اخبار بازیایکس باکس سری ایکسایکس باکس وانکامپیوتر

مجموعه Xbox Game Studios مجبور به ساخت بازی‌های لایو سرویس نیست

مت بوتی، رئیس مجموعه Xbox Game Studios در گفته‌های اخیر خود عنوان کرده که استودیوهای داخلی ایکس باکس، هیچ‌گونه مسیر خاصی مبنی بر اینکه همه بازی‌های آن‌ها باید مدام در جریان باشند را دنبال نمی‌کنند. با بازی سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

لوگوی Xbox Game Studios

علی‌رغم برخی شکست‌های بزرگ در عرصه بازی‌های لایو سرویس، بسیاری از کمپانی‌های بزرگ همچنان به‌دنبال کسب موفقیت از این مدل هستند و در فرم‌های مختلفی از آن استفاده می‌کنند. Xbox Game Studios با عملکرد خوب برخی عناوین لایو سرویس خود مانند Sea of Thieves و حتی از حالا Fallout 76، در موقعیت مطلوبی قرار دارد. اما این بدین معنا نیست که همه بازی‌های ایکس باکس به این مدل رو می‌آورند.

مت بوتی، رئیس Xbox Game Studios اخیرا در مصاحبه‌ای با گاردین گفته: «ما هیچ‌گونه مسیر یا دستوری که می‌گوید همه بازی‌ها باید پیوسته و مدام در جریان باشند، نداریم.» او با ذکر مثال مجموعه Psychonauts که به‌زودی نسخه دوم آن منتشر می‌شود، گفت: « ممکن است نسخه سومی از Psychonauts در کار باشد، اما قرار نیست که من به تیم شفر بگویم این بازی را بسازد. با توجه به شناخت بازی‌هایی که او در گذشته خلق کرده، فکر نمی‌کنم شفر عنوانی را بسازد که دارای چند فصل باشد و 5 سال از آن پشتیبانی شود.»

با وجود موفقت عناوینی مانند Sea of Thieves و استفاده کردن Halo Infinite از مدل لایو سرویس، بوتی می‌گوید که ایکس باکس همچنان برای عناوین یک‌پارچه ارزش قائل است: «Sea of Thieves عمر زیادی دارد و بخش چندنفره Halo هم قرار است که بر اساس فرمت فصلی آغاز شود. اما Compulsion Games، استودیوی ما در مونترال، مجبور به ساخت عنوانی که چند فصل یا 6 دی ال سی را در خود جای دهد، نشد. Tell Me Why برای‌مان داستان مهمی بود که می‌خواستیم آن را تعریف کنیم، اما آن‌ها (استودیوی دونتناد) دستور نگرفتند که راهی را برای پیاده کردن قالب فصلی پیدا کنند.»

البته این موضوع در بازی Halo Infinite که با وجود داشتن قالب فصلی، دارای یک بخش کمپین خواهد بود نیز دیده می‌شود. در حال حاضر، استودیوهای ایکس باکس برنامه‌های هیجان‌انگیز زیادی را برای سال‌ها آینده دارند. از Perfect Dark، Avowed و Redfall گرفته تا State of Decay 3 و نسخه بعدی Fable. این در حالی است که شایعاتی نیز در مورد همکاری مایکروسافت با IO Interactive و کوجیما پروداکشنز شنیده می‌شود؛ بنابراین می‌توان به‌راحتی گفت که هم عناوین لایو سرویس و هم عناوین داستانی یک‌پارچه در برنامه‌های مایکروسافت قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا