اخبار بازیایکس باکس سری ایکسایکس باکس وان

نگرانی فیل اسپنسر از حضور Amazon ،Google و Facebook در صنعت بازی های ویدئویی

خرید شرکت Activision توسط Microsoft هنوز سرتیتر خبرها است و همه منتظر نحوه‌ی اثر گذاری این خرید بر آینده‌ی صنعت بازی‌های ویدئویی هستند، فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس دیدگاه خودش را درباره‌ی این موضوع به اشتراک می‌گذارد.

Xbox's Phil Spencer

 

در مصاحبه‌ای با The Washington Post، اسپنسر تاثیرات این خرید بزرگ را مطرح می‌کند که یکی از آنها به دست آوردن تعداد زیادی بازی و IP رها شده مانند Guitar Hero و King’s Quest است. همچنین خرید Activision برای مایکروسافت مانند سنگری در مقابل دیگر غول‌‌های فناوری است که دستی در صنعت بازی‌های ویدئویی دارند. بزرگترین خرید تاریخ این صنعت قطعا جایگاه مایکروسافت را به عنوان یک شرکت گیمینگ تثبیت کرده و همچنین ناشر بزرگی مثل Activision را از دیگر شرکت‌های بزرگی که ممکن است چندان به دنبال منفعت صنعت بازی‌های ویدئویی نباشند حفظ می‌کند.

اسپنسر می‌گوید:« Nintendo هیچوقت کاری نمی‌کند که در طولانی مدت به بازی‌های ویدئویی ضربه بزند، چرا که آنها خود در این کسب و کار سهیم هستند، Sony هم از این قاعده مستثنی نیست و من به آنها اعتماد دارم. شرکت Valve هم همین مسیر را پیش گرفته، اما شرکت‌های Google ،Amazon و Meta (شرکت مادر Facebook) رابطه‌ی آشفته‌ای با صنعت بازی‌های ویدئویی دارند. Amazon چندین بازی کنسل شده دارد و حتی بازی New World  بعد از موفقیت ابتدایی‌اش اکنون در تقلا است و شرایط خوبی ندارد. شرکت Meta فقط قصد دارد metaverse را پر از تبلیغ کند و  در عین حال Google حتی نمی‌داند از این صنعت چه چیزی می‌خواهد.»

مایکروسافت قطعا می‌تواند پیشگامی برای metaverse در آینده باشد، چرا که اسپنسر فاش کرد که تیم مدیریت او در حال حاضر از فضاهای مجازی برای اهدافی فراتر از بازی‌ها استفاده می‌کنند. او در ادامه توضیح داد که با تیم بازی Elder Scrolls Online جلسه ای را درون خود بازی برگزار کرده‌اند و صحبت‌ها دقیقا مثل یک تماس تصویری در برنامه Zoom پیش رفته است.

با این وجود، مایکروسافت قطعا پس از به دست آوردن Activision کار سختی پیش رو دارد چرا که این ناشر در چند سال گذشته مشکلات بسیار زیادی داشته و تعداد قابل توجهی از اعضای آن به علت رفتار‌های نامناسب در محیط کار، این شرکت بازی سازی را ترک کرده‌اند. به گفته‌ی Satya Nadella مدیرعامل اجرایی مایکروسافت، بازسازی Activision Blizzard نیازمند کار و اصلاحات قابل توجهی است اما مایکروسافت در خرید‌‌های چند سال اخیرش همواره موفق عمل کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا