اخبار بازی

شایعه: قیمت پروژه اسکورپیو 400 دلار خواهد بود

از زمانی که مایکروسافت از کنسول بسیار قدرتمند با نام رمز «پروژه اسکورپیو» (Project Scorpio) رونمایی کرد، یک سؤال بسیار مهم در ذهن همه افراد شکل گرفت: قیمت این کنسول چقدر خواهد بود؟ احتمال دارد که قیمت رسمی این کنسول در نمایشگاه E3 سال 2017 به‌طور رسمی معرفی شود؛ ولی انگار قیمت آن توسط یک خرده‌فروش اسپانیایی لو رفته است.

یکی از کاربران توییتر، DesiXBL، تصویری از وب‌سایت اسپانیایی XtraLife منتشر کرده است که در آن تصویر این فروشگاه قیمت پروژه اسکورپیو را 399.99 یورو لیست کرده است. درصورتی‌که این شایعه حقیقت داشته باشد قیمت این کنسول در امریکا 400 دلار خواهد بود. با این‌ وجود باید متذکر شویم که معمولاً خرده‌فروش‌های آنلاین از قیمت‌های جایگزین، قیمتی که بعد از عرضه رسمی محصول با قیمت اصلی جایگزین می‌شوند، برای محصولات آینده خود استفاده می‌کنند تا زمان اعلام رسمی قیمت این کنسول توسط مایکروسافت نمی‌توان به اطلاعات این‌چنینی اعتماد کرد. تصویر قیمت این کنسول در فروشگاه مذکور را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

شایعه: قیمت پروژه اسکورپیو 400 دلار خواهد بود

هرچند ما نمی‌توانیم این شایعه را تأیید کنیم؛ ولی برای یک لحظه فکر کنید قیمت 400 دلار کنسول اسکورپیو صحت داشته باشد. این قیمت شوک زیادی را به این صنعت وارد خواهد کرد. بیشتر تحلیلگران با توجه به اطلاعات منتشر شده درباره این کنسول و قدرت آن و اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K قیمت آن را 500 دلار تخمین زده‌اند. بااین‌حال اگر مایکروسافت بتواند کنسول Scorpio را با قیمت 400 دلار عرضه کند، این قیمت برگ برنده‌ای برای کمپانی در رقابت با رقیبان خود خواهد بود.

در حال حاضر، کنسول پلی‌استیشن 4 در بخش فروش، هرماه در حال پیشی گرفتن از کنسول ایکس باکس One است. اگر مایکروسافت بتواند کنسول ایکس باکس One آپگرید شده با قدرت پروژه اسکورپیو و قیمت پایین به بازار عرضه کند، احتمال اینکه ورق به نفع مایکروسافت برگردد بسیار زیاد است.

موضوع دیگری که مایکروسافت باید برای موفقیت پروژه اسکورپیو در نظر بگیرد این است که باید عناوین فرست-پارتی خود را برای این کنسول بهینه کند. در حال حاضر مایکروسافت بازی‌های انحصاری زیادی برای عرضه در آینده نزدیک ندارد؛ ولی درصورتی‌که مایکروسافت بخواهد به صدر رقابت کنسول‌ها برگردد نیاز به تغییراتی در این بخش دارد.

آیا به نظر شما مایکروسافت می‌تواند این مهم را به انجام برساند و با عرضه پروژه اسکورپیو با قیمت پایین و انتشار بازی‌های انحصاری بیشتر به موفقیت دست پیدا کند؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا