اخبار بازی

Valve: Newell بدون id هیچ چیز نبود!

Gabe Newell رئیس Valve گفت که باید از John Carmack و Michael Abrash و
چند نفر دیگر به خاطر حمایت هایشان هنگام شروع کار valve تشکر
کند.Newell حق استفاده از انجین Quake را در سال 1996 به خاطر رابطه ی
دوستی که با Michael Abrash داشت اخذ کرد و Half-Life 1 را با آن ساخت.ولی
از نظر Newell تاثیری که id بر آن ها داشت عمیق تر از این ها بود.

"چیزی که همه باید به یاد داشته باشند این است که Valve کار خودش را با حمایت و هم فکری id شروع کرد.پس اگر به خاطر حمایت های
John Carmack, Jay Wilbur و Michael Abrash و همچنین تشویق های آن ها
نبود,Valve شروع به کار نمیکرد.وقتی شخصی مثل John Carmack بگوید:"آره,من
واقعا علاقه دارم ببینم شما بچه ها چه کارهایی با انجین Quake می توانید
انجام دهید",این باعث می شود شما توجه بیشتری نشان دهید.وقتی Michael
Abrash بگوید:"من تو رو خوب میشناسم گیب.ما با هم کار کردیم و تو مهارت
هایی داری که برای چنین فضایی خیلی ارزشمنده",این باعث می شود به این فکر
کنید که شما کسی هستید که چیزی برای ارائه دارد.این ها چیزهایی است که باعث
می شود شروع خوبی در ساخت یک کمپانی بازی سازی داشته باشید.در حالی که
افرادی که شما برای آن ها احترام زیادی قائل هستید,کسانی که در این صنعت
بسیار موفق بودند,شما را برای این کار تشویق می کنند.این باعث می شود که
این کار خیلی آسان شود."

Newell گفت که این برخوردی که از طرف افرادی
مثل Carmack و Abrash با او شد باعث می شود که او هم همین روال را در
برابر توسعه دهندگان تازه کار داشته باشد.

"ما در این صنعت در واقع
با هم هستیم,و هر چه بیشتر با هم به حمایت از افراد باهوش و با استعداد
برای ساخت این نوع سرگرمی که همگی عاشق آن هستیم بپردازیم,تاثیر آن بیشتر
خواهد بود.ما واقعا در این مورد جدی هستیم و کارهای ما در این حوزه نیز
بیانگر همین موضوع است."

البته,الان دیگر Valve رشد کرده و به یک
کمپانی بزرگ تبدیل شده است.آخرین بازی آن ها Portal 2 خواهد بود که ماه
آینده برای PC , PS3 و X360 عرضه خواهد شد.

آخرین پروژه ی id نیز بازی بزرگ Rage است که با انجین قدرتمند id Tech 5 در حال ساخت است و ماه سپتامبر عرضه خواهد شد.منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا