اخبار بازی

صحبت‌های رئیس Xbox Game Studios پیرامون ریبوت بازی Perfect Dark

بازی Perfect Dark

ریبوت بازی Perfect Dark از جمله شایعاتی بوده که در چند وقت اخیر پیرامون مایکروسافت و استودیوهای زیرمجموعه آن شنیده می‌شد. موضوعی که رئیس Xbox Game Studios نیز در مصاحبه اخیرش به صورت غیر مستقیم اشاراتی به آن داشته است.

مت بوتی (Matt Booty) رئیس Xbox Game Studios در گفتگویی که به تازگی با وبسایت گیم اینفورمر داشته در خصوص مسائل مختلفی پیرامون برند Xbox و بخش گیم مایکروسافت صحبت کرده است. اگرچه مت بوتی به صورت مستقیم درباره IP محبوب استودیو Rare صحبت نکرد اما جزئیاتی درباره راه و روشی که شرکت مایکروسافت اقدام به بازسازی بازی‌های قدیمی می‌کند به اشتراک گذاشت. به جای آن که عوامل اجرایی شرکت بخواهند ریبوت یا بازسازی یک اثر قدیمی را در دستور کار قرار دهند ظاهرا این نوع پروژه‌ها بیشتر براساس علاقه و اشتیاق شخصی سازنده‌ها به وقوع می‌پیوندند. موردی که برای بازی Battletoads در استودیو Dlala Studios و بازی Killer Instinct نیز صدق می‌کند.

اتفاقی که سبب شد شاهد بازگشت بازی Battletoads باشیم بدین شرح بود که برخی از افرادی که در ساخت آن مشارکت داشتند نزد کریگ دانکن (Craig Duncan) رئیس استودیو Rare رفتند و در صحبت با ایشان اظهار کردند که ما رشد و بزرگ شدن خود را هنگام ساخت این بازی به خاطر می‌آوریم و بسیار دوست داریم تا خود نسخه‌ای از آن را بسازیم.

پس از آن کریگ و من، مکالمه‌ای با یکدیگر داشتیم و هر دو از انرژی و علاقه این افراد استقبال کردیم. این از جمله مواردی است که شخصا از آن استقبال می‌کنم. برای مثال اگرچه چند سالی می‌گذرد اما بسیار خوش‌اقبال بودم که با تیمی کار کردم که بازی Killer Instinct را ریبوت کرد. این ریبوت نیز بدین جهت صورت گرفت که انرژی و اشتیاقی برای ساخت آن وجود داشت.

این‌ها مثال‌هایی است که بسیار آن‌ها را دوست دارم و به نظرم نتیجه بهتری نسبت به حالاتی می‌دهد که مثلا یک بازی برای مدت‌هاست که توسط توسعه‌دهنده‌ای ساخته نشده و بنابراین ما ساخت آن را به یک تیم محول کنیم. به نظرم وقتی فردی یک علاقه و اشتیاق شخصی برای اثری دارد، این پروژه درست از آب در خواهد آمد.

پیش از این برخی از شایعات حتی به ساخت ریبوت بازی Perfect Dark توسط استودیو The Coalition که توسعه مجموعه Gears of War را برعهده دارد اشاره می‌کردند. با این حال به نظر می‌رسد تا مدت‌ها خبری از بازسازی یا ریبوت این بازی نخواهیم شنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا