اخبار بازی

مصاحبه و دلایل فروخته شدن «Respawn»

دیروز در خبری اعلام شد که «EA» استودیو سازنده «Titanfall» یعنی «Respawn» را با قراردادی که ارزش آن می‌تواند تا 455 میلیون دلار برسد، خریداری کند. خبری که واکنش‌های مثبتی را در بین طرفداران Titanfall و Respawn به همراه نداشت. بسیاری از افراد پس از اتفاقات «Visceral» نگران تکرار مجدد آنها این‌بار برای Respawn هستند. هرچند EA تقریبا مجبور شده به ازای هر کارمند استودیو حدود مبلغ 2.2 میلیون دلار پرداخت کند (205 کارمند). در نتیجه هزینه داده شده زیاد شاید منطقی به نظر نرسد که هم‌چین نتیجه گیری‌هایی از این خرید شود.

 width=810 height=405 /></p><p style=البته Kotaku از طریق منابع خود اعلام کرده بود که اولین پیشنهاد را شرکت کره ای Nexon ناشر Titanfall بر روی موبایل ارائه کرده بود و EA در حدود 30 روز فرصت داشت در صورت تمایل اقدام پرداخت بیشتر و خرید استودیو کند. مسئله که EA آن را قبول کرد و ترجیح داد استودیو را بخرد و به مجموعه خود اضافه کند.

VentureBeat: خیلی فکر کردم که اولین سوال خودم رو تو بهترین حالت ممکن بپرسم. آیا Respawn مشغول ساخت بازی برای Oculus VR هست و این یعنی EA مجبور شده وارد ساخت بازی های VR بشه؟

Vince Zampella: بله ما هنوز داریم بازی Oculus رو می‌سازیم. بهتره ادامش رو Patrick جواب بده که مجبور شدن یا نه

Patrick Soderlund: نه من فکر نمی‌کنم مجبور شدیم. همیشه گفتیم که ما به VR اعتقاد داریم. ما Star Wars رو برای VR عرضه کردیم که هنوز یکی از بهترین تجربه‌ها هست. این نشون میده که می‌تونین به جای دمو‌های کوچیک، بازی‌های بزرگتر بسازین. پروژه‌های دیگه‌ای هستن که هنوز مرحله اولیه و پروتوتایپ قرار دارن و بازیه Respawn بزرگ‌ترین بازیی هست که در این زمینه ما داریم می‌سازیم. نمیدونم چرا همه میگن ما مقابل VR هستیم ؟ اینطور نیست.

VentureBeat: از دید هر دوی شما چرا خرید الآن داره اتفاق می افته؟

Vince Zampella: خب ما به عنوان یه استودیو (مستقل) برای مدت زیادی با هم همکاری داشتیم. و من احساس می‌کردیم که حالا باید تو صنعت چی کار کنیم ؟ چطوری قدم بزرگتری برداریم تا بازی‌های بهتری بسازیم؟ از دید Respawn این عاقلانه‌ترین کار در جهت پیشرفت بود.

Patrick Soderlund: از دید EA هم نظر ما با Vince یکی هست. برای ما مسئله مهمی بودیم که بتونیم به همکاری‌مون با دو تا از بهترین تیم های دنیا در Respawn ادامه بدیم. همین‌طور روابط بسیار خوبی هم با استودیو داشتیم. در نتیجه این کار برای ما طبیعی بود. هیچ مسئله پیچیده دیگه ای در میون نیست.

 width=800 height=496 /></p></blockquote><p style=VentureBeat: آیا اتفاقی در ساخت بازی ها داره میفته که همچین قرار داد هایی امکانشون بیشتر میشه؟

Vince Zampella: برای رقابت، و برای ساخت بازی‌های بزرگ‌تر، ما به منابع بیشتری احتیاج داریم. EA سابقه و تجربه خوبی در سرویس های آنلاین داره و ما هم می‌بینیم که صنعت ما داره به این سمت حرکت می‌کنه. در نتیجه می‌تونیم از این تجربه خیلی چیزا یاد بگیریم.

VentureBeat: بازی برای Oculus یه IP جدید هست. این مسئله براتون مهمه؟

Vince Zampella: البته به وجود آوردن یک تجربه نوآوری اینجا بیشتر مد نظرمون بوده. ولی بله ساخت IP جدید مهمه.

VentureBeat: همین به تازگی EA استودیو Visceral رو تعطیل کرد. این نگرانتون نکرد ؟ Vince در مورد آینده چطور؟

Vince Zampella: نه به هیچ وجه

Patrick Soderlund: فکر میکنم مهمه دوباره که مسئله Visceral رو باز کنیم. این یه تصمیم در جهت ساخت بازی بود. مسئله هیچ ارتباطی به Respawn و این خرید نداشته.

Vince Zampella: ما باید یه استودیو موفق باشیم. همونجوری که زمان مستقلی استودیو موفق بودیم. ما باید مدام پیشرفت کنیم تا به موفقیت های بیشتری برسیم.

 width=578 height=322 /></p></blockquote><p style=VentureBeat: مستقل بودن چه نکات مثبت و منفی داشت؟

Vince Zampella: همیشه یه حالت بالانس و تعادل داره. همیشه باید نگران امنیت و پایه های استودیو باشین. چطور بازی‌های جدید بسازین در حالی که بازی های قدیمی رو حفظ می‌کنین. من به شخصه نگران نیستم. اینجا هنوز آزادی خلاقیت وجود داره. بنابراین ما به هر دو دنیا دسترسی داریم.

Patrick Soderlund: وقتی که شما داخل استودیو های EA مثل Dice و Bioware و EA Vancouver کار کرده باشین، می‌دونین که آزادی عمل و خلاقیت همیشه وجود داره. فرهنگ های متفاوتی در نقاط مختلفی دارن. اینا دلایلی هستن که باعث میشه این استودیو ها عنوان های موفقی خلق کنن. ما نمیخوایم این چیزا رو عوض کنیم. برعکس میخوایم مواردی که باعث موفقیت هستن و فوق العاده، رو حفظ کنیم. یکی از دلایلی که Respawn رو می‌خریم به خاطر همین موارد هست و اینکه حالت وجودیه خود استودیو.

Vince Zampella: در نهایت این یه قرارداد با EA هست و ما باید بتونیم به خوبی باهم همکاری کنیم.

VentureBeat: آیا Patrick برای EA مهم هست که دست بالا رو در سبک شوتر اول شخص داشته باشه؟

Patrick Soderlund: خب EA شرکت بزرگی هست. ما میخوایم تو تمام سبک‌ها پیشتاز باشیم. صادقانه بگم (خرید) فقط در مورد FPS نیست. ما میخواستیم با یکی از همکارانمون بیشتر نزدیک باشیم. شریکی که براش احترام زیادی قائل هستیم. شریکی که اگر باهم باشیم خیلی بهتر از زمانی که مستقل بودیم می‌تونیم باهم کار کنیم. Vince به عنوان یکی از مدیران تیم من، گزارش بهم میده. و همینطور Vince میتونه روی بقیه پروژه‌های EA هم نظارت داشته باشه که چیزه خوبیه.

VentureBeat: مسلما طرفدارها و فن ها عکس العمل به این خبر نشون میدن. کنجکاوم بدونم که چه انتظاری از این عکس العمل ها دارین؟

Vince Zampella: ببینین در نهایت ما هم‌چنان Respawn هستیم و همون بازی‌هایی رو میسازیم که قبل از خریده شدن مشغولشون بودیم. حتی بهتر از اونها. هرکسی که طرفدار ما هست، باید به تصمیمی هم که گرفتیم هم اعتماد داشته باشن. چون ما فکر می‌کنیم این بهترین کار برای Respawn بوده.

VentureBeat:آیا میتونین بگین که این خرید آینده درخشانی برای Titanfall به وجود میاره؟

Vince Zampella: این مسئله آینده Titanfall رو عوض نمیکنه. به جز اینکه منابع بیشتری در اختیارمون قرار میگیره. فقط میشه انتظار مسائل مثبت از این خرید داشت. ما نمیخوایم به خاطر این قرارداد مسیر بازی رو به طرز عجیبی عوض کنیم. ولی وجود این منابع بیشتر می‌تونه بازی رو بهتر کنه.

VentureBeat: آیا امکانش هست که بیشتر از یک استودیو روی Titanfall کار کنن ؟

Vince Zampella: ما هنوز در این موارد بحث نکردیم. اما اگر ایده درستی ارائه بشه، چرا که نه.

VentureBeat: مذاکرات چه مدت در جریان بوده ؟ مسئله جدیده یا از خیلی وقت پیش شروع شده؟

Patrick Soderlund: خب ما برای مدت زیادی شریک بودیم. این صحبت‌ها همیشه وجود داشته. اما الان زمانی بود که احساس کردیم همچین تغییری برای هر دو طرف مناسبه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا