اخبار بازی

داوران دومین دوره جشنواره ویگما معرفی شدند

داوران دومین دوره جشنواره ویگما معرفی شدند. یکی از مهمترین ساختارهای یک جشنواره، هیئت داوری آن است. پیشتر مفصلا درباره فرآیند انتخاب داورهای ویگما ۲۰۲۱ و نحوه داوری آثار، توضیحات ارائه شده است تا این فرایند کاملا شفاف باشد.

ویگما به مانند بسیاری از جشنواره‌های معتبر دنیا، سعی می‌کند با گردِ هم آوردن منتقدان و صاحب‌نظران حوزه بازی‌های ویدیویی، تمام آثار و بازی‌ها را مورد قضاوت قرار داده و بهترین عناوین را از میان آن‌ها انتخاب نماید. شما می‌توانید فهرست کامل اسامی داوران دومین جشنواره ویگما را در زیر مشاهده کنید:

۱. کسری کریمی طار

۲. طه رسولی

۳. امیر گلخانی

۴. دانیال نوروزی

۵. محمد طالبیان

۶. امید صدیق ایمانی

۷. محمد رضا راد

۸. سپهر ترابی

۹. شایان کرمی

۱۰. سید مجتبی محمودی

۱۱. آرش حکیمی

۱۲. اشکان عالیخانی

۱۳. مسعود تیموری

۱۴. آرش پارساپور

۱۵. تارخ ترهنده

۱۶. نوید غلامی

۱۷. پدرام بهادری

۱۸. میثم خلیل زاده

۱۹. عرفان خورسند

۲۰. شایان ضیایی

۲۱. امین بیگ زاده

۲۲. صادق تواضعی

۲۳. محمد امین بهتویی

۲۴. غزل میر

۲۵. نیما فرشین

۲۶. سید ابوالفضل شرافت

۲۷. محمد جواد محسنی

۲۸. مهدی هفته‌خانک

۲۹. آیدین نوری

۳۰. محمد مهدی مصری

۳۱. ارسلان خودی

۳۲. نوید قادری

۳۳. بهزاد شعبانی

نکته مهم در مورد هیئت داوران دومین دوره جشنواره ویگما این است که سعی شده تعداد داوران و منتقدان در این دوره افزایش پیدا کند و اکثریت فعال در این حوزه را شامل شود. لازم به ذکر است که تمام داوران ویگما ۲۰۲۱ به مرامنامه تنظیم شده،‌ پایبند هستند و متعهد شده‌اند که تمام بندهای قرار گرفته در مرامنامه را در هر مرحله از داوری و بررسی آثار، رعایت کنند.

براساس فراخوان ویگما ۲۰۲۱، مهلت ارسال اثر به جشنواره ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ تعیین شده است و بازی‌سازان می‌توانند از حالا تا این تاریخ آثار خود را مطابق با فراخوان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بخش اصلی جشنواره همانند دور قبلی شامل ۸ جایزه اصلی می‌شود:

۱. بهترین بازی سال
۲. بهترین بازی در جریان (On-Going)
۳. بهترین طراحی بازی
۴. بهترین داستان و روایت
۵. بهترین کارگردانی هنری
۶. بهترین موسیقی و صدا
۷. خلاقانه‌ترین بازی
۸. مورد انتظارترین بازی

بازی‌هایی که در دور قبلی ویگما شرکت کرده‌اند، در صورتی که در یکسال گذشته به‌روزرسانی‌های متعددی برای‌شان منتشر شده باشد، می‌توانند در بخش بهترین بازی در جریان به رقابت بپردازند.

براساس زمان‌بندی صورت گرفته، زمان برگزاری رویداد ویگما ۲۰۲۱ جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است. همچنین علاقه‌مندانی که قصد دارند درباره ویگما ۲۰۲۰ بیشتر بدانند، تمام اطلاعات دوره نخست از جمله نامزدها و برنده‌ها، سخنرانان و… در آدرس https://2020.vigmawards.com آرشیو شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا