اخبار بازیایکس باکس سری ایکس

هزینه میلیارد دلاری مایکروسافت برای آوردن بازی‌های تردپارتی روی Game Pass

طبق اعلام فیل اسپنسر، مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت، این کمپانی هرساله 1 میلیارد دلار برای آوردن بازی‌های تردپارتی روی سرویس اشتراکی محبوب خود یعنی Game Pass، هزینه می‌کند.

سرویس گیم‌ پس در چند سال اخیر تبدیل به مرکز توجه و استراتژی‌های مایکروسافت و برند ایکس باکس شده و بخاطر آوردن بازی‌های متعدد تردپارتی (علاوه بر بازی‌های ساخت خود کمپانی) گاها از روز اول عرضه، محبوبیت زیادی دربین گیمرها دارد؛ با این حال تا الان مشخص نشده بود که مایکروسافت چه مقدار برای اضافه کردن این عناوین بزرگ و کوچگ به سرویس خود هزینه می‌کند.

فیل اسپنسر طی مصاحبه‌ای که اخیرا با رسانه Windows Central داشته در این مورد صحبت نموده است. طبق گفته اسپنسر، Game Pass از لحاظ اقتصادی یک سرویس «بادوام» است که برای مایکروسافت «پول درمی‌آورد» و این درحالیست که این شرکت هرساله بیشتر از 1 میلیارد دلار برای بازی‌های تردپارتی سرویس مذکور، هزینه می‌کند.

رئیس ایکس باکس و بخش گیمینگ مایکرسافت گفت: «ما سرویسی داریم که از نظر مالی مقرون به صرفه است، به این معنی که Game Pass درآمدزایی می‌کند. ما پول زیادی را هم وارد این بازار کرده‌ایم، بیش از یک میلیارد دلار در سال برای پشتیبانی از بازی‌های تردپارتی که وارد سرویس ما می‌شوند. چیزی که هم‌اکنون در Game Pass می‌بینیم، سرویسی است که از بزرگترین بازی‌ها تا عناوین مستقل گاها ناشناخته پشتیبانی می‌کند».

در ژانویه سال 2022 بود که تایید شد سرویس Game Pass توانسته به بیش از 25 میلیون مشترک ماهانه برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا