اخبار بازیکامپیوتر

بازی GTA 6 کی برای PC منتشر می‌شود؟

پس از سال‌ها انتظار، سرانجام مدتی قبل تریلر GTA 6 منتشر شد و در کمتر از یک روز 80 میلیون بازدید کسب کرد. در پایان این تریلر نشان داده شد که بازی مذکور در سال 2025 برای کنسول‌های نسل نهمی منتشر خواهد شد اما بطرز عجیبی، صحبتی درمورد نسخه کامپیوترهای شخصی نشد.

با این که بازی در ابتدا فقط برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سریز ایکس/اس منتشر خواهد شد، اما همه چیز از دست نمی‌رود و ظاهرا PCبازها هم می‌توانند بعد از مدتی به GTA 6 دسترسی پیدا کنند.

درواقع این اولین بار نیست که همچین اتفاقی می‌افتد و راکستار از زمان GTA 2، ورژن PC هیچکدام از بازی‌های اصلی این فرانچایز را بطور همزمان با ورژن کنسولی منتشر نکرده است و اغلب بعد از مدت زمانی مشخص، این آثار برای رایانه‌های شخصی هم انتشار یافته‌اند. تا زمانی که راکستار تاریخ انتشار دقیق نسخه کنسولی GTA 6 را اعلام نکند، نمی‌توان حدس زد که بازی کی برای کامپیوترها عرضه می‌شود، اما نگاهی به نسخه‌های گذشته می‌تواند به ما در تخمین زدن آن کمک کند.

GTA V برای اولین برای در سال 2013 برای ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 منتشر شد و 19 ماه طول کشید تا به رایانه‌های شخصی بیاید. از طرفی Red Dead Redemption 2 هم 13 ماه بعد از اولین انتشار در اکتبر 2018 برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، برای PC هم عرضه شد. این بدان معناست که 12 تا 18 ماه بعد از انتشار کنسولی GTA 6، می‌توانیم شاهد آمدن آن به کامپیوترها باشیم.

این یعنی اگر بازی مذکور در نیمه اول 2025 منتشر شود احتمالا در سال 2026 به PC می‌آید؛ اما اگر راکستار تصمیم به انتشار بازی در نیمه دوم 2025 بگیرد، ممکن است دارندگان رایانه‌های شخصی مجبور شوند تا 2027 صبر کنند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا