اخبار بازی

شایعه: به زودی مدل تمام دیجیتال کنسول Xbox One معرفی می‌شود

کنسول xbox one
ظاهر احتمالی کنسول تمام دیجیتال ایکس باکس وان

طی سال 2018 شایعات مختلفی از سوی منابع معتبر، خصوصاً از سوی افرادی همچون Brad Sams که در زمینه لو دادن اطلاعات مرتبط با شرکت مایکروسافت تبحر خاصی دارد، درباره کنسول جدید شرکت مایکروسافت منتشر شد. برخلاف تصور، این اطلاعات مرتبط با کنسول نسل هشتمی مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان بودند. بر اساس این لیک‌ها، در سه ماه نخست سال 2019 کمپانی برنامه دارد کنسول Xbox One تمام دیجیتال عرضه کند، به این معنا که این مدل توانایی اجرای دیسک‌ها را نداشته و تنها قابلیت دانلود بازی‌ها و سایر نرم‌افزارها را دارد.

حال به گزارش وب سایت Windows Central، این مدل جدید با اسم رمز Maverick شناخته می‌شود و مایکروسافت قصد دارد آن‌را با نام Xbox One S All-Digital Edition روانه بازار کند. کنسول برای عرضه بین اواسط ماه April تا اوایل ماه May سال جاری درنظر گرفته شده و ظاهراً در سرتاسر جهان به صورت همزمان منتشر خواهد شد. این مدل، اولین تلاش کمپانی برای عرضه کنسولی فاقد درایو بلوری خواهد بود و به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد طرفداران خود را به سمت خریدهای دیجیتالی سوق دهد.

با توجه به راه و روش‌های فراوانی که این شرکت پیش روی مصرف کنندگان خود قرار می‌دهد، از ارائه خدمات متنوع با استفاده از Game Pass تا سرویس  گلد و به زودی پروژه مخصوص استریم xCloud (که براساس شایعات به واسطه آن حتی امکان استریم و انجام بازی‌های نسل بعد نیز روی هر دستگاهی ممکن می‌شود) حذف درایو بلوری آسیب چندانی به بازار و مشتریان آن وارد نمی‌سازد. ضمن این که به احتمال زیاد، این کنسول ارزان‌ترین نسخه Xbox One خواهد بود. در دیگر اخبار، منابع «ویندوز سنترال» خبر از توسعه کنسولی تمام دیجیتال با طرح بازی Fortnite داده‌اند و به گفته آن‌ها، این کنسول کاستوم چیزی فراتر از یک باندل ساده خواهد بود.

شروین ژاوه

Nigh is the Time of Madness and Disdain

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا