اخبار بازی

Valve یک غول واقعی است !

بدون شک باید Gabe Newell را باید غول بعدی میلیاردر صنعت بازی دانست که تصمیماتش در سالیان اخیر نقش به سزایی را در جهت گیری این صنعت به خصوص در بحث خرید های دیجیتال و پلتفورم PC ابفا کرده است .

طبق اطلاعاتی که Forbes از گردش مالی شرکت Valve که با مدیریت Newell صاحب شبکه ی Steam محسوب می شود منتشر کرده است در وضعیت فعلی این شرکت ارزشی معادل 4 میلیارد دلار دارد ! این در حالی است که Valve تنها با 250 کارمند بیش ترین سود حاصله نسبت به هر کارمند در بین تمامی شرکت های جهان را دارد ، حتی بیشتر از Google و Apple !

بنابر اعلام Forbes سرویس آنلاین Steam با دارا بودن بیش از 30 میلیون مشتری فعال پس از سه غول صنعت بازی یعنی Nintendo ، Sony و Microsoft بیش ترین تعداد کاربر در صنعت بازی را داراست که وقتی نگاهی بازار PC داشته باشیم Steam یکه تازی بی رقیب است به طوری که حدود 70 % از بازار 4 میلیارد دلاری خرید دیجیتال این پلتفورم را در اختیار دارد !

ماجرا وقتی جالب می شود که بدانیم Valve شرکتی است که توسط Gabe Newell تاسیس شده و در سال 1998 اولین بازی خود یعنی Half – Life را منتشر کرد عنوانی که به چنان محبوبیتی رسید که نسخه ی دوم آن Half -Life 2 از زمان عرضه ی خود در سال 2004 تا کنون بیش از 12 میلیون نسخه فروش کرده است و از نظر میانگین امتیازات برترین بازی تاریخ PC و از نظر خیل کثیری از منتقدین برترین بازی تاریخ است ! Valve بعد ها شبکه ی Steam را تنها برای فروش محصولات خودش به صورت دیچیتال تاسیس کرد اما محبوبیت این سرویس بی نظیر تا جایی پیش رفت که هم اکنون بیش از 1250 عنوان از تمامی شرکت های بزرگ نظیر EA و Activision بر روی آن قابل خریداری است  و انجمن های آن میلیون ها کاربر فعال دارد !

Valve اکنون در حال آماده سازی Portal 2 برای عرضه در بهار امسال است و این در حالی است که میلیون ها هوادار مثل ما در سراسر دنیا منتظر ادامه ی حماسه ی Gordon Freeman پس از چندین سال هستند.
منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا