اخبار بازی

سرویس GAME PASS را برای پلی استیشن و نینتندو عرضه خواهد شد

مدیر ارشد مالی ایکس باکس گفته است که این شرکت در نهایت می خواهد سرویس Game Pass را برای کنسول های پلی استیشن و نینتندو عرضه کند. تیم استوارت به شرکت کنندگان در اجلاس Wells Fargo TMT گفت که هدف نهایی این شرکت این است که تمام محتوا و خدمات خود را به هر نمایشگری که می‌تواند بازیها را نمایش دهد، ارائه کند.

به گفته مدیر اجرایی، این ماموریت به گونه ای طراحی شده است که از بخش بازی مایکروسافت سود بیشتری نسبت به بازار کنسولی کسب کند و این یکی از عوامل محرک خرید 69 میلیارد دلاری شرکت اکتیویژن بلیزارد، خالق Call of Duty، بود که ماه گذشته آن را تکمیل کرد.

استوارت می‌گوید: برای ما، وقتی به کسب‌وکار فکر می‌کنیم، بازی از آنجا که به مایکروسافت و با Activision مربوط می‌شود، اهرم عملیاتی و افزایش حاشیه سود قطعاً بخشی از این پازل است. سپس کاری که انجام می‌دهیم این است که با توسعه‌ی کسب و کار خود در دیگر پلتفرمها به سود بیشتری برسیم، این یعنی تلویزیون‌های هوشمند، یعنی دستگاه‌های تلفن همراه، یعنی آنچه حتی در گذشته به‌عنوان رقبایی مانند پلی‌استیشن و نینتندو فکر می‌کردیم. ما اکنون در پلی‌استیشن و نینتندو فروش بالایی داریم. ما حتی بازیهای خود را به سرویس Nvidia GeForce Now اضافه کردیم.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، قبلاً ابراز تمایل کرده بود که سرویس Game Pass را همه جا عرضه کند، اگرچه او در سال 2020 گفت که سایر پلتفرم‌های رقابتی واقعاً علاقه‌ای به داشتن یک تجربه کامل ایکس‌باکس روی سخت‌افزار خود ندارند. در همان سال، اسپنسر همچنین گفت که مایکروسافت در مقابل رقبای سنتی سونی و نینتندو، به آمازون و گوگل به عنوان رقبای اصلی خود در تجارت بازی نگاه می کند. در صحبت با Protocol، او ادعا کرد که دارندگان پلتفرم ژاپنی برای رقابت از طریق سرویسهای ابری ساخته نشده اند.

اسپنسر گفت: وقتی در مورد نینتندو و سونی صحبت می‌کنید، ما برای آنها احترام زیادی قائل هستیم، اما ما آمازون و گوگل را رقبای اصلی آینده می‌دانیم. این به معنای بی‌احترامی به نینتندو و سونی نیست، اما شرکت‌های بازی سنتی تا حدودی از موقعیت خود خارج شده‌اند. آنها می‌توانند سعی کنند چیزی مثل Azure را ایجاد کنند، اما ما ده‌ها میلیارد دلار در طول سال‌ها در فضای ابری سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. اسپنسر افزود: من نمی‌خواهم بر سر نوع فرمت با آن افراد وارد دعوا شوم، در حالی که آمازون و گوگل بر روی نحوه ارائه بازی به هفت میلیارد نفر در سراسر جهان تمرکز می‌کنند. در نهایت، این هدف صنعت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا