اخبار بازی

مصاحبه ویندوز سنترال با آقای اسپنسر

فیل اسپنسر، مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ و مدیر ارشد ایکس‌باکس، در حال حاضر در CCXP 2023 حضور دارد و در کنار دیگر شرکت‌های بزرگ سرگرمی در یکی از بزرگترین کنفرانس‌های کمیک، فیلم و بازی برزیل است.

سرویس  Game Pass به پلتفرم‌های دیگر می‌آید؟

من از فیل اسپنسر در مورد نظرات اخیر تیم استوارت، مدیر ارشد مالی ایکس باکس در مورد سرویس Xbox Game Pass پرسیدم. استوارت، در ارائه‌ای با Wells Fargo ، گفت که هدف مایکروسافت این است که Xbox Game Pass را به هر صفحه‌ای که می‌تواند بازی کند، از جمله نینتندو و پلی‌استیشن، بیاورد. بسیاری از طرفداران ایکس باکس آن را برای نشان دادن اینکه مایکروسافت در حال آماده شدن برای صنعتی است که در آن سخت افزار Xbox دیگر وجود ندارد، برداشت کردند، زیرا Xbox Game Pass و محصولات انحصاری آن یک محرک اصلی برای سخت افزار Xbox Series X، Xbox Series S و Xbox One هستند.

اسپنسر: من با این شروع می‌کنم که ما هیچ برنامه‌ای برای آوردن Game Pass به پلی‌استیشن یا نینتندو نداریم. این در برنامه‌های ما نیست. اما فکر می‌کنم شما به نقطه‌ی درستی رسیده‌اید که یعنی داشتن Xbox چیست. چیزی که من می‌خواهم روی آن متمرکز شوم این است که چگونه برای افرادی که به پلتفرم سخت‌افزاری ما متعهد شده‌اند به نوآوری ادامه دهیم؟ و چگونه می‌توانیم مطمئن شویم که آنها نسبت به سرمایه‌گذاری خود در چیزی که ما ساخته‌ایم احساس خوبی کنند.

من بدیهی است که دیدگاه خود را در مورد سخت افزارمان خواهم داشت. اما من فکر می‌کنم تیم‌های سخت‌افزاری ما با Xbox Series X و Xbox Series S این نسل کار بسیار خوبی انجام دادند و ارزش و عملکردی زیادی را در سخت‌افزار و نرم افزار به ارمغان آوردند. وقتی به سرمایه‌گذاری در مواردی مانند  Game Pass، Xbox Cloud Gaming، cross play، cross save، و ID@Xbox فکر می‌کنم، در همه این موارد  می‌خواهم به نوآوری خود ادامه دهیم تا مشتریان کنسول ما احساس کنند که ما هستیم. سرمایه گذاری بر روی کنسول که با تعهدی که آنها نسبت به ما انجام می دهند مطابقت دارد.

Game Pass یکی از چیزهایی بود که می‌دانید طی پنج سال گذشته ما ساختیم، و همچنان به پیشرفت خود ادامه می‌دهیم، آن را روی رایانه‌های شخصی و در فضای ابری هم عرضه کردیم. این بخش مهمی از هویت کنسول Xbox است و فکر می کنم همینطور ادامه خواهد داشت. ما همچنان به دنبال راه‌های آینده برای نوآوری در مجموعه بازی‌ها و پلتفرم خود خواهیم بود.

بحث در مورد نوآوریهای تیم مایکروسافت و handheld PC

درباره موضوع نوآوری، از اسپنسر پرسیدم که این نوآوری ممکن است در آینده برای سخت افزار Xbox چگونه باشد. ما شاهد ظهور دستگاه های بازی رایانه شخصی مانند Steam Deck و ASUS ROG Ally بوده ایم، مایکروسافت را با چیزهایی مانند کنسول بازی ابری Xbox Keystone ،که متأسفانه هرگز عرضه نشد، مشاهده کرده ایم. از اسپنسر پرسیدم که آیا مایکروسافت برنامه ای برای نوآوری، که او به آن اشاره کرد، دارد و توضیح دهد که نوآوری های گفته شده چگونه ممکن است به نظر برسند.

اسپنسر: ما کاملاً انجام می دهیم. همین ماه گذشته، ما سارا باند را به عنوان رئیس ایکس باکس ارتقا دادیم، تیم سخت افزار در سازمان او است، تیم پلتفرم و خدمات در سازمان او هستند. ما این حرکت سازمانی را به طور خاص انجام دادیم تا اطمینان حاصل کنیم که یک متحد داریم. بر روی نقشه راه نوآوری خود در سخت افزار و خدمات تمرکز کنیم. این شامل پلتفرم توسعه دهنده برای کنسول های ایکس باکس نیز می شود. این در مورد نوآوری است که ما در تیم های خود انجام می دهیم. اما باید در مورد کارهایی که انجام می دهیم صحبت کنیم. درمورد سخت افزاری و سرویس‌ها کارهای بسیار زیادی وجود دارد که باید انجام دهیم. ما همیشه به پیشنهادها و نوآوریها گوش می دهیم.

در مورد بازی های ابری، در اوایل، ما در مورد Xbox Cloud به عنوان راهی برای ورود به بازی های تلفن همراه صحبت کردیم. در سطح جهانی، امروزه افراد زیادی هستند که بازی های ابری را روی موبایل انجام می دهند. اما در جایی مانند ایالات متحده، نحوه استفاده مردم از فضای ابری در درجه اول در کنسول های ایکس باکس است. آن‌ها از آن برای تماشای بازی‌ها و مرور بازی‌هایی استفاده می‌کنند که ممکن است بخواهند آن‌ها را دانلود کنند تا از طریق Xbox Game Pass بازی کنند یا حتی آن‌ها را به طور کامل خریداری کنند. این جرقه نوآوری هایی بود که ما برنامه ریزی نکردیم. هنگامی که مشتریان را تحلیل میکنیم و به بازخوردهایی که به ما می‌دهند گوش می‌دهیم، به کارهای دیگری فکر می‌کنیم که می‌توانیم با Xbox Cloud و برای تجربه کنسول Xbox انجام دهیم.

نقشه راه نیز وجود دارد. یک نقشه راه سخت افزاری، یک نقشه راه خدمات و شاید حتی یک نقشه راه برای بهبود دستاوردهای Xbox وجود دارد، که می دانم چیزی است که شما و بسیاری دیگر به آن اهمیت می دهید. ما باید مطمئن شویم که نقشه راه را در اختیار مشتریان خود قرار می دهیم تا آنها را هیجان زده نگه داریم. ما می دانیم که مشتریان ما می خواهند بدانند که با ادامه رشد ایکس باکس، ما همچنان به آنها تعهد داریم. ما می خواهیم مشتریان اصلی ایکس باکس ما که در تمام طول مدت همراه ما بوده اند احساس احترام کنند.

در مورد کنسولهای دستی بازی، من به رشد ASUS ROG Ally و دستگاه هایی مانند Lenovo Legion Go اشاره کردم که بازی های PC Game Pass اجرا میکنند. ما در مورد Xbox Play Anywhere صحبت کردیم که به شما امکان می‌دهد بازی‌های کنسول Xbox را روی رایانه شخصی خود با cross save بازی کنید. من به این واقعیت اشاره کردم که برنامه Xbox در ویندوز 11 اخیراً یک حالتی اضافه شده است که برای دستگاه های دستی طراحی شده است.

ما برای بازی کردن برای مدت طولانی و استفاده از کراس سیو و کراس پروگرشن برنامه ریزی کردیم. برای اینکه ببینم وقتی یک بازی را انتخاب می‌کنم، پیشرفت من در کنسولم به صورت بومی نمایش داده می‌شود، این فقط استریم ابری نیست. من می توانم در هواپیما بازی کنم و یا زمانی که اینترنتم قطع شده است بازی کنم. من فکر می کنم این برای آینده بسیار مهم است.

بحث در مورد Xbox Cloud Gaming و Xbox Family Plan 

در ادامه بحث در مورد آینده پلتفرم ایکس باکس، از فیل اسپنسر خواستم تا در مورد وضعیت بازی Xbox Cloud توضیح بیشتری بدهد. در طول تابستان، Xbox Cloud Gaming در برخی مناطق، به‌ویژه در زمان عرضه Starfield، در معرض صف‌های طولانی قرار گرفت.

اسپنسر: ما در حال حاضر در برزیل هستیم و در حال حاضر، افکار زیادی در سر دارم. برزیل یک بازار بزرگ بازی Xbox Cloud برای ما و یک بازار بزرگ Game Pass برای ما است. برزیل دومین بازار ما است و همچنین بزرگترین بازار PC Game Pass در حال حاضراست. ما همکاری خود را با برند Samsung برای تلویزیون های سامسونگ انجام دادیم و این بزرگترین سال ما برای افرادی بوده است که از Xbox Game Pass در تلویزیون استفاده می کنند. ما شاهد افزایش استفاده از سرویس ابری در آمریکای لاتین هستیم. ما در استقرار سخت افزار Xbox Cloud  توقف داشتیم، که منجر به صفهایی در زمان عرضه Starfield شد. ما دوباره شروع به استقرار تیغه های بیشتری برای پاسخگویی به این تقاضای رو به رشد کرده ایم. ما فکر می‌کنیم که این بخش مهمی از آینده ما در سرویسهای ابری است. من در مورد جایی که می‌توانیم با فضای ابری برویم بسیار خوشبین هستم. کاربران بتوانند که هم بازی‌ها را استریم کنند و هم به صورت محلی بازی کنند. ما باید ابزارهایی را برای توسعه‌دهندگان بسازیم تا هر دو روش را امکان پذیر کنند.

اینها همه چیزهایی هستند که در آن گیمرهای ما از دستگاه‌های مختلف برای اجرای مجموعه بازی‌های خود استفاده می‌کنند. من می‌خواهم Xbox یک برند باشد که در برنامه Xbox ما نشان داده شود، اما در عین حال مطمئن شویم که بازی‌های ما با Steam Deck، ROG Ally، Legion Go سازگار هستند، و در عین حال مطمئن می‌شویم که در سری کنسولهای Xbox ما عالی هستند. ما نسبت به زمانی که ایکس باکس 20 سال پیش شروع به کار کرد بسیار بزرگتر هستیم. وظیفه ما این است که با همه اینها همراه شویم.

Activision-Blizzard، فرنچایزهای قدیمی و نقشه راه برای استفاده از IP نوستالژیک

ما همچنین درباره Activision-Blizzard و آینده بازی‌های آن صحبت کردیم. من به فیل اسپنسر درباره برخی از عناوین قبلی که در طول مصاحبه‌های مطبوعاتی شنیده بودیم، یادآوری کردم، مواردی مانند Guitar Hero، Skylanders، StarCraft و دیگر فرنچایزهای کلاسیک Activision-Blizzard که غیرفعال شده اند. احتمال بازگشت برخی از بازیهای قدیمی وجود دارد؟ و چرا ایکس‌باکس می‌تواند برخی از این بازی‌ها مانند Age of Empires، Killer Instinct  و احتمالاً StarCraft را احیا کند در حالی که به نظر می‌رسد Activision Blizzard تمایلی به این کار ندارد؟ چه چیزی استراتژی Xbox را در اینجا متفاوت می کند؟ این چیزی است که فیل اسپنسر باید بگوید.

اسپنسر: من احتمالاً نمی توانم مقایسه را به خوبی انجام دهم، زیرا در شرکت Activision نبودم و از چگونگی تصمیم گیری انها واینکه روی چه چیزی تمرکزکرده بودند، خبر ندارم. در همان ابتدا ما درمورد Game Pass مذاکره کردیم. ما سرویسی داریم که از نظر مالی مقرون به صرفه است، به این معنی که در Game Pass درآمدزایی می کند. ما پول زیادی را وارد بازار کرده ایم، بیش از یک میلیارد دلار در سال، و با پشتیبانی ازبازی‌های ثرد پارتی که وارد Game Pass می‌شوند. آنچه در Game Pass می‌بینیم سرویسی است که از انواع بازی‌ها، از بزرگ‌ترین بازی‌ها گرفته تا بازی‌های مستقل ناشناخته‌ای که دوستشان دارید، پشتیبانی می‌کند. به عنوان یک ناشر، شما واقعاً باید به این فکر کنید که چگونه می توانید همه را وادار به تجربه‌ی بازی من کنید. من فکر می‌کنم بسیاری از ناشران طبیعتاً به سمت ساخت بازی‌هایی که پرطرفدار هستند و تا حد امکان میتوانند گسترش یابند، تمایل دارند.

وقتی به کارهایی که در 12 ماه گذشته انجام داده‌ایم نگاه کنید. اگر به چیزهایی مانند  Pentiment، Hi-Fi Rush و سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازی‌هایی مانند Grounded نگاه کنید، همه این بازی‌ها درسرویس اشتراک و پلتفرم ما موفق بوده‌اند. تنوع مدل‌های کسب‌وکار به ما امکان می‌دهد روی انواع مختلف محتوا سرمایه‌گذاری کنیم و همچنان با آن محتوا موفقیت مالی داشته باشیم. وقتی به کاتالوگ بازی های Bethesda نگاه می کنیم، واقعا هیجان زده می شویم. ما به کاتالوگ اکتیویژن و بلیزارد نگاه می کنیم، در مورد کارهایی که می توانیم انجام دهیم بسیار هیجان زده می شویم.

در اواخر مصاحبه، چند نمونه از انواع بازی‌هایی را که می‌توانیم در نهایت شاهد احیای آن‌ها باشیم، پرسیدم. من پرسیدم که آیا می‌توانیم World of Warcraft، StarCraft  یا Heroes of the Storm را ببینیم؟

اسپنسر: با فکر کردن به Age of Empires ما کار خوبی در ارائه برخی از نمونه های گذشته انجام دادیم. ما در نسخه دهمین سالگرد Killer Instinct هستیم، که نمونه خوبی برای فکر کردن است. باید اشتیاق وجود داشته باشد. این بدان معنا نیست که تیم باید هر بار تیم سازنده‌ی اصلی باشد.

در مورد بازی های بلیزارد به طور خاص، واقعاً آنچه من می خواهم انجام دهم این است که با رهبری بلیزارد کار کنم تا ببینم آنها به چه چیز اشتیاق دارند. من همه اینها را می گویم، اما به هیچ وجه نمیگویم که بلیزارد نیز علاقه ای به احیای فرنچایزها ندارد، این را از بازدیدهایم از تیمهای بلیزارد می دانم. آنها کاملاً در این زمینه اشتیاق دارند. برای احتمالاتی که همه با هم می توانیم انجام دهیم، هیجان زیادی وجود دارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا