اخبار بازی

ایکس باکس لوازم جانبی و کنترلرهای غیرمجاز را مسدود می کند

 

ظاهراً مایکروسافت قصد دارد از تاریخ 12 نوامبر، لوازم جانبی و کنترلرهای غیرمجاز ثرد پارتی را روی Xbox Series X|S مسدود کند. با این حال، طبق گزارش‌ها، مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای گسترش برنامه ثرد پارتی مورد تایید خود برای کنترلرها است.

این موضوع اولین بار توسط Windows Central گزارش شد، یک دارنده ایکس باکس در بریتانیا هنگام وصل کردن کنترلر ثرد پارتی خود با پیام خطای 0x82d60002 مواجه شد. در این پیام آمده بود: لوازم جانبی متصل مجاز نیست. استفاده از لوازم جانبی غیرمجاز تجربه بازی شما را به خطر می‌اندازد. به همین دلیل، استفاده از لوازم جانبی غیرمجاز از تاریخ 11/12/2023 مسدود خواهد شد.

Window Central همچنین گزارش داد که این ممکن است مربوط به برنامه های مایکروسافت برای گسترش برنامه خود برای کنترلرهای بی سیم ثرد پارتی ایکس باکس باشد. انتشار کنترلرهای بی سیم Xbox برای اشخاص ثالث یک چالش بوده است. این قوانین جدید روی لوازم جانبی غیرمجاز ممکن است به دلیل محتاط بودن مایکروسافت باشد. با استفاده از این لوازم جانبی غیر مجاز، افراد زیادی میتوانند در بازیها تقلب کنند.

حداقل یک تولید کننده، Brook Gaming، اذعان کرده است که برخی از محصولاتش تحت تأثیر این تغییر قرار خواهند گرفت و گفت که در حال کار برای حل این مشکل است. یکی از کاربران در X (که قبلاً توییتر نامیده می شد) نیز اشاره کرد که این سیاست جدید می تواند به رویدادهای بازیهای مبارزه‌ای محلی که روی کنسول های Xbox اجرا می شوند آسیب برساند زیرا برخی از شرکت کنندگان نمی توانند چندین دسته آرکید را خریداری کنند.

تا کنون، مایکروسافت در مورد این موضوع خاص اظهار نظر نکرده است و مشخص نیست که آیا این سیاست را تغییر خواهد داد و یا به آن ادامه میدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا