اخبار بازی

Windows 10 در اجرای بازی​ها از SteamOS بهتر عمل می​کند

چندی پیش «Steam Machine» عرضه شد و این سوال در ذهن گیمرها پیش​آمد که عملکرد «SteamOS» در مقابل «Windows 10» چگونه است. طبق بنچمارک​های گرفته شده به نظر می​آید Windows 10 در اجرای بازی​ها بهتر عمل می​کند. در ادامه با «بازی​سنتر» همراه باشید.

طبق تست​هایی که توسط سایت «Ars Technica» گرفته​شده می​توان به این نتیجه رسید که درحال حاضر، انتخاب SteamOS بجای Windows 10، به معنی قربانی کردن مقدار زیادی از کیفیت و کارایی در بازی​های «3D» است. بازی​های تست شده شامل «Middle Earth: Shadows of Mordor» ،«Metro: Last Light Redux» و بازی​های ساخته شده توسط «Source Engine» مانند «Dota 2» ،«Team Fortress 2» ،«Left 4 Dead 2» و «Portal» بوده​اند.

Ars از «Geekbench 3» برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای بنچمارک​ها استفاده کرده​است (به دلیل اینکه نسخه Linux این برنامه موجود است). نتایج بدست​آمده برتری Windows 10 را مخصوصا در عملیات «Floating-Point» نشان می​دهد.

در توضیحات سایت آمده​است: «باید امیدوار بود که «Valve» و دیگر توسعه دهندگان «Linux»، به هرچه بهتر کردن SteamOS ادامه بدهند، تا بازی​ها حداقل در سطح Windows اجرا شوند. تا آن زمان، پیشنهاد کردن SteamOS به کسی که بخواهد بهترین کارایی را از قدرت سخت​افزار خود بگیرد، سخت است.»

همچنین در گزارش این سایت آمده است که توسعه دهنگان بازی قبلا به سایت Ars گفته​​اند که، موتور بازی Linux یعنی «OpenGL»، کار را برای رسیدن به کیفیت اجرایی مطلوب (در حد Windows) سخت می​کند، مخصوصا زمانی که بازی توسط «DirectX» ساخته شده​باشد.

برای اطلاعات بیشتر می​توانید به سایت Ars Technica مراجعه کنید.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا