمیم می‌گرفتیم.

    کنسول ۳۰۰ دلاری (اگر واقعا بازی‌هارو با کیفیت سری اکس و رزولوشن ۱۰۸۰ اجرا کنه و معضلی سر راه گرافیک بازی‌های نسل بعد نباشه) عالیه ولی الان به شک افتادم که نکنه گرافیک پر انتقاد هیلو اینفنت به خاطر همین سری اِس بود؟ به هر حال صبر می‌کنیم ببینیم نتیجه‌ی این سیاست چی میشه و آیا تصمیم درستی در بلند مدت خواهد بود یا نه؟
    اما مشکل بنیادی‌تر ما اوضاع فاجعه‌بار و بی‌ثباتمونه و وقتی ۵ دلار ۱۲۵ هزارتومنه! دیگه ۳۰۰ و ۵۰۰ دلار بماند. (تازه اگر دلار بالاتر نره)
    [/QUOTE]
    یه لحظه فکر کن چه بلایی سرمون اومد تو همین 2 3 سال گذشته..!!! نمیگم سال 1380 یا 1370 همین سال 1396 من PS4 slim با 2 تا بازی خریدم 1 میلیون و 100 هزار تومان..!!!!!(فیفا و tomb raider 20 year anniversary ) بعضی وقتا فکر میکنم خواب بودم یه 30 سال الان یهو از خواب بیدار شدم…!!!!!!!همه چی 10 برابر شده ولی درآمد ها و حقوق ها 2 برابرم نشده..!!!!!
    الان اگر اوضاع سال 1396 بود من به شما قول میدادم تو همین سایت رای گیری میکردن بین همین بچه ها از هر 10 نفر 8 نفر به کنسول Xbox SS اصلا نگاه هم نمیکردن..!! چه برسه بخوان دربارش فکر هم بکنن..!!! 100% کنسول PS5 و Xone sx رو انتخاب میکردن(تازه با درایو)اصلا حتی به کنسول بدون درایو هم فکر نمیکردن:Dنبین الان ارزان ترین کنسول مد نظر هست یا اینقدر Xbox عزیز شده :D:Dخیلی ها حتی داشتن روی خرید 2 کنسول فکر میکردن نهایتا یا 6 یا 7 تومن اونم تو لانچ اول…!!!!!کنسولی رو میخریدم که یه 8-9 سالی راحت با نهایت کیفیت حال کنیم.به وضعی افتادیم..!!!!!پراید 120 میلیون..!! طرف سال 1395 خونه خریده تو همین تهران 150 میلیون..!!!
    بله داداش از ماست که برماست..!!!

  58. یه لحظه فکر کنید اگر کشور ما هم اوضاع عادی یا حتی شبیه به همین چهار پنج سال پیش خودمونو داشت، الان باید بین کنسولای ۹۰۰ هزار تومنی و ۱.۵ میلیونی تصمیم می‌گرفتیم.

    کنسول ۳۰۰ دلاری (اگر واقعا بازی‌هارو با کیفیت سری اکس و رزولوشن ۱۰۸۰ اجرا کنه و معضلی سر راه گرافیک بازی‌های نسل بعد نباشه) عالیه ولی الان به شک افتادم که نکنه گرافیک پر انتقاد هیلو اینفنت به خاطر همین سری اِس بود؟ به هر حال صبر می‌کنیم ببینیم نتیجه‌ی این سیاست چی میشه و آیا تصمیم درستی در بلند مدت خواهد بود یا نه؟
    اما مشکل بنیادی‌تر ما اوضاع فاجعه‌بار و بی‌ثباتمونه و وقتی ۵ دلار ۱۲۵ هزارتومنه! دیگه ۳۰۰ و ۵۰۰ دلار بماند. (تازه اگر دلار بالاتر نره)

  59. [QUOTE=”FrankinG, post: 4845121, member: 22578″]
    انشاالله با نسل جدید بچه ها رو به سلامت راهی خونه بخت می‌کنیم .

    [ATTACH type=”full”]164315[/ATTACH]
    [/QUOTE]
    اینجوری که دیزاین کنسولها داره پیش میره باید ببینیم تو جهازیه خونه چی کم داریم یه درخواست بدیم نینتندو که با کنسول نسل بعدیش فراهم کنه!

  60. رحمت بر امواتش که لیک‌ کرد!
    بلکه این دو از خر شیطون پیاده شن و قیمت نهایی دو کنسول اصلی رو اعلام کنن:D
    سوا از این ، حسی که من از لیک گرفتم‌ بالاتر از اعلامش توی یه رویداد دیجیتالیه:D
    [CENTER]
    [ATTACH type=”full” alt=”164295″]164295[/ATTACH][/CENTER]

  61. [QUOTE=”vivaz360, post: 4844925, member: 63761″]مایکرو قیمت خیلی جذابی رو برای series s انتخاب کرده و به احتمال خیلی زیاد فروش خیلی بالایی رو تجربه خواهد کرد.
    فقط سوالی که ذهن من رو درگیر کرده اینه که آیا این کنسول مثل one x توانایی اجرای بازی های نسل حاضر رو با کیفیت یکسان یا بالاتر داره یا نه؟! (به عنوان مثال rdr 2 در وضوح 4k)[/QUOTE]

    نه دیگه تارگت سری اس ۱۴۴۰ هست نه فورکی!
    مثلا راکستار باید رددد۲ برای سری اس اپتیمایز کنه که احتمالا توی ۱۴۴۰ با فریم بیشتر مثلا ۶۰ اجرا بشه!
    تا مشخصات دقیق تر نیاد نمیشه دقیق گفت!

    Sent from my iPhone using Tapatalk

  62. [QUOTE=”CAP\MortezA63, post: 4844785, member: 33103″]
    به قول یکی از دوستان:
    نظر من به نظر شما نزدیک تر است. :Dمنم خیلی چیزها رو سبک سنگین کردم دیدم با این وضع دلار اصلا راه نداره چیز دیگه ی انتخاب کنم.یادش بخیر گذشت اون موقع که 2 تا کنسول میخریدیم با یه بازی نهایت میشد 4 میلیون…!!!!! روی هم.!! الان فقط یه بازی 1 میلیون آب میخوره..!!!
    [/QUOTE]
    همینم بیاد اینجا با دلار 24 تونی 6-7 میلیون ناقابل قیمت میخوره مفت درنمیاد حالا یکسری فکر میکنن اینا الان میشه 2 میلیون اینجا قطعا ps5 دیجیتالی هم حدود 400 دلار درمیاد که احتمالا با این 100 دلار اختلافش باشه

  63. [QUOTE=”reza11, post: 4844974, member: 96671″]
    کنسول نسل بعد فقط 300 دلار .
    [/QUOTE]
    والا فکر کنم شرکتها هم فهمیدن که تو این اوضاع بد اقتصادی که بخاطر این ویروس درست شد و خیلی از شرکتها تعدیل نیرو کردن حتی تو آمریکا و انگلیس و اوضاع اقتصادی بهم خورد و هزینه ی ساخت بازی و کنسول هر نسل بیشتر و سخت تر میشه به این نتیجه رسیدن که کنسولی بدن بیرون که همه بتونن تهیه کنن البته این نظر منه.

  64. [QUOTE=”Kiami, post: 4844791, member: 54908″]
    محمد اکثر سازنده ها کنسول ضعیف تر رو لید پلتفرم میکنن وگرنه کلی مشکلات و درد سر واسه خودشون درست میکنن . ولی حرفت درسته استثناء هم هست. اکثریت سازنده ها تاریخچشون اینو میگه باید لید پلتفرم و سخت افزار پایه رو بر اساس پلتفرم ضعیف تر قرار بدن .

    حتی قیاس این موضوع با سخت افزار های pc کاملا اشتباهه چون اینجا بحث تعهد شرکت سازنده و فروشنده کنسول در میون هست .
    [/QUOTE]
    چرا قیاسش اشتباه هست … خود DF و تعدادی از ژورنالیست ها تاییید کردن که سیستمی که Sx و Ss اجرا می کنند برای کیفیت، مثل پی سی هست …
    اصلا شاهد و گواه حی و حاضر …
    الآن ما One S و One X رو داریم … به نظرت رس One X چند بار کشیده شد؟ کنسول ضعیف تره مشکلی برای قوی تره ایجاد کرده؟
    [ATTACH type=”full”]164254[/ATTACH][ATTACH]164255[/ATTACH][ATTACH]164256[/ATTACH]
    این Specs که سری اس داره برای تارگت 1080p کافی هست

  65. [QUOTE=”Kurt117, post: 4844912, member: 37854″]
    من نگران نسل بعد شدم :-”
    پردازنده گرافیکی که میدونیم ضعیف تره، و توی خوشبینانه ترین حالت cpu هر دو کنسول یکیه، ولی ram و ssd چی… :-” 200 دلار ارزونتر فقط بخاطر گرافیک نیست و از سر و ته بقیه بخش های کنسول هم زدن احتمالا.
    در کل امیدوارم گند نخوره به نسل بعد بخاطر کنسولی که خیلی ضعیف تر از مدل های گرونتر هست.
    [/QUOTE]

    Ssd که مطمئنا سرعتش مثل SX.
    رم رو من فک می کنم ۵ تا چیپ ۲ گیگ باشه. که می شه 280gbps.
    واس رزلوشن تارگت ۱۰۸۰-۱۴۴۰ اندازس این پهنای باند و حجم.

  66. من نگران نسل بعد شدم :-”
    پردازنده گرافیکی که میدونیم ضعیف تره، و توی خوشبینانه ترین حالت cpu هر دو کنسول یکیه، ولی ram و ssd چی… :-” 200 دلار ارزونتر فقط بخاطر گرافیک نیست و از سر و ته بقیه بخش های کنسول هم زدن احتمالا.
    در کل امیدوارم گند نخوره به نسل بعد بخاطر کنسولی که خیلی ضعیف تر از مدل های گرونتر هست.

  67. الان ٢٠٠ دلار تفاوت قیمتی با کنسول sx و احتمالا ps5 برای ما حداقل ۵ ۶ میلیون تومنه! که مبلغ قابل توجهی هم هست ولی شخصا چون علاقه ی زیادی دارم به ویدیوگیم ترجیح میدم کامل ترین و بهترین محصول رو بخرم و این اختلاف قیمتی هرچند زیاد وقتی نگاه میکنم برای ٧ ٨ سال هست برای من توجیه پذیر میشه درنتیجه هیچ وقت انچنان کنسول ضعیف تر و یا ناکامل تر ( نبود درایو نوری ) وسوسه انگیز نبوده و هیچ وقت هم برام گزینه ی جذابی نبودن!

  68. قیمت + مشخصات + اندازه = من که دیگه نیازی به لیزر موهای زائد ندارم:دی

    خوبیش اینه تو ایران نیازی هم نیست دیگه 20-30 بدی یه تی وی خفن بگیری که بتونی از PS5 یا سری X نهایت لذت رو ببری همین با یه مانیتور و گیم پس کفاف یک نسل رو میده با این دلار:دی

  69. تفاوت قیمت ساخت ps5d با SS چه قدر می شه تقریبا
    6gb رم اضافی که تقریبا می شه ۴۰ دلار بر حسب چیزی که بلومبرگ ‌گفته.
    SOC احتمالا باید ۶۰ میلیمتر مربع بزرگتر باشه که می شه ۳۰ تا ۴۰ دلار. با توجه به yield بهتر چیپ کوچیکتر و کلاک کمتر
    Ssd اگه ۱۵۰ دلار بلومبرگ درست باشه می شه ۶۰ دلار‌ اختلاف.
    کوچکتر بودن، ضعیف تر بودن پاور، ساده بودن خنک کننده تو series s هم می تونه ۲۰ تا ۳۰ دلار اختلاف ایجاد کنه.
    واس ps5d که ۳۹۹ باشه، سونی باید خیلی ضرر بده( اضافه بر اون ضرری که مایکرو رو s می ده)

  70. مایکروسافتِ اسپنسر با مایکروسافتِ دان متریک زمین تا آسمون فرق داره. هرچی اون موقع متریک اومد اجبار گذاشت، از کینکت اجباری تا always online اجباری و محدودیت بازی دست دوم، اسپنسر همونقدر داره دست مردم رو باز میزاره. کنسول قوی میخوای؟ سری ایکس. کنسول ارزون میخوای؟ سری اس. اصلا کنسول نمیخوای؟ PC ! بازی دست دوم یا rent میخوای که ارزون بیفته؟ گیم پس.

    یعنی دقیقا دو روی یک سکه.

  71. [QUOTE=”Frobary, post: 4844758, member: 8883″]
    بستگی به سازنده داره، این برای Forza Horizon 4:
    With Xbox One X as the lead platform, many of the engine improvements trickle down automatically to the base Xbox One

    نتیجه کار هم این بود روی هر دو کنسول، کیفیت گرافیکی فوق‌العاده‌ای داشت.
    [/QUOTE]
    محمد اکثر سازنده ها کنسول ضعیف تر رو لید پلتفرم میکنن وگرنه کلی مشکلات و درد سر واسه خودشون درست میکنن . ولی حرفت درسته استثناء هم هست. اکثریت سازنده ها تاریخچشون اینو میگه باید لید پلتفرم و سخت افزار پایه رو بر اساس پلتفرم ضعیف تر قرار بدن .

    حتی قیاس این موضوع با سخت افزار های pc کاملا اشتباهه چون اینجا بحث تعهد شرکت سازنده و فروشنده کنسول در میون هست .

  72. [QUOTE=”M4JiD, post: 4844776, member: 18116″]
    اگه تفاوتش با سری ایکس فقط رزولوشن باشه من یکی که انتخاب اولم قطعا این کنسوله. هر چقدر بازی‌های انحصاری سونی واسم جذاب باشن با این وضع مالی واقعا انتخاب عاقلانه برای من ایکس‌باکس سری اس +‌ گیم پسه.
    [/QUOTE]
    به قول یکی از دوستان:
    نظر من به نظر شما نزدیک تر است. :Dمنم خیلی چیزها رو سبک سنگین کردم دیدم با این وضع دلار اصلا راه نداره چیز دیگه ی انتخاب کنم.یادش بخیر گذشت اون موقع که 2 تا کنسول میخریدیم با یه بازی نهایت میشد 4 میلیون…!!!!! روی هم.!! الان فقط یه بازی 1 میلیون آب میخوره..!!!

  73. اگه تفاوتش با سری ایکس فقط رزولوشن باشه من یکی که انتخاب اولم قطعا این کنسوله. هر چقدر بازی‌های انحصاری سونی واسم جذاب باشن با این وضع مالی واقعا انتخاب عاقلانه برای من ایکس‌باکس سری اس +‌ گیم پسه.

  74. همین که تاپیک ظرف دو ساعت بیشتر از 5صفحه رفت جلو گویای همه چیز هست، جواب بقیه رو ندید بذارید باهم خوش باشند، نسل قبل که دلار از 800 تومن شد 3000 تومن آخر نسل خیلیا ps3 شون رو فروختن 360 خریدن من به بهنام یاکوزا گفتم بهنام اگه نسل بعد ایکس باکس وان هک بشه ps4 نشه بدون نبودن کیوان (اون زمان کیوان ناظم سونی فن ها بود و بابک درید لورن ناظم ایکس باکس فن ها بود و این دوتا کلا دستشون برای ترول باز بود) نمیتونیم یه پست بزنیم و اگه بدون کیوان پست بزنیم بقدری مایکرو فن زیاد میشه که کلی مایکروفن نقل و قولمون میکنن خلاصه نسل عوض شد ولی مایکرو با قیمت بالاتر و بلاک بازی‌های دست دوم و always آنلاین گور خودشو از بدو نطفه کَند و ورق به سمت سونی برگشت، الانم اگه لایو فری بشه با ترکیب گیم پس و کنسول 300 دلاری میتونه ورق رو برگردونه

  75. [QUOTE=”Kiami, post: 4844755, member: 54908″]
    رفیق صحبت راجع به استودیوهای first party هست نه بازی های مولتی ! الان ناتی داگ tlou 2 رو بر پایه ps pro ساخت یا بر اساس ps4 معمولی ؟ یا باقی بازی های مایکروسافت مثلا geow 5 لید پلتفرمش چی بوده ؟ وقتی یه شرکت متعهد به مشتری هاش دو تا کنسول میفروشه به استودیوشم دستور میده بازی رو جوری طراحی کنن که هر دو کنسول توانایی اجراشو داشته باشن . و در عوض میاد رزولوشن و فریم بهتر میده به کنسول قوی تر .

    [USER=143374]@mobin.hb96[/USER]
    اقا اوکی قبول شما درست میگی 🙂
    [/QUOTE]
    برادر عزیز!!!!!!! این یه مسئله دولوپری ساده است! ساده است که اثرت رو برای قوی ترین چیز موجود بسازی و دانگرید کنی رو الباقی پلتفرم ها! نمونش رو میخوای؟ گیمای روی پی سی! هزار و یه جور آپشن دارن ک حداقل روی 200مدل مختلف پی سی قابل اجرا باشه! دیگه یه کنسول ریزه هیچی نیست! لیدرپلتفرم سری اکس هست و دانگرید میشه رو وان اس!

  76. [QUOTE=”Kiami, post: 4844755, member: 54908″]
    رفیق صحبت راجع به استودیوهای first party هست نه بازی های مولتی ! الان ناتی داگ tlou 2 رو بر پایه ps pro ساخت یا بر اساس ps4 معمولی ؟ یا باقی بازی های مایکروسافت مثلا geow 5 لید پلتفرمش چی بوده ؟ وقتی یه شرکت متعهد به مشتری هاش دو تا کنسول میفروشه به استودیوشم دستور میده بازی رو جوری طراحی کنن که هر دو کنسول توانایی اجراشو داشته باشن . و در عوض میاد رزولوشن و فریم بهتر میده به کنسول قوی تر .
    [/QUOTE]
    بستگی به سازنده داره، این برای Forza Horizon 4:
    With Xbox One X as the lead platform, many of the engine improvements trickle down automatically to the base Xbox One

    نتیجه کار هم این بود روی هر دو کنسول، کیفیت گرافیکی فوق‌العاده‌ای داشت.

  77. [QUOTE=”samijavid, post: 4844752, member: 46970″]
    این نسل مگه PS4 از One قویتر نبود؟ لیدپلتفرم کدوم بود؟[emoji848]

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    [/QUOTE]
    رفیق صحبت راجع به استودیوهای first party هست نه بازی های مولتی ! الان ناتی داگ tlou 2 رو بر پایه ps pro ساخت یا بر اساس ps4 معمولی ؟ یا باقی بازی های مایکروسافت مثلا geow 5 لید پلتفرمش چی بوده ؟ وقتی یه شرکت متعهد به مشتری هاش دو تا کنسول میفروشه به استودیوشم دستور میده بازی رو جوری طراحی کنن که هر دو کنسول توانایی اجراشو داشته باشن . و در عوض میاد رزولوشن و فریم بهتر میده به کنسول قوی تر .

    [USER=143374]@mobin.hb96[/USER]
    اقا اوکی قبول شما درست میگی 🙂

  78. [QUOTE=”Kiami, post: 4844751, member: 54908″]
    اخه نکته به این واضحی که نیاز به بحث نداره که اینقدر جوش میزنی 😀 کل سیستم بازیسازی و قوانینش رو زیر سوال میبرید ! باشه بازی رو بر اساس پلتفرم قوی تر میسازن و لید پلتفرم اون قوی تره میشه:D منم رو هوا حرف زدم شما ر4و زمین 😀
    [/QUOTE]
    ما که امروز دلیلی برا جوش زدن نداریم.
    جوش رو شما میزنی که فشار درحدی بوده که سر و کله زدن هات تو vs کافی نبوده و اومدی سایر تاپیک هارم خراب کنی. 😀
    آفرین دیگه رو هوا فکت صادر نکن.
    خصوصا راجب چیزی که مشخصا اطلاعی ازش نداری.

    اره وقتی تفاوت قدرت ۲ کنسول با رزولوشن ۱۰۸۰ و ۴کی خلاصه میشه دقیقا برا قویه میسازن و بعد دانگرید میکنن.
    سی پی یو ها یکسانه پس اینقدر از دیزاین صحبت نکن.

  79. [QUOTE=”Kiami, post: 4844751, member: 54908″]اخه نکته به این واضحی که نیاز به بحث نداره که اینقدر جوش میزنی 😀 کل سیستم بازیسازی و قوانینش رو زیر سوال میبرید ! باشه بازی رو بر اساس پلتفرم قوی تر میسازن و لید پلتفرم اون قوی تره میشه:D منم رو هوا حرف زدم شما رو زمین :D[/QUOTE]

    این نسل مگه PS4 از One قویتر نبود؟ لیدپلتفرم کدوم بود؟[emoji848]

    Sent from my iPhone using Tapatalk

  80. [QUOTE=”mobin.hb96, post: 4844749, member: 143374″]
    حرف رو هوا میشه اینکه کنسول ضعیف تر رو لید پلتفرم میدونی و از اثر بدش رو کنسول قوی تر میگی.
    خیلی اذیت نکن خودتو.
    قرار نیست این اتفاق بیفته.

    عکسی که از ارا برات گزاشتم رو یه دور مرور کن. صحبت های یه دولوپره.
    که بعدا تو بحثی که اطلاعی ازش نداری نیای رو هوا فکت صادر کنی.
    [/QUOTE]
    اخه نکته به این واضحی که نیاز به بحث نداره که اینقدر جوش میزنی 😀 کل سیستم بازیسازی و قوانینش رو زیر سوال میبرید ! باشه بازی رو بر اساس پلتفرم قوی تر میسازن و لید پلتفرم اون قوی تره میشه:D منم رو هوا حرف زدم شما رو زمین 😀

  81. [QUOTE=”Kiami, post: 4844747, member: 54908″]
    [USER=143374]@mobin.hb96[/USER]

    من برعکس شما علاقه ای ندارم روی هوا حرف بزنم ! واسه همین گفتم تا زمان معرفی مشخصات دقیق از سوی مایکرو باید صبر کرد .اگر اختلافی نباشه یا کم باشه با این قیمت عالی معجزه محسوب میشه . ولی اگر اختلاف زیاد باشه قطعا تاثیر میذاره و این لینکایی که گذاشتی هیچ ربطی به حرف های من نداشت اصلا که شما از هول حلیم افتادی تو دیگ ! لینک رزدلوشن و فریم میذاری ؟

    [USER=20450]@Dreadlord[/USER]

    کامنتت در حد تاپیک های vs بود کلا چیزی نداشت بخونم ! این جدید که گذاشتی قابل بحثه الان ، ببین بحث من رزولوشن نبوده و نیست . تو خلق لول دیزاین قطعا gpu و رم تاثیر گذاره و فقط به cpu ربط نداره و داری اشتباه میکنی . به شدت هم تاثیر گذار هست . وقتی یه بازیساز مجبور بشه لید پلتفرم رو کنسول ضعیف تر قرار بده طبیعتا دست و پاش برای استفاده از سخت افزار قدرتمند وان ایکس با ۱۲ ترافلاپس بسته میشه . لول دیزاین و ابجکتیو و… رو بر اساس سخت افزار لیدر طراحی میکنن که اونم توانایی اجراشو داشته باشه. بعد از اون میان فریم و رزولوشن بهتر میدن به وان ایکس . و فریم و رزولوشن کمتر میدن به نسخه ضعیف تر .
    این حرف ها هیچ کدوم به این معنی نیست که مایکرو خوبه یا بد! با این دید نگاه کنی حل میشه داستان 😀
    [/QUOTE]
    حرف رو هوا میشه اینکه کنسول ضعیف تر رو لید پلتفرم میدونی و از اثر بدش رو کنسول قوی تر میگی.
    خیلی اذیت نکن خودتو.
    قرار نیست این اتفاق بیفته.

    عکسی که از ارا برات گزاشتم رو یه دور مرور کن. صحبت های یه دولوپره.
    که بعدا تو بحثی که اطلاعی ازش نداری نیای رو هوا فکت صادر کنی.

    در هر شرایطی سری لکس لید پلتفرمه. سی پی یو یکسان باعث میشه دست دولوپر تو بحث دیزاین بسته نباشه و از طرفی دانگرید کردن برای کنسول ضعیف تر همیشه کار راحت تریه.

  82. [USER=143374]@mobin.hb96[/USER]

    من برعکس شما علاقه ای ندارم روی هوا حرف بزنم ! واسه همین گفتم تا زمان معرفی مشخصات دقیق از سوی مایکرو باید صبر کرد .اگر اختلافی نباشه یا کم باشه با این قیمت عالی معجزه محسوب میشه . ولی اگر اختلاف زیاد باشه قطعا تاثیر میذاره و این لینکایی که گذاشتی هیچ ربطی به حرف های من نداشت اصلا که شما از هول حلیم افتادی تو دیگ ! لینک رزولوشن و فریم میذاری واسه چی ؟ 😀

    [USER=20450]@Dreadlord[/USER]

    کامنتت در حد تاپیک های vs بود کلا چیزی نداشت بخونم ! این جدید که گذاشتی قابل بحثه الان ، ببین بحث من رزولوشن نبوده و نیست . تو خلق لول دیزاین قطعا gpu و رم تاثیر گذاره و فقط به cpu ربط نداره و داری اشتباه میکنی . به شدت هم تاثیر گذار هست . وقتی یه بازیساز مجبور بشه لید پلتفرم رو کنسول ضعیف تر قرار بده طبیعتا دست و پاش برای استفاده از سخت افزار قدرتمند وان ایکس با ۱۲ ترافلاپس بسته میشه . لول دیزاین و ابجکتیو و… رو بر اساس سخت افزار لیدر طراحی میکنن که اونم توانایی اجراشو داشته باشه. بعد از اون میان فریم و رزولوشن بهتر میدن به وان ایکس . و فریم و رزولوشن کمتر میدن به نسخه ضعیف تر .
    این حرف ها هیچ کدوم به این معنی نیست که مایکرو خوبه یا بد! با این دید نگاه کنی حل میشه داستان 😀

  83. فکر کنم این اولین باره که یکی از کنسول‌های مایکروسافت برای من تا حدی وسوسه کننده بوده. قیمت خوب + (احتمالا) مولتی پلیر رایگان + گیم پس واقعا برای خیلی‌ها می‌تونه یه ترکیب عالی باشه. منتهی برای منی که سالی 4-5تا بازی می‌کنم و بعضی‌ از انحصاری‌های سونی یکی از دلایل اصلی‌ای هستن که هنوز از دنیای گیمینگ خارج نشدم، احتمالا در حد همون وسوسه کننده بودن باقی می‌مونه. اما به نظرم خیلی کنسول به صرفه و خوبیه و در کل حرکت هوشمندانه‌ای از سمت مایکروسافت بود.

  84. [QUOTE=”Kiami, post: 4844720, member: 54908″]
    [USER=20450]@Dreadlord[/USER]

    چی میگی حاجی ؟ 😀 نه تنها کامنت های منو نخوندی بلکه دید ذهنیت کلا در حد همون تاپیک vs و کل کل 😀 یکی meme بذاره تو جواب بدی و بلعکس ! یه ذره بزرگونه تر فکر کنی توضیح دادم راجع به محدودیت هایی که برای سازنده به وجود میاد در خلق لول دیزاین و ابجکتیو و … بحث فریم و رزولوشن نیست اصلا . کنسول ضعیف تر لید پلتفرم میشه و اگه این اختلاف زیاد باشه عملا اون ۱۲ ترافلاپس دست و پاش بسته میشه . من توقعی هم ندارم بخوای مسئله به این سادگی رو هضم کنی 😀

    p.s : راجع به کنسول های دیگه من اصلا صحبتی نکردم اونا عملکردشون مشخصه از نظر لول دیزاین و …
    [/QUOTE]
    پستم که خیلی کوتاه بود، چجوری نخوندیش؟ :-/
    یکم واضحتر بگم بهت، GPU و رم قویتر سری ایکس صرف رزولوشن 4k خواهد شد. دیزاین بازی رو CPU تعیین میکنه. بحث کل کل و vs نیست اصلا. من گفتم اگه قرار باشه انگشت اتهام رو سمت کنسولی بگیریم در رابطه با موضوع مورد بحثت، باید سمت PS5 بگیری، نه XSS ! اینم توییت دیجیتال فاندری (انشالله قبولش داری که؟) :
    [SPOILER][ATTACH type=”full” alt=”164181″]164181[/ATTACH][/SPOILER]

  85. از نظر من اگر طراحیش همچین چیزی که من در عکس زیر گذاشتم بودش کنسول زیباتری می‌شد.
    (البته خیلی وقت نگذاشتم برای Edit عکس)

    فکر کنم قبلاْ هم دیدم که حداقل یک نفر تقریباً نوشته باشه که اون قسمت مشکی رنگش سفید باشه.
    پ.ن: البته اگر کنسول رو از نزدیک ببینم یا عکس‌های بیشتری ببینم ازش شاید نظرم عوض بشه. شاید همون طراحی اصلی از نظرم زیباتر باشه.

    [ATTACH type=”full” width=”772px” alt=”164180″]164180[/ATTACH]

  86. [QUOTE=”Nima, post: 4844730, member: 6526″]
    اگه 4 ترافلاپس باشه بازی که روی XSX با رزولوشن 4K و 60 فریمه رو نمیتونه 1440 و 60 فریم اجرا کنه . 1440 و 30 فریم یا 1080 و 60 فریم منطقیه .
    مگه این توی Ray Tracing و یا کلیت گرافیک هم دانگرید داشته باشه که بعید میدونم ، احتمالا تفاوت همون رزولوشن و فریم ریت باشه .
    [/QUOTE]

    نیما قبلا یه شایعه ای منتشر شد، که گفتن XSS ضعیف تره، اما ضعف سخت افزاریش رو قراره با Cloud جبران کنه و پرفورمنسش مثل XSX خواهد بود، این شایعه اگه راست باشه و مایکرو تاییدش کنه عالی میشه و این باگ فلسفی اتوماتیک حل میشه.

    ====

    XSX هم قیمتش خیلی خوبه واقعا. امیدوارم سونی هم بیشتر از 500 قیمت نده که بشه به خریدشون فکر کرد.

  87. اگه 4 ترافلاپس باشه بازی که روی XSX با رزولوشن 4K و 60 فریمه رو نمیتونه 1440 و 60 فریم اجرا کنه . 1440 و 30 فریم یا 1080 و 60 فریم منطقیه .
    مگه این توی Ray Tracing و یا کلیت گرافیک هم دانگرید داشته باشه که بعید میدونم ، احتمالا تفاوت همون رزولوشن و فریم ریت باشه .

    [QUOTE=”Cloud Strife, post: 4844733, member: 4591″]
    نیما قبلا یه شایعه ای منتشر شد، که گفتن XSS ضعیف تره، اما ضعف سخت افزاریش رو قراره با Cloud جبران کنه و پرفورمنسش مثل XSX خواهد بود، این شایعه اگه راست باشه و مایکرو تاییدش کنه عالی میشه و این باگ فلسفی اتوماتیک حل میشه.
    [/QUOTE]

    Cloud میشه کنسول همیشه آنلاین و همون بحث های نسل پیش ، بعید میدونم همچین اتفاقی بیفته . اینجوری باشه حداقل برای ما بلااستفاده میشه

  88. [QUOTE=”Kiami, post: 4844720, member: 54908″]
    [USER=20450]@Dreadlord[/USER]

    چی میگی حاجی ؟ 😀 نه تنها کامنت های منو نخوندی بلکه دید ذهنیت کلا در حد همون تاپیک vs و کل کل 😀 یکی meme بذاره تو جواب بدی و بلعکس ! یه ذره بزرگونه تر فکر کنی توضیح دادم راجع به محدودیت هایی که برای سازنده به وجود میاد در خلق لول دیزاین و ابجکتیو و … بحث فریم و رزولوشن نیست اصلا . کنسول ضعیف تر لید پلتفرم میشه و اگه این اختلاف زیاد باشه عملا اون ۱۲ ترافلاپس دست و پاش بسته میشه . من توقعی هم ندارم بخوای مسئله به این سادگی رو هضم کنی 😀

    p.s : راجع به کنسول های دیگه من اصلا صحبتی نکردم اونا عملکردشون مشخصه از نظر لول دیزاین و …
    [/QUOTE]
    [ATTACH type=”full” alt=”164178″]164178[/ATTACH]

    اینم بخون شاید از نگرانی دربیای. خود دولوپر میگه مشکلی نیست بعد تو بازیسنتر نگرانن دوستان

    سی پی یو همونه!

  89. [QUOTE=”Kiami, post: 4844720, member: 54908″]
    [USER=20450]@Dreadlord[/USER]

    چی میگی حاجی ؟ 😀 نه تنها کامنت های منو نخوندی بلکه دید ذهنیت کلا در حد همون تاپیک vs و کل کل 😀 یکی meme بذاره تو جواب بدی و بلعکس ! یه ذره بزرگونه تر فکر کنی توضیح دادم راجع به محدودیت هایی که برای سازنده به وجود میاد در خلق لول دیزاین و ابجکتیو و … بحث فریم و رزولوشن نیست اصلا . کنسول ضعیف تر لید پلتفرم میشه و اگه این اختلاف زیاد باشه عملا اون ۱۲ ترافلاپس دست و پاش بسته میشه . من توقعی هم ندارم بخوای مسئله به این سادگی رو هضم کنی 😀

    p.s : راجع به کنسول های دیگه من اصلا صحبتی نکردم اونا عملکردشون مشخصه از نظر لول دیزاین و …
    [/QUOTE]
    دوباره میزارم:
    [ATTACH type=”full” alt=”164177″]164177[/ATTACH]

    لید پلتفرم کنسول قوی میشه و به سادگی برا کنسول ضعیف تر دانگرید میکنن. که عمدتا شامل رزولوشن میشه.

    رو هوا حرف نزنیم.

  90. [USER=20450]@Dreadlord[/USER]

    چی میگی حاجی ؟ 😀 نه تنها کامنت های منو نخوندی بلکه دید ذهنیت کلا در حد همون تاپیک vs و کل کل 😀 یکی meme بذاره تو جواب بدی و بلعکس ! یه ذره بزرگونه تر فکر کنی توضیح دادم راجع به محدودیت هایی که برای سازنده به وجود میاد در خلق لول دیزاین و ابجکتیو و … بحث فریم و رزولوشن نیست اصلا . کنسول ضعیف تر لید پلتفرم میشه و اگه این اختلاف زیاد باشه عملا اون ۱۲ ترافلاپس دست و پاش بسته میشه . من توقعی هم ندارم بخوای مسئله به این سادگی رو هضم کنی 😀

    p.s : راجع به کنسول های دیگه من اصلا صحبتی نکردم اونا عملکردشون مشخصه از نظر لول دیزاین و …

  91. [USER=54908]@Kiami[/USER]
    عزیز کشتی خودتو 😀
    رزولوشن 4k نسبت به 1080p به سه چهار برابر قدرت خام بیشتری تو GPU نیاز داره، همینطور رم بیشتری. اگر قرار باشه کنسولی تو دیزاین بازی ها خللی ایجاد کنه اون PS5ـه که ظاهرا CPU ضعیفتری نسبت به همین کنسول 300 دلاری داره.

  92. [QUOTE=”Z-fan, post: 4844693, member: 97953″]یکی از اینسایدرهای گردن کلفت صنعت (جف گراب) این قضیه رو مطرح کرده گفته جلوتر لایو رو مایکروسافت مجانی می کنه

    سابقه لیک ها و گزارش های طرف خیلی خوبن به نسبت. ولی خب ممکنه هم درست نباشه.[/QUOTE]شت 😐
    چه قابلیت وسوسه کننده ای
    البته اونطور که خبر دارم لایو فعلا مشکل داره تو ایران!

    Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

  93. [QUOTE=”HTC M8, post: 4844680, member: 78698″]
    این قضیه لایو مجانی چیه؟!

    Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
    [/QUOTE]

    یکی از اینسایدرهای گردن کلفت صنعت (جف گراب) این قضیه رو مطرح کرده گفته جلوتر لایو رو مایکروسافت مجانی می کنه

    سابقه لیک ها و گزارش های طرف خیلی خوبن به نسبت. ولی خب ممکنه هم درست نباشه.

  94. [QUOTE=”FrankinG, post: 4844623, member: 22578″]
    قیمت واقعا فوق العاده است !

    برای کنسولی که از Ray-Tracing و 4k Upscale پشتیبانی میکنه ، اگه دوباره رایگان شدن live و وجود گیم پس با این قیمت خوبی که خورده رو در نظر بگیریم بشدت قیمت خوبی داره .

    فکر میکنم تنها چیزی که همه از XSS میخوان این باشه که تمامی عنوان ها رو با همون کیفیت بصری روی 30fps-1080 اجرا کنه ولی با همون کیفیت بافت ها / شید ها / Draw Distance که روی XSX تا انتهای نسل . البته که DF هم این رو تایید کرد به نوعی و فقط میمونه صبر کنیم سال اول بازی‌ها منتشر بشن و آنالیز ها منتشر بشن .

    با این قیمت و deal های گیم پس و اینا فکر میکنم فرای انتظارها بفروشه .

    پ.ن‌ : اگه سوپرایز آخرشون XSX 399$ باشه که رسما واویلا :D!
    [/QUOTE]
    یجیتال فاندری فقط به پایین اومدن رزولوشن تا حد ۱۰۸۰ و ۱۴۴۰ اشاره کرد.
    اتفاقا تو معرفی هم دقیقا مثل سری اکس گفتن فریم ریت تا ۱۲۰.
    کلا به احتمال زیاد و تو ۹۰ درصد بازیا همون فریم ریت سری اکس رو قراره بده

  95. میگم در همین راستا که همه پا پیش گذاشتن برای حذف سونی، سونی بیاد قیمت کنسول هاش رو 100 و 200 دلار اعلام کنه که هم خودش ورشکست بشه و هم بقیه رو با خودش غرق کنه :-”

    خب حداقل “فعلا” میتونیم امیدوار باشیم برای کوچ به نسل بعد با این حرکت مایکرو 😐 300 دلار عددی نیست اصلا :دی

  96. [QUOTE=”Z-fan, post: 4844601, member: 97953″]
    آره گفتم اون رو
    هر چند تفاوت قدرتی بین سوییچ و کنسول های نسل هشتم از چیزی که بین XSS و XSX ـه بیشتره از هر نظر…
    ولی خب خواستم بگم شدنیه هر چقدر هم دنگ و فنگ داشته باشه
    [/QUOTE]
    خداییش سوییچ برای اجرای این بازی مولتی پلتفرم سرطان هست همین کرایسیس سر و ته اش زدن یکسری مراحل و.. بازم افت فریم داره نمی‌دونم چه اصراری دارن این بازی ها رو سوییچ هم بدن وقتی فروشی هم ندارن فکر کنم فقط ویچر ۳ رو سوییچ خوب فروش کرد و همون Doom هم نمی‌دونم ولی فکر نکنم آنقدر فروش خوبی داشته !

  97. قیمت واقعا فوق العاده است !

    برای کنسولی که از Ray-Tracing و 4k Upscale پشتیبانی میکنه ، اگه دوباره رایگان شدن live و وجود گیم پس با این قیمت خوبی که خورده رو در نظر بگیریم بشدت قیمت خوبی داره .

    فکر میکنم تنها چیزی که همه از XSS میخوان این باشه که تمامی عنوان ها رو با همون کیفیت بصری روی 30fps-1080 اجرا کنه ولی با همون کیفیت بافت ها / شید ها / Draw Distance که روی XSX تا انتهای نسل . البته که DF هم این رو تایید کرد به نوعی و فقط میمونه صبر کنیم سال اول بازی‌ها منتشر بشن و آنالیز ها منتشر بشن .

    با این قیمت و deal های گیم پس و اینا فکر میکنم فرای انتظارها بفروشه .

    پ.ن‌ : اگه سوپرایز آخرشون XSX 399$ باشه که رسما واویلا :دی!

  98. [QUOTE=”only sony, post: 4844519, member: 59508″]
    [CENTER][MEDIA=twitter]1303252607759130624[/MEDIA]

    [ATTACH=full]164146[/ATTACH][/CENTER]
    [/QUOTE]
    سوا از مشخصات ، قیمتشم ذهن آدمو انگولک میکنه:D
    از طرفی گویا جِف گفته مولتی‌پلیر رو شبکه Xbox Live هم رایگانه خواهد بود!
    وضعیت گیم‌پس هم که یه پوئن مثبت دیگه اس
    شکل شمایل جالبی هم داره:D
    با توجه به اینکه فقط قیمت s رو تایید کردن، احتمال میدم قیمت نهایی سری ایکس 449$ قیمت بخوره
    ولی واوووویلا اگر یهو بگن 400 دلار:))
    حقیقتا بعد از ۴ نسل وفاداری دارم وسوسه میشم:D
    بیشتر سر خریت های سونی سر پلاس و مجانی نکردن مولتی ، و بعد بحث قیمت و قدرت(البته خب منتظرم ببینم سونی چه قیمتی قراره بزنه)

  99. [QUOTE=”Soheil, post: 4844585, member: 3189″]
    برید دعا کنید کلا برسه به ایران سال اول. همه دارن توی era و فروم های مختلف میگن با با این قیمت یکدونه نمیمونه تو فروشگاه ها. حتی اونایی که طرف ایکس باکس نمی اومدن هم میگن به خاطر قیمت و گیم پس میخریم.

    دقت کنید همین الان از PS4PRO ایی که چندین برابر قوی تره ارزون تره.
    [/QUOTE]
    با توجه به دیجیتالی بودنش عملا اشتراک گیم پس خریدار رو تضمین میکنه! واقعا هوشمندانه عمل کرد مایکرو!

  100. با این سیستم قسطی که سریز ایکس خریدش بهتره واقعا ۳۵ دلار برا اونور اب یعنی هیچی… (پول تو جیبیشونه لامسب~X()
    من پیش بینی کردم قیمت ۳۴۹ دلار باشه با ssd یک ترا که احتمالا همچین چیزی هم خواهد بود هر چند با ssd 512 اگه کارتای توسعه سیگیت که برای سریز ایکس هستو بخوره دیگه واقعا عالی میشه.
    هر چند سونی هم چنان یه طرف قضیس و معلوم نیس چیکارس.

  101. [QUOTE=”FUTURE, post: 4844598, member: 111673″]
    راستش از نظر ظاهری اصلا خوشم نیومد از Series S برخلاف Series X که ازش راضی بودم و حس نسل بعدی میداد.
    از نظر کاربردی و کلا قیمتی که دادن هم خیلی خوبه…فقط حیف هیچ بازی شوکیسی نداره که باعث بشه برای خریدش هیجان‌زده بشیم…
    توی ویدیوی معرفی کنسول هم AC و Destiny 2 و Halo Infinte و Lego نشون دادن! همه اینارو راحت میشه روی Xboxهای فعلی هم تجربه‌اشون کرد. نمیدونم دقیقا کی میخواد توی یکی دو سال اول عرضه همچین چیزی رو بخره.
    کسی هم که صرف نظر از بازی، فقط دنبال قدرت و رزولوشن و فریم ریته، میره Series X میخره.

    مثال خوبی نبود چون Doom Eternal هنوز واسه سوییچ عرضه نشده و بعد از تاخیر بدون تاریخی که زدن، هیچ خبری از این نسخه نشده هنوز…جالبم اینه که وظیفه‌ی پورت کردنش رو به یه استدیوی دیگه (Panic Button) سپردن که تخصصش همین پرت کردن بازیا هستش. بنابراین کار ساده‌ای نیست اصلا و باید حتما بازی از همون ابتدا با توجه به محدودیت‌های سیستم ضعیف‌تر ساخته بشه وگرنه پورت کردنش خیلی کار سختی میشه.
    [/QUOTE]

    بازی کردن دستینی یا ACV که ۶۰ فریمن واس ۳۰۰ دلار به نظر خیلی جذاب میاد. در نظر بگیریم COD ممکنه مود ۱۲۰ فریم داشته باشه.

  102. قیمت سریز اس خیلی خوبه ولی تنها در صورتی میتونه فروش خوبی داشته باشه که از لحاظ محتوا مایکروسافت متفاوتی ببینیم.ولی بازم در این صورت به فکر فروش رویایی نباشید.
    گفتن جملاتی نظیر قبضه بازار خنده داره فعلا.

  103. [QUOTE=”FUTURE, post: 4844598, member: 111673″]
    مثال خوبی نبود چون Doom Eternal هنوز واسه سوییچ عرضه نشده و بعد از تاخیر بدون تاریخی که زدن، هیچ خبری از این نسخه نشده هنوز…جالبم اینه که وظیفه‌ی پورت کردنش رو به یه استدیوی دیگه (Panic Button) سپردن که تخصصش همین پرت کردن بازیا هستش. بنابراین کار ساده‌ای نیست اصلا و باید حتما بازی از همون ابتدا با توجه به محدودیت‌های سیستم ضعیف‌تر ساخته بشه وگرنه پورت کردنش خیلی کار سختی میشه.
    [/QUOTE]

    آره گفتم اون رو
    هر چند تفاوت قدرتی بین سوییچ و کنسول های نسل هشتم از چیزی که بین XSS و XSX ـه بیشتره از هر نظر…
    ولی خب خواستم بگم شدنیه هر چقدر هم دنگ و فنگ داشته باشه

  104. [QUOTE=”hercule-poirot, post: 4844590, member: 10915″]
    منظورتون cloud؟
    فلایت سیمولیتر از cloud واس پردازش استفاده می کرد که بحثش متفاوته.
    Cold storage به معنی حافظه ای که نمی شه به صورت on demand ازش استفاده کرد. یعنی یه هارد اکسترنال معمولی وصل کنین به کنسول، بازی رو توش کپی کنین. نمی شه از رو اون هارد بازی اجرا شه، ولی می تونین دوباره رو ssd کپیش کنین که قابل اجرا بشه. (تو یه بازی ۵۰ گیگ مثلا ۱۰ دقیقه طول بکشه در حالی که دانلود با اینترنت ما چندین ساعت) بیشتر وقتی به درد می خوره که یه بازی رو قرار نیست مدتی بازی کنین.
    [/QUOTE]
    اره ?‍♂️

  105. راستش از نظر ظاهری اصلا خوشم نیومد از Series S برخلاف Series X که ازش راضی بودم و حس نسل بعدی میداد.
    از نظر کاربردی و کلا قیمتی که دادن هم خیلی خوبه…فقط حیف هیچ بازی شوکیسی نداره که باعث بشه برای خریدش هیجان‌زده بشیم…
    توی ویدیوی معرفی کنسول هم AC و Destiny 2 و Halo Infinte و Lego نشون دادن! همه اینارو راحت میشه روی Xboxهای فعلی هم تجربه‌اشون کرد. نمیدونم دقیقا کی میخواد توی یکی دو سال اول عرضه همچین چیزی رو بخره.
    کسی هم که صرف نظر از بازی، فقط دنبال قدرت و رزولوشن و فریم ریته، میره Series X میخره.
    [QUOTE=”Z-fan, post: 4844554, member: 97953″]
    آآآ… 😀
    این جا مجبورم یخورده گوز رو به شقیقه ربط بدم 😀

    Doom Eternal امسال روی همه پلتفرم های ممکن عرضه شد… از PS4 تا XOne X و حتی استیدیا و سوییچ…
    به نظرت لید پلتفرم چی بود؟ استیدیا؟ سوییچ؟ نه دیگه 😀 صرف تعداد نقدها بخوایم بریم، لید پلتفرم PC بود 😀 قویترین پلتفرم ممکن بعد پورت شده به بقیه کنسول ها (ممکنه حرفم اشتباه باشه… ولی احتمال زیاد لید پلتفرم همون PC ـه طبق شواهد) هنوزم داره واسه سوییچ که ضعیف ترین کنسوله پورت میشه.

    این مثالی که میزنم عملا میزنه چیزی که میگی رو نقض می کنه. بازی بتسدا بر اساس قویترین پلتفرم حال حاضر داره توسعه پیدا می کنه! و ضعیف ترین پلتفرمی هم که داره بهش پورت میشه به هیچ وجه پلتفرم مهجوری نیست… سوییچه! داره عین برق میفروشه. که یعنی همچین تابویی که میگی رو نداریم که حتما همه چیز باید بر مبنای ضعیف ترین کنسول ساخته شه. عمرا اگه Doom Eternal براساس سخت افزار سوییچ از اول داشته ساخته میشده 😀
    مثال من یه مشکل خاصی که داره اینه که همه بازی ها برای سوییچ پورت نمیشن مسلما. ولی همه بازی های نسل بعدی باید واسه XSS پورت شن.
    که خب. وجه شباهت تو معماری و داشتن SSD و CPU و نوع پردازش گرافیکی و چیپ ری تریسینگ بین دو تا کنسول عملا کاری می کنه که این امر ممکن بمونه. مگه مایکروسافت به سرش بزنه یه بازی روی XSX بزنه که از تک تک اون 12 ترافلاپس لعنتی کنسول تا تهش واسه پردازش فقط 1080p/30fps استفاده کنه. من نمیدونم اون بازی چه غولیه 😀 ولی آره اون موقع پوست XSS کنده است… 😀
    تا اون موقع راحت میتونن XSX رو لید پلتفرم و شوکیس گرافیکی بازی هاشون قرار بدن و رو XSS بزنن تو سر فریم ریت و رزولوشن بازی ها
    [/QUOTE]
    مثال خوبی نبود چون Doom Eternal هنوز واسه سوییچ عرضه نشده و بعد از تاخیر بدون تاریخی که زدن، هیچ خبری از این نسخه نشده هنوز…جالبم اینه که وظیفه‌ی پورت کردنش رو به یه استدیوی دیگه (Panic Button) سپردن که تخصصش همین پرت کردن بازیا هستش. بنابراین کار ساده‌ای نیست اصلا و باید حتما بازی از همون ابتدا با توجه به محدودیت‌های سیستم ضعیف‌تر ساخته بشه وگرنه پورت کردنش خیلی کار سختی میشه.

  106. [QUOTE=”omid0, post: 4844581, member: 152507″]
    یه سوال
    Flight Simulator فقط از cold storage استفاده می کرد ؟ استفاده دیگه ای از cold نمی کرد؟
    [/QUOTE]

    منظورتون cloud؟
    فلایت سیمولیتر از cloud واس پردازش استفاده می کرد که بحثش متفاوته.
    Cold storage به معنی حافظه ای که نمی شه به صورت on demand ازش استفاده کرد. یعنی یه هارد اکسترنال معمولی وصل کنین به کنسول، بازی رو توش کپی کنین. نمی شه از رو اون هارد بازی اجرا شه، ولی می تونین دوباره رو ssd کپیش کنین که قابل اجرا بشه. (تو یه بازی ۵۰ گیگ مثلا ۱۰ دقیقه طول بکشه در حالی که دانلود با اینترنت ما چندین ساعت) بیشتر وقتی به درد می خوره که یه بازی رو قرار نیست مدتی بازی کنین.

  107. برید دعا کنید کلا برسه به ایران سال اول. همه دارن توی era و فروم های مختلف میگن با با این قیمت یکدونه نمیمونه تو فروشگاه ها. حتی اونایی که طرف ایکس باکس نمی اومدن هم میگن به خاطر قیمت و گیم پس میخریم.

    دقت کنید همین الان از PS4PRO ایی که چندین برابر قوی تره ارزون تره.

  108. [QUOTE=”ULTIMATE TEAM, post: 4844578, member: 50626″]
    از همون اول که اسپنسر مصاحبه می‌کرد ساتیا نادلا برای قیمت گذاری بهش اختیار تام داده معلوم بود چه نقشه شومی داره برای قیمت گذاری، بدجور توپ رو فرستادن توی زمین سونی، اون سری اس توی ایران گیم چنجر هست و میتونه حماسه 360 رو زنده کنه و بشه کنسول محبوب در ایران
    [/QUOTE]
    آخ گفتی …
    اون زمان کنسول هک شد محبوبیتش تو ایران چندبرابر …
    الآن اگه با گلد رایگان و گیم پس عرضه بشه رسما همون داستان تکرار میشه

  109. [QUOTE=”hercule-poirot, post: 4844540, member: 10915″]
    البته سهیل با حذف duplicate assets به طور کلی رو هر ۲ کنسول و به کار گیری smart delivery که می تونه تکسچر های حجیم 4k رو دانلود نکنه، حجم بازی ها رو S کمتر از X.
    البته می شه از cold storage هم استفاده کرد‌ که نیاز به دانلود نباشه.
    [/QUOTE]
    یه سوال
    Flight Simulator فقط از cold storage استفاده می کرد ؟ استفاده دیگه ای از cloud نمی کرد؟

  110. از همون اول که اسپنسر مصاحبه می‌کرد ساتیا نادلا برای قیمت گذاری بهش اختیار تام داده معلوم بود چه نقشه شومی داره برای قیمت گذاری، بدجور توپ رو فرستادن توی زمین سونی، اون سری اس توی ایران گیم چنجر هست و میتونه حماسه 360 رو زنده کنه و بشه کنسول محبوب در ایران

  111. وقتی اختلاف gpu و رم زیاد باشه این میشه دقیقا همون بسته شدن دست و پای مایکروسافت استودیو زمانی که قرار لول دیزاین و ابجکت طراحی کنه . چون متعهد هست که کنسول ضعیف تر هم باید اجرا کنه این گیمی که داره میسازه . اما قطعا فریم و رزولوشن بالاتری رو واسه ایکس تحویل میده . خیلی چیز ساده ای مشخصا محدودیت ایجاد میکنه برای سازنده .

  112. دوستان نگران این نباشن با وجود کنسول ضعیفتر قدرت گرافیکی سری اکس به هدر بره یا سری اس از نظر گرافیکی ضعیف باش. مخصوصا که هدفش 1080 هست که قدرتش رو کاغذ بیشتر از کافی هم هست. همیشه دانگرید کردن خیلی راحت تره. مطمعن باشید فرست پارتی ها قشنگ قدرت جفت کنسول ها رو به نحو احسن استفاده میکنن. ترد بازیها هم استودیوهای معروف مطمعنا پورت مناسبی برای سری اس محیا میکنن میمونه چندتا استودیویی که کلا از نظر فنی تبحر خاصی ندارن شاید این دسته نتونن از سری اس بهینه استفاده کنن ولی اکثر استودیوها میتونن بهینه از این کنسول استفاده کنن. من خودم اگه تیوی 4K نداشتم 100 درصد همین سری اس رو میگرفتم کنار PS5 ولی چون 4K دارم انتخاب اولم سری اکس هست. سری اس صد در صد کنسول عالی ای هست برای شروع نسل بعد.

  113. اختلاف سخت افزاریش با سری ایکس در gpu و رم هست که کم هم نیست به هیچ وجه. منتهی اختلاف توان پردازشی مورد نیاز بین 1080p-1440P و 4k هم به شدت زیاده.

    همون اختلافی که PS4 و وان ایکس تقریبا داشتن را الان سری اس و سری ایکس دارن. همون اختلاف گرافیکی که وجود داشت را هم خواهیم دید.

  114. [QUOTE=”Z-fan, post: 4844562, member: 97953″]
    میگم… اگه سخت افزار کنسول همونی باشه که لیک شده باشه، نباید این چیزها دچار تغییر شن تو هر نوع پورتی

    تو میگی اینا باید به کنسول ضعیف تر تعهد داشته باشن دیگه 😀
    من یه مثال آوردم که اصن این جوری نبود 😀 همین
    [/QUOTE]
    سلطان قیاست اشتباه خوب 😀 این ربطی به مثالی که زدم نداره . باید اختلاف سخت افزاری کم باشه و به قول خودت لیک ها درست باشه . اگر زیاد باشه نکته خوبی نیست واسه استودیو های مایکروسافت .

  115. [QUOTE=”Kiami, post: 4844557, member: 54908″]
    قیاس سخت افزار های مختلف pc با کنسول هیچ ربط مفهومی به داستان کنسول ضعیف تر نداره . چون اساسا تعهدی که از سوی شرکت سازنده یه کنسول وجود داره در سیستم های ازاد و دلخواهی که ملت pc باز دارن اصلا وجود نداره .
    در نتیجه این تعهد باعث میشه یه استودیو وقتی قرار یه گیمی بسازه بر اساس مینیموم سیستم موجودی که در قبال مشتری ها بهشون داره ابجکت و لول دیزاین و …طراحی کنه . به عنوان مثال دو تا halo که نمیشه ساخت . بازی ساخته میشه و یه سری چیز ها
    مثل فریم بهتر و رزولوشن بالاتر میره واسه کنسول قوی تر ، حالا اگر این اختلاف سخت افزاری زیاد باشه باعث میشه سازنده که مجبوره به خاطر تعهدش نیم نگاهی هم به کنسول ضعیف تر داشته باشه دست و پاش بسته بشه .
    البته تا اومدن مشخصات دقیق سخت افزاری کنسول ۳۰۰ دلاری قطعا نظر قطعی نمیشه داد .

    [USER=97953]@Z-fan[/USER]

    این چیزایی که گفتی هیچ ربطی به حرف های من نداشت حاجی 😀 من بحثم تعداد نقد و بازی مولتی پلتفرم نیست اصلا .
    [/QUOTE]

    این بیشتر شبیه سویچ داک و پرتبله تا یه کنسول ضعیف تر و یه کنسول قویتر.
    قسمتای مهم کنسول (برای لاجیک بازی مثلا) با سری اکس باید برابری کنه یا فوق العاده نزدیکش باشه که یحتمل هست.
    صرفا از نظر گرافیکی پایینتره که با دستکاری سایه و رزولوشن و فریمریت اوکی میشه. دقیقا مثل سویچ.

  116. [QUOTE=”Z-fan, post: 4844562, member: 97953″]
    میگم… اگه سخت افزار کنسول همونی باشه که لیک شده باشه، نباید این چیزها دچار تغییر شن تو هر نوع پورتی
    [/QUOTE]
    این شد حرف حسابی الان، اونهمه نوشتی من اینو توش ندیدم والا 😀 منم از اولین کامنت اینو گفتم اگر اختلاف سخت افزاری کم باشه اصلا و ابدا مشکلی پیش نمیاد که هیچ برگ برنده مایکروسافتم میتونه باشه. منتهی با توجه به قیمتش خیلی رویایی ولی اگر واقعا بتونه با این قیمت سخت افزار خوبم بده من شخصا لذت میبرم از این حرکت پشم سوز !:D

  117. [QUOTE=”Kiami, post: 4844557, member: 54908″]
    در نتیجه این تعهد باعث میشه یه استودیو وقتی قرار یه گیمی بسازه بر اساس مینیموم سیستم موجودی که در قبال مشتری ها بهشون داره ابجکت و لول دیزاین و …طراحی کنه . به عنوان مثال دو تا halo که نمیشه ساخت . بازی ساخته میشه و یه سری چیز ها
    [/QUOTE]

    میگم… اگه سخت افزار کنسول همونی باشه که لیک شده باشه، نباید این چیزها دچار تغییر شن تو هر نوع پورتی

    [QUOTE]
    این چیزایی که گفتی هیچ ربطی به حرف های من نداشت حاجی 😀 من بحثم تعداد نقد و بازی مولتی پلتفرم نیست اصلا .
    [/QUOTE]

    تو میگی اینا باید به کنسول ضعیف تر تعهد داشته باشن دیگه :دی
    من یه مثال آوردم که اصن این جوری نبود :دی همین

  118. قیاس سخت افزار های مختلف pc با کنسول هیچ ربط مفهومی به داستان کنسول ضعیف تر نداره . چون اساسا تعهدی که از سوی شرکت سازنده یه کنسول وجود داره در سیستم های ازاد و دلخواهی که ملت pc باز دارن اصلا وجود نداره .
    در نتیجه این تعهد باعث میشه یه استودیو وقتی قرار یه گیمی بسازه بر اساس مینیموم سیستم موجودی که در قبال مشتری ها بهشون داره ابجکت و لول دیزاین و …طراحی کنه . به عنوان مثال دو تا halo که نمیشه ساخت . بازی ساخته میشه و یه سری چیز ها
    مثل فریم بهتر و رزولوشن بالاتر میره واسه کنسول قوی تر ، حالا اگر این اختلاف سخت افزاری زیاد باشه باعث میشه سازنده که مجبوره به خاطر تعهدش نیم نگاهی هم به کنسول ضعیف تر داشته باشه دست و پاش بسته بشه .
    البته تا اومدن مشخصات دقیق سخت افزاری کنسول ۳۰۰ دلاری قطعا نظر قطعی نمیشه داد .

    [USER=97953]@Z-fan[/USER]

    این چیزایی که گفتی هیچ ربطی به حرف های من نداشت حاجی 😀 من بحثم تعداد نقد و بازی مولتی پلتفرم نیست اصلا .

  119. [QUOTE=”Kiami, post: 4844501, member: 54908″]
    این قسمت حرفت که ویرایش کردی و جدید اضافه کردی اشتباهه :Dببین مایکروسافت استودیو وقتی بازی میسازه بر اساس تمام پلتفرم های نسل بعدی این شرکت این کارو میکنه . وقتی شما دو تا کنسول داری قوی و ضعیف تر ، نمیتونی بیس کار و لید پلتفرم رو اون کنسول قوی تر قرار بدی . باید لید پلتفرم کنسول ضعیف تر باشه تا برای اجرای بازی ها به مشکل نخورن . حالا اگه این وسط اختلاف سخت افزاریزیاد باشه این اختلاف زیاد دست و پای اون کنسول قوی تر رو میبنده . اصلا امکان پذیر نیست شما کنسول قوی تر رو لیدر کنی و کنسول ضعیفه رو نبینی ! بیس و پایه باید ضعیف ترین باشه .
    [/QUOTE]

    آآآ… 😀
    این جا مجبورم یخورده گوز رو به شقیقه ربط بدم 😀

    Doom Eternal امسال روی همه پلتفرم های ممکن عرضه شد… از PS4 تا XOne X و حتی استیدیا و سوییچ…
    به نظرت لید پلتفرم چی بود؟ استیدیا؟ سوییچ؟ نه دیگه 😀 صرف تعداد نقدها بخوایم بریم، لید پلتفرم PC بود 😀 قویترین پلتفرم ممکن بعد پورت شده به بقیه کنسول ها (ممکنه حرفم اشتباه باشه… ولی احتمال زیاد لید پلتفرم همون PC ـه طبق شواهد) هنوزم داره واسه سوییچ که ضعیف ترین کنسوله پورت میشه.

    این مثالی که میزنم عملا میزنه چیزی که میگی رو نقض می کنه. بازی بتسدا بر اساس قویترین پلتفرم حال حاضر داره توسعه پیدا می کنه! و ضعیف ترین پلتفرمی هم که داره بهش پورت میشه به هیچ وجه پلتفرم مهجوری نیست… سوییچه! داره عین برق میفروشه. که یعنی همچین تابویی که میگی رو نداریم که حتما همه چیز باید بر مبنای ضعیف ترین کنسول ساخته شه. عمرا اگه Doom Eternal براساس سخت افزار سوییچ از اول داشته ساخته میشده 😀
    مثال من یه مشکل خاصی که داره اینه که همه بازی ها برای سوییچ پورت نمیشن مسلما. ولی همه بازی های نسل بعدی باید واسه XSS پورت شن.
    که خب. وجه شباهت تو معماری و داشتن SSD و CPU و نوع پردازش گرافیکی و چیپ ری تریسینگ بین دو تا کنسول عملا کاری می کنه که این امر ممکن بمونه. مگه مایکروسافت به سرش بزنه یه بازی روی XSX بزنه که از تک تک اون 12 ترافلاپس لعنتی کنسول تا تهش واسه پردازش فقط 1080p/30fps استفاده کنه. من نمیدونم اون بازی چه غولیه 😀 ولی آره اون موقع پوست XSS کنده است… 😀
    تا اون موقع راحت میتونن XSX رو لید پلتفرم و شوکیس گرافیکی بازی هاشون قرار بدن و رو XSS بزنن تو سر فریم ریت و رزولوشن بازی ها

  120. [QUOTE=”Soheil, post: 4844534, member: 3189″]
    همه چیز سری اس عالیه به جز حافظه که با توجه به دیجیتالی بودنش من تو ذوقم خورد . البته باید یادمون باشه که مال فایو هم 825 تاست.

    به نظر میاد بازار خیلی خیلی خوبی بتونه داشته باشه. برا ایران را هم که از الان معلومه قبضه میکنه.

    هرکس بخاد 4K و بهترین تنظیمات و بهترین کیفیت را روی بازی های مولتی تجربه کنه میره سراغ سری ایکس. کسایی مثل من که زیاد دیگه بازی نمیکنن یا نمیخان زیاد هزینه کنن میرن سراغ سری اس.
    [/QUOTE]

    البته سهیل با حذف duplicate assets به طور کلی رو هر ۲ کنسول و به کار گیری smart delivery که می تونه تکسچر های حجیم 4k رو دانلود نکنه، حجم بازی ها رو S کمتر از X.
    البته می شه از cold storage هم استفاده کرد‌ که نیاز به دانلود نباشه.

  121. [QUOTE=”Soheil, post: 4844534, member: 3189″]
    همه چیز سری اس عالیه به جز حافظه که با توجه به دیجیتالی بودنش من تو ذوقم خورد . البته باید یادمون باشه که مال فایو هم 825 تاست.

    به نظر میاد بازار خیلی خیلی خوبی بتونه داشته باشه. برا ایران را هم که از الان معلومه قبضه میکنه.

    هرکس بخاد 4K و بهترین تنظیمات و بهترین کیفیت را روی بازی های مولتی تجربه کنه میره سراغ سری ایکس. کسایی مثل من که زیاد دیگه بازی نمیکنن یا نمیخان زیاد هزینه کنن میرن سراغ سری اس.
    [/QUOTE]
    :Dمایکرو اگه جا داشت یکم دیگه سر استوریج ضرر میداد ، 1 ترابایتش میکرد ولایتش رو برما تمام میکرد:D

  122. همه چیز سری اس عالیه به جز حافظه که با توجه به دیجیتالی بودنش من تو ذوقم خورد . البته باید یادمون باشه که مال فایو هم 825 تاست.

    به نظر میاد بازار خیلی خیلی خوبی بتونه داشته باشه. برا ایران را هم که از الان معلومه قبضه میکنه.

    هرکس بخاد 4K و بهترین تنظیمات و بهترین کیفیت را روی بازی های مولتی تجربه کنه میره سراغ سری ایکس. کسایی مثل من که زیاد دیگه بازی نمیکنن یا نمیخان زیاد هزینه کنن میرن سراغ سری اس.

  123. [QUOTE=”hercule-poirot, post: 4844470, member: 10915″]
    خب پیشبینی تفاوت ۲۰۰ دلاری من هم مثل اینکه درست بود. 😀
    قیمت گذاری عالی بوده. مایکروسافت داره ضرر زیادی می ده احتمالا رو هر ۲ کنسول.
    ببنیم سونی چه جوابی داره.
    [/QUOTE]
    اشکال ندارد این شرکت آنقدر پولدار هست زیاد برای مهم نباشه ضرر سخت افزاری فکر کنم برنامه دارن از طریق فروش نرم افزاری جبران کنن

  124. همه بازی های که واس xbox عرضه می شن رو رینج متفاوتی از pc ها باید اجرا بشن. این یعنی هزار تا کانفیگ مختلف‌.
    Series S هم یه کانفیگ دیگس.
    این بحث بیس پلتفورم و این صحبتا واس نسل ۷ که معماری کنسول ها با PC تفاوت های عمده داشت‌.

  125. دوستان چرا اذیت میکنید خودتونو؟
    دیجیتال فاندری هم گفت سری اس با فرض درستی مشخصات لیک شده میتونه بازی های نسل بعدو رورزولوشن ۱۰۸۰ یا ۱۴۴۰ اجرا کنه.

    لیدپلتفرمم سری اکسه و بعدا دانگرید میکنن برا سری اس.
    دانگرید کردن هم راحت تره برا دولوپر ها تا برعکسش.

    خلاصه خیلی ذهنتونو مشغول نکنید. به زودی میبینید که جریان چطوری پیش میره.

  126. [QUOTE=”Z-fan, post: 4844311, member: 97953″]

    اگه بخوام خلاصه توضیح بدم سر XOne قضیه این بود که تو داری Xone میگیری که Xone X کنسول قویتریه ازش
    این جا این جوریکه تو داری XSX میگیری که XSS کنسول ضعیف تریه ازش
    خیلی شبیه هم اند
    ولی کلی فرق دارند تو مارکتینگ و نحوه تعامل مخاطب و منتقدها با قضیه
    [/QUOTE]
    این قسمت حرفت که ویرایش کردی و جدید اضافه کردی اشتباهه :Dببین مایکروسافت استودیو وقتی بازی میسازه بر اساس تمام پلتفرم های نسل بعدی این شرکت این کارو میکنه . وقتی شما دو تا کنسول داری قوی و ضعیف تر ، نمیتونی بیس کار و لید پلتفرم رو اون کنسول قوی تر قرار بدی . باید لید پلتفرم کنسول ضعیف تر باشه تا برای اجرای بازی ها به مشکل نخورن . حالا اگه این وسط اختلاف سخت افزاریزیاد باشه این اختلاف زیاد دست و پای اون کنسول قوی تر رو میبنده . اصلا امکان پذیر نیست شما کنسول قوی تر رو لیدر کنی و کنسول ضعیفه رو نبینی ! بیس و پایه باید ضعیف ترین باشه .

  127. واقعا طراحی زشتی داره اون دایره وسط منو یاد بلندگوهای چینی درجه هزار تو بازار ایران میندازه! درسته مایکروسافت زده تو کار سادگی ولی این دیگه نوبره برای خودش…

    قیمتش خوبه دمش گرم، مبارک طرفداراش
    اینقدر نگران واسطه و خرید نباشید از سایت jd بخرید با قیمت یوان روز 60 روزه میرسه

  128. دقیقا من هم به سیستم بستن برای نسل بعدی فکر میکردم ولی وقتی این قیمت 300 دلاری و ایکس باکس لایو مجانی رو میبینم و یه نگاهی به جیب مبارک انتخاب کاملا اقتصادی و به صرفه ای میتونه باشه. جدا ایکس باکس لایو مجانی؟ 😀

    نمیدونم دیگه چند برابر قیمت داخل ایران بفروشن ولی واقعا حاضرم یه صندوقی چیزی راه بندازیم دونیت کنیم به یکی پول خیلی خوبی بدیم از عراقی جایی برامون بیاره 😀 به چه بدبختی افتادیم واقعا. چون شک ندارم خودمون هزینه سفر کنیم بریم بخریم بیایم ارزون تر درمیاد تا اینکه بریم از توپخونه بخریم.

  129. 300 دلار مفت مفت. انصافا دم مایکرو گرم . قسطیش منو کشته ولی حیف تو ایران که نمیشه .حیف که قیمت دلار تو این بهشت گمشده نابسامانه . ولی بازم بهترین اپشن برای کسایی که میخوان نسل بعد بازی کنن. قیمت سری اکس هم انصافا خوبه. ما که 99 درصد همون سری اکس رو میگیریم. ایشالله همه بتونن نسل بعد مثل این نسل گیم های مورد علاقشون رو بازی کنن

  130. سری S با این قیمت احتمالا بهترین گزینه باشه برای کسایی که میخوان بدون تعصب و پُز دادن بازی کنند. قیمتش بی نهایت معقوله البته همین قیمت هم وقتی وارد اینجا بشه چند 10 برابر میشه، ولی بازم برای کسی که میخواد بازی کنه بهترین گزینه ممکنه.

    یه کیس که “فقط” بتونه بازی های نسل بعد رو تا حداقل 5 سال آینده اجرا کنه بعید میدونم کمتر 40 تومن در بیاد. سری X و PS5 هم احتمالا قیمتشون 150 تا 200 دلار بیشتر از سری S باشه، از طرف دیگه وقتی بیان میشن پرچم دار نسل بعد و برچسب قیمتی که اینجا روشون میخوره غیر قابل تصوره.

    در کل به نظرم به دور از تعصب برای کسی که میخواد بازی کردن رو از تفریحات خودش حذف نکنه انتخاب معقولیه.

  131. [QUOTE=”Akiba, post: 4844406, member: 31999″]
    البته به نظرم این قضایا ممکنه یکم بستگی به میزان فروش هم داشته باشه

    یعنی اگر XSS با فاصله زیادی از XSX فروشش بیشتر باشه، اصولا باید به قشر بزرگ تر اهمیت بیشتری داده بشه

    البته حالا کنسول باید بیاد ببینیم چی به چیه و چقدر تفاوت دارن تو گرافیک، شاید هم اونقدر فاصله ای نبود و مشکلی به هم نزد اصلا و همون حالت ایده آلی که MS مد نظرش هست اتفاق بیفته
    [/QUOTE]
    هبچ ارتباطی نداره
    دانگرید کردن کار ساده تریه کلا.
    لید پلتفرم همیشه سری اکسه و خیلی ساده بازی رو برای سری اس اپتیمایز میکنن.

    کلا یه اپشن جداگانه است. قرار نیست جای چیزی رو پر کنه یا به چیزی اسیب بزنه.

  132. [QUOTE=”Z-fan, post: 4844311, member: 97953″]
    نه دیگه… معنی میده. اصن سر همین دارن میفروشن اینو. که مطمئن باشن تو سر مشتری فرو رفته که کنسول ضعیف تر رو داره می گیره.
    اول نسل که بعید میدونم مشکلی پیش بیاد
    تازه اگه اون سخت افزاری که لیک کردن درست باشه کلا نباید مشکل حادی خارج از فریم ریت و رزولوشن پایین تر وجود داشته باشه برای XSS
    تهش نیمه دوم نسله که اون پدیده ای که میگی پیش میاد. که میگم وقتی کمپین تبلیغاتی کنسول برمبنای XSX ـه، همچین اختلاف پرفورمنسی تو بازی ها اون قدر سر و صدا ایجاد نمی کنه. مگه این که رسما بازی روی XSS خراب و Broken باشه به اصطلاح. که میگم… بعیده!

    ===

    اگه بخوام خلاصه توضیح بدم سر XOne قضیه این بود که تو داری Xone میگیری که Xone X کنسول قویتریه ازش
    این جا این جوریکه تو داری XSX میگیری که XSS کنسول ضعیف تریه ازش
    خیلی شبیه هم اند
    ولی کلی فرق دارند تو مارکتینگ و نحوه تعامل مخاطب و منتقدها با قضیه
    [/QUOTE]
    البته به نظرم این قضایا ممکنه یکم بستگی به میزان فروش هم داشته باشه

    یعنی اگر XSS با فاصله زیادی از XSX فروشش بیشتر باشه، اصولا باید به قشر بزرگ تر اهمیت بیشتری داده بشه

    البته حالا کنسول باید بیاد ببینیم چی به چیه و چقدر تفاوت دارن تو گرافیک، شاید هم اونقدر فاصله ای نبود و مشکلی به هم نزد اصلا و همون حالت ایده آلی که MS مد نظرش هست اتفاق بیفته

  133. [QUOTE=”only sony, post: 4844398, member: 59508″]
    ولی علی قیمت سری ایکس تایید نکردن، اون هنوزم قطعی نیست قیمتش. :-”
    در مورد قیمت ps5 واقعا هیچ چیز مشخص نیست ، شایعه ها میگن ۳۹۹ الی ۴۹۹ قیمت دو مدلشه. ولی به زودی همه چیز مشخص میشه
    [/QUOTE]

    قیمت سری اکس آره عجیب بود ولی خب یک چیزی هم هست، باید برای اونت دیجیتالی که اگر دیگه در کار باشه یک محتوایی نگه میداشتند مثل همین طرح خرید اقساطی

    ولی حرف من اینکه سونی اگر یکی از مدل هاش (دیجیتال) 400 دلار و این رقم ها بود! تا الان اعلام کرده بود و برای Xbox نیازی نبود صبرکنه. الان خودت به عنوان پلی استیشن فن عدد ایده آل تری از 400 دلار برای نسل جدید پلی استیشن انتظار داشتی که معرفی نشده تا الان؟ واقعا انتظار داشتید سونی پلی استیشن 5 رو ارزونتر از زمان عرضه حتی PS4 بده؟! قطعا خیر

    حالا ممکنه با این اعلام رقم سونی مدل دیجیتال رو حتی شده با ضرر به نزدیک 400 دلار برسونه و تو گزارش های مالی بعد از عرضه مشخص میشه

  134. [QUOTE=”Ali Venom, post: 4844394, member: 97585″]
    1% سونی پلی استیشن 5 مدلی زیره 500 دلار داشت به نظرم تا الان ده بار معرفی کرده بود و مزایای تزریق پول پیشفروش ها بهره میبرد! PS4 با قیمت 400 دلاری بازار رو راحت بدست گرفت و یک افزایش قیمت صددلاری برای نسل جدید و مخاطب های پلی استیشن انچنان چیزه غیر قابل قبولی نبوده و نیست!!

    به نظرم هرچی هست ! تا قبل از این قیمت مدلهای پلی استیشن حداقل بالای 500 دلار بودند و باید ببینیم الان چه قیمتی درنظر خواهند گرفت.
    [/QUOTE]
    ولی علی قیمت سری ایکس تایید نکردن، اون هنوزم قطعی نیست قیمتش. :-”
    در مورد قیمت ps5 واقعا هیچ چیز مشخص نیست ، شایعه ها میگن ۳۹۹ الی ۴۹۹ قیمت دو مدلشه. ولی به زودی همه چیز مشخص میشه

  135. 1% سونی پلی استیشن 5 مدلی زیره 500 دلار داشت به نظرم تا الان ده بار معرفی کرده بود و مزایای تزریق پول پیشفروش ها بهره میبرد! PS4 با قیمت 400 دلاری بازار رو راحت بدست گرفت و یک افزایش قیمت صددلاری برای نسل جدید و مخاطب های پلی استیشن انچنان چیزه غیر قابل قبولی نبوده و نیست!!

    به نظرم هرچی هست ! تا قبل از این قیمت مدلهای پلی استیشن حداقل بالای 500 دلار بودند و باید ببینیم الان چه قیمتی درنظر خواهند گرفت.

  136. چه سوپرایزی معرفی کرد!!
    سونی روزای سختی داره، کنسول نسل بعدی فقط 300 دلار!
    با معرفی کارت گرافیک سری 3000 فهمیدم کنسولا بیشتر از 500دلار قیمت نمیخورن حالا باید ببینیم سونی چیکار میکنه ولی معلومه ماکرو دستش بازتره زودتر قیمت داد

  137. نگران نباشید. کنسول قرار نیست جلوی کیفیت بازی های سری اکس رو بگیره. 😀 دانگرید کردن بازی ها هم ۲۰ بار تو ارا بحثش پیش اومد. کار سختی نیست کع تو دست و پا باشه.
    کنسول هم همه مشخصات نسل بعد رو داره جز gpu پس قرار نیست این نسلی حساب شه.

    هرکی هم بالاترین کیفیت و پرفورمنس خواست گزینه سری اکس همیشه براش روی میزه. این صرفا اپشن هارو برا خرید کنسول اضافه کرده. جای کسی رو تنگ نکرده.

  138. [QUOTE=”Kiami, post: 4844306, member: 54908″]
    اخه الان مشکل اینجاست اگه قراره این پلتفرم ضعیف تر همه بازی ها نسل بعدو اجرا کنه باید بازی ها بر اساس توانایی سخت افزاری این کنسول ساخته بشن . در نتیجه معنی نمیده پلتفرم قوی تر لیدر بشه و اون ضعیف تره نتونه فلان بازی رو درست و حسابی اجرا کنه ! مگر این اختلاف سخت افزاری خیلی خیلی کم و در حد رزولوشن باشه که با توجه به اختلاف قیمت بعیده واقعا . هر چند باید تا معرفی رسمی خود مایکرو و اطلاعات دقیق تر صبر کرد .
    [/QUOTE]

    نه دیگه… معنی میده. اصن سر همین دارن میفروشن اینو. که مطمئن باشن تو سر مشتری فرو رفته که کنسول ضعیف تر رو داره می گیره.
    اول نسل که بعید میدونم مشکلی پیش بیاد
    تازه اگه اون سخت افزاری که لیک کردن درست باشه کلا نباید مشکل حادی خارج از فریم ریت و رزولوشن پایین تر وجود داشته باشه برای XSS
    تهش نیمه دوم نسله که اون پدیده ای که میگی پیش میاد. که میگم وقتی کمپین تبلیغاتی کنسول برمبنای XSX ـه، همچین اختلاف پرفورمنسی تو بازی ها اون قدر سر و صدا ایجاد نمی کنه. مگه این که رسما بازی روی XSS خراب و Broken باشه به اصطلاح. که میگم… بعیده!

    ===

    اگه بخوام خلاصه توضیح بدم سر XOne قضیه این بود که تو داری Xone میگیری که Xone X کنسول قویتریه ازش
    این جا این جوریکه تو داری XSX میگیری که XSS کنسول ضعیف تریه ازش
    خیلی شبیه هم اند
    ولی کلی فرق دارند تو مارکتینگ و نحوه تعامل مخاطب و منتقدها با قضیه

  139. [QUOTE=”Z-fan, post: 4844302, member: 97953″]
    فکر نکنم
    لید پلتفرم به وضوح XSX ـه.(حداقل طیق هر متریال تبلیغاتی ای که نشون دادن همچین چیزیه) همه چیز احتمالا برای XSS داون گرید میشه تا برعکسش که برای XSX آپگرید شن
    راه حل بهتری هم هست برای پیشروی تو نسل بعد. بالاخره پرچم دار اصلی مایکروسافت XSX ـه و اینا نمیخوان بلای One و One X سرشون بیاد دوباره
    [/QUOTE]
    اخه الان مشکل اینجاست اگه قراره این پلتفرم ضعیف تر همه بازی ها نسل بعدو اجرا کنه باید بازی ها بر اساس توانایی سخت افزاری این کنسول ساخته بشن . در نتیجه معنی نمیده پلتفرم قوی تر لیدر بشه و اون ضعیف تره نتونه فلان بازی رو درست و حسابی اجرا کنه ! مگر این اختلاف سخت افزاری خیلی خیلی کم و در حد رزولوشن باشه که با توجه به اختلاف قیمت بعیده واقعا . هر چند باید تا معرفی رسمی خود مایکرو و اطلاعات دقیق تر صبر کرد .

  140. [QUOTE=”Kiami, post: 4844300, member: 54908″]
    باید منتظر اومدن اطلاعات سخت افزاری دقیقتر مدل s باشیم . اگه اختلاف قدرت سخت افزاری نسخه s زیاد باشه که اصلا به نفع مایکروسافت نیست. چون طبعا باید لید پلتفرم اون بشه و در نتیجه عملا قدرت پلتفرم قوی تر حیف و میل میشه .
    [/QUOTE]

    طبق اطلاعات CPUش از PS5 هم قوی تره

  141. [QUOTE=”Kiami, post: 4844300, member: 54908″]
    باید منتظر اومدن اطلاعات سخت افزاری دقیقتر مدل s باشیم . اگه اختلاف قدرت سخت افزاری نسخه s زیاد باشه که اصلا به نفع مایکروسافت نیست. چون طبعا باید لید پلتفرم اون بشه و در نتیجه عملا قدرت پلتفرم قوی تر حیف و میل میشه .
    [/QUOTE]

    فکر نکنم
    لید پلتفرم به وضوح XSX ـه.(حداقل طیق هر متریال تبلیغاتی ای که نشون دادن همچین چیزیه) همه چیز احتمالا برای XSS داون گرید میشه تا برعکسش که برای XSX آپگرید شن
    راه حل بهتری هم هست برای پیشروی تو نسل بعد. بالاخره پرچم دار اصلی مایکروسافت XSX ـه و اینا نمیخوان بلای One و One X سرشون بیاد دوباره

  142. باید منتظر اومدن اطلاعات سخت افزاری دقیقتر مدل s باشیم . اگه اختلاف قدرت سخت افزاری نسخه s زیاد باشه که اصلا به نفع مایکروسافت نیست. چون طبعا باید لید پلتفرم اون بشه و در نتیجه عملا قدرت پلتفرم قوی تر حیف و میل میشه .

  143. طراحی بدی نداره اما آدم رو یاد Adaptive Controller می اندازه! 😀

    [IMG]http://uupload.ir/files/sqw5_xbox-adaptive-controller.jpg[/IMG]

    به نظر خیلی کنسول کوچیک و جمع و جوری هست، قیمت هم که کاملا مناسبه. اگه واقعا بتونه بازی های نسل بعد رو 1080P اجرا کنه، بزرگترین برگ برنده ی مایکروسافت برای نسل بعده.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا