اخبار بازی

کمپانی Valve نسبت به اقدامات اخیر اپیک واکنش نشان داد

کمپانی valve

روز گذشته اخباری مبنی بر کپی شدن اطلاعات کاربران «شبکه استیم» توسط «فروشگاه اپیک» منتشر شد. به گفته اپیک، تنها کاری که کلاینت آن‌ها انجام می‌دهد، ذخیره سازی فایل مربوط به فهرست دوستان استیم شما بوده و درصورتی که کاربران لانچر آن‌ها از گزینه ایمپورت لیست دوستان استفاده نکنند، هیچ استفاده‌ای از این فایل صورت نخواهد گرفت. به گزارش مدیرعامل اپیک Tim Sweeney، این اقدام آن‌ها یک کار عجولانه در اوایل عمر بازی Fortnite بوده و مشکل به زودی حل خواهد شد. وی در ادامه افزود به علت رعایت مسائل امنیتی کاربران فروشگاه اپیک، آن‌ها به هیچ عنوان از API شبکه استیم استفاده نمی‌کنند.

در واکنش به این اتفاقات، Doug Lombardi از کمپانی Valve طی اظهاریه‌ی جدید گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم تا بدانیم اپیک دقیقاً چه اطلاعاتی را از استیم جمع‌آوری کرده. کلاینت استیم از طریق ذخیره سازی محلی اطلاعات مربوط به بازی‌ها، لیست دوستان و مشخصات ورود شما به حساب کاربری، کار می‌کند. این اطلاعات کاملاً خصوصی بوده و مطعلق به کاربران است. از همین رو، اطلاعات تنها روی سخت افزار شخصی آن‌ها ذخیره می‌شود و ما قصد این که اجازه بدهیم این اطلاعات توسط نرم افزار یا واسطه دیگری در سطح اینترنت آپلود شود را نداریم.

وی در ادامه افزود: در صورتی که از مرورگر برای ورود و خروج به حساب کاربری خود استفاده کرده باشید، اطلاعات یاد شده در cookieهای مرورگر مورد استفاده شما ذخیره می‌شود و سایر کاربران به صورت آنلاین به آن دسترسی پیدا نمی‌کنند. بر اساس آن‌چه Lombardi اظهار داشته، ظاهراً Valve از اقدامات اخیر اپیک ناراضی بوده و قصد رفع این مشکلات را در سریع‌ترین زمان ممکن دارد.

شروین ژاوه

Nigh is the Time of Madness and Disdain

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا