اخبار بازی

جزئیات بروزرسانی جدید ویندوز 10 اعلام شد

ویندوز 10

«کمپانی مایکروسافت» قصد دارد به واسطه جدیدترین بروزرسانی ویندوز 10 کاربرد بخش Game Bar را برای کاربران کامپیوتر گسترش دهد. «گیم بار» که به عنوان یکی از نرم افزارهای داخلی ویندوز محسوب می‌شود، با هدف ثبت فیلم و تصاویر از بازی‌ها طراحی شده. حال قرار است به واسطه این آپدیت، کاربرد گیم بار گسترش یابد و امکاناتی همچون ویجت Spotify نیز به آن افزوده شود. با استفاده از این ویجت می‌توانید بدون نیاز به تغییر نرم افزار، در حین بازی کردن به موسیقی‌های مختلف گوش بدهید. در کنار اسپاتیفای، ویجت مخصوص چت ایکس باکس لایو نیز به گیم بار افزوده خواهد شد تا به آسانی بتوانید با دوستان خود در ارتباط باشید و از عناوینی که درحال تجربه و یا استریم آن هستند، مطلع شوید.

از دیگر امکانات تازه می‌توان به قابلیت پین کردن و شخصی‌سازی این ویجت‌ها اشاره داشت که به شما امکان مخفی کردن گزینه‌های غیرکاربردی را می‌دهد. متاسفانه درحال حاضر امکانات ارتباطی این بخش منتهی به سرویس‌های مایکروسافت می‌شود اما این احتمال وجود دارد تا در آینده، بتوانید از سایر شبکه‌ها نیز استفاده کنید. (به طور مثال از ویجت نرم افزار Discord به جای ایکس باکس لایو استفاده کنید)

ویندوز 10

این آپدیت، Game Bar را تا حدودی شبیه Nvidia GeForce Experience و حالت overlay شبکه استیم می‌کند که مسلماً امر خوشایندی‌ست، اما از آن‌جایی که امکاناتی که این نرم افزار به کاربر می‌دهد، فعلاً با محدودیت همراه است، می‌توان موارد دیگری را به عنوان جایگزین استفاده کرد. این بروزرسانی ابتدا در دسترس کاربران برنامه insiders خواهد بود و در آینده‌ی نزدیک به صورت عمومی عرضه می‌شود.

شروین ژاوه

Nigh is the Time of Madness and Disdain

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا