اخبار بازی

فیل اسپنسر: تا ده ها سال دیگر کنسول خانگی همچنان انتخاب اول است

در حالی که سال‌های اخیر شرکت مایکروسافت و دیگر شرکت ها از جمله گوگل و آمازون از پتانسیل تکنولوژی سیستم ابری و نقش عظیم آن‌ در آینده صنعت گیم و سرگرمی سخن می‌گویند، اما به نظر می‌رسد فیل اسپنسر مدیر عامل بخش Xbox شرکت مایکروسافت همچنان کنسول‌های خانگی را اصلی‌ترین پلتفرم برای علاقمندان به بازی‌های ویدیویی می‌داند.

آخرین قسمت از پادکست Game Maker’s Notebook که تد پرایس، مدیر عامل استودیو Insomniac مجری و تهیه کننده آن‌ است همراه بود با حضور فیل اسپنسر و اما بحث مفصلی در خصوص سیستم‌های ابری و تاثیر آن‌ها بر روی آینده صنعت بازی‌ها. در بخشی از این گفت و گو که در ادامه به آن می‌پردازیم فیل اسپنر در مورد آینده کنسول‌های خانگی توضیح می‌دهد.

تد پرایس پرسش خود را این گونه مطرح کرد:

«آیا به زودی جنگ و رقابت کنسول‌های خانگی به جنگ و رقابت سیستم‌های ابری تبدیل خواهد شد؟»

اسپنسر در جواب گفت:

«امیدوارم این گونه نباشه. به این دلیل که سعی می‌کنم از اون قسمت جنگ که تو سوالت مطرح کردی، دوری کنم. ولی در کل فکر می‌کنم دنیایی که در آن مجبور نباشید برای تجربه بازی‌ها یک کنسول یا دیواس خاص را تهیه کنید به صنعت بازی‌ها کمک شایانی خواهد کرد. هر چند منظورم این نیست که اگر کنسول نخرم تو تجربه من از بازی‌ها بدون تاثیر است. بلکه فکر کنم من تا بیش از ده سال آینده یک کنسول خانگی تو خونه خودم دارم که به TV وصل شده و آمادست برای تجربه بازی‌ها و فکر هم می‌ کنم کنسول‌ خانگی بهترین انتخاب برای تجربه بازی‌ها است. به این صورت که بتونم بازی‌هارو تو کنسول خانگی خودم دانلود و بازی کنم. اما اینم در نظر بگیر، بعضی اوقات من خونه و جلوی TV نیستم و دیوایسی هم همراه خودم ندارم که قابلیت اجرای بازی‌‌ها را داشته باشد. و این جاست که سیستم ابری حلال مشکلات است!»

هر چند فیل اسپنسر از کنسولی که احتمالا در سال ۲۰۳۰ با آن بازی خواهد کرد نام نبرد، اما انتظار می‌رود کنسول او در آن زمان PS6 یا یکی از کنسول‌های شرکت نینتندو نباشد و احتمالا منظور او کنسول جدیدی از خانواده Xbox است.

در نهایت می‌توان از گفته های اسپنسر این گونه برداشت کرد که Xbox Series X آخرین کنسول خانگی شرکت مایکروسافت نخواهد بود و کنسول‌های خانگی به این زودی‌ها از صحنه روزگار محو نخواهند شد.

بهرام بی غرض

Journalist and Video game critic at @bazicenter and @bazinama | XBL gamertag: Bahram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا