اخبار بازی

تعداد مشترکان سرویس Xbox Game Pass به بیش از 10 میلیون نفر رسید

اخیرا شرکت Microsoft برای اولین بار آمار مشترکان سرویس Xbox Game Pass را اعلام کرده و همانطور که انتظار می‌رفت، این سرویس با موفقیت زیادی همراه بوده است.

سرویس Xbox Game Pass

مایکروسافت به‌تازگی در گزارش مالی سه ماهه سوم سال مالی اخیر، به وضعیت فروش نرم‌افزار و سخت‌افزار خود در طی این مدت پرداخته است. در کنار آمار مشترکین گیم پس، مایکروسافت به عملکرد سرویس‌های دیگری مثل xCloud نیز اشاره کرد.

آقای Satya Nadella (مدیر عامل مایکروسافت) در جلسه سرمایه‌گذاران اعلام کرد که مشترکان سرویس محبوب این روزهای بازی‌های ویدئویی یعنی اکس باکس گیم پس به بیش از 10 میلیون نفر رسیده است. همچنین، در سه ماه اخیر Xbox Live حدود 90 میلیون کاربر فعال داشته که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

در ادامه آقای Nadella کمی در مورد سرویس استریمینگ مایکروسافت یعنی xCloud صحبت کرد. او گفت که این سرویس “چند صد هزار” کاربر فعال دارد. البته این نکته نیز قابل توجه است که سرویس xCloud در حال حاضر در حالت بتا قرار دارد و قرار است تا پایان سال 2020، برای اکثر نقاط دنیا در دسترس قرار بگیرد.

با اینکه رشد اکس باکس گیم پس نقطه روشن این گزارش بود، اما سوددهی سخت‌افزار مایکروسافت با افت 20 درصدی مواجه شده است. مایکروسافت دلیل این امر را کاهش قیمت کنسول‌ها در آستانه ورود به نسل نهم می‌داند. به‌طور کلی، سود بخش بازی‌های ویدئویی مایکروسافت در سه ماهه سوم سال مالی اخیر  2.35 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل، 14 میلیون دلار کمتر است.

در پایان نیز اعلام شد که سود کلی بخش بازی شرکت مایکروسافت نسبت به سال گذشته 1 درصد کاهش یافته اما سوددهی محتویات اکس باکس و سرویس‌های آن با رشد 2 درصدی (33 میلیون دلار) مواجه شده است. به هر حال، مایکروسافت موفقیت‌های خود را با سرویس گیم پس همچنان ادامه می‌دهد. مطمئنا جالب خواهد بود که ببینیم با ورود به نسل نهم و عرضه بازی‌های بزرگی مثل Halo: Infinite در روز اول بر روی این سرویس، آمار مشترکین تا چه مقدار افزایش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا